Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
O Zgredku
O Zgredku
Mały stwór siedzący na jego łóżku miał wielkie uszy nietoperza i wyłupiaste zielone oczy wielkości piłek tenisowych. Harry natychmiast poznał te oczy: to one wpatrywały się w niego z żywopłotu.
Ralph Fiennes
Chociaż za oknem nie pohukiwały sowy, noc nie budziła strachu w sercach najmężniejszych, a czarownice nie urządziły tam sabatu, 22 grudnia 1962 roku w brytyjskim miasteczku Ipswich (hrabstwo Suffolk) przyszedł na świat przyszły odtwórca Lorda Voldemorta - Ralph Nathaniel Twisleton - Wykeham - Fiennes, pierworodny syn fotografa Marka Fiennesa oraz pejzażystki i pisarki Jini.



W domu Ralpha zamiłowanie do sztuki było najwyraźniej cechą dziedziczną - siostra aktora, Martha została reżyserką teatralną, jego brat - Magnus Hubert zajął się komponowaniem muzyki, a Joseph Alberic, rodzinny beniaminek wraz z Jacobem Markiem podzielili los najstarszego z rodzeństwa i zostali przyjęci z otwartymi ramionami.
Zafascynowany twórczością matki, Fiennes postanowił zostać malarzem i rozpoczął naukę w Chelsea College Art & Design. Jednak po roku, pomimo całkiem niezłych wyników, porzucił pędzle dla sceny. Po nauce w Królewskiej Akademii Sztuk Dramatycznych, w 1985 roku rozpoczął współpracę z Regents Patrk Theathre, która trwała dwa lata. Potem występował z Royal National Theathre, a w 1988 doznał zaszczytu zostania członkiem elitarnej grupy teatralnej Royal Shakespeare Company.



W ciągu trzech lat pracy z teatrem wcielił się w role m.in. Romea, Henryka VI, Troilusa (tytułowego bohatera romansu Troilus i Kresyda), Klaudia z Wiele hałasu o nic i Edmunda z Króla Lira.
Występując na Broadwayu w roku 1995 odebrał teatralną nagrodę Tony za rolę Hamleta.
Jego telewizyjnym debiutem była rola T. E. Lawrence'a, poszukiwacza przygód w dramacie Niebezpieczny człowiek - Lawrence po Arabii.
Za rolę sadysty Amona Gotha, oficera SS, zimnego i bezdusznego komendanta obozu koncentracyjnego otrzymał nominację do Oscara i Złotego Globu. Nowojorscy, chicagowscy, bostońscy i londyńscy krytycy filmowi, zachwyceni talentem Ralpha wręczyli mu nagrodę krytyków i Brytyjskiej Akademii Filmowej (BAFTA).
Po raz drugi otrzymał nominację do Oscara i Złotego Globu za rolę ciężko rannego pilota László Almásy w melodramacie wojennym Angielski pacjent.
Co ciekawe, w filmie Kropla Słońca zgrał aż trzy postacie - dziadka, ojca i wnuka.

W środowisku aktorskim Ralph uchodzi za samotnika, a także neurotyka. Dostał nawet miano umęczonej duszy, gdyż powszechnie uważa się, że jego specjalizacją są bohaterzy rozdarci wewnętrznie, targani skrajnymi namiętnościami.
We wrześniu 1993 aktor ożenił się z Alex Kingston. Niestety, po czterech latach ich związek rozpadł się i 28 października 1997 roku sąd zatwierdził rozwód.

Czy wiesz, że...
- Aktor ma 183 cm wzrostu.
- Jego kuzynem jest brytyjski badacz, sir Ranualph Fiennes.
- Jest Ambasadorem Dobrej Woli UNICEF.
- Zagrał w 37 filmach.
- Zdjęcia do roli w "Harrym Potterze i Czarze Ognia" (2005) zajęły mu... 2 dni.
- Lord Voldemort, którego zagrał w czwartej części HP został uznany za największego łajdaka w historii kina przez portal Moviefone.
- Jest dalekim kuzynem samego księcia Walii oraz Lorda Saye.
- Rola Amona Goethego z filmu Lista Schindlera, w którą wcielił się Ralph, znalazła się na 15. miejscu listy Największych Złoczyńców Ekranu zestawienia 100 Lat Największych Bohaterów i Złoczyńców Ekranu Amerykańskiego Instytutu Filmowego.
- W 2005 r. - w rankingu Entertainment "101 Sexiest Celebrity Bodies" programu E! znalazł się na 95 miejscu.
- Osiem godzin trwała charakteryzacja Ralpha na potrzeby filmu Czerwony Smok. Tyle trwało wykonanie tatuażu, który nosił bohater grany przez aktora.
- Jest pierwszym aktorem, który dostał Tony Award za rolę Hamleta w Broadwayowskim przedstawieniu.

Komentarze
~Roxelle F
Dodano dnia 23 September 2011 18:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 226
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 17.09.11
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł, fajne ciekawostki. Ralph jest bardzo przystojny i przypomina mi Bradley'a Cooper'a. Ogólnie parę błędów jest, ale zostały już one wypisane. Wybitny.
~juliahermiona F
Dodano dnia 10 May 2013 18:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
Bardzo ciekawie napisany artykuł, wstęp był troszkę dziwny, ale to sprawiło, że jest on inny od reszty artykułów. Nie jestem pewna czy to prawda, że gra tylko rozdarte emocjonalnie charaktery,ale trudno. Jak chodzi o Lorda voldemorta, to nie za bardzo podobało mi się jak grał jego rolę, ale może to dlatego że nie lubię Voldemorta.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 33% [19 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 56% [32 głosów]
Zadowalający Zadowalający 7% [4 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 4% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 226
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59