Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Niewerbalne pożeg...
Niewerbalne pożegnanie
Następnego dnia wcześnie rano [Harry] wyjechał z Ronem do Nory, więc zdążył tylko złożyć jej [Hermionie] życzenia świątecznie i powiedzieć, że kiedy wrócą, przekaże jej bardzo ważne nowiny. Nie był jednak pewny, czy w ogóle to usłyszała, bo akurat w tym czasie Ron i Lavender żegnali się ze sobą w sposób całkowicie niewerbalny.
Alastor Moody


Alastor "Szalonooki" Moody - jeden z fikcyjnych bohaterów książek o "Harrym Potterze". Po raz pierwszy pojawia się w czwartym tomie. Jak się później okazuje, był to sługa Lorda Voldemorta - Barty Crouch Jr. , który za pomocą Eliksiru Wielosokowego przemieniał się w Alastora. Prawdziwy Moody leżał zamknięty na dnie magicznego kufra.

Szalonooki był niegdyś aurorem i członkiem tajnego stowarzyszenia założonego przez Albusa Dumbledore'a - Zakonu Feniksa.

O Moodym można powiedzieć, że to kłębek nerwów, ponieważ ciągle obawiał się, że ktoś chce go zabić. Jego motto brzmiało : "Stała czujność".

W walkach ze Śmierciożercami, Alastor stracił oko, nogę i kawałek nosa. Jego twarz pokrywały także liczne blizny. W związku z brakiem dwóch części ciała, posiadał drewnianą protezę i magiczne oko, dzięki któremu mógł widzieć przez ściany i różne obiekty, a także przez pelerynę - niewidkę. Swoje oko mógł obracać o trzysta sześćdziesiąt stopni, więc był w stanie zobaczyć więcej od zwykłego człowieka.

W piątej części przygód Harry'ego Pottera pojawia się prawdziwy Moody, który eskortuje Harry'ego do kwatery głównej Zakonu Feniksa i razem z aurorami wyrusza do Ministerstwa Magii, by ratować Potterowi życie.

W siódmym tomie powieści, Alastor bierze udział w przeniesieniu Harry'ego z domu Dursleyów do Nory. Kiedy Śmierciożercy odkryli jego plan, zjawili się na miotłach i chcieli porwać Chłopca, Który Przeżył. Wcześniej jednak sześć osób wypiło Eliksir Wielosokowy z włosem Pottera, co zmyliło Czarnego Pana. Mundugus Fletcher (w postaci Harry'ego) leciał wraz z Moody'm i Voldemort ich zaatakował, bo był przekonany, że Pottera będzie chronił najlepszy auror. Mundungus natychmiast stchórzył i deportował się z miejsca walki. Zaklęcie Voldemorta, które było wymierzone w Fletchera trafiło Alastora prosto w twarz. Spadł z miotły z ogromnej wysokości, więc nie miał najmniejszych szans na przeżycie.

Jego magiczne oko niewiadomym trafem zostało umieszczone w drzwiach gabinetu Dolores Umbridge, która podgląda swoich pracowników. Kiedy Harry znalazł się w jej gabinecie podczas poszukiwania horkruksa, zabrał oko. Później , będąc w lesie, nieopodal miejsca gdzie odbywały się Mistrzostwa Świata w Quidditchu, wkłada oko do pnia najstarszego drzewa.

Moody zmarł 27 lipca 1997 roku. Jego ciała nigdy nie odnaleziono.

W rolę Alastora wciela się Brendan Gleeson.



Nadesłane przez: bella_lestrange
Dodane: marzec 27 2008 22:21:19
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 27 August 2008 16:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Nie wiem dlaczego, ale ta postać zawsze mnie przerażała.
Blee xD
Taki fuj jest^^
Ale artykuł całkiem nieźle sklecony i da się przeczytać Uśmiech
Daję 'PO' bo chociaż jest zdjęcie, to ja mam mdłości na widok tego dziada xD
~Minerwa F
Dodano dnia 30 August 2008 17:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 30.08.08
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Ciekawy i czytelny, więc dobrnęłam do końca Uśmiech Dodatkowy plus za zdjęcie. Myślę, ze ocenię na PO.

PS. Zgadzam sie z przedmówczynią. U mnie też Szalonooki nigdy nie wzbudzał sympatii. :/
~dzulia F
Dodano dnia 08 September 2008 21:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Naprawde bardzo dobry artykuł. Nie doszukałam sie błędów ani, literówek. Moja ocena to oczywiście PO.
Powiem szczerze że, nigdy też nie przepadałąm za Moody'im. Jest jakiś... no nie wiem... dziwny? Chyba też sie zgadzam że,'' jest Fuj.''xD- Urodą to on nie grzeszy...
~Peepsyble F
Dodano dnia 14 October 2008 13:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ja go sobie zupełnie inaczej wyobrażałam. Zupełnie. I wyobrażałam to oko sobie jakoś normalnie a nie takie w czym taki ech...

Dobra już nie mącę.

Co do arta, to bardzo ładnie. Widze, że wykorzystałaś informacje z ksiażki jak i z wikipedii ; p Zdjęcie - plus. Ładnie, dobra jakość. W rameczce - lubię to bardzo Język
Noo. To tyle, błędów nie zauważyłam.
Bless, yaa.
~Ami F
Dodano dnia 03 February 2009 11:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 463
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 53
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Zgadzam się z ~Druella_Rosier . Brzydzę się go. Artykuł fajny, błędów żadnych nie widzę, a więc daję ci W chociaż ten dziad jest ;/
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 22 February 2009 20:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Cóż, przyznam, że artykuł za długi to nie jest. Co wy tak do niego wrogo nastawieni? Mnie denerwował tylko tym swoim "stała czujność" Język.
Art czytelny, poukładany i schludny. Niczego istotnego nie zabrakło. Nieistotnego chyba też nie Język. Punkt za zdjęcie, moim zdaniem nie jest ono jakoś przeraźliwie odrażające. Daję Powyżej oczekiwań, ponieważ artykuł nie powala na kolana.
~Herma_G F
Dodano dnia 13 September 2009 22:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 25
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 14.09.08
Medale:
Brak
Choć postać Alastora nie stoi po złej stronie to fakt nie wzbudza u mnie dobrych odczuć ale wydaje mi się że właśnie taki był zamiar autorki ksiązki. Moody nie miał być dobrodusznym ale głupkowatym Hagridem ( przepraszam wszytkich tych co lubią Hagrida) czy zdrajcą przyjaciół ( na początku) a potem najlepszym Chrzestnym jakim był Syriusz. Alastor miał bym osobą która nie poddaje się całemu szałowi jaki wywołuje Harry, on miał racjonalnie myśleć i przewidywać największe niebezpieczeństw. I myślę że się to udało. W Filmie również myślę że został bardzo dobrze ukazany. Miał być weteranem w walce z CZarnym panem, bardzo dobrym strategiem oraz osobą która nie poddaje się "urokowi" przebywania a nawet znania wybranego. Co do artykułu zwiężle i na temat za co ogromy plusik.
^Lady Holmes F
Dodano dnia 25 December 2009 17:54
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Jak się później okazuje, był to sługa Lorda Voldemorta - Barty Crouch Jr. , który za pomocą Eliksiru Wielosokowego przemieniał się w Alastora.

Bez spacji.
W piątej części przygód Harry'ego Pottera pojawia się prawdziwy Moody, który eskortuje Harry'ego do kwatery głównej Zakonu Feniksa i razem z aurorami wyrusza do Ministerstwa Magii, by ratować Potterowi życie.

Powtórzenie.
W siódmym tomie powieści, Alastor bierze udział w przeniesieniu Harry'ego z domu Dursleyów do Nory.

Bez przecinka.
***
Art fajny, dużo informacji i wielki plus za zdjęcie. Daję Wybitny.
!leea F
Dodano dnia 08 February 2010 11:29
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Piękny to raczej nie był xD - Nigdy go nie lubiłam,chociaż szkoda go...
Świetny, artykuł, nie pominęłaś chyba żadnego, znaczącego wątku. Niezwykła postać, odznaczająca się nie tyle co odwagą ale i sprytem.
Jego magiczne oko niewiadomym trafem zostało umieszczone w drzwiach gabinetu Dolores Umbridge, która podgląda swoich pracowników (...) Jego ciała nigdy nie odnaleziono.

- możliwe, że ktoś jednak znalazł jego ciało, a nie jedynie oko. Zmieszany

Za Art- oczywiście W
~krystian23 F
Dodano dnia 19 February 2010 18:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -76
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 19.02.10
Medale:
Brak
super art. daje wybitny. Szkoda że umarł w 7 części .Chciałbym się dowiedzieć jak by próbował dowiedzieć się o zadaniu harego co do horkruksów. Jupi!
~olaXD F
Dodano dnia 17 April 2010 18:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 07.04.10
Medale:
Brak
Fajne zdjęcie!!!


Artykuł jest ciekawy nawet fajnie się czyta!!!


Widać że trochę się napracowałaś ale chyba warto było większość ocen to WYBITNY.

krzychoziomal dał Ci W a to naprawdę wielki fan Harrego Pottera wie o nim prawie wszystko nie tylko o Harrym ale o całym świecie magi!!!

A i zapomniałam o ocenie ale jak widać po moim komentarzu nie mogę dać innej oceny jak W!!!

A za twój artykuł nigdy bym nie dała ZADOWALAJĄCY, NĘDZNY a tym bardziej OKROPNY!!!


Trzy wykrzykniki to maksimum >.>
~Bellatriks_xdd F
Dodano dnia 28 July 2010 20:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 30.05.10
Medale:
Brak
Moody jest niezwykły i niesamowity ! Uwielbiam jego charakter i zdecydowanie pasuje do niego to oko ; )
Wielka szkoda , że zginął . Mógłby odegrać olbrzymią rolę w Bitwie o Hogwart ; D
~Lord Expeliarmuss F
Dodano dnia 29 October 2010 18:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 25.10.10
Medale:
Brak
Artykuł świetny, opisane zostało wszystko to co chciałem ;D I szkoda że nie żyje, w bitwie i Hogwart mógł się przydać ale nie tylko dlatego.
~Hermiona_13 F
Dodano dnia 16 November 2010 18:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 116
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 03.11.10
Medale:
Brak
Artykuł super! Fajne zdjęcie. Moody był fantastyczną postacią uwielbiałam go. Tylko jakbym miała go zobaczyć na żywo to trochę odrażające jest to magiczne oko... Strasznie żałuję, że zginął, bo tak naprawdę był wspaniałym aurorem i przywódcą. Bardzo przydałby się w bitwie o Hogwart. Szkoda, że nie ma o tym, że pił tylko z własnej piersiówki. Nie zauważyłam jakiś ogromnych błędów. Daję Wybitny, ponieważ artykuł jest świetny. Pozdrawiam.
~Marilyn F
Dodano dnia 03 December 2010 15:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 113
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 19.11.10
Medale:
Brak
Trochę krótki jak dla mnie ten artykuł, ale całkiem dobry. Jednakże, nigdy nie lubiłam postaci Alastora. Zawsze był taki niemiły i opryskliwy. Nie doszukałam się błędów, dlatego daję Wybitny.
~Herma24 F
Dodano dnia 31 January 2011 19:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 74
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 29.01.11
Medale:
Brak
Ładnie napisany artykuł. Nie dostrzegłam błędów. Wszystko się zgadza. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Dodatkowo jest zdjęcie, co uznaję za duży plus. Oczywiście Wybitny.
Szalonooki według mnie był dość tajemniczą, choć rozważną osobą. Szkoda, że zginął... Płacze
~hermionagWESZ F
Dodano dnia 19 February 2011 10:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Gracz Quidditcha Ravenclawu
Punktów: 133
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 13.11.10
Medale:
Brak
Są artykuły które się przeczyta i zapomina po pięciu minutach, a są też takie, które się pamięta. Ten jest krótki i fajny, plus za zdjęcie, czyli ogółem W Oczko
~HeadLiner2018 F
Dodano dnia 11 July 2011 17:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 73
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 10.07.11
Medale:
Brak
Świetny opis Moody'ego. Stawiam "W"
~Libby F
Dodano dnia 17 July 2011 11:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 339
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 03.07.11
Medale:
Brak
Bardzo dobry, łatwo czytelny i zrozumiały artykuł. Plus za zdjęcie. Wszystkie ważne informacje są zawarte, więc świetnie Uśmiech
~Rurutia F
Dodano dnia 17 July 2011 19:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 17.07.11
Medale:
Brak
Ładnie i składnie. No prawie. Napisane trochę chaotycznie. No i raczej tekst ubogi w treść. Można było podać znacznie więcej informacji na temat tej postaci. Daję Z.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 60% [25 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 36% [15 głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 243
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59