Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry i Filch
Harry i Filch
- Co tu robisz? - zapytał Filch podejrzliwie.
- Nic - odpowiedział szczerze Harry.
- Nic - prychnął Filch, a policzki zadrgały mu ze złości- uważaj bo Ci uwierzę! Czego włóczysz się samotnie po zamku zamiast z innymi kupować w Hogsmeade te wasze śmierdzące kulki, proszek na bekanie czy charczące glizdy?

Blask w okładce 7 tomu!
Przyszła pora na analizę drugiej okładki (wersja brytyjska) możecie ją między innymi obejrzeć tu:



Na tej okładce znajduje się dużo więcej szczegółów, więc można z niej dużo więcej wyczytać. Ale co kryje się w tej ilustracji?

To postaram się odkryć w tej publikacji, bo przecież wystarczy przyjrzeć się ciut bliżej aby zauważyć, że...

Stroje bohaterów nie są zwyczajne, są delikatnie stylizowane na stare, może to kamuflaż, albo strój typowy w tym regionie, do którego się udali.

W tyle ilustracji znajduje się jakaś brama, powiedzmy: "portal", wrota w jakimś budynku, światło (a zasadniczo czerwony blask). Brak szczegółów zza drugiej strony świadczy o tym, że to nie są typowe "drzwi", tylko rodzaj portalu, który w magiczny sposób przenosi bohaterów (pozostaje pytanie skąd i dokąd). Być może to gigantyczny świstoklik. Kierunek ułożenia włosów Hermiony świadczy o tym, że są oni wciągani do portalu. Czyżby portal został "uruchomiony" przez postacie znajdujące się z przodu, których nie widzimy i dlatego bohaterowie nie przeciwdziałali wciąganiu ich przez "portal"?

Sytuacja na ilustracji jest strasznie dynamiczna, włosy bohaterów są rozwiane, noga Rona jest uniesiona bardzo wysoko, jakby chciał się uchronić od wciągnięcia z powrotem do "portalu".

Na ilustracji widać mnóstwo kosztowności (złote monety, biżuteria, kryształowa zbroja, fiolki), ale nasi bohaterowie nie są tymi skarbami w ogóle zainteresowani, na ich twarzach widać panikę, strach przed tym co zobaczyli, a to, co zobaczyli musiało być ogromne, bo każde z nich patrzy się w inną stronę, a mimo to wszyscy troje są przerażeni.

Potwierdzają się także spostrzeżenia dotyczące amerykańskiej okładki: ani Harry, ani Ron , ani Hermiona nie mają różdżek. Czyżby musieli je wcześniej zniszczyć?
Czy to miejsce, gdzie używanie różdżek nic by nie dało i dlatego są on bezpiecznie schowane?

Na ręce Harry'ego widać rany: siniaki i ranny cięte, to samo u Hermiony, świadczy to o tym, że dostanie się tam też nie było łatwe i wymagało przejścia jakieś próby, która miała ich osłabić przed zdobyciem kolejnego horkruksa.

W jednej z fiolek widać odbicie jakiegoś stworzenia.
Możliwe, że to Fawkes, lub to stworzenie zostało tam uwięzione.
Na zbroi, konkretnie na hełmie, widać smoka z kryształu (nie feniksa, ponieważ widać na grzbiecie łuski, poza tym zaprezentowany w książce Fawkes miał większe skrzydła). Ale już na części zbroi chroniącej tułowie widać raczej feniksa.


Inne elementy okładki: Oczko
Z tyłu okładki widać niewiele .
Warto zwrócić uwagę na księżyc, który jest w pełni...
czyżby atak wilkołaków?

Hogwart jest otwarty, czyżby śmierciożercy go opanowali? Drzewa naprzeciw Hogwartu są spalone, a z tyłu widzimy kłęby dymu, pożar w Zakazanym Lesie?
Czy może rezultat użycia czarów?
Czyżby walka przeniosła się do lasu, w końcu mieszkają tam centaury, więc to bardzo możliwe.

Na zakładce widać patronusa, jest nim jeleń, czyli patronus Harry'ego, co świadczy, że dementorzy powrócą, ale pewnie już po stronie Voldemorta.

Na tylnej zakładce widać szklaną kulę, a w niej odbicie okna i węża (najprawdopodobniej Nagini).
Czyżby Sybilla Trelawney znów zajmowała się przepowiadaniem przyszłości i znowu trafnie?


Najważniejsze:
I teraz niespodzianka ;D
Za Harrym jest skrzat (najprawdopodobniej Zgredek), bo komu Harry dał by sobie wejść na plecy?
Jedna ręka skrzata trzyma miecz (możliwe, że Gryffindora), druga ręka skrzata położna jest na ramieniu Harry'ego, dodatkowego ucho i część głowy skrzata też widać zza Harry'ego.
Jeżeli ktoś myśli, że Zgredek, czy jakikolwiek skrzat nie może trzymać miecza Godryka Gryffindora, bo może go trzymać tylko prawdziwy Gryfon, to informuję go, że chodzi o bycie prawdziwym Gryfonem duchem, a to Zgredek chyba już nam udowodnił.

Co ciekawe, to w odbiciu na okularach Harry'ego widać piramidę (czyżby słynną piramidę Furmantu ?).
Świadczy o tym, że ten "odblask" zwęża się ku górze i składa się ze "schodków", może to być też jakiś płomień, choć dla mnie to ewidentnie piramida, nawet zauważam w zbliżeniu poszczególne schodki (warstwy) tej piramidy.





Nadesłane przez: Kubir
Dodano: czerwiec 06 2007 09:07Kotecek8
Komentarze
~milka2596 F
Dodano dnia 19 November 2012 12:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 14.11.12
Medale:
Brak
Pora to sprostować, ponieważ pisałeś ten art przed opublikowaniem jej, więc myślę, że po prostu jeszcze wtedy nie przeczytałeś "Insygniów..."

Po pierwsze: to nie portal tylko drzwi do skarbca w Gringocie.Mianowicie jest to skarbiec rodziny Lestrange.Ja wiemy, po dotknięciu pucharu przez Hermionę, zaczął się on mnożyć na oczach Harry`ego, Rona i panny Greanger.To samo z galeonami.Były one po prostu pod działaniem jakiegoś uroku.Wiemy też że one potem się nagrzały i stąd gorąca temperatura i czerwone tło.

Na plecach Harry`ego siedzi Gryfek, goblin,eks - pracownik tegoż banku.W ręku rzeczywiście trzyma miecz Gryffindora.

Na tylnej okładce widzimy Hogwart, za nim zakazany las.Księżyc jest w pełni.Prawdopodobnie dlatego, bo rysownikowi tak się podobało

Naokoło lasu latali dementorzy.To dlatego są tam chmury, ciemne zresztą, bowiem wiemy, iż wcześniej wspomniani dementorzy roztaczali wokół siebie smutek.W ich pobliżu czuliśmy, jakby cała radość zniknęła ze świata...

A na grzbiecie tomu, na górze jest znak Insygniów śmierci, bardzo związany z książką.

Więcej zastrzeżeń nie mam.Bardzo dobrze napisany art.
Dam...Wybitny!!!
~Perenelle Flamel F
Dodano dnia 22 February 2013 21:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 369
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 13.02.13
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Ogólnie angielskie okładki są ciekawsze i ładniejsze, a dla każdego tomu są ich dwie wersje.Uśmiech
~juliahermiona F
Dodano dnia 07 May 2013 16:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
to kompletnie wszystko jest nie tak. całkowicie w książce jest co innego. można ci wybaczyć te wszystkie okropne pomyłki tylko przez wzgląd na to, że pisałeś/aś to przed wydaniem książki. aż nie chce mi się tego wszystkiego sprostowywać, bo jak juz czytałam wcześniejsze komentarze, to zauważyłam, ze niektórzy juz to zrobili, ale z drugiej strony chciałabym cie pochwalić, bo ja osobiście z jednej okładki nie umiałaym wyczytać tyle, co ty. jestem pełna podziwu.
~Ginny Zabini F
Dodano dnia 30 December 2013 22:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 417
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 29.12.13
Medale:
Brak
Całkiem spoko, chociaż widać że nie przeczytałeś książki. Jestem zaskoczona, że tak dużo wyczytałeś z samej okładki bez przeczytania. Najbardziej podobał mi się fragment o ataku wilkołaków, dużo się w nim nie pomyliłeś.
~Mike2662 F
Dodano dnia 07 January 2014 19:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 06.01.14
Medale:
Brak
Postaram się sprostować Twój artykuł, w którym jest wiele błędów.

1. To nie jest żadem portal, tylko wejście do Banku Gringotta.

2. Zostali oni wypchnięci z Banku pod wpływem skarbów (patrz: pkt. 3)

3. Nie okazują zainteresowania kosztownościami, ponieważ nie należały do nich. Przyjaciele udali się do Banku Gringotta po to, by wykraść ze skrytki należącej do Lastrenge'ów jeden z horkruksów Voldemora. Jak się później okazało - czarkę Helgi Hufflepuff z wygrawerowanym borsukiem. Jako że weszli do cudzej skrytki, rzucone na kosztowności zaklęcia, zwróciły się przeciwko nim. Jedno spowodowało wielokrotne rozmnożenie, a drugie to, że każdy skarb bardzo parzył ich skórę. Okrzyki przerażenia, strach, rany i siniaki były więc jak najbardziej na miejscu.

4. Co do różdżek - jak najbardziej zgadzam się z Luną97.

5. Za Harrym nie ma Zgredka i Harry nie jest na tyle butny, by tylko jemu dać sobie wejść na plecy. Za Harrym jest Gryfek - goblin, były pracownik Gringotta, który pomaga im w dostaniu się do gmachu Banku.

6. To na pewno nie jest atak wilkołaków. W sumie z atakiem bym się zgodził, ale z atakiem Ciemnej Strony Mocy.

7. Co do tego dymu, pewnie są to skutki jakiegoś zaklęcia, albo nawiązanie do mgły rozsiewanej przez dementorów.

Mam jeszcze jeden problem. Mianowicie, o jakiej "zakładce" wspominasz? Bo ja nigdzie nie mogę jej dostrzec.

Jako że pracę napisałaś przed zapoznaniem się z tą częścią, daję:

PO
~ania potter F
Dodano dnia 22 August 2014 08:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sześcioroczniak
Punktów: 577
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 03.07.14
Medale:
Brak
Genialny artykuł.
Super.Bardzo mi się podobały zdjęcia Oczko
A większości rzeczy nie wiedziałam.


DAJĘ....WYBITNY!!!
~TheGunner7 F
Dodano dnia 15 August 2015 13:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 54
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 14.08.15
Medale:
Brak
Pełen szacun za wyciągnięcie tylu informacji z jednej (ale bądź co bądź dwustronnej Język ) okładki. Pełen podziwu i zdumienia dla Twoich zdolności dedukcyjnych daję zasłużone PO
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 59% [24 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 32% [13 głosów]
Zadowalający Zadowalający 2% [1 głos]
Nędzny Nędzny 7% [3 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 251
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59