Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
J.K.Rowling i nas...
J.K.Rowling i następna cześć HP
- Jaki tytuł będą miały kolejne części Harry’ego Pottera?
- Na pewno zacznie się od "Harry Potter i...". Łatwe do zapamiętania, czyż nie?

Tom Marvolo Riddle
Lord Voldemort - a właściwie Tom Marvolo Riddle, znany także pod imieniem Czarnego Pana, urodził się 31 grudnia 1927 roku w sierocińcu w Londynie.
Dwie godziny po jego urodzeniu matka zmarła, zostawiając chłopca sierotą. Ojciec Toma porzucił Meropę, kiedy była w ciąży. Odtąd jego syn dorastał w sierocińcu, nic nie wiedząc o swoim ojcu.

Sytuacja się zmieniła, gdy do sierocińca zawitał Albus Dumbledore, wówczas nauczyciel transmutacji.
Odmienność i okrucieństwo chłopca bardzo zaniepokoiło panią Cole, dyrektorkę tego domu dziecka.
Sam Tom podczas rozmowy z Dumbledore'em nie był ufnie nastawiony do nauczyciela. Sądził, że chcą go zabrać do szpitala psychiatrycznego.

Jednak Dumbledore wyjaśnił mu, że jest czarodziejem. Wtedy ujawnia pochodzenie Toma. Już wtedy chłopak czuł wstręt do wszystkiego, co mugolskie, a to, że jego matka zmarła tak prozaiczną śmiercią i zostawiła go, kłóciło się z jego wyobrażeniem o czarodziejskiej mocy.

Tom w 1938 roku zjawił się w Hogwarcie. Od razu stał się ulubieńcem nauczycieli.
Jednakże nie wszystkich. Jak wiele lat później wyznał Harry'emu Potterowi Tom, "tylko on jeden nigdy mnie nie lubił". Dumbledore był jedyną osobą wśród kadry, która mu nie ufała, mając na uwadze jego wcześniejsze występki, do których się przyczynił w sierocińcu, a o których opowiedziała mu pani Cole.

Gdy Tom podrósł, zaczął się interesować historią swej rodziny. Wiedząc, że matka była czarodziejką, zaczął szukać.

Latem 1943 roku zawitał do Little Hangleton, wioski, w której mieszkał jego ojciec. Najpierw jednak przybył do chaty Gaunta.
Po rozmowie ze swoim wujem Morfinem Tom oszołomił go i udał się do domu Riddle'ów.
Następnego dnia rano pokojówka znalazła swoich pracodawców. Byli martwi.
Tom Marvolo Riddle miał wówczas 16 lat.

Po tym wrócił do Hogwartu. Zaczął udawać, że jest czarodziejem czystej krwi. Nadał sobie nowe imię i nazwisko (anagram swojego imienia i nazwiska) - znany był odtąd jako Lord Voldemort.

Już wtedy zaczął skupiać wśród siebie zwolenników. Większość z nich należała, tak jak on, do elitarnego Klubu Ślimaka. Jego pierwszymi i najbardziej znanymi poplecznikami byli Lucjusz Malfoy, Rodolphus Lestrange oraz Avery. Byli również inni.
Niektórzy z nich rzeczywiście zostali później Śmierciożercami.

Były znane też inne przypadki. Gdy był w tej samej klasie, dokonał otwarcia Komnaty Tajemnic... I pierwszego morderstwa.
23 czerwca wezwał bazyliszka, legendarnego potwora Slytherina, a z którym to założycielem był spokrewniony.
Pierwszą ofiarą Toma okazała się dziewczynka, która od tej pory snuje się jako duch po łazience. Znana jest jako Jęcząca Marta.

Kiedy opuścił Hogwart, zaczął pracować jako subiekt u Borgina i Burkesa. Zajmował się wycenianiem magicznych przedmiotów.
Posiadał wielką moc przekonywania, toteż był dla Borgina nieocenioną pomocą.
Kolejną jego ofiarą stała się Chefsiba Smith, starsza, bogata pani.
Pokazała mu Medalion Slytherina oraz czarę Helgi Hufflepuff, której to czarownicy była odległą potomkinią.

Już wtedy Tom interesował się horkruksami. Chciał ich stworzyć siedem, a wszystkie cząstki swej duszy umieścić w rzeczach, które należały do założycieli Hogwartu.

Po tym zabójstwie ulotnił się ze skradzionymi przez siebie artefaktami. Zrezygnował z pracy subiekta i zapadł się jak kamień w wodę.

Po jakimś czasie okazało się, że odbywał dalekie podróże. Wrócił do Hogwartu, aby po raz drugi ubiegać się o posadę nauczyciela obrony przed czarną magią. I, jak za pierwszym razem, jego oferta została odrzucona.

Albus Dumbledore, ówczesny dyrektor szkoły, uzasadniał to tym, iż nie chciał, aby Voldemort pozyskiwał swoich nowych zwolenników w jego szkole.

Po tym Voldemort odszedł. Zanim jednak zniknął, ukrył coś w szkole.
Kiedy Dumbledore odmówił dania mu tej posady, zaczęło dziać się coś dziwnego.
Wszyscy nauczyciele tego przedmiotu odchodzili po roku.

Wówczas rozpoczęły się mroczne czasy. Jego słudzy siali strach wśród społeczeństwa. Nie było dnia, kiedy Mroczny Znak zawisał nad którymś domostwem. Wówczas liczne morderstwa były na porządku dziennym.

W 1981 roku, podczas Halloween (31 października) zjawił się w Dolinie Godryka z zamiarem zamordowania Potterów.
Znał jednakże tylko połowę przepowiedni. Mimo to jednak udało mu się ją spełnić do końca, chociaż nie udało mu się zgładzić Harry'ego.
Kiedy spróbował to uczynić, zaklęcie odbiło się od chłopca i trafiło w niego. Ponieważ już wtedy miał horkruksy, nie umarł, a utracił jedynie cielesne ciało.

Zniknął ponownie na kilka lat, gdyż ukrywał się w puszczach Albanii. Po jego upadku większość jego zwolenników zaprzeczała, jakoby mieli mu pomagać. Byli jednakże wierni mu ludzie, którzy go próbowali odszukać. Takimi osobami byli bez wątpienia Rodolphus i Bellatriks Lestrange'owie.

W 1992 roku, po nieudanej próbie zdobycia Kamienia Filozoficznego, zaczął się odradzać. Jego wspomnienie z pamiętnika, który prowadził podczas nauki w szkole, powoli ożywało.
Dał go wiele lat temu Lucjuszowi Malfoyowi, aby go pilnował. Jednakże Lucjusz, nie wiedząc, iż jest to horkruks, włożył go do podręcznika Ginny Weasley. Tym samym chciał zdyskredytować i upokorzyć Artura Weasleya oraz pozbyć się niechcianego przedmiotu.
Gdy Lord Voldemort dowiedział się, że dziennik został zniszczony, ukarał sługę.

W 1993/1994 roku ukrywał się wraz ze swoim Śmierciożercą, Peterem Pettigrew (znanym jako Glizdogon) w domu swego ojca. Nikt nie wiedział o ich obecności w Little Hangleton.
Gdy dowiedział się o tym Frank Bryce, niegdyś ogrodnik Riddle'ów, został zamordowany.

Knuł wraz ze swymi sługami plan zabójstwa Harry'ego Pottera przy pomocy Bartemiusza Croucha jr. Chciał wykorzystać okazję, ponieważ miał się wówczas odbyć Turniej Trójmagiczny.

Doszło wówczas do tego pamiętnego spotkania na cmentarzu. Wyrzucał swoim zwolennikom brak wierności, a także udowodnił, że przekroczył barierę ochronną matki Harry'ego. Rozegrał się pojedynek. Wtedy Voldemort zorientował się, iż różdżki mają takie same rdzenie.

W 1996 roku szukał przepowiedni, dotyczącej jego i Pottera. Zorganizował w tym celu atak na Departament Tajemnic.
Jednakże przepowiednia Sybilli Trelawney została stłuczona... I nikt nie poznał jej już, prócz Dumbledore'a i Harry'ego.

Na próbę wykradzenia przepowiedni zareagował Zakon Feniksa. Wywiązała się bitwa między zwolennikami Czarnego Pana a przyjaciółmi Dumbledore'a.
Po jakimś czasie do Ministerstwa przybył odwieczny wróg Voldemorta. Albus Dumbledore był jedynym na świecie człowiekiem, którego Czarny Pan darzył respektem.
Stoczył długi pojedynek ze swoim dawnym nauczycielem, po czym uciekł, pokonany.

Latem 1997 roku wypuścił swoich Śmierciożerców z Azkabanu, przeciągnąwszy dementorów na swoją stronę. Ponownie narastała panika wśród społeczeństwa czarodziejów.
Lucjusz Malfoy popadł w niełaskę, natomiast Draco Malfoy na polecenie swojego pana miał naprawić szafę, która mogła przenieść Śmierciożerców do Hogwartu.
Jednakże i to się nie udało Voldemortowi.

Natomiast rok później doszedł do władzy. Przypuścił atak na Ministerstwo Magii wraz ze swoimi zwolennikami.
Wówczas obiło mu się o uszy, że istnieją Insygnia Śmierci...

Rozpoczął zatem długą, żmudną wędrówkę w poszukiwaniu tej różdżki. Nie było trudno, gdyż Czarna Różdżka odznaczała się krwawym śladem w historii czarodziejów.
W końcu trop zaprowadził go do Gellerta Grindelwalda. Kiedy ten, chcąc ochronić przyjaciela, rzekł mu, iż nigdy jej nie miał, Czarny Pan w przypływie furii zabił go.

Potem jednakże znalazł Czarną Różdżkę. Aby ją zdobyć, nie cofnął się do sprofanowania grobu Dumbledore'a.

Później rozpoczęła się Bitwa o Hogwart. Domagał się wydania mu Wybrańca. Gdy jednak Hogwart opowiedział się za Potterem, wyznaczył Harry'emu czas i miejsce, w którym ma się stawić.
Gdy Harry przybył na miejsce, został zamordowany ku uciesze Śmierciożerców.

Gdy Voldemort przybył do zamku z "martwym" Potterem, rozpoczęła się bitwa...
Kiedy Harry ponownie stanął do walki, okazało się, iż Czarna Różdżka słucha jego, a nie Czarnego Pana.

Voldemort zginął 2 maja 1998 roku podczas tego sławetnego pojedynku. Ginie, odbitym przez Pottera zaklęciem.

Po jego śmierci zapanował spokój. Wojna się zakończyła, a jego Śmierciożercy - a przynajmniej ci, którzy przeżyli bitwę - trafili do Azkabanu.
Można było rzec, że całe życie uciekał od Śmierci, szukał sposobu na przechytrzenie jej. Jak wiemy, i to mu się nie udało.

Warto dodać, że był wpisany na Listę Najgroźniejszych Czarnoksiężników. Wyprzedził w tym Gellerta Grindelwalda.

W filmową rolę Lorda Voldemorta wciela się Ralph Fiennes.
Natomiast młodego Toma (II część) gra Christian Coulson. Teraz znani są inni odtwórcy jego roli - Hero Fiennes Tiffin zagra w Księciu Półkrwi 11-letniego Voldemorta, a w 16 - letniego Czarnego Pana wcieli się Frank Dillane.



Nadesłane przez: Martyna
Dodane: kwiecień 09 2008 19:28:10
Komentarze
~Akasha Riddle F
Dodano dnia 17 September 2008 18:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -34
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 15.09.08
Medale:
Brak
Jedyny w swoim rodziaju czarodziej wszechczasów !!! Jednogłośnie "W" tylko taka ocene może otrzymać tekst pisany o tak wielkim czarodzieju... Chwała Czarnemu Panu
~Villemo F
Dodano dnia 27 October 2008 16:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Więc tak....Wielki plus za świetny temat. Drugi plus za tak mnóstwo informacji. Ale czy to naprawdę nie mogło być krótsze???? Ale i tak mi się podoba ;P Daje Wybitny i w pełni zgadzam się z opinią poprzedników.
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 31 December 2008 00:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Podoba mnie się pomysł na artykuł. Można było wypisać więcej rzeczy, ale nie narzekam. Plus za przejrzystość. Nie znalazłam żadnych błędów - a to cenię. Nie powinniśmy kaleczyć naszego języka! Ekhm. Naprawdę szkoda, że między tymi słowami nie znalazło się miejsce na chociażby jedno zdjęcie.
Ta postać mnie naprawdę intryguje. Jest bardzo fascynująca...
Otrzymujesz Powyżej Oczekiwań.
~cola-girl F
Dodano dnia 02 July 2009 01:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 48
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 30.06.09
Medale:
Brak
Na początek pochwala za to, ze poświeciłaś tyle czasu na pisanie takiego DŁUGIEGO artykułu. Bardzo mi się podoba jak wszystko tak ładnie ujęłaś, wygląda to bardzo shludnie.

Pozdrawiam.
~Reveneged F
Dodano dnia 17 October 2009 12:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 16.10.09
Medale:
Brak
Bardzo obszerny tekst, za co duży plus. Wiele informacji o których nie miałam pojęcia. Naprawdę spodobał mi się ten artykuł, musiałaś naprawdę się nad nim napracować. Daję W.
~Lapa F
Dodano dnia 19 January 2010 15:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Dużo i obszernie (fajne ciekawostki itd.), ale trochę zbyt dużo. Człowiek się męczy czytając artykuł (sama treść całkiem niezła).

Dla ścisłości matka Riddle'a umarła po godzinie od jego urodzenia nie po dwóch ("nie minęła godzina jak urodziła i nie minęła następna jak umarła[...]".
Jeszcze jedno: Lucjusz Malfoy nie był jego zwolennikiem w szkole. Przecież on jest ze 30 l młodszy od Voldemorta. Nawet Draco powiedział że czasy w których otworzono Komnatę (czasy Toma) nie są czasami jego ojca. To dość poważny błąd (lub omyłka), ale popraw to.
Daje Z, bo trochę błędów
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 26 December 2012 02:01
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Bardzo długie... ale i nie o byle Kim - Czarny Pan największy czarnoksiężnik - jednego na pewno Mu nie wybaczę, że uśmiercił Severusa, który nie był przecież Panem Czarnej Różdżki... taki wielki czarodziej powinien bardziej wysilić mózgownicę, a nie zabijać jak durny Greyback każdego jak leci.... dam PO
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 69% [9 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 15% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 15% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 211
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59