Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
WESZ Hermiony
WESZ Hermiony
Zdjęła pokrywkę, pokazując im zawartość pudła. Wewnątrz było z pięćdziesiąt różnokolorowych odznak; na wszystkich były te same litery: WESZ.
- Wesz? - zdziwił się Harry, biorąc jedną plakietkę i przyglądając się jej. - Kto ma być tą wszą?
- Nie wesz. - odpowiedziała niecierpliwie Hermiona. - Stowarzyszenie W-E-S-Z. Stowarzyszenie Walki o Emancypację Skrzatów Zniewolonych.
- Pierwszy raz słyszę. - powiedział Ron.
- Nic w tym dziwnego. Właśnie ją założyłam.
- Ty? - zdziwił się lekko Ron. - A ilu masz już członków?
- No... jeśli wy się zapiszecie... to mamy już trzech.
- I myślisz, że będziemy chodzić po szkole z odznakami, na których jest napisane "wesz''?
- W-E-S-Z! - zaperzyła się Hermiona

Karty profesor Trelawney
Chciałabym zwrócić waszą uwagę na profesor Sybillę Trelawney oraz na rolę, jaką odgrywa ona w szóstym tomie. Wszyscy oczywiście wiemy, iż to właśnie ona przepowiedziała wieżę rozjarzoną błyskawicami, ale ja jednak chciałabym zwrócić uwagę na inną jej przepowiednię, która pojawia się na początku rozdziału "Rod Gaunta". Pozwolę sobie zacytować fragment:
"- Dwójka pik, konflikt [...] Siódemka pik, zły omen. Dziesiątka pik, przemoc. Walet pik, ciemnowłosy młodzieniec, ma kłopoty, nie lubi pytającego..."
Zastanawiam się, czy użycie tak bardzo konkretnych kart ma znaczenie? I czy autorka sprawdziła to umieszczając te karty na stronach swojej książki? Otóż mam nadzieję, że tak.
Dlatego też postanowiłam sprawdzić, co może oznaczać wróżba Trelawney i pomoc znalazłam na stronie Taraka.pl.
Zatem dwójka pik, jako pierwsza karta oznacza, że ktoś bardzo chce coś osiągnąć, ale nie potrafi tego zrobić sam, więc potrzebuje pomocy kogoś drugiego. Ogólnie rzecz biorąc karta ta odpowiada współdziałaniu. Jako pierwsza karta, jest najważniejsza, ponieważ mówi o całokształcie sytuacji i to w niej zawarty jest cały sens danej sytuacji.
Kolejna karta to siódemka pik. Wyciągnięta jako druga wskazuje na specjalne zadanie do wykonania. Jednak to nie bój na życie i śmierć, ale gra. Forma przeważa tu nad treścią. Wykonuje się tylko pozorne ruchy, aby formalnością stało sie zadość.
Następnie dziesiątka pik. Karta ta zawiera wskazówkę, co robić w danej sytuacji. Wskazówka ta brzmi: przejmij kierownictwo, nie dyskutuj z nikim, nie pytaj nikogo o zdanie, ponieważ Ty masz rację.
Oraz czwarta karta, wskazująca osobę: walet pik.
Walet to osoba młoda (lub po prostu młodsza od pytającego). Jest mało odpowiedzialny, często lekkomyślny, pojawia się tam, gdzie jest ruch i zamęt, lubi przygody o zawody, a jego życiowa droga to wiele prób lecz także i błędów. Walet wyciągnięty jako czwarta karta oznacza kłopotliwy bagaż przeszłości. Walet ma urazy do ludzi obrotnych, wyszczekanych, którym nie ufa i których sie boi. Być może wycierpiał od kogoś takiego w przeszłości. Ale uraz ten sprawia, że nie wykorzystuje on wystarczająco własnej obrotności i przebiegłości.
To wszystko bardzo ładnie brzmi, ale co by to oznaczało dla nas – fanów książek pani Rowling?
Z jednej strony mogę się zgodzić ze zdaniem, że taką wróżbę można dopasować do każdej sytuacji, z drugiej strony jednak kto nam broni spekulować?
Otóż moim zdaniem ogólny zarys sytuacji jest taki: Dumbledore współpracuje ze Snapem, ponieważ sam nie jest w stanie czegoś zrobić. Jednak to, co robią, jest tak naprawdę tylko grą - to nie jest realne. To Dumbledore ustala zasady tej gry i wyznacza zasady (stąd być może jego kłótnia ze Snapem, gdy ten nie chciał już czegoś robić), Dyrektor wie, że ma racje i musi postępować zgodnie z własnymi założeniami. We wszystko zamieszany jest ciemnowłosy młodzieniec, który ma uraz do Snape'a i nie ufa mu, a to oczywiście sprawia, że Harry nie dostrzega wszystkich stron sytuacji (nienawiść trochę go zaślepia).
Oczywiście wszystko to tylko spekulacje, w które ja sama nie mogę do końca uwierzyć, więc nie zdziwiłabym się, gdyby wielu z was również miało jakieś wątpliwości. Uznałam jednak, że może to być całkiem ciekawy temat do dyskusji. Zachęcam do wyrażania swoich opinii, a także dodawania subiektywnych komentarzy na temat samego artykułu.





Nadesłane przez: naan
Dodane: sierpień 19 2006 20:08:14
Komentarze
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 15 January 2013 18:05
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Myślę, że profesor Trelawney tak naprawdę niewiele w tych kartach dostrzegała - wiadomo już, że poza dwiema prawdziwymi przepowiedniami, których wysłuchali odpowiednio Albus Dumbledore i Harry Potter zmyślała jak z nut, strasząc wszystkich zbliżającymi się katastrofami.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 0% [Brak oceny]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 33% [1 głos]
Nędzny Nędzny 67% [2 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 266
» Użytkowników online: 1

~Andreasmub

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59