Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Wizyta ciotki Mar...
Wizyta ciotki Marge...
Gdzie jest mój Dudziaczek?! Gdzie jest moje pimpi-bimpi?
Familia Weasleyów


Prawie każdy z nas lubi rodzinę Weasleyów, prawda? Przyjrzyjmy się zatem dokładniej tej sympatycznej familii...

Czujesz się niedokarmiony i niedopieszczony? Przyjdź na obiad do Molly, a natychmiast dostaniesz przepysznego jedzenia w bród. Nie wahaj się poprosić o dokładkę - pani Weasley uwielbia wszystkich dokarmiać.

Urodziła się 30 października 1950 roku w rodzinie Prewettów, jako najmłodsza z rodzeństwa - miała dwóch braci, Gideona i Fabiana.
Tak jak oni trafiła do Hogwartu, uczyła się wraz z nimi w Gryffindorze.

Właśnie w Hogwarcie poznała swojego przyszłego męża - Artura Weasleya. Molly często wymykała się w nocy na spotkania z nim, chociaż raz skończyło się to przyłapaniem przez woźnego, którym był wówczas Apollion Pringle.
Po zdaniu OWTMów wyszła za mąż za Artura, po czym osiedlili się niedaleko Ottery St Catchpole. Dla Molly najważniejsza jest rodzina, o którą (nawet przesadnie) się troszczy.

Artur Weasley urodził się 6 lutego 1950 roku. Uczył się w Hogwarcie, był Gryfonem - tak samo jak jego małżonka, Molly. Stworzyli dobraną parę.

Artur pracował w Ministerstwie Magii w Departamencie Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli, co było dla niego istnym rajem - pan Weasley uwielbiał wszystko, co niemagiczne. W tajemnicy przed żoną ściągał do szopy różne produkty mugoli, by później przy nich bezkarnie majstrować. Przykładem mógł być latający ford anglia, wewnątrz powiększony magicznie.
Jeżeli znasz się na działaniu różnych silników, wtyczek elektrycznych - strzeż się! Pan Weasley na pewno dokładnie cię przeegzaminuje ze znajomości tych urządzeń...

Działał w Zakonie Feniksa, pilnował Departamentu Tajemnic. Pewnej nocy Nagini (wąż Lorda Voldemorta), która została wysłana przez swego pana na przeszpiegi, ukąsiła Artura, co skończyło się wizytą w św. Mungu i długą rehabilitacją.
Rok później, gdy urząd ministra magii objął Rufus Scrimgeour, Artur został Szefem Biura Wykrywania i Konfiskaty Fałszywych Zaklęć Obronnych i Środków Ochrony Osobistej.

Mają sześcioro dzieci. Najstarszym synem jest Bill, po nim Charlie. Percy jest starszym bratem George'a - Ron to najmłodszy z braci. Ginny jest jedyną dziewczyną w całej rodzinie.

Kiedyś George miał brata bliźniaka, Freda - ten jednak poległ w trakcie bitwy o Hogwart w maju 1998 roku (patrz niżej).

William Artur (w skrócie Bill) urodzony 29 listopada 1971 roku, pierworodny syn Molly i Artura. Pracuje jako łamacz zaklęć w banku Gringotta.

Ma długie włosy, które zazwyczaj zawiązuje w kucyk - przez co wstąpił na ścieżkę wojenną z panią Weasley, która uparcie twierdzi, że lepiej mu w krótkich włosach. Nosi też kolczyk w kształcie kła, co jest innym powodem scysji ze swoją matką. Zazwyczaj ubiera się jak na koncert rockowy, nosi buty ze smoczej skóry.

W 1996 roku poznał Fleur Delacour, która także zaczęła pracować w Gringotta - Bill podjął się nauczenia jej języka angielskiego.
Pani Weasley i reszta rodziny nie przepadali za dziewczyną, aż do pewnego czasu...

Gdy śmierciożercy przeszli przez Pokój Życzeń, wraz z Fleur przybył na miejsce. Finał okazał się dla niego tragiczny - pogryzł go wilkołak, Fenrir Greyback. Od tej pory na twarzy pozostały mu blizny, które Remus Lupin określił jako "przeklęte" - nigdy mu nie znikną. Jednak Bill nie stał się wilkołakiem - polubił tylko bardzo krwiste steki.
Mimo blizn na twarzy Fleur nie przestała go kochać, czym uzyskała sobie przychylność reszty rodziny. Ożenił się z nią w wakacje 1997 roku. Z Fleur ma trójkę dzieci - Victoire, Dominique i Louisa. Nadal mieszkają w Muszelce, swoim domku, położonym nad morzem.

Działał w Zakonie Feniksa, uczestniczył w bitwie o Hogwart.

Jeżeli ciekawią cię skarby Egiptu, piramidy i nadworni czarodzieje faraona, zwróć się do niego, a być może usłyszysz fascynującą opowieść na ten temat.

Charles - zdrobniale Charlie, urodzony 12 grudnia 1972 roku. Jak jego brat i rodzice, został przydzielony do Gryffindoru. Od tamtej pory jego kariera w Hogwarcie zaczęła nabierać rozpędu...

Został kapitanem w szkolnej drużynie quidditcha, gdzie grał na pozycji szukającego. Jednak nie interesował się tym zbytnio - wolał zająć się opieką nad magicznymi stworzeniami. Po zakończeniu szkoły wyjechał do Rumunii, by tam badać i tresować smoki.
Jak wiemy, w pierwszym zadaniu Turnieju Trójmagicznego miały pojawić się owe stworzenia. Przywiózł je właśnie Charlie.

Działał w Zakonie Feniksa - jego zadaniem było nawiązywanie kontaktów z innymi czarodziejami, namawiać ich do walki z Lordem Voldemortem.

Z tego, co wiemy, Charlie nigdy się nie ożenił. Jak to ktoś określił "jego zawsze interesowały smoki bardziej niż kobiety".

Pragniesz doznać oświecenia na temat hodowli smoków? Tak jak on fascynujesz się tymi pięknymi stworzeniami? Czy też może potrzebujesz porady na temat tresury? Zwróć się do Charliego, on ci pomoże.

Percy Ignacius - urodził się 22 sierpnia 1976 roku. To prawdopodobnie najbardziej nieznośny ze wszystkich braci. Miał wiele wad, które wykpiwali bliźniacy - pedanterię, stałą powagę, brak poczucia humoru... i nie tylko.

W 1995 roku pokłócił się z ojcem o strategię rządu Knota, co spowodowało, że odwrócił się od rodziny, natomiast w powrót Czarnego Pana uwierzył dopiero rok później.
Percy to uparty człowiek - z rodziną pogodził się w 1998 roku.

Uczestniczył w bitwie o Hogwart. Był świadkiem śmierci swojego młodszego brata, który został zamordowany przez Augustusa Rookwooda.

W Hogwarcie został przydzielony do Gryffindoru. Spotykał się potajemnie z młodszą o rok od siebie dziewczyną - Krukonką Penelopą Clearwater.
Wiadomo, że się z nią nie ożenił - jego wybranką została kobieta o imieniu Audrey. Jej nazwiska nie znamy(a szkoda!)

Ma z nią dwie córki - Molly i Lucy. Prawdopodobnie nadal pracuje w Ministerstwie, jednak nie jest to sprawdzona wiadomość.

Nie pytaj Percy'ego o sprawy, związane z jego pracą, gdyż może cię śmiertelnie zanudzić na ten temat. Kogo interesują grubości denek kociołków?

Fred i George - Urodzeni 1 kwietnia 1978 roku (może to wpłynęło na ich poczucie humoru?)
Obaj bracia słynęli w okolicy - a także w Hogwarcie - ze swoich licznych dowcipów. Lubili denerwować starszego brata, Percy'ego. W czasach, gdy był prefektem, kradli mu odznakę i zmieniali napisy, raz próbowali zamknąć go w piramidzie, jednak zostali nakryci przez matkę.
Często płatali figle woźnemu szkoły, co sprawiło, że Filch ich z całego serca znienawidził. Każdy podopieczny miał kartotekę u Argusa, lecz bliźniakom było za mało - oni mieli osobną komodę na swoje przewinienia.
Fred i George są nadal na ustach wszystkich, aczkolwiek już dawno ich tam nie ma.
Ucieczka braci z Hogwartu w 1995 roku była zgoła legendarna - wybili dziurę w drzwiach gabinetu Umbridge, zdemolowali korytarz (Kieszonkowe Bagno), po czym wylecieli na miotłach z zamku, zostawiwszy po sobie pamiątkę - owe pamiętne bajoro oraz fajerwerki, których trudno było się pozbyć.
Po tej brawurowej dezercji Weasleyowie wrócili do swojego sklepu na Pokątnej i zajęli się biznesem.

Matka nie rozpieszczała ich przesadnie, uważała, że bracia nie mają przed sobą żadnej przyszłości, zero perspektyw. Jak bardzo się myliła, zrozumiała to dopiero później - wówczas opływali w galeony.

Podczas eskorty Harry'ego Pottera Severus Snape odciął George'owi ucho, co dla braci stanowiło kolejny powód do żartów.
Wraz z Lee Jordanem założyli magiczną rozgłośnię radiową, znaną jako Potterwarta.

Jednak nic nie mogło trwać wiecznie. Wkrótce nadszedł czas wyboru - wszyscy Weasleyowie brali udział w bitwie o Hogwart. Nie przeżył jej Fred, który poległ z ręki Augustusa Rookwooda 2 maja 1998 roku.

George po wojnie ożenił się z Angeliną Johnson, ma z nią syna, którego nazwał na cześć swojego zmarłego brata. Urodziła mu się też córka, Roxanne.
Nadal prowadzi sklep z Magicznymi Dowcipami przy pomocy młodszego brata, Rona.

Pragniesz być sławniejszy od słynnych Huncwotów i jeszcze bardziej znanych bliźniaków? Chcesz zdobyć stanowisko Naczelnego Rozrabiaki Hogwartu? Zwróć się do George'a, a być może usłyszysz krótką charakterystykę nauczycieli i Argusa Filcha.

Ronald Billius (skrótowo Ron), urodzony 1 marca 1980 roku, tak jak reszta rodziny został przydzielony do Gryffindoru.

Można dostrzec jego złośliwość i mściwość - często dokuczał Hermionie z powodu jej kota, kłócił się z nią nawet o błahostki.

Od zawsze najmniej rozpieszczany przez matkę, która nie poświęcała mu zbyt dużo uwagi. Ron zawsze chciał wyjść z cienia starszych braci, choć raz być na pierwszym planie. Jego frustrację pogłębiał fakt, iż Harry był sławniejszy od niego - był tylko 'dodatkiem', przyczepką. W końcu pokłócił się o to z Harrym w czwartej klasie, jednak się z nim pogodził po pierwszym zadaniu w Turnieju Trójmagicznym.

Ron, chociaż brak mu odwagi, ostatecznie okazał się ulepiony z twardszej gliny, niż sądzono. W VII tomie odszedł od przyjaciół, jednak do nich wrócił - jak się okazało, w dobrą porę. Ocalił Harry'ego przed utopieniem się w sadzawce, ponadto osobiście zniszczył medalion Slytherina - jeden z horkruksów Lorda Voldemorta.

Jedyną osobą, której Ron się bał, była Hermiona. Ironią losu było to, iż kłócił się z nią od trzeciej klasy, a zarazem w niej podkochiwał. W VI klasie zaczął chodzić z Lavender Brown, co wzbudziło zazdrość i wściekłość Granger.

Ron miał dość zastanawiające poglądy - jego zdaniem wszystkiego można było się nauczyć, nawet mowy wężów. Co najdziwniejsze, jego teoria okazała się prawdziwa - mógł wejść do Komnaty Tajemnic.
Po bitwie o Hogwart, w której uczestniczył, ożenił się z Hermioną.

Mają dwójkę dzieci - Rose i Hugona. Ron pracuje jako sprzedawca i pomaga swemu bratu, George'owi, w prowadzeniu Magicznych Dowcipów Weasleyów.
Jak się w niektórych kręgach szepcze, jest także aurorem - ponoć został zwerbowany przez Kingsleya Shacklebolta. Cóż, fakt faktem - teraz ma nawet swoją kartę z Czekoladowych Żab...

Ginevra Molly, w skrócie Ginny, to jedyna córka Molly i Artura. Urodzona 11 sierpnia 1981 roku, ma ogromny talent do pakowania się w kłopoty - od opętania przez Lorda Voldemorta po rzut upiorogackiem. Fani Ginny, nie martwcie się - zawsze się znajdzie Harry Potter, który jej pomoże.

Jak to określili jej bracia, "moc nie zależy od rozmiarów. Wystarczy spojrzeć na Ginny" . Jest mistrzynią w rzucaniu upiorogacków, o czym na własnej skórze przekonali się Zahariasz Smith i Draco Malfoy. Inną jej cechą jest rzadko spotykana uroda, która działa na większość uczniów płci męskiej w Hogwarcie - oddziałuje nawet na Ślizgonów (przykładem może być Blaise Zabini), a także, co by tu nie mówić, Wybraniec również stał się jej 'ofiarą'...

Jest energiczna i żywiołowa, wie, czego chce od życia. Dorastanie z sześcioma braćmi w znacznym stopniu ukształtowało jej charakter - jedną z jej cech jest odwaga, szczerość i hardość. Być może to właśnie spodobało się Harry'emu.

Uczestniczyła w bitwie o Hogwart (aczkolwiek zabroniono jej brać w tym udział), po wojnie wyszła za mąż za Harry'ego Pottera. Mają trójkę dzieci - Jamesa Syriusza, Albusa Severusa i Lily Lunę.

Ginny pracowała jako zawodniczka w żeńskiej drużynie quidditcha - Harpie z Holyhead z nią jako ścigającą osiągnęły wiele zwycięstw, jednak, gdy dowiedziała się, że jest w ciąży, rzuciła tę pracę i zajęła się rodziną.
Później została starszym korespondentem quidditcha w Proroku Codziennym.

Jeśli chciałabyś dowiedzieć się, jak rzucać upiorogacki (na natrętów) i chłopaków na kolana, zwróć się do Ginny.

Jak widać, chociaż Weasleyowie są bardzo ubodzy, to mają wielkie serce. Ich przysługi dla świata czarodziejów można określić jako bezcenne.




Nadesłane przez: Martyna
Dodane: lipiec 08 2008 21:43:00
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 20 October 2008 11:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
No, no! Naprawde mnie to zachwyciło! Zdjęcie super, ładnie, fajnie, że takie znalazłaś. Spodobało mi się, i musze przyznać, że piszesz świetne arty. Cudownie. Treść super, bez błędów, stylistycznie. Ładnie wszystko pisane. Oczywiście, jakże by inaczej Wybitny.
~Atashi F
Dodano dnia 11 January 2009 19:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 225
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
WoW! Niesamowity artykuł! Bardzo przyjemnie się czyta Uśmiech Super zdjęcie Kotecek Z Weasley'ów najbardziej lubię Freda i George'a xD maja świetne poczucie humoru i opuścili szkołę w wielkim stylu xD Oczywiście daję W! Nie inaczej Kotecek
~Henna F
Dodano dnia 27 February 2010 20:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 268
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 03.01.10
Medale:
Brak
Super artykuł polecasz każdego z Weasley'ów Oczko....Dobre opisy świetne Oczko
Z Weasley'ów najbardziej lubię bliźniaków, Rona i Ginny.
Daję W.
~anex F
Dodano dnia 10 May 2010 22:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 336
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 06.05.10
Medale:
Brak
Super artykuł, bardzo dużo informacji. Fajne zdjęcie. Oczywiście wybitny.
~lady vamp F
Dodano dnia 05 July 2010 19:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 19.06.10
Medale:
Brak
To bardzo sympatyczna i kochająca się rodzinka. Bardzo ją lubię, bo wnosi dużo ciepła. Szczególnie polubiłam bliźniaków za pomysłowość, poczucie humoru i odwagę.
~Bellatriks_xdd F
Dodano dnia 28 July 2010 20:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 30.05.10
Medale:
Brak
Fred i George są najlepsi x D
Artykuł mnie zachwycił ! Daję Wybitny ; D
~patrysias F
Dodano dnia 24 December 2010 18:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -48
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 21.12.10
Medale:
Brak
Lubię ich zawsze pomagają Harremu ale szkoda że zginął Fred lubiłam go Uśmiech Artykuł Wybitny Uśmiech
~Rurutia F
Dodano dnia 17 July 2011 19:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 17.07.11
Medale:
Brak
Ten artykuł byłby o NIEBO lepszy, gdyby nie były używane teksty, w styku "Pragniesz to czy tamto...". To śmieszne. Artkuł wyglądałby lepiej gdyby autorka nie chciała na siłę nawiązywać kontaktu z czytelnikiem. Jestem niestety zwolenniczką podawnia suchych faktów zawartych w prostych słowach. Żadnego udziwniania! No ale, to kwestia gustu. Trzeba przyznać że Martyna pięknie i bardzo dokładnie opisała każdego z rodziny Weasley'ów, aczkolwiek postacie Freda i George'a opisałabym troszeczkę inaczej.
Mimo to postaram się być jak najbardziej obiektywna. Daję PO.
~CeCe F
Dodano dnia 29 August 2011 09:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Animag Kruk
Punktów: 562
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 54
Data rejestracji: 09.08.11
Medale:
Brak
Mnie się podoba. Przeczytałam tekst z jakieś 13 razy. Najbardziej podoba mi się o tekst o Fredzie i Georgu. Artykuł godny pochwały i oczywiście tak zwanego Wybitnego!!!Jupi!
~aneczka00402 F
Dodano dnia 18 November 2011 09:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 497
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 06.11.11
Medale:
Brak
Ja uwielbiam Weasley'ów. To bardzo miła rodzinkaJęzor... No i troszczą się o Harry'ego.
Artyukuł super. Tu muszę cię naprawdę pochwalićJęzor
Jakże oczywiście inaczej. Daję:
/Jęzor!!!WYBITNY!!!Jęzor\
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 02 January 2013 19:32
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Widać, że praca jest naprawdę dobra - słusznie jest dodane, że PRAWIE każdy lubi tę familię, ja szczególnie za nią nie przepadam - ale także w całej serii znajdują się bohaterowie, którzy mówiąc delikatnie za nimi nie przepadają ( Malfoyowie ) - niby są "wzorową" rodziną, ale jest coś w nich irytującego czy może lepiej to nazwać groteskowego - ale za artykuł jak najbardziej W
~hermiona_182312 F
Dodano dnia 29 March 2013 12:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2519
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 387
Data rejestracji: 24.09.11
Medale:
Brak
Świetne! Są wszystkie ważne fakty, nie dowiedziałam się niczego nowego, ale mnie artykuł rzucił na kolana! Dokładne opisanie każdego musiało długo trwać, doceniam jakość pracy i jej trudność. Są tu zabawne anegdoty i uwagi, przez co miło się czyta, daję W, bo musiałaś na ten artykuł poświęcić dużo czasu, poza tym nie widzę błędów.
~Anka Potter Always Together F
Dodano dnia 24 July 2014 10:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1573
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 330
Data rejestracji: 10.07.14
Medale:
Brak
Super artykuł, jestem pod wrażeniem Uśmiech Idelanie opisana rodzina Weasleyów, każdy Rudzielec jest uwzględniony! Super, daję Wybitny!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 95% [19 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 5% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 248
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59