Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Profesor Flitwick.
Profesor Flitwick.
Profesor Flitwick, nauczyciel zaklęć i uroków, był maleńkim czarodziejem, który musiał stać na stosie ksiąg, żeby widzieć coś spoza katedry. Podczas pierwszej lekcji odczytał listę obecności, a kiedy doszedł do Harry'ego, zakwiczał z emocji i zniknął im z oczu, spadając za katedrę.
Dlaczego Voldemort tak pragnie nieśmiertelności?
Chciałam, żeby to były rozważania oparte na psychologii Rozbawiony

Dlaczego Voldemort tak bardzo pragnął nieśmiertelności? Bardzo wymowne były słowa Dumbledore'a w 6 tomie: "Tak spieszno mu było do podzielenia swojej duszy, że nigdy nie starał się zrozumieć potęgi duszy niesplamionej i całej".
Kiedy człowiek tak obsesyjnie i bez wahania decyduje sie na tak przecież drastyczne kroki, to musi mieć swój powód. Moim zdaniem jest to powód na podłożu psychologicznym. Bo przecież czego by nie powiedzieć, to Voldemort BYŁ człowiekiem. Niechcianym, nieszczęśliwym, o odziedziczonych złych skłonnościach, ale jednak człowiekiem. Myślę, że można sie tu przychylić ku teorii, ze powodował nim strach. Ogromny, bezgraniczny, wręcz paniczny lęk przed nieznanym. Myśl o nieśmiertelności nie jest wyłącznością dla Czarnego Pana, bo jak mówi dr Leonard Szafraniec: "Myślę, że w każdym człowieku drzemie marzenie o nieśmiertelności, czy choćby o długowieczności." Ale dodaje on później: "Zwłaszcza kiedy jesteśmy młodzi cale nasze działanie jest ukierunkowane na pozyskiwanie od życia tego co najlepsze, najprzyjemniejsze. W związku z tym nie dopuszczamy do siebie myśli o chorobach, o tym, że może przytrafić nam się coś złego. Odsuwamy je, żeby mieć poczucie wewnętrznego komfortu, silny napęd, motyw do zdobywania określonych celów. Wiadomo, że myślenie negatywne prowadzi często do wycofywania się, do depresji, a wiec unikamy tego, gdy jesteśmy zupełnie zdrowi." Ale Voldemort juz jako młody człowiek nie odsuwał od siebie tej myśli. Z całą pewnością świadczy to o większej inteligencji - od razu zdawał sobie sprawę z tego, ze śmierć jest nieunikniona, wiec postanowił temu zapobiec. Tu właśnie powodował nim strach - przed tym, ze przestanie istnieć. Dla niego egzystowanie w każdej formie było lepsze od śmierci. Wyciągam z tego wniosek (podsuwany również faktem zaprojektowania sobie nazwiska, które ludzie z lękiem wymawiali nawet po jego upadku), że Voldemort przede wszystkim nie mógł znieść myśli, że zostanie zapomniany. Że kiedyś ludzie przestaną o nim mówić. Być może lęk ten był spowodowany jego przeżyciami z dzieciństwa: nigdy nie był kochany, nigdy nie był dla nikogo najważniejszy. Odziedziczył po swoich przodkach niezbyt chwalebne cechy, których nikt nigdy nie próbował kształtować. Pozostawiony sam sobie, okrutnie potraktowany przez los znienawidził świat, który go otaczał. Czuł się kimś wyjątkowym, ale nikt nie podzielał tego zdania. Myślę, że właśnie wtedy wyrósł w nim paniczny strach przed zapomnieniem.
I chociaż jest niewątpliwie najczarniejszym charakterem w powieści, to jednak nie urodził się zły do szpiku kości. Nie ma ludzi, którzy są źli z natury. Nie chodzi mi o jego obronę, raczej o zrozumienie. Bo zrozumienie jest pierwszym krokiem do pogodzenia sie z tym, co jest Uśmiech





Nadesłane przez: Marcelina-L
Dodano: listopad 29 2006 18:01:58
Komentarze
~Lori F
Dodano dnia 27 January 2010 22:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 43
Data rejestracji: 17.01.10
Medale:
Brak
Artykuł jest bardzo dobrze i poprawnie napisany. Ocena to oczywiście w pełni zasłużony wybitny.

Voldemort chciał być niepokonany, niezwyciężony, aby móc przez całą wieczność zabijać szlamy i wprowadzać swoje porządki. Nie mógł pogodzić się z tym, że kiedyś umrze. Nie. On jest inny, on nigdy nie umrze. On chce mieć nad wszystkim WŁADZĘ. Nad śmiercią z pewnością też... "Śmierć będzie ostatnim wrogiem, który zostanie pokonany...". Warto się nad tym zastanowić, bo ten cytat można rozumieć na dwa sposoby... Po pierwsze (tak jak myśli Voldemort) nad śmiercią trzeba zapanować, zniszczyć ją, pokonać, bo dla Voldemorta w pewnym sensie jest wrogiem. Można też to rozumieć na drugi sposób, czyli, że po wszystkich życiowych trudnościach i przeszkodach, które zostały pokonane przyjdzie czas na śmierć. Na "pokonanie" śmierci w pewnym sensie, czyli na... pogodzenie się z nią.

Aha, jeszcze coś mi wpadło do głowy: pewnie Voldi BOI SIĘ śmierci. BOI SIĘ umrzeć. BOI SIĘ, bo będzie czekać na niego piekło... Czyż nie?
~Ginny0004 F
Dodano dnia 19 March 2010 14:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1083
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 08.03.10
Medale:
Brak
Fajny artykuł, daję wybitny.Mi się wydaje, że on był zły na matkę za to co "jemu" zrobiła, chciał być inny niż ona, nie chciał dobrowolnie oddać życia. Chłopiec, który nie ma rodziców zawsze wyrządzi więcej krzywdy, niż dziecko z rodziną, którego ktoś pilnuje i uczy dobrego zachowania.
~Ron555 F
Dodano dnia 10 April 2010 19:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 10.04.10
Medale:
Brak
Lord Voldemort był kretynem i wariatem,jest kretynem i wariatem,i będzie kretynem i wariatem.Nigdy jego nie lubiłem a to dlatego że zabijał niewinnych ludzi.Nie wyobrażam go sobie dobrego.Niewiem dlaczego jedzo słudzy są mu wierni przeciesz on jest okropnie zły,ale w sumie dla Bellatriks jest obojętne czy Voldemort zabija ludzi przeciesz ona jest taka sama i nie rozumiem dlaczego Lord Voldemort nienawidzi mieszańców przeciesz sam jest jednym z nich.To tyle.
~Eisblume F
Dodano dnia 09 May 2010 14:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1201
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 04.05.10
Medale:
Brak
Voldemort zawsze uważał się za kogoś lepszego. Dla niego liczyła się tylko władza, chęć opanowanie świata. Nigdy nie przejawiał żadnych ludzkich uczuć, zresztą nie miał go kto tego nauczyć. Uważał śmierć za cechę ludzi słabych. Skoro jest potężnym panem i wszyscy go słuchają to śmierć pozostawała jedynym wrogiem, którego chciał pokonać. Przecież śmierć mogła zniweczyć wszystkie jego plany. Wydaje mi się, że dlatego tak się jej obawiał.
~JaneVolturi F
Dodano dnia 30 May 2010 17:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.05.10
Medale:
Brak
Voldemort się bał śmierci i ciemności, gdyż już za młodu był chłopcem pokrzywdzonym przez los. Chciał, żeby o nim niezapomniano, a pamiętano jako najpotężniejszego czarodzieja. Dziwny temat, dziwne pytanie.
~zuza878 F
Dodano dnia 26 June 2010 13:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 261
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 12.06.10
Medale:
Brak
Jak dla mnie to pragnienie nieśmiertelności wzięło się z pragnienia władzy. Chciał rządzić, mieć podwładnych i zatracił się w tym do tego stopnia, że nie chciał aby to się zmieniło. Dlatego nie chciał umrzeć.
~Vinar F
Dodano dnia 26 June 2010 19:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 26.06.10
Medale:
Brak
To raczej proste - chce być niezwyciężony i być tak jakby "królem"i żyć wiecznie i na zawsze.
~harrypotter005 F
Dodano dnia 03 July 2010 11:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -33
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 02.07.10
Medale:
Brak
Odpowiedź jest banalna!Wielki Lord Voldemort bał się śmierciŚmiech

A po za tym miał pragnienie władzy chciał być nieśmiertelny,lepszy od innych.Dużo miał wspólnego ze Snape ponieważ obydwoje byli jak to mówią półkrwi.Tom Riddle nazwał się Lordem Voldemortem a Snape Księciem Półkrwi.Książe (prince) pochodzi od jego matki która miała na nazwisko Prince a to półkrwi bierze się od tego że jego ojciec był mugolem a matka czarodziejkąUśmiech

Mam nadzieję że pomogłemUśmiech

Aha a za artykuł daje PO bo mogło być lepiejUśmiech

Ale oby tak dalejUśmiech
~lady vamp F
Dodano dnia 05 July 2010 19:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 19.06.10
Medale:
Brak
Być może przerażała go śmierć.Nie wiedział, co się z nim stanie po śmierci...Chciał też zrealizować swoje marzenie o władzy nad światem, zakładał, że mu się uda.A gdyby się udało to dość oczywiste, że nie chciałby umrzeć...
~ksenq F
Dodano dnia 22 July 2010 09:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 98
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 07.07.10
Medale:
Brak
Moim zdaniem Voldemort chciał wiecznie rządzić światem i ludzmi, chciał na zawsze nad " nami " zapanować...
~HollowWind F
Dodano dnia 23 July 2010 16:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 173
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 13.07.10
Medale:
Brak
Mi wydaje się, że nasz straszny Lord okropnie bał się, że Śmierć zapędzi go w kozi róg, zanim zdąży wypełnić wszystkie swoje nazbyt dalekosiężne cele. Chciał w końcu, ujmując to w proste słowa, wymordować wszystkich nieczystokrwistych. Osiągnięcie czegoś takiego wymaga czasu, nieprawdaż? Oprócz tego, Riddle pragnął zapewne milion innych rzeczy, które planował sobie jeszcze w wieku jedenastu lat, kiedy odkrył już, jakie możliwości skrywa przed nim magia. Był tak zdeterminowany przez te pragnienia, że nie zdzierżyłby, gdyby mu się nie powiodło! Musiał uciekać od tej Pani z kosą, w czarnej pelerynie. Tak, i z pewnością dzieciństwo zostawiło swój niemożliwy do zatarcia ślad. Ale, pomyślmy, że gdyby był zwykłym, mugolskim chłopcem, nigdy nie startował by do osiągnięcia nieśmiertelności, nie widziałby najmniejszego sposobu. Ale magia, w połączeniu z jego zrujnowaną moralnością, skutecznie zamieszała w kotle. Wszystko było możliwe, czyż nie tak?
Poza tym, Lord musiał lękać się Śmierci, straszliwie, dlatego, ponieważ mimo tego, co próbował tuszować, zabijając i manifestując, że martwe trupy nie wywołują na nim wrażenia, bał się nieznanego. A już zwłaszcza później, bo kilku latach i setkach wyczarowanych nad domami Mrocznych Znaków, musiał być przerażony perspektywą tego, co go za to spotka. Musiał o tym często myśleć, i dlatego desperacko uciekał, uciekał, od nieludzkiej kary.
Uważam też, że bardzo pragnął zobaczyć na własne oczy ten czysty strach w oczach całej ludzkości, chciał przekonać się, do czego jest zdolny, chciał ujrzeć własne dzieło. Chciał je podziwiać, chełpić się we własnej potędze. Z pewnością lepiej oglądać to, będąc żywym i odczuwając silniejsze emocje.
Co do artykułu, zauważyłam błędy.
,,Moim zdaniem jest to powód na podłożu psychologicznym."
Nie jestem przekonana do końca, czy to, co właśnie powiem, jest prawidłowe, ale nie powinno być napisane:
,,powód o podłożu psychologicznym"?

,,Myślę, że można sie tu przychylić ku teorii, ze powodował nim strach."
To raczej na sto osiem procent jest po prostu źle. Nie mówi się, że kimś powoduje coś. Kimś coś kieruje, owszem. (przykładowe rozwiązanie).

,,Wyciągam z tego wniosek (podsuwany również faktem zaprojektowania sobie nazwiska(...)"
Ee... Mi to zgrzyta. Może ,,poświadczony faktem..." albo ,,za czym przemawia fakt, że..."

Zgadzam się z Tobą, że Budzący Grozę Lord nie urodził się zły. To nie jest przecież możliwe, nawet w Świecie Magii. Ale myślę, że to właśnie bezgraniczne czarodziejskie horyzonty pozwoliły mu na takie kroki, jakie zrobił. Będąc Mugolem, pozostałby po prostu smutnym i niemiłym chłoptasiem. Uśmiech
~Larinne F
Dodano dnia 12 August 2010 14:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
Tom Riddle w swoim życiu (czytRozbawionyzieciństwie) nie zaznał miłości. Nikt mu jej nie okazywał, miał trudne dzieciństwo, powiedzmy, że nawet wcale go nie miał...Nic więc dziwnego , że środowisko w jakim się wychował stworzyło z niego TAKIEGO czarodzieja. Na domiar złego kiedy okazało się , że trafi do Hogwartu, bo jest czarodziejem i to wielkim ( Dumbledore z pewnością wiedział, że na takiego wyrośnie,ale nie wiedział jeszcze , że Tom będzie wielkim i złym czarodziejem ) to przydzielono go do Slytherinu gdzie jeszcze bardziej się pogrążył. Gdyby Tiara wyświadczyła tak miłą przysługę i przydzieliła go do Gryffindoru lub niekoniecznie , ale powiedzmy, że gdyby tom był Grofonem byłaby szansa, że by się troszeczkę zmienił. Choć i to nie jest pewne......
~Mormon F
Dodano dnia 13 August 2010 21:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 15
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 13.08.10
Medale:
Brak
Według mnie bał się śmierci i że go ktoś pokona dlatego zabezpieczał się horkusami
~Najlepszy czarodziej F
Dodano dnia 02 January 2011 19:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 31
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 02.01.11
Medale:
Brak
Voldemord nie bał sie śmierci ,po prostu uważał że dla niego śmierć jest czymś podrzędnym , dla mugoli, dla szlam i dla dobrych ludzi to tak ale dla niego nie.Powiedział " Na świecie nie ma dobra i zła,jest tylko władza i potęga" to dlatego chciał być nieśmiertelny. Chciał mieć władze absolutną.
~pennyroyal F
Dodano dnia 28 February 2011 10:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 143
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 25.01.10
Medale:
Brak
Moim zdaniem Lordowi Voldemortowi należy się choć trochę zrozumienia, całe swoje dzieciństwo spędził w sierocińcu, bez przyjaciół, rodziców i innej rodziny. Nikt go nie chciał, nie lubił, nie tolerował. Rówieśnicy z sierocińca się go bali, ale ten używał przeciwko nim swoich magicznych zdolności, których nie był do końca świadomy i zastraszał ich, dzięki czemu odkrył tą jaskinię nad morzem gdzie umieścił kawałek swojej duszy - medalion, horkruksa. Pytasz czemu tak pragnął nieśmiertelności... Otóż Tom Marvolo Riddle rozszczepił swoją duszę na siedem części oraz chciał władać mocą trzech Insygni Śmierci z legendy o Trzech Braciach [Kamieniem Wskrzeszenia, Czarną Różdżką oraz Peleryną Niewidką, a wszystkich trzech właścicielem był Harry James Potter], ponieważ pragnął się zemścić, pragnął władzy i potęgi by zrobić ludziom taką przykrość, krzywdę jaką wyrządziło mu życie.
~Suwin F
Dodano dnia 06 May 2011 21:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 342
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 06.05.11
Medale:
Brak
Voldemort od samego początku nie chciał być podobnym do innych. Od urodzenia pragnął budzić lęk, podziw i szacunek. Chciał być wyjątkowy, nie kojarzyć się z nikim, ani niczym innym (wspomnienie Dumbledora i toma barmana), pragnął być najpotężniejszy, nie cierpiał mugoli, marzył, aby wszystkimi rządzić. Sądzę, że to wszystko było powiązane z wychowywaniem się w sierocińcu, nie cierpiał go, mogło to być także odziedziczone, Salazar Slytherin także miał podobne rządze.
~Sererus__Snape F
Dodano dnia 25 May 2011 20:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 25.05.11
Medale:
Brak
Tom zawsze użyje jego własnych słów"zawsze wiedziałem że jestem kimś wyjątkowym" on na samą zmianke o tym że ma w sobie coś co go łączy z ludzmi był zły.
~Lapa98 F
Dodano dnia 03 June 2011 13:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 320
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 28.10.10
Medale:
Brak
Świetne.
Myślę,że Voldemort władając całym światem, nie chciał tego wszystkiego tracic. Bał się śmierci, ponieważ wyrządził mnóstwo złego.Super artykuł, napisany bez zbędnej pomocy inernetu. Często denerwują mnie arykuły, które są tylko ściągnięte z internetu OczkoCool
Znejąc swoich przodków, chciał się jak najwięcej chełpic.
Zastanawiam się pomiędzy w, a PO.
Daję PO, bo troszeczkę mi zabrakło, ale i tak artykuł super.
~SophieSerpens F
Dodano dnia 23 July 2011 10:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 877
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 28.06.11
Medale:
Brak
Mnie się jednak wydaje, że jako dziecko z sierocińca, które straciło matkę, nie chciał podzielić jej losu. Nie chciał umrzeć tak, jak ona. Nie miał do niej szacunku, bo tchórzliwie umarła, pewnie dlatego też nie chciał się rozstać z życiem. Fajny artykuł, daję PO.
~GINNY17 F
Dodano dnia 12 November 2011 18:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 70
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 12.11.11
Medale:
Brak
Voldemort (ja wole na niego mówić Waldek) miał paskudne dzieciństwo i był zapomniany przez wszystkich dlatego chciał,aby w przyszłości był zapamiętywany dlatego też gdy dorusł zbierał cenne "trofea" (jak mawiał Dumbleadore),a potem robił z nich horkruksy. Robił to dlatego,żeby ludzie myśleli że jest niepokonany i wszechmocny,lecz nie sądził że Harry dowie sie o tym,tego nie przewidział a skutkiem jest to,że teraz nie żyje Uśmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 56% [29 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 37% [19 głosów]
Zadowalający Zadowalający 8% [4 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 211
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59