Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
- Hermiono, wyłaź, mamy ci kupę do opowiadania...
- Zostawcie mnie! - zapiszczała Hermiona.
Harry i Ron spojrzeli po sobie.
- O co ci chodzi? - zapytał Ron.- Przecież musisz już wracać do siebie, my obaj..
Przez drzwi ostatniej kabiny przepłynęła nagle postać Jęczącej Marty. Harry jeszcze nigdy nie widział jej tak uradowanej.
- Ooooooch! Poczekajcie, aż sami zobaczycie-powiedziała- To jest straszne!
Usłyszeli szczęk zamka i pojawiła się Hermiona. Łkała głośno i miała szatę zarzuconą na głowę.
- Co jest?- zapytał niepewnie Ron.- Wciąż masz nos Milicenty?
Hermiona pozwoliła, by szata opadła. Ron cofnął się gwałtownie.
Jej twarz pokrywało czarne futerko. Miała żółte oczy, a spomiędzy włosów na głowie wyrastały ostro zakończone uszy.
Błąd autorki, czy wydarzenie, które zmieni losy książki?
Ten temat dręczy mnie juz od paru miesięcy. Zauważyłam kilka sprzecznych ze sobą fragmentów. Oba są umieszczone w HP i ZF, w rozdziale "Utracona przepowiednia". Pierwszy fragment na stronie 917 mówi o przepowiedni w Gospodzie po Świńskim Łbem. Brzmi tak: "Pewnej zimnej, deszczowej nocy, szesnaście lat temu, w pokoju nad barem w Gospodzie pod Świńskim Łbem. Poszedłem tam na spotkanie z kandydatem na nauczyciela wróżbiarstwa". Chodziło o Sybille Trelawney."
I drugi cytat, czyli fragment przepowiedni: "… I jeden z nich musi zginąć z reki drugiego, bo żaden nie może żyć, gdy drugi przeżyje..."
I to mnie strasznie dziwi. Chodzi mi o to, ze kiedy ta przepowiednia została wypowiedziana Harry był w planach Lily i Jamesa!!! A w treści przepowiedni jest przecież powiedziane, że żaden nie może żyć, kiedy drugi przeżyje! A Voldemort zaatakował Harry’ego, kiedy ten miał roczek. Wiec wniosek jest taki: obaj powinni być juz martwi!!! Bo Harry przeżył (był nawet nazywany Chłopcem, Który Przeżył). Wiec ja myślę, że to nie Harry jest wybrańcem, tylko właśnie... Neville!!! On ma wszystkie cechy, wypowiedziane w przepowiedni!!! To może sie wydawać dziwne, lecz chyba jest prawdziwe!!! I to nie Harry, tylko Neville pokona (lub nie) Czarnego Pana!!! Lecz lepiej nic nie wysnuwać, bo to mógł być tylko błąd autorki!!! Albo ona to zrobiła specjalnie...
Dom:Slytherin Ranga: Mugol Punktów: 2 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 18 Data rejestracji: 14.11.12 Medale: Brak
Gdyby to był Neville ta książka ni miała by sensu .
Ja nie zauważyłam w tym nic dziwnego... Książka (nie tylko ten tom) jest pełna niuansów. A w ogóle to najpierw w przepowiedni było, że naznaczy go jako równego sobie i naznaczył oddając Harreu swoją cząstkę, a Harry, jak sam wiesz, ocalał dzięki matce i jej więzą krwi (to było naznaczenie) a później "żaden nie może żyć kiedy drugi przeżyje"- Harry wykańcza w końcu Voldemorta i cała przepowiednia jest spełnieona i ogólnie ok. Co do artykułu dam Z.
Dom:Ravenclaw Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 48 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 27.12.12 Medale: Brak
NO helloł!
Neville też był wtedy dopiero w planach!
I to właśnie Czerny Pan wybrał sobie przeciwnika, naznaczył go jako równego sobie.
A to, że żaden nie może żyć, gdy drugi przeżyje, to znaczy, że w końcu musi jeden zabić drugiego. Mogą żyć w tym samym czasie, ale nie będzie to życie normalne, wolne od trosk, będzie przepełnione chęcią zniszczenia wroga.
Dom:Slytherin Ranga: Czwartoroczniak Punktów: 211 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 20 Data rejestracji: 18.12.12 Medale: Brak
Masz rację, ale nie zupełnie. J.K.Rowling nie wiedziała czy zdoła napisać drugą i czy się sprzeda. Wierzyła w siebie, jak widać udało jej się, ale zawsze człowiek ma wątpliwości.
Masz rację, Neville powinien być Wybrańcem ( dlatego Severus Snape był tak dla niego ostry, bo Lily mogła żyć ). Jednak to Voldemort miał wybrać sobie przeciwnika. Albo Nevilla czarodzieja czystej krwi, albo Harry'ego, który tak jak on jest pół krwi.
Nie stop źle .. Harry był czystej krwi .. przecież jego rodzice byli czarodziejami
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 256094 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 1,385 Data rejestracji: 15.12.12 Medale: Brak
Czarny Pan sam "naznaczył" Pottera jako równego sobie - dlatego słynny Harry jak najbardziej był "wybrańcem" - a Severus był ostry dla każdego - właściwie gdzie jest potwierdzone, że był ostry dla Neville'a, bo nie został wybrany...że jego rodzice nie zginęli, to są szerokie domysły.Poza tym Neville, który przez pierwsze cztery lata bał się własnego cienia, nigdy nie podołałby tej roli...zwłaszcza, że do 5 części Potter już 3 razy się z nim spotkał, a właściwie 4 - jako dziecko
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 51 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 25.05.13 Medale: Brak
Neville też był w planach ..
Radze ci przeczytać ten rozdział jeszcze raz i dokładnie ..
W ostatniej części ta przepowiednia się spełniła " I jeden z nich musi zginąć z reki drugiego, bo żaden nie może żyć, gdy drugi przeżyje..." Harry zabił Voldemorta .
Więc najpierw zastanów się co piszesz postawiłam bym O !
Dom:Ravenclaw Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego Punktów: 74 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 5 Data rejestracji: 20.03.13 Medale: Brak
Nie stop źle .. Harry był czystej krwi .. przecież jego rodzice byli czarodziejami
Tak, nadal mógłbyś tak sądzić, ale cię uświadomię, że Lilly pochodziła z mugolskiej rodziny.
Jak zauważyło już pare osób, to CP sam mógł wybrać kto jest chłopcem z przepowiedni i nie wybrał czarodzieja czystej krwi, tylko mieszańca takiego jak on sam.
Dom:Gryffindor Ranga: Członek GD Punktów: 505 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 41 Data rejestracji: 08.08.13 Medale:
Przeczytaj jeszcze raz albo dwa ten rozdział. Powoli, przeanalizuj i wszystko Ci się wyjaśni, zacznie układać w całość. Jak to nie pomoże to proponuje jeszcze raz całą sagę.
Dom:Gryffindor Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie Punktów: 2519 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 387 Data rejestracji: 24.09.11 Medale: Brak
Ja powiem tak:
najpierw Voldek zabrał się za Harry'ego. Tak po prostu. Najpierw ten, potem drugi. trafił na TEGO chłopca. Myślę, że jakby zaczął od zabijania Neville'a to by już Neville nie żył, więc Lord wiedziałby, że to ten drugi jest TYM chłopcem i poszedłby na Harry'ego z większą siłą. Chociaż w sumie... Alicja tez pewnie kochała Neville'a i by go broniła. nie wiem do końca sama, jest wiele możliwości
Dom:Gryffindor Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 107 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 27 Data rejestracji: 28.05.15 Medale: Brak
To Harry jest Wybrańcem ponieważ to jego a nie Nevilla naznaczył Voldemort Sybilla nie mówi kiedy któryś z nich zabije drugiego mówi tylko że to się kiedys stanie za 20,30,40,50,60,70,80,90 lat Art ok daję P
Rekord OnLine: 5422 Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.