Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Hermiona o Voldem...
Hermiona o Voldemorcie i skrzatach domowych
Przez chwilę Harry rozważał to w milczeniu. Jak Voldemort mógł popełnić taki błąd? Nagle usłyszał chłodny głos Hermiony:
- To oczywiste, że Voldemort nie raczył zaprzątać sobie głowy takimi nędznymi stworzeniami jak domowe skrzaty, podobnie jak wszyscy mieniący się czarodziejami czystej krwi, którzy traktują je jak zwierzęta... i nigdy nie pomyślał o tym, że są obdarzone takim rodzajem magicznej mocy, jakim on nie włada.

Bill Weasley
William Artur Weasley urodził się 29 listopada 1971 roku, jako pierworodny syn Artura i Molly Weasleyów. W książkach z serii o Harrym Potterze po raz pierwszy pojawił się w czwartej części. Autorka opisując go najczęściej używała zdrobnienia Bill, pochodzącego od jego imienia.


Bill Weasley


Mimo zastrzeżeń swojej matki, Bill miał długie, rude włosy, które spinał z tyłu w kucyk, a w
jednym uchu nosił kolczyk zrobiony z czegoś, co przypominało kieł. Jego twarz, podobnie jak innych członków rodziny, obsiana była piegami. Był wysoki i często nosił luźne ubrania - chodził ubrany jak na koncert rockowy i miał buty ze smoczej skóry.
Bill był wesołym i przyjaznym człowiekiem. Wyrozumiale potraktował Rona, przyjmując go pod swój dach, kiedy ten opuścił Harry'ego i Hermionę. Najstarszego syna Molly i Artura cechowała także spora odwaga, którą wykazywał się w starciach z Voldemortem.

Bill uczęszczał do Hogwartu w latach 1982-1989. Został przydzielony do Gryffindoru. Osiągał bardzo dobre wyniki w nauce, na teście z SUM-ów z wszystkich przedmiotów otrzymał "Wybitny". Między innymi dzięki swojej wiedzy chłopak mógł pochwalić się za czasów lat szkolnych odznaką prefekta, a także prefekta naczelnego.

Po ukończeniu szkoły Bill wyjechał do Egiptu, gdzie pracował jako Łamacz Zaklęć dla Banku Gringotta. Jego rodzina odwiedziła go w komplecie jeden raz, gdy panu Weasleyowi udało się wygrać loterię Proroka Codziennego.

Billa dokładniej poznajemy w czwartej części przygód Harry'ego, kiedy ten przyjeżdża na Mistrzostwa Świata w Quidditchu. Także właśnie w tym tomie ponownie wraca do swojej starej szkoły, by kibicować Harry'emu podczas trzeciego zadania Turnieju Trójmagicznego.
Na stałe powrócił do ojczyzny w piątym tomie sagi Joanne Rowling, kiedy wystąpił o przeniesienie go do pracy biurowej w Anglii, aby móc wraz ze swoimi rodzicami aktywnie działać na rzecz reaktywowanego Zakonu Feniksa. Bill wziął udział w obydwu walkach przeciwko Voldemortowi. W szóstym tomie, podczas pierwszej z nich, został zaatakowany przez wilkołaka Fenrira Greybacka. Chłopak wyszedł z tego starcia żywy, ale na twarzy zostało mu sporo blizn i nabrał od tego momentu kilka wilczych cech, np. bardzo polubił krwiste steki.


Rodzina Weasleyów w Egipcie; Bill trzeci z prawej


Po reaktywowaniu Zakonu Feniksa Bill poznał Francuzkę Fleur Delacur. Pomagał jej w nauce angielskiego, później natomiast młodzi zakochali się w sobie. Warto jednak pamiętać, że pierwsze spotkanie Fleur i Billa miało miejsce podczas trzeciego zadania Turnieju, kiedy to reprezentanci szkół spotkali się ze swoimi rodzinami. Fleur już wtedy zwróciła swoją uwagę na Weasleya. W ostatnim tomie Harry'ego Pottera Bill i Fleur pobrali się. Nie był to jednak dla nich aż tak radosny dzień, jaki to zwykle bywa, ponieważ ich wesele przerwał atak śmierciożerców. Autorka serii ujawniła, że Bill i Fleur mieli trójkę dzieci: wspomnianą w epilogu Victoire, oraz Dominique i Loisa. Małżeństwo zamieszkało na przedmieściach Tinwroth, w domu zwanym "Muszelką".

W filmach w rolę Billa Weasleya wcielił się aktor Richard Fish. Co ciekawe, Fish pojawił się dotychczas tylko w trzeciej części filmu, na wspólnym zdjęciu rodziny Weasleyów. Scenarzyści nie wzięli go pod uwagę przy zdjęciach do Czary Ognia i Zakonu Feniksa, bardzo możliwe jest jednak, iż zobaczymy Weasleya w szóstej części przygód Harry'ego Pottera.
Komentarze
~Domaa F
Dodano dnia 07 October 2009 22:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 881
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 63
Data rejestracji: 28.06.09
Medale:
Brak
Artykuł bardzo mi się podoba, wszystko zostało wzięte pod uwagę. Co prawda to prawda. Nie było go w Czarze Ognia i Zakonie Feniksa, a szkoda bo w książce był dość często spotykany, ale cóż widocznie nie był aż tak ważną osobą, że został pominięty. Co do artykułu to daje wybitny.
~Anneny F
Dodano dnia 17 October 2009 16:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 15.10.09
Medale:
Brak
Artykuł naprawdę niezły, postać Billa jest naprawdę ciekawa. Co do aktora, powinni brać go pod uwagę. Powinien stanowić niemałą rolę w szóstej części! Jednak miejmy nadzieję, że zagości w siódmej :* [W]
~kaoui F
Dodano dnia 07 November 2009 16:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 16
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 03.11.09
Medale:
Brak
Długi, aczkolwiek nie nudny artykuł. Przyjemnie napisany, lekki, zawarłaś chyba wszystko to, co o Billu powinno się wiedzieć. Dam PO.
Co do zdjęcia- ja osobiście mam zupełnie inne wyobrażenie jego osoby. To przykre, że w filmie zobaczymy go dopiero w ostatniej części. Scenarzyści pominęli zbyt dużo wątków.
~Silo F
Dodano dnia 17 November 2009 09:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -44
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 16.11.09
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Tyle że po przeczytaniu jego treści można by pomyśleć że Bil był taki sztywny i oschły jak pan Crouch.
~Patrycja Riddle F
Dodano dnia 30 November 2009 17:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 30.11.09
Medale:
Brak
W porządku, w porządku.
Brak błędów ortograficznych oraz interpunkcyjnych.
Nie miej mi tego za złe, ale jednak oceniłam na
powyżej oczekiwań, ponieważ moim zdaniem zdjęcia
powinny być jednakowego rozmiaru. Ahhh, ten perfekcjonizm.
Zdania są złożone, zwięzłe. Jednym słowem - okej.
~Ami F
Dodano dnia 05 December 2009 17:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 463
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 53
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Wielkie dzięki za ten artykuł Uśmiech Wiele dowiedziałam się o bohaterze, o którym bardzo mało wiedziałam. Naprawdę dobra robota Uśmiech Zasłużyłeś na wybitny ;p
~AlecRiddle F
Dodano dnia 06 December 2009 18:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 101
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 04.12.09
Medale:
Brak
Ehh... szkoda, że nie było go w księciu półkrwi. Ale z książki rzeczywiście wynika, że Bill jest bardzo miły i troskliwy co do najmłodszego brata. Daje W oczywiście.
~Sachiko F
Dodano dnia 08 December 2009 19:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -15
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 07.12.09
Medale:
Brak
Hmm, osoba Billa nie za bardzo mnie interesowała jak czytałam książki.
Nie wiem dlaczego, może przez to, że chciałam w głębi duszy, żeby Fleur była z RonemJęzyk wiem, wiem głupie;P Artykuł w każdym razie bardzo fajnyOczko
~Emiliannie F
Dodano dnia 30 December 2009 20:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 274
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 11.06.09
Medale:
Brak
Bardzo ładny artykuł, jak na postać drugoplanową. Obrazki od razu się wyświetlają. Rozbawiony Zawsze lubiłam Bila i nie wiem czemu, ale myślę, ze pasowałby z Hermioną bardziej niż Fleur. ;] Daję PO.
~Irytek F
Dodano dnia 01 January 2010 21:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 78
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 31.12.09
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł. Widzę, że ze wszystkich części udało Ci się wyłuskać naprawdę ważne informację. Artykuł dość długi jak na postać pierwszoplanową, ale nie nudny. Plus za zdjęcia. Daję wybitny!
~monia3437 F
Dodano dnia 02 January 2010 16:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 413
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 29.12.09
Medale:
Brak
` Artykuł WSPANIAŁY Rozbawiony
Wszystko pięknie i ładnie Rozbawiony Pierwsze zdjęcie naprawdę boskie Rozbawiony
Nie wiedziałam dokładnie jakiego dnia i miesiąca się urodził, a dzięki tobie juz wiem Rozbawiony
~Henna F
Dodano dnia 19 January 2010 18:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 268
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 03.01.10
Medale:
Brak
Niezły artykuł, fajne zdjątka (mi się od razu załadowały)
O Billu niewiele było w książce więc Winszuje. Nie pozostało mi nic, jak dać PO Uśmiech
~asiulka12933 F
Dodano dnia 28 January 2010 18:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -62
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 28.01.10
Medale:
Brak
Naprawdę dobry artykuł! Jednak nie wzięli go pod uwagę w 4 częsci ale to chyba nie koniec świata nie... Szkoda jednak że nie zobaczyliśmy Billa w filmie!
~Magic butterfly F
Dodano dnia 01 February 2010 17:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 412
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 57
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Dużo dowiedziałam się z tego artykułu jest ładny i przejrzysty...dzięki za te drugie zdjęcie przynajmniej mogłam się trochę pośmiać a Weasley'owie faktycznie mają dużą rodzinkę nie przedłużając WybitnyHappy
!leea F
Dodano dnia 01 February 2010 21:51
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Przyznaję ,że nie wiele wiedziałam o Billu Weasley'u przed przeczytaniem twojego artykułu. Bardzo dużo ciekawych informacji ( zostałam mile zaskoczona ich ilością ), zawartych w przejrzystym i jasnym tekście, ze zdjęciami, co pozwala na łatwe i szybkie czytanie. Moja ocena to PO+ bo w pełni na nią zasłużyłaś.Oczko
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 01 February 2010 22:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Bardzo długi, szczegółowy artykuł, a przy okazji ciekawy. Odświeżyłem sobie jego postać w mojej głowie Oczko Artykuł napisany jest płynnym językiem, jest czytelny i ładnie wygląda graficznie. Błędów ortograficznych w zasadzie nie ma, jedyne do czego można by się przyczepić to powtórzenia imienia Billa (można było zastąpić to innymi wyrażeniami) oraz brak cytatów. Myślę, że jakieś by się przydały - np. fragmenty którejś z jego wypowiedzi. Ale oprócz tego wszystko jest ok i oceniam artykuł na mocne Powyżej Oczekiwań.
~Luna Lovegood F
Dodano dnia 17 February 2010 17:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -4
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Bardzo podobał mi się ten artykuł rzeczywiście nie ma w nim żadnych błędów i ogólnie był bardzo łatwy do zrozumienia co mi się w nim podobało

dam WTak!
~Avril Malfoy F
Dodano dnia 01 March 2010 06:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 25.02.10
Medale:
Brak
Są zdjęcia, jest opis postaci, ale szkoda, że nie ma cytatów na temat Billa..

Daję PO.
~_Everything_ F
Dodano dnia 14 March 2010 19:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 541
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 13.03.10
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł, a co ważniejsze: bardzo mało błędów,
a jeżeli już się pojawiają to jest to literówka albo brak spacji.
Najbardziej podoba mi się zdjęcie rodziny Weasley'ów w Egipcie.
Fajnie napisana biografia i dlatego nie będę sprzeczać się z losem:
daję Powyżej Oczekiwań!.
Albo... zaraz, zaraz... co ja piszę... WYBITNY!
~Promitet F
Dodano dnia 21 March 2010 14:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Artykuł sopko . Ciekawie opisny został Bil . ! Ja tak dużo o nim nie wiedziałam , no i fajne fotki jego . Daję za art wybitny . Bo mi się art podobał . Rozbawiony Rozbawiony
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 52% [68 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 42% [55 głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [6 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 2% [3 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 151
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59