Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Ostatni tępak
Ostatni tępak
Był tylko jeden sposób, żeby dostać książkę z tego działu: trzeba było mieć specjalne pozwolenie od któregoś z profesorów z jego własnoręcznym podpisem.
- A jak wytłumaczymy, po co nam właściwie ta książka? - zapytał Ron. - Przecież to będzie jasne, że chcemy sporządzić jakiś eliksir...
- Myślę, że zabrzmi całkiem przekonująco, jak powiemy, że interesujemy się teorią... W każdym razie warto spróbować...
- Daj spokój! - prychnął Ron. - Żaden nauczyciel nie kupi takiego kitu. Musiałby być ostatnim tępakiem...

Bill Weasley
William Artur Weasley urodził się 29 listopada 1971 roku, jako pierworodny syn Artura i Molly Weasleyów. W książkach z serii o Harrym Potterze po raz pierwszy pojawił się w czwartej części. Autorka opisując go najczęściej używała zdrobnienia Bill, pochodzącego od jego imienia.


Bill Weasley


Mimo zastrzeżeń swojej matki, Bill miał długie, rude włosy, które spinał z tyłu w kucyk, a w
jednym uchu nosił kolczyk zrobiony z czegoś, co przypominało kieł. Jego twarz, podobnie jak innych członków rodziny, obsiana była piegami. Był wysoki i często nosił luźne ubrania - chodził ubrany jak na koncert rockowy i miał buty ze smoczej skóry.
Bill był wesołym i przyjaznym człowiekiem. Wyrozumiale potraktował Rona, przyjmując go pod swój dach, kiedy ten opuścił Harry'ego i Hermionę. Najstarszego syna Molly i Artura cechowała także spora odwaga, którą wykazywał się w starciach z Voldemortem.

Bill uczęszczał do Hogwartu w latach 1982-1989. Został przydzielony do Gryffindoru. Osiągał bardzo dobre wyniki w nauce, na teście z SUM-ów z wszystkich przedmiotów otrzymał "Wybitny". Między innymi dzięki swojej wiedzy chłopak mógł pochwalić się za czasów lat szkolnych odznaką prefekta, a także prefekta naczelnego.

Po ukończeniu szkoły Bill wyjechał do Egiptu, gdzie pracował jako Łamacz Zaklęć dla Banku Gringotta. Jego rodzina odwiedziła go w komplecie jeden raz, gdy panu Weasleyowi udało się wygrać loterię Proroka Codziennego.

Billa dokładniej poznajemy w czwartej części przygód Harry'ego, kiedy ten przyjeżdża na Mistrzostwa Świata w Quidditchu. Także właśnie w tym tomie ponownie wraca do swojej starej szkoły, by kibicować Harry'emu podczas trzeciego zadania Turnieju Trójmagicznego.
Na stałe powrócił do ojczyzny w piątym tomie sagi Joanne Rowling, kiedy wystąpił o przeniesienie go do pracy biurowej w Anglii, aby móc wraz ze swoimi rodzicami aktywnie działać na rzecz reaktywowanego Zakonu Feniksa. Bill wziął udział w obydwu walkach przeciwko Voldemortowi. W szóstym tomie, podczas pierwszej z nich, został zaatakowany przez wilkołaka Fenrira Greybacka. Chłopak wyszedł z tego starcia żywy, ale na twarzy zostało mu sporo blizn i nabrał od tego momentu kilka wilczych cech, np. bardzo polubił krwiste steki.


Rodzina Weasleyów w Egipcie; Bill trzeci z prawej


Po reaktywowaniu Zakonu Feniksa Bill poznał Francuzkę Fleur Delacur. Pomagał jej w nauce angielskiego, później natomiast młodzi zakochali się w sobie. Warto jednak pamiętać, że pierwsze spotkanie Fleur i Billa miało miejsce podczas trzeciego zadania Turnieju, kiedy to reprezentanci szkół spotkali się ze swoimi rodzinami. Fleur już wtedy zwróciła swoją uwagę na Weasleya. W ostatnim tomie Harry'ego Pottera Bill i Fleur pobrali się. Nie był to jednak dla nich aż tak radosny dzień, jaki to zwykle bywa, ponieważ ich wesele przerwał atak śmierciożerców. Autorka serii ujawniła, że Bill i Fleur mieli trójkę dzieci: wspomnianą w epilogu Victoire, oraz Dominique i Loisa. Małżeństwo zamieszkało na przedmieściach Tinwroth, w domu zwanym "Muszelką".

W filmach w rolę Billa Weasleya wcielił się aktor Richard Fish. Co ciekawe, Fish pojawił się dotychczas tylko w trzeciej części filmu, na wspólnym zdjęciu rodziny Weasleyów. Scenarzyści nie wzięli go pod uwagę przy zdjęciach do Czary Ognia i Zakonu Feniksa, bardzo możliwe jest jednak, iż zobaczymy Weasleya w szóstej części przygód Harry'ego Pottera.
Komentarze
~Amidala F
Dodano dnia 04 May 2009 15:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 04.05.09
Medale:
Brak
O tej trójce dzieci nie miałam pojęcia... xD
Bardzo fajne zdjęcie na początku. To z 6-tej części filmu?
Bill był super, był prefektem naczelnym, a mimo to nie zachowywał się jak Percy.
Tekst super, dużo informacji. Uśmiech W
!Guardian F
Dodano dnia 04 May 2009 16:26
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 20057
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 377
Data rejestracji: 02.08.08
Medale:
Medal
No i nadeszła pora na użycie własnego komentarza (mam nadzieję, że nikt mi się nie wpieprzy do niego ;d). Artykuł ładny. Podobał mi się porządek. Wszystko ułożone - jak mówimy o jednym, to nie ma niczego wepchanego na siłę. o do ortografii, interpunkcji itd. - brak zastrzeżeń. Jedyne mankamenty, które wyłapałem to:
Fleur Delacur
i
Wyrozumiale potraktował Rona, przyjmując go pod swój dach, kiedy ten opuścił Harry'ego i Hermionę.
Brakuje wzmianki odnośnie czasu opuszczenia Hermiony i Harry'ego.

Duży plus za ciekawostkę na końcu o aktorze, który "grał" Billa. Daję mocne PO. ;d
~Lapa F
Dodano dnia 04 May 2009 22:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Dobry art. Fajnie opisany Bill i jego historia. Cieszę się że pozwolił pochować Zgredka obok ich domu. Normalnie ryczałem na tej scenie ale tak jak Harry zawsze wyobrażałem sobie Williama jako starszą wersie Percy'ego. Poważny, dostojny, zawsze przestrzegający regulaminu. Fajnie że dobrze napisane jest imię córki Billa i Fleur...

Daje PO
~Hermi__ F
Dodano dnia 10 May 2009 10:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 29.12.08
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł. Nie wiedziałam ze Bill był prefektem...
A no i zdjęcia są po prostu extra szczególnie to z całą rodzinką (bardzo śmieszne). Za artukół dam W.
~Hermi1108 F
Dodano dnia 10 May 2009 13:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 419
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 10.05.09
Medale:
Brak
Artykuł jest świetny. To zdjęcie Bila jest extra skąd to wytrzasnęłaś?? To drugie zdjątko też fajne ( bardzo śmieszne). Nawet nie wiedziałam że Bill Weasley był prefektem.Doskonała biografia Billa. No i fajnie że opisałaś iż poznał Fleur Delacur. A i nie wiem bo mi w przeciwieństwie do ~Bonnie313 zdjęcia się wyświetliły. Oczko Moim zdaniem artykuł jest fajny i zasługuje na ocenę ,,Wybitny''.
~Filius F
Dodano dnia 16 May 2009 20:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 49
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 16.05.09
Medale:
Brak
Ciekawe czy aktorowi zrobią sztuczne piegi Rozbawiony co do artykułu nie mam zastrzeżeń, a co do Billa trochę przypomina mi z charakteru Artura W.Oczko
~Pinacolada F
Dodano dnia 16 May 2009 21:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 202
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 24.01.09
Medale:
Brak
Jedna z najsympatyczniejszych postaci. Zdjęcie nr jeden zwala z nóg xD. Mniam - pomyślałamOczko. Miło się czyta, udany artykuł... Wszystko co trzeba jest.

-Wybitny ofc. xD
~Dorcas Halliwell F
Dodano dnia 29 May 2009 14:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Slytherinu
Punktów: 426
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 20.05.09
Medale:
Brak
Artykuł wybitny {stawiam W}. Ładnie napisane, bardzo mi sie podoba. Oczko
Nigdy wcześniej nie widziałam Billa na zdjęciach. Ale teraz jak zobaczyłam fotkę to jakoś inaczej go sobie wyobrażałam...
~PieTraS F
Dodano dnia 30 May 2009 21:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
Lila Lee: No wiesz, bez obrazy ale chyba "troszku" zaspamiłaś.

A co do artykułu: Nawet fajny, lecz nie wierze, że sama to zrobiłaś, iż nie napisałaś jakie źródło.

Daje Z.
~Carmel F
Dodano dnia 31 May 2009 13:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 9
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 15.04.09
Medale:
Brak
Po reaktywowaniu Zakonu Feniksa Bill poznał Francuzkę Fleur Delacur.


Przecież Bill poznał Fleur w czwartym tomie, podczas Turnieju Trójmagicznego, a nie po reaktywowaniu ZF O.o
~Miona F
Dodano dnia 03 June 2009 14:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1321
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 102
Data rejestracji: 03.09.08
Medale:
Brak
Artykuł na wysokim poziomie, wyczerpujący, opatrzony świetnymi zdjęciami w dobrej jakości (szczególnie to pierwsze - genialne!!). Mamy jasno i czytelnie wyłożoną całą historię bohatera wraz ze wszystkimi wątkami i nawet trochę o aktorze.. Zawsze to jakiś plus. Oczko
Niestety, z tego co słyszałam Fish pojawi się dopiero w siódemce, choć nie wiem, w którym momencie, bo wiadomo, że plotki to rzecz raczej niewiarygodna...
~Cho_Diggory F
Dodano dnia 05 June 2009 19:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 67
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 04.06.09
Medale:
Brak
szczerze mówiąc zawsze jak czytałam to go sobie wyobrażałam że ma czarne włosy a dopiero potem sobie przypomniałam że wszyscy Wasleowie mają rude!!ŚmiechŚmiech
~Klaudysiek96 F
Dodano dnia 07 June 2009 11:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 07.06.09
Medale:
Brak
Bardzo, bardzo mi się podoba. Nie spotkałam się nigdy z artem o Billu, więc czułam wielki niedosyt informacji o nim. Żałuję też, że nie było go w filmach. ) : No, dość o Billu. Nie zauważyłam żadnych błędów, przyjemnie się czyta, masz też + za dużą ilość zdjęć. Daję W. ( ;
~Mandarynka F
Dodano dnia 12 June 2009 21:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1332
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 25.12.08
Medale:
Brak
Tak trochę... Nijako. Według mnie powinno być coś bardziej na luzie. Przecież sam Bill był taki.
Na stałe powrócił do ojczyzny w piątym tomie sagi Joanne Rowling, kiedy wystąpił o przeniesienie go do pracy biurowej w Anglii, aby móc wraz ze swoimi rodzicami aktywnie działać na rzecz reaktywowanego Zakonu Feniksa.
Według mnie lepiej brzmiałoby bez tego "go".
No, ale naprawdę mało informacji o nim w książce, a Ty całkiem niezłą charakterystykę stworzyłaś, więc chwała Ci za to. Ale mimo wszystko dam tylko Zadowalający. ;P
~darksev F
Dodano dnia 18 June 2009 14:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2736
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 89
Data rejestracji: 07.06.09
Medale:
Brak
Art wzbogacony o zdjęcia, to znacznie ułatwia czytanieRozbawiony Na tym pierwszym zdjęciu całkiem dobrze scharakteryzowany do roli BilaUśmiech Za to nigdy nie wiedziałem że ma na imie William, zawsze był Bil, Bill. Mnóstwo przydatnych informacji, WUśmiech
~magdula1206 F
Dodano dnia 23 June 2009 20:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 05.03.09
Medale:
Brak
Ja także pochwalam ten artykuł. Musiałeś wyszukać wiele informacji. Chociaż trochę daje po oczach ta pomyłka z imionem. Daję........PO Rozbawiony
~Bonny_Wright1997 F
Dodano dnia 28 June 2009 20:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -6
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 28.06.09
Medale:
Brak
W artykule są zawarte wszystkie informacje o Billu, jednak jest to artykuł długi i monotonny. Brobne błędy. Unikaj powtórzeń. Daję Zadowalający, i ciesz się, że aż tyle.
~Eunika F
Dodano dnia 01 July 2009 10:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 30.06.09
Medale:
Brak
Artykuł świetny
uważam, że dosyć przydatny, bo Bill jest raczej postacią epizodyczną i żeby się czegoś dowiedzieć, trzeba to wszystko zebrać do 'kupy'Oczko
~mariegranger F
Dodano dnia 10 July 2009 13:37
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -203
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 30.05.09
Medale:
Brak
Och! No tak to pierwsze zdjęcie jest najbardziej interesujące. Włosy w kitkę i kolczyki z zębów smoka(jak dobrze pamiętam), niebieskie oczy i ten uroczy krawat. Zdjęcie jest the best! Ale również artykuł jest bardzo miły. Zresztą drugie zdjęcie też fajne. To chyba to z wakacji w egipcie. Za te wypociny nad artykułem dam wybitny! xD
~Kab Hun F
Dodano dnia 12 July 2009 00:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 818
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 09.07.09
Medale:
Brak
Bill to mój ulubiony bohater z rodziny Weasley'ów. ;] Najbardziej spokojny, taktowny, opanowany. Reszta rodziny wydaje mi się zakręcona, jak ruski termos i ciężko mi byłoby z taką wytrzymać.
A za artykuł daję W - wszystko jest, co powinno być, a nawet są zdjęcia. ;]
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 52% [68 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 42% [55 głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [6 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 2% [3 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 158
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59