Tytuł: Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska :: Jak przejść grę "Harry Potter i Książę Półkrwi"?

Dodane przez Huncwotki dnia 29-06-2011 17:35
#195

A tu masz dokładniejsze wytłumaczenie zaklęć do gry .

Czary
Podczas przygody Harry posługuje się dwoma grupami zaklęć. Pierwsza z nich (Zaklęcia i uroki) są używane w czasie przemierzania Hogwartu. Dzięki nim możemy między innymi przyciągać, rzucać oraz naprawiać różne przedmioty. Druga grupa czarów (Pojedynki) to z kolei zaklęcia bojowe, z których korzystamy jedynie podczas pojedynków. Poniżej znajdziecie dokładne opisy poszczególnych czarów z podziałem na dwie grupy. Nie wszystkie są dostępne od początku gry. Wiele z nich odkrywamy dopiero podczas przygody, a inne zostaną z czasem wzmocnione.


Czary
Podczas przygody Harry posługuje się dwoma grupami zaklęć. Pierwsza z nich (Zaklęcia i uroki) są używane w czasie przemierzania Hogwartu. Dzięki nim możemy między innymi przyciągać, rzucać oraz naprawiać różne przedmioty. Druga grupa czarów (Pojedynki) to z kolei zaklęcia bojowe, z których korzystamy jedynie podczas pojedynków. Poniżej znajdziecie dokładne opisy poszczególnych czarów z podziałem na dwie grupy. Nie wszystkie są dostępne od początku gry. Wiele z nich odkrywamy dopiero podczas przygody, a inne zostaną z czasem wzmocnione.



Zaklęcia i uroki

Wingardium Leviosa r11; zaklęcie pozwalające na unoszenie przedmiotów i przenoszenia ich z miejsca na miejsce, przyciąganie lub rzucanie w wybrany punkt. Czar jest szczególnie przydatny podczas strącania wyżej ulokowanych herbów, które można zrzucić tylko przy pomocy elementów otoczenia takich jak ławki lub kamienne dzbany. Przy pomocy tego zaklęcia można też podnosić i rzucać łajnobomby.

Reparo r11; umożliwia naprawienie zniszczonych rzeczy takich jak klucze i herby. Te pierwsze trzeba wykorzystać w niektórych miejscach, aby przedostać się przez zamknięte bramy. Natomiast herby ulegają czasem zniszczeniu, na przykład przy uderzeniu w ścianę lub przy spadku z dużej wysokości. W takich przypadkach należy podejść do rozbitej rzeczy i tak długo rzucać zaklęcie, aż przedmiot zostanie naprawiony.

Incendio r11; czar przydatny podczas wysadzania skrzynek z fajerwerkami oraz niszczenia przeszkód takich jak rośliny lub pajęczyny, które blokują dostęp do niektórych herbów.



Pojedynki

Drętwota r11; podstawowe zaklęcie wykorzystywane podczas walk. Początkowo jest dosyć słabe, ale z czasem staje się naprawdę potężne. Niewielką siłę rażenia nadrabia dużą prędkością z jaką można je rzucać. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dosłownie zasypać oponenta czerwonymi kulami. W późniejszym okresie przytrzymanie lewego przycisku myszy powoduje naładowanie niezwykle silnego pocisku.

Protego r11; czar defensywny umożliwiający odbijanie ataków przeciwników. Nie dość, że pozwala uniknąć wrogich zaklęć, to jeszcze odbija te podstawowe, zadając oponentom straty ich własną bronią. Oczywiście jeśli ci nie zdążą zrobić uniku.

Expelliarmus r11; zaklęcie przydające się, jeśli chcemy powalić oponenta na ziemię. Chociaż sam czar zadaje pewne obrażenia, to znacznie większą zaletą jest chwilowe unieruchomienie wroga, którego możemy atakować, kiedy leży na ziemi. Nie jest to zbyt honorowe, ale skuteczne. Należy mieć na uwadze, że rzucanie tego czaru nie odbywa się tak szybko jak w przypadku Drętwoty.

Petrificus Totalus r11; przy pomocy tego zaklęcia możemy sparaliżować przeciwnika na kilka chwil. W czasie unieruchomienia stopniowo traci on energię. Podczas paraliżu nie możemy jednak w ogóle atakować wrogów, ponieważ odbijają się od nich zaklęcia. UWAGA: jest to jedyny czar, którego NIE zdobędziemy podczas przygody. Aby go otrzymać trzeba udać się na Wybrukowany dziedziniec i porozmawiać z jednym z uczniów, który wyzwie nas na pojedynek. Po walce będziemy już mogli używać czaru.

Levicorpus r11; przydatny czar, który odwraca przeciwnika do góry nogami i unieruchamia go na kilka chwil. W tym czasie możemy bez żadnych przeszkód atakować wroga. Jeśli z kolei to my zostaniemy w ten sposób unieruchomieni, to należy szybko machać myszką w prawo i w lewo, dzięki czemu Harry wyswobodzi się.

Wzmacnianie r11; nie jest to zaklęcie, tylko przydatna funkcja, dzięki której możemy wyprowadzać skuteczniejsze ataki drętwoty. Aby z niej skorzystać trzeba nacisnąć i przytrzymać lewy przycisk myszy. Przy pomocy wzmacniania możemy też dłużej przytrzymać czar defensywny Protego , aby rzucić go w odpowiedniej chwili. Wtedy należy wcisnąć i przytrzymać prawy przycisk myszy.