Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry i Fineas Ni...
Harry i Fineas Nigellus
"- Mam dla ciebie wiadomość od Albusa Dumbledore'a.
Harry obrócił się w miejscu.
- Jaką?
- Zostań tam, gdzie jesteś.
- Przecież tu jestem!- prychnął Harry, nie zdejmując ręki z klamki.- Więc co to za wiadomość?
- Właśnie ci ją przekazałem, tępaku- rzekł spokojnie Fineas Nigellus.- Dumbledore mówi: "Zostań tam gdzie jesteś"."

Olivier Wood
Olivier Wood był uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart w latach 1987-1994, został przydzielony do Gryffindoru. Był kapitanem gryfońskiej drużyny Quidditcha - grał na pozycji obrońcy - i pewnie gdyby nie to, Wooda nigdy byśmy nie poznali. Olivier pojawia się w pierwszym tomie książki, kiedy prof. McGonagall przedstawia mu Harry'ego Pottera jako nowego szukającego.



Harry od razu opisuje Wooda jako tęgiego i postawnego chłopca. Jako obrońca był bardzo zwinny i wysportowany. Miał ciemne włosy i brązowe oczy, które, jak to opisują świadkowie, na czas meczów zmieniały kolor i płonęły dzikim entuzjazmem*. Wygląd Oliviera idealnie współgrał z jego charakterem. Odważny, uparty, żarliwie kroczył prosto do celu rzadko przejmując się przeciwnościami losu. Na treningach dawał drużynie niezły wycisk, dzięki czemu Gryfoni raz za razem odnosili zwycięstwa. Wood koleżanki i kolegów traktował bardzo poważnie i z szacunkiem. Mimo tego, był bardzo szczery i kiedy trzeba było kogoś porządnie ochrzanić- po prostu to robił. Wyjątkiem byli oczywiście Ślizgoni, których chłopak - zresztą jak większość uczniów Gryffindoru - traktował, lekko mówiąc, źle.

Na boisku zachowywał się raczej niezbyt trzeźwo. Byłby w stanie poświęcić jednego zawodnika, by zdobyć puchar. Ale to wszystko oczywiście w dobrej wierze, bo jego koledzy z byłej drużyny zawsze serdecznie mówią o Olivierze i zgodnie potwierdzają, że gdyby nie on na pewno nie doszliby tak daleko. Inną sprawą jest, że po cichu wspominają też co nieco o długich i bardzo nudnych wykładach taktycznych, ale są w stanie mu to wybaczyć.

Po skończeniu szkoły, mało kto z kolegów wiedział, co dzieje się z Woodem. Zagadka jednak szybko się rozwiązała, bo podczas Mistrzostw Świata w Quidditchu Harry spotkał swojego byłego kapitana, który chwalił się, że został przyjęty do drużyny Zjednoczonych z Puddlemere, która jest najstarsza i najbardziej uważana w Europie.

Pomimo sukcesów, jakie odnosił na arenie sportowej Olivier nie zapomniał o swojej dawnej szkole, która zapewniła mu tak dobry start. Podczas Drugiej Bitwy o Hogwart Wood pojawia się, by wesprzeć swoich przyjaciół. W książce opisany jest moment jak, wraz z Neville'em Longbottomem, wynosi martwe ciało Colina Creeveya. Dalsze jego losy nie są znane, jednak obiło mi się o uszy, że Zjednoczeni z Puddlemere znowu zdobyli mistrzostwo Europy. I coś czuję, że duża w tym zasługa Oliviera Wooda.

W filmie w postać Oliviera wciela się Sean Biggerstaff.

* Cytat z książki 'Harry Potter i Kamień Filozoficzny'.





Nadesłane przez: kochanka-dracona
Dodane: lipiec 25 2008 10:53:11

Bibliografia:
- I- IV i VII tomy przygód Harry`ego Pottera,

- Wikipedia,

- `Quidditch przez wieki`,

- `Tezaurus` Andrzeja Polkowskiego.
Komentarze
778
Dodano dnia 20 October 2008 10:57
Bardzo dobry artykuł. Podziwiam, że udało ci się napisać dość długi artykuł o Woodzie ponieważ w książce informacji o nim jest niewiele i trudno je zebrać do kupy, są porozrzucane po różnych tomach. Ciekawy artykuł. Błędów się nie dopatrzyłem. Nic innego tylko "Wybitny".
~Peepsyble F
Dodano dnia 26 October 2008 07:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Fajnie, ładnie. Dobry artykuł. Może nie powala na kolana, ale jest dobry. Długaśny (jak na Wooda!) i bezbłędnie napisany.
Podoba mi się. Ciekawie, i tak jak juz wspomniał lewis - trudno jest czasami zebrać to wszystko do kupy. Brawo!
Wybitny.
Pees.
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 09 February 2010 22:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
OK. Artykuł jest bardzo dobry i nie mam w związku z tym nic do zarzucenia. Artykuł jest długi jak na postać, o której wspominano sporadycznie. Informacje są podane w ciekawy sposób, czytania nie uprzykrzają błędy gramatyczne, stylistyczne i ortograficzne. Wybitny.
!leea F
Dodano dnia 11 February 2010 21:36
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Bardzo długi artykuł, jak na postać, która jest jedynie wspominana co jakiś czas. Ciekawy opis, cytat, płynność treści, czyta się lekko i szybko oraz nie ma błędów. Dobrze ,że dodałaś zdjęcie- za to dodatkowy plus.
Wybitny.
~olaXD F
Dodano dnia 17 April 2010 17:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 07.04.10
Medale:
Brak
Harry od razu opisuje Wooda jako tęgiego i postawnego chłopca. Jako obrońca był bardzo zwinny i wysportowany. Miał ciemne włosy i brązowe oczy, które, jak to opisują świadkowie, na czas meczów zmieniały kolor i płonęły dzikim entuzjazmem*. Wygląd Oliviera idealnie współgrał z jego charakterem. Odważny, uparty, żarliwie kroczył prosto do celu rzadko przejmując się przeciwnościami losu. Na treningach dawał drużynie niezły wycisk, dzięki czemu Gryfoni raz za razem odnosili zwycięstwa. Wood koleżanki i kolegów traktował bardzo poważnie i z szacunkiem. Mimo tego, był bardzo szczery i kiedy trzeba było kogoś porządnie ochrzanić- po prostu to robił. Wyjątkiem byli oczywiście Ślizgoni, których chłopak - zresztą jak większość uczniów Gryffindoru - traktował, lekko mówiąc, źle.

Ten opis naprawdę pasuję do Oliviera!!!!!!!!!!


Fajny artykuł dużo ciekawostek fajnie się czyta!!!!!!!!!!!

A to zdjęcie bardzo się mi podoba!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oczywiście daje W!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam!!!!!!!!Uśmiech
~mayii F
Dodano dnia 28 January 2011 12:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 252
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 21.01.11
Medale:
Brak
Bardzo fajny, ciekawy artykuł, miło się czyta, nie zobaczyłam błędów. Super. I do tego jest zdjęcie Rozbawiony PO
~Annalisa Louis F
Dodano dnia 05 November 2011 13:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1391
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 29.06.11
Medale:
Brak
Artykuł bardzo ładny, błędów nie zauważyłam. Jest zdjęcie, jest ciekawie, więc nie pozostaje mi nic innego , jak tylko dać ci W. ;D
~aneczka00402 F
Dodano dnia 18 November 2011 11:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 497
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 06.11.11
Medale:
Brak
Wood był najllepszym kaptanem, oczywiście zaraz za HarrymJęzor.
WYBITNY
~Dagamara18 F
Dodano dnia 27 December 2011 15:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Zawsze lubiłam WoodaUśmiechArtykuł jest bardzo dobry.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 03 January 2013 05:10
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
bez wątpienia człowiek z pasją, całkowicie oddany i zaangażowany jeśli chodzi o swoją ulubioną dyscyplinę sportu... naprawdę dobry zawodnik - najstarszy goblin nie zna lepszego obrońcy, zdobył upragniony Puchar w III tomie - zawsze wprowadzał nieco ożywienia, wybitny kapitan - wymagający, ale sympatyczny i pomocny, daję Wybitny. Dobra praca.
~Anka Potter Always Together F
Dodano dnia 23 July 2014 13:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1573
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 330
Data rejestracji: 10.07.14
Medale:
Brak
Bardzo fajny art, nie za długi, nie za krótki Uśmiech Uwielbiam Wooda, ale to zdj mi się nie podoba Oczko Daję Wybitny, nie wydaj na głupoty Rozbawiony
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 67% [8 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 33% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 248
» Użytkowników online: 1

~agrohimrzt

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59