Tytuł: Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska :: Uno- gra karciana

Dodane przez fanka98 dnia 01-06-2011 14:43
#3

Nie, nie da się.
Gra polega na tym, by pozbyć się kart jako pierwsza osoba lub po prostu jak najszybciej.
Ciocia Wiki mówi:
"UNO (hiszp. jeden) - gra karciana, zbliżona koncepcyjnie do makao. Do gry w UNO używa się specjalnej talii kart.
Talia

Talia składa się z kart zwykłych
18 czerwonych kart ponumerowanych od 1 do 9
18 zielonych kart ponumerowanych od 1 do 9
18 niebieskich kart ponumerowanych od 1 do 9
18 żółtych kart ponumerowanych od 1 do 9

(znane są talie gdzie nie występują karty o numerze 9, mamy więc po 16 kart od 1 do 8)
4 kart o numerze 0 po jednej z każdego koloru

oraz kart funkcyjnych
8 kart stopu (Skip) po dwie z każdego koloru
8 kart zmiany kierunku (Reverse) po dwie z każdego koloru
8 kart +2 (Draw Two) po dwie z każdego koloru
4 czarne karty +4 ze zmianą koloru (Draw Four Wild)
4 czarne karty zmiana koloru (Wild)
Zasady gry
Oprócz oryginalnej wersji istnieje wiele wariacji i specyficznych zasad tej gry z wykorzystaniem w/w talii.

Graczy może być od 2 do 10.

Na początku gry rozdaje się po 7 kart każdemu graczowi i jedną z talii kładzie się na środek. Grę rozpoczyna osoba po lewej stronie rozdającego. Gracz musi dopasować swoją kartę numerem, kolorem lub symbolem do odkrytej karty. Jeżeli gracz nie posiada żadnej karty pasującej do tej odkrytej, musi pociągnąć kartę z talii. Jeśli wyciągnięta karta pasuje do odkrytej, jeszcze w tej samej kolejce gracz może ją dołożyć. Jeżeli nie r11; ruch ma kolejny gracz. Nie ma przymusu w dokładaniu kart.

W talii są także karty specjalne takie jak Skip, Reverse, Draw two, Draw four i Wild.
Skip (jak 4 (lub 5) w makao) - następny gracz traci (stoi) kolejkę
Reverse (jak 4 w makao) - karta zmieniająca kierunek gry
Draw Two - następny gracz bierze dwie karty
Draw Four Wild - zagrywający kartę deklaruje zmianę koloru na dowolnie przez siebie wybrany, następny gracz bierze 4 karty, oraz traci kolejkę
Wild - zagrywający kartę deklaruje zmianę koloru na dowolnie przez siebie wybrany (jeden z kolorów dostępnych w grze)

Karty Skip, Reverse, Draw two można kłaść tylko do określonego koloru - natomiast karty Draw four i Wild można kłaść na dowolną kartę.

Jeżeli gracz zostaje z jedna kartą na ręku musi krzyknąć UNO! (co oznacza jeden). Jeżeli tego nie zrobi musi dociągnąć 2 karty, ale tylko wtedy, gdy chociaż jeden z graczy zauważy jego przeoczenie. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart.

Celem gry jest zdobycie 500 punktów. Punkty są przyznawane graczowi, który pozbędzie się w danym rozdaniu wszystkich swoich kart z ręki zanim uczynią to przeciwnicy. Gracz, któremu się to uda otrzymuje punkty za karty, z którymi zostali na ręku jego przeciwnicy.Waga punktowa kart
0-9 = waga równa nr kart 1=1 2=2 7=7 itd
+2 = 20 punktów lub 10 punktów (są 2 rodzaje punktacji)
Rewers (zmiana kierunku) = 20 punktów lub 10 punktów
Passer (stop dla kolejnego gracza) = 20 punktów lub 10 punktów
Joker (karta zmiany koloru) = 50 punktów lub 20 punktów
Super Joker (zmiana koloru, +4) = 50 punktów lub 20 punktów"

Ja sama nie gram na punkty, bo nie chce mi się liczyć, po prostu dla wygranej i tyle. Moja koleżanka ma Uno Spine. Zasady są podobne, tylko, że dodatkowo jest jakby "koło fortuny'

A czy to jest podobne do kenta to nie wiem, bo nigdy nie grałam, ale myślę, że pomogłam definicją od cioci i na tej podstawie sama ocenisz :)

Zachęcam do grania, tylko, że te karty trochę kosztują, ale zawsze można kupić podróbki ;)

Edytowane przez fanka98 dnia 01-06-2011 14:46