Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Ognista Whisky
Ognista Whisky
- Wiecie co? - mruknął Ron, zerkając łakomie na bar. - Moglibyśmy zamówić, co się nam podoba, założę się, że ten facet sprzedałby nam wszystko, co mu tam. Zawsze chciałem spróbować Ognistej Whisky...
- Ron... jesteś... prefektem - warknęła Hermiona.
- Och... - westchnął Ron, a uśmiech spełzł mu z twarzy. - No tak...

Dlaczego Voldemort tak pragnie nieśmiertelności?
Chciałam, żeby to były rozważania oparte na psychologii Rozbawiony

Dlaczego Voldemort tak bardzo pragnął nieśmiertelności? Bardzo wymowne były słowa Dumbledore'a w 6 tomie: "Tak spieszno mu było do podzielenia swojej duszy, że nigdy nie starał się zrozumieć potęgi duszy niesplamionej i całej".
Kiedy człowiek tak obsesyjnie i bez wahania decyduje sie na tak przecież drastyczne kroki, to musi mieć swój powód. Moim zdaniem jest to powód na podłożu psychologicznym. Bo przecież czego by nie powiedzieć, to Voldemort BYŁ człowiekiem. Niechcianym, nieszczęśliwym, o odziedziczonych złych skłonnościach, ale jednak człowiekiem. Myślę, że można sie tu przychylić ku teorii, ze powodował nim strach. Ogromny, bezgraniczny, wręcz paniczny lęk przed nieznanym. Myśl o nieśmiertelności nie jest wyłącznością dla Czarnego Pana, bo jak mówi dr Leonard Szafraniec: "Myślę, że w każdym człowieku drzemie marzenie o nieśmiertelności, czy choćby o długowieczności." Ale dodaje on później: "Zwłaszcza kiedy jesteśmy młodzi cale nasze działanie jest ukierunkowane na pozyskiwanie od życia tego co najlepsze, najprzyjemniejsze. W związku z tym nie dopuszczamy do siebie myśli o chorobach, o tym, że może przytrafić nam się coś złego. Odsuwamy je, żeby mieć poczucie wewnętrznego komfortu, silny napęd, motyw do zdobywania określonych celów. Wiadomo, że myślenie negatywne prowadzi często do wycofywania się, do depresji, a wiec unikamy tego, gdy jesteśmy zupełnie zdrowi." Ale Voldemort juz jako młody człowiek nie odsuwał od siebie tej myśli. Z całą pewnością świadczy to o większej inteligencji - od razu zdawał sobie sprawę z tego, ze śmierć jest nieunikniona, wiec postanowił temu zapobiec. Tu właśnie powodował nim strach - przed tym, ze przestanie istnieć. Dla niego egzystowanie w każdej formie było lepsze od śmierci. Wyciągam z tego wniosek (podsuwany również faktem zaprojektowania sobie nazwiska, które ludzie z lękiem wymawiali nawet po jego upadku), że Voldemort przede wszystkim nie mógł znieść myśli, że zostanie zapomniany. Że kiedyś ludzie przestaną o nim mówić. Być może lęk ten był spowodowany jego przeżyciami z dzieciństwa: nigdy nie był kochany, nigdy nie był dla nikogo najważniejszy. Odziedziczył po swoich przodkach niezbyt chwalebne cechy, których nikt nigdy nie próbował kształtować. Pozostawiony sam sobie, okrutnie potraktowany przez los znienawidził świat, który go otaczał. Czuł się kimś wyjątkowym, ale nikt nie podzielał tego zdania. Myślę, że właśnie wtedy wyrósł w nim paniczny strach przed zapomnieniem.
I chociaż jest niewątpliwie najczarniejszym charakterem w powieści, to jednak nie urodził się zły do szpiku kości. Nie ma ludzi, którzy są źli z natury. Nie chodzi mi o jego obronę, raczej o zrozumienie. Bo zrozumienie jest pierwszym krokiem do pogodzenia sie z tym, co jest Uśmiech





Nadesłane przez: Marcelina-L
Dodano: listopad 29 2006 18:01:58
Komentarze
~21olka F
Dodano dnia 02 January 2012 18:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Horkruks
Punktów: 7277
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 12.12.11
Medale:
Brak
Według mnie voldemord chciał być niesmiertelny ponieważ bał sie ze zostanie zapomniany. Być może nienawidził mugoli ponieważ jego ojciec był niemagiczny i zostawił jego matkę w ciąży na pastwę losu. Wszystkich mugoli postanowił mierzyc jedna miarą
~Matthew Lucas F
Dodano dnia 30 January 2012 16:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 566
Data rejestracji: 03.09.10
Medale:
Brak
Chyba to nie jest trudne do zrozumienia - mały Tom Riddle nigdy nie zaznał miłości, toteż pragnął zemsty, panowania nad światem, by nigdy już na nim nie zapanowały dobre uczucia. Z tego powodu pragnął nieśmiertelności. No i był bardzo ambitny - chciał zasiąść na tronie, rządzić całymi krajami, nawet i światem czarodziejów.
~Luna Pomyluna F
Dodano dnia 05 April 2012 16:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -66
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 01.04.12
Medale:
Brak
Tom Ridlle Nienawidził swoich rodziców. Bardzo się znęcał nad innymi wykorzystując swoją magię i mówił:
"Nie ma NIC gorszego od śmierci" - Chciał aby ludzie mieli jak najgorzej, aby się go bali, aby on był największym czarodziejem wszech czasów...
Zgadzam się z każdym słowem w tym artykule.
Ocena : Wybitny
Za co? Za mądre rozważanie.
Masz całkowitą rację.
Milva: Używaj funkcji edycji.
~ghostreaper F
Dodano dnia 23 April 2012 12:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 13
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 22.04.12
Medale:
Brak
mnie się wydaje, że Voldemort chciał być nieśmiertelny, bo gdyby umarł większość odetchnęłaby z ulgą. Chciał zawładnąć ludzkością na wieki
~Faria7 F
Dodano dnia 18 June 2012 18:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2652
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 10.06.11
Medale:
Brak
Poruszyłaś bardzo ważny temat. Też się kiedys nad tym zastanawiałam. Według mnie to wszytko wynikło, tak jak już niektórzy zauważyli,z braku miłości i troski w dzieciństwie. Był on nielubiany, samotny, nikt nie spędzał z nim czasu. Myślę, iż chciał o się w pewien sposób odegrać za wszystko zło wyrządzone mu przez innych. Zło rodzi się ze zła.
Bardzo ciekawy pomysł na temat, który jak najbardziej zasługuje na ocenę W.
~Cat_Shelley F
Dodano dnia 22 July 2012 16:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 19
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 17.04.12
Medale:
Brak
LV, od małego pragnął nieśmiertelności.
Sama jego nazwa może oznaczać ucieczkę od śmierci. Sadzę ,że opresja to zła mieszanina poprzedników krwi. Mam na myśli rodziców ,których sam zabił.
~kinga981 F
Dodano dnia 28 September 2012 17:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 58
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 27.09.12
Medale:
Brak
Zgadzam się z tym artykułem. Pewnie chciał się mścić za to że jego ojciec był mugolakiem.
I do tego że był sierotą.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 15 January 2013 22:34
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Czarny Pan najzwyczajniej w świecie bał się śmierci - chciał przekroczyć jej granice, stać się kimś wyjątkowym, najpotężniejszym - stąd ta fascynacja, stąd horkruksy... nie chciał być "zwykłym Tomem", ale kimś niepowtarzalnym i jedynym w swoim rodzaju.
~Martiz2000 F
Dodano dnia 15 April 2013 20:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 15.04.13
Medale:
Brak
Ja też zgadzam się z Fantazją. A artykuł jest naprawdę dobry. Myślę, że Voldemort robił to ze strachu.
~juliahermiona F
Dodano dnia 18 April 2013 10:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
Moim zdaniem Ten, którego imienia nie wolno wymawiać nie urodził się zly, ale właśnie to jak go traktowano, że nie mial rodziny, chociaż zabił swojego ojca, był w sierocińcu, ale i tak nigdy mu nie wybaczę , chociaż podzielenie swojej duszy na kilka części musiało wymagać wielkiego samozaparci i wielkiej żądzy nieśmiertelności, ale Rowling pokazała w 7 częście, że nic nie jest w stanie przezwyciężyć śmierci, nawet sam Voldemort i jego horkruksy, przecież w końcu Harry go wykończył
~Sim0na F
Dodano dnia 14 May 2013 13:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 48
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 13.05.13
Medale:
Brak
Nigdy nie myślałam o tym tak dogłębnie,ale w połowie się z tym zgadzam.w połowie! Oczko
~ChronNasSlytherin F
Dodano dnia 02 June 2013 11:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 149
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 31.05.13
Medale:
Brak
Ja uważam że Voldemort chciał nieśmiertelności bo albo bał się śmierci. Albo po prostu chciał jak najdłużej patrzeć na męczenie ludzi ... chciał dłużej męczyć tych ludzi. Chciał żeby poczuli to co on czuł. Cierpienie.
Za artykuł postawie W
~DJfunkyGIRLS F
Dodano dnia 08 July 2013 12:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 708
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 54
Data rejestracji: 06.07.13
Medale:
Brak
Chciał nieśmiertelności żeby mógł wytępić mugoli oraz czarodziei półkrwi oo i charłaków,i chciał żeby zabić Pottera który mu w tym przeszkadzał jednym słowem chciał rządzić światem razem ze śmierciożercami,chciał mieć coraz więcej sojuszników,chciał żeby nie było czarodziei półkrwi itp chciał żeby światem na zawsze panowali śmierciożercy i chciał być ich królem że tak powiem.
~Arcyk F
Dodano dnia 13 October 2013 21:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 13.10.13
Medale:
Brak
Moim zdaniem chodzi tu o to, że chciał panować nad światem, być kimś więcej niż szarym czarodziejem, dlatego jego marzeniem było zaznanie nieśmiertelności, gdyż to by mu pomogło w objęciu władzy. Chciał to zrobić dlatego, że nie poświęcano mu czasu, nikt go nie lubił, był bez rodziny i to jest wytłumaczenie. Po prostu zemsta za tamte stare dziecięce lata.
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 20 June 2015 21:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Voldemort nie był zdolny do miłości, więc nie widział sensu życia, w spełnianiu się przez życie dla innych. To pierwsza przyczyna. Pragnął żyć wyłącznie dla siebie, żyć bez końca i bez względu na cenę. Przy tak postawionym celu, życie nigdy nie nasyci, bo zawsze można być, kimś jeszcze potężniejszym, sławniejszym. Zawsze jest zbyt mało czasu, aby to osiągnąć. Więc nie było takiej niegodziwości, której by nie popełnił, aby przedłużyć swoje życie. Temat bardzo ważny, ale artykuł zostawia pewien niedosyt. PO.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 56% [29 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 37% [19 głosów]
Zadowalający Zadowalający 8% [4 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 211
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59