Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Papierkowa robota
Papierkowa robota
Aha, Crabbe, rozluźnij trochę uścisk, bo jak Longbottom się udusi, będzie mnóstwo papierkowej roboty i obawiam się, że będę musiał o tym wspomnieć w twojej opinii, jeśli kiedykolwiek złożysz jakieś podanie o pracę.
Centaury
Według mitologii centaury to istoty, które posiadają tors mężczyzny i tułów konia. Prawdopodobnie pochodzą z Grecji, ale informacja ta nie jest ustalona. Żyły w lasach i górach Elis, Arkadii i Thessalii, a według niektórych przybyły do Scytii ze stepów południowej Rosji, Ukrainy i Kazachstanu. Obecnie żyją na całym świecie.

Mają 2- 2,5 metra wzrostu. Cenatury płci żeńskiej są smukłe, mają piękną, błyszczącą sierść, jednak widuje się je bardzo rzadko. Można powiedzieć, że ten, kto widział w życiu choć raz kobietę centaura, miał niezwykłe szczęście. Zazwyczaj przebywają one w jaskiniach lub w lesie, wychowując źrebaki.
Mężczyźni są umięśnieni, mają ostre rysy twarzy, szerokie klatki piersiowe oraz potężne ramiona.
Centaury osiągają dojrzałość w wieku około trzynastu lat, a najdłuższa linia życia wynosi mniej więcej pięćdziesiąt pięć lat, jednak rzadko któremu udaje się dożyć do takiego wieku, ponieważ często giną podczas jednej z licznych potyczek.

Starają się być neutralne, ale nigdy nie staną po stronie zła. Niechętnie stosują przemoc, chyba że w obronie własnej. Są biegłe w sztuce strzelania z łuku. Z kolei o ich umiejętnościach walki bronią ręczną można dyskutować. Jedni sądzą, że świetnie sobie z tym radzą, drudzy, że w ogóle tego nie potrafią. Uważa się także, że znają tajemnice wróżb i gwiazd oraz sztukę lekarską. Wielbią trunki, dlatego też w Iliadzie określane są jako "bestie". Pod wpływem alkoholu zmieniają się w gwałtowników i lubieżników.

Prawdą jest, że często nie potrafią zrozumieć naszego sposobu myślenia, więc najlepiej dogadują się z elfami oraz innymi leśnymi istotami. Jeśli chodzi o rozróżnianie czarodziejów od mugoli, to wydaje się, że nie widzą między nimi żadnej różnicy.
Są bardzo inteligentne, a największym z nich był Hejron.

Opiekują się naturą, najbardziej ukochały lasy. Gardzą towarzystwem obcych i dlatego rzadko można je spotkać. Są dumne, skryte w sobie i dzikie. Mają silnego ducha walki, na każdym kroku przejawiają swą honorowość. Rzadko pomagają ludziom, ponieważ uważają się za lepszych od innych.

Żyją w stadach, których liczebność waha się od dziesięciu do pięćdziesięciu osobników. Dowódcą stada jest najsilniejszy osobnik. Jeśli się zestarzeje, lub przegra pojedynek z innym centaurem, zostaje usunięty ze stada.
Obyczaje pogrzebowe centaurów uznają, że grób przykryty stertą kamieni powinien mieścić się przy dębie.

Jeśli chodzi o klasyfikację Ministerstwa Magii, otrzymały klasyfikację XXXX, dlatego, że należy odnosić się do nich z wielkim szacunkiem. Na własne życzenie otrzymały status "zwierząt". Nie odpowiadał im fakt, że musiały dzielić status "istoty" z wiedźmami i wampirami.
W Ministerstwie jest Biuro Łączności z Centaurami, ale żaden centaur nigdy z niego nie skorzystał. Jest żartobliwe określenie "zostać odesłanym do Biura Centaurów", co oznacza, że ktoś zostanie wkrótce zwolniony.



ZNANE CENTAURY:
-Firenzo- poznajemy go w I tomie, kiedy to ratuje życie Harry'emu Potterowi. W piątym tomie wraz z Sybillą Trelawney uczy wróżbiarstwa. Za ten czyn zostaje potępiony i wygnany z lasu przez swoich współbraci.
-Ronan- centaur o rudych włosach, z którym spotykamy się w HP i KF. Uważa, że pomoc ludziom przynosi centaurom hańbę.
-Zakała- kolejny konserwatysta wśród tej rasy. Potępia działanie Firenza i każdego innego centaura, który staje po stronie ludzi.
-Magorian- nie zgadza się z innymi centaurami. Darzy ludzi swego rodzaju sympatią. Poznajemy go w V tomie.

W V tomie wdały się w poważną kłótnię z Hagridem i miały zamiar usunąć Graupa, jego brata z Zakazanego Lasu. Kiedy Hermiona wyznała im, że chciała, aby jej pomogły w uwolnieniu się od dyrektorki, obraziły się. Jednak gdy Dolores Umbridge nazwała je mieszańcami, wściekły się i porwały ją w głąb lasu, spełniając tym samym prośbę dziewczyny.

Natomiast w VI tomie uczestniczyły w pogrzebie Dumbledore'a. Oddały mu hołd, wysyłając w powietrze deszcz strzał.

W VII tomie brały udział w bitwie o Hogwart, stając po stronie obrońców. Kiedy Hagrid wynosił "martwego" Harry'ego z Zakazanego Lasu, przyglądały się pochodowi beznamiętnie.
Kiedy jednak Voldemort podpalił Tiarę Przydziału na głowie Neville'a, wdarły się do zamku i zaatakowały śmierciożerców. Starły się wówczas także z olbrzymami. Ci, którzy jako pierwsi zaatakowali, to Ronan, Zakała i Magorian.
Choć centaury występowały rzadko, miały ogromny wpływ na wydarzenia w Hogwarcie.




Nadesłane przez: Martyna
Dodane: marzec 09 2008 11:17:46
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 05 October 2008 09:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ładnie, ładnie, ja bym tyle z siebie nie wykrzesała ; p Dużo tego jak na taki temat. Ladnie, bezbłędnie, spodobalo mi się. Potrzebne informacje napisane. Super. W.
778
Dodano dnia 20 November 2008 10:21
Mnie również bardzo podoba się artykuł. Błędów nie widać, treść porządna, jest dość długi. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Oby takich artykułów było jak najwięcej Uśmiech. Oczywiście dają "W" bo jakże by inaczej Uśmiech.
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 06 February 2010 17:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Bardzo ładny artykuł, już po wstępie można dostrzec, że jest on na wysokim poziomie. Wszystkie informacje o centaurach zostały bardzo dokładnie napisane, o wielu z nich nie miałem pojęcia. Artykuł bardzo przypadł mi do gustu, widać włożony wkład pracy Oczko. Rewelacja. Oczywiście ''W''.
~shakira F
Dodano dnia 28 April 2010 13:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 23.04.10
Medale:
Brak
ja uwielbiam centaury są świetne bo nie dość że są pół końmi a konie to moje ulubione zwierzęta to jeszcze są pół ludźmi i najlepiej strzelają z łuku a łucznictwo to mój ulubiony sport i centaury są w mojej ulubionej serii filmów "Opowieści z Narnii" w ang. "The chronicles of Narnia
~patronus32 F
Dodano dnia 01 May 2010 22:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 26.04.10
Medale:
Brak
Centaury naprawdę są miłe ale w książce Harry Potter i Zakon feniksa nie chciały wpuścić Hagrida do lasu i to przyjazne nie było więc aż tak dobrymi przyjaciółmi nie są.

Daję ''POWYŻEJ OCZEKIWAŃ''.
~MrsDeath F
Dodano dnia 05 August 2010 15:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 35
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 04.08.10
Medale:
Brak
Łoo... Ale to długie Dowcipniś
Centaury nie przypadły mi za bardzo do gustu, ale muszę przyznać, że mają klasę Happy
W artku nie dopatrzyłam się błędów, zawiera dużo informacji i tak dalej. Szkoda tylko, że nie ma zdjęcia!
A właśnie, krzychoziomal, nie ładnie spamować!
Daję Wybitniacha~
~Julia S F
Dodano dnia 25 October 2010 16:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 172
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 09.10.10
Medale:
Brak
Artykuł jest świetny, mnóstwo informacji, a do tego b. ładnie napisane. Daję W!
~Arthur Bishop F
Dodano dnia 28 November 2010 12:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 239
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 27.11.10
Medale:
Brak
Uwielbiam te stworzenia! Czytając artykuł, aż uśmiech cisnął się na usta.
Są to zwierzęta dostojne, silne i niezwykle mądre.
Zawsze czytałem, z wielkim zainteresowaniem, wątki zawierające informacje o centaurach.
Przydałoby się jeszcze tylko zdjęcie, ale i tak dam W.
~bloomix F
Dodano dnia 27 January 2011 22:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Wybitny Uczeń
Punktów: 617
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 22.01.11
Medale:
Brak
Ładny artykuł, dużo wiadomości na temat centaurów z mitologi jak i z samego HP. Chociaż szczerze mówiąc można było chyba to napisać ciekawiej, ale za to jest tego dużo więc P ;D
~Matthew Lucas F
Dodano dnia 30 January 2012 18:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 566
Data rejestracji: 03.09.10
Medale:
Brak
Bardzo dużo informacji o tych stworzeniach. Zdaje mi się, że ja nie miałbym tak rozległej wiedzy Potterowskiej, by opisać wszystko tak, jak ty to zrobiłaś. Z pewnością pominąłbym wiele faktów. Poza tym, nie widzę tutaj żadnych błędów. Artykuł zasługuje na miano wybitnego!
~Lily Evans Potter F
Dodano dnia 20 February 2012 11:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1208
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 170
Data rejestracji: 05.02.12
Medale:
Brak
Artykuł jest bardzo dobry. Wszystkie najważniejsze informacje są w nim zawarte. Daję W.
~MadelineB F
Dodano dnia 26 February 2012 20:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 26.02.12
Medale:
Brak
jej, jakie wyczerpujące. fajnie się to czytało. Uśmiech
jak dla mnie wybitne.
~zahipnotyzowana F
Dodano dnia 26 November 2012 18:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 22.11.12
Medale:
Brak
Bardzo dużo informacji, świetnie się czyta. Centaury są ekstra. Daję W.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 24 December 2012 02:23
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Uwielbiam centaury - jak zresztą każde stworzenia z mitologii greckiej... swoją drogą, to mogłoby być o nich trochę więcej w książkach pani Rowling... Warto dodać, że oddały hołd na pogrzebie dyrektora Hogwartu - co wcale nie jest takim oczywistym zdarzeniem - zostały przecież zepchnięte na margines życia czarodziejów. Fajniutki artykuł, jak najbardziej daję W
~Hermiona 338 F
Dodano dnia 19 February 2013 21:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 142
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 07.02.13
Medale:
Brak
Świetny artykuł i dużo ciekawostek. Centaury to jedne z moich ulubionych stworzeń z HP. Daję W.
~DJ_Aswalt F
Dodano dnia 08 December 2013 17:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 92
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 10.09.13
Medale:
Brak
Bardzo ładny artykuł, już po wstępie można dostrzec, że jest on na wysokim poziomie. Wszystkie informacje o centaurach zostały bardzo dokładnie napisane, o wielu z nich nie miałem pojęcia. Artykuł bardzo przypadł mi do gustu, widać włożony wkład pracy Oczko. Rewelacja. Oczywiście ''W''.
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 07 June 2015 22:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Konstrukcja artykułu jest całkiem dobra, ale przydało by się wyraźniejsze rozróżnienie. Tego co pochodzi z mitologi i tego co wykorzystała J. Rowling. Ale ilość informacji jest imponująca, a sposób ich przedstawiania wyrazisty. Więc jak najbardziej W. Kiedy zacząłem czytać, w pierwszym tomie o centaurach miałem mieszane uczucia. Jakoś mi mało pasowały, do świata czarodziejów, ale potem wszystko ładnie się ułożyło. Większość ich życia, w Zakazanym Lesie, pozostała nadal okryta tajemnicą i moim zdaniem słusznie.
~Iterutt F
Dodano dnia 11 September 2021 07:26
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>Propecia</a>
~Evibous F
Dodano dnia 09 November 2021 11:58
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~Groobby F
Dodano dnia 10 December 2021 12:11
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="http://ocialisshop.com/ ">cialis professional</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 96% [25 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 4% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 177
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59