Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Hasła Dumbledore&...
Hasła Dumbledore'a
- Cytrynowy sorbet? - spróbował na rozgrzewkę. Chimera nie drgnęła.
- No dobra - mruknął Harry, gapiąc się na nią i marszcząc czoło. - Owocowe żelki. Ee... Pałeczka likrecjowa. Musy-świrusy. Najlepsza balonowa guma Drooblesa. Fasolki wszystkich smaków Bertiego Botta..... och, nie, on ich przecież nie lubi... Po prostu sie otwórz,dobra? Ja naprawdę muszę się z nim zobaczyć, to bardzo pilne!
Chimera była niewzruszona. Harry kopnął ją, ale osiągnął tylko to, że stłukł sobie boleśnie duży palec u nogi.
- Czekoladowa żaba! - ryknął ze złością, stojąc na jednej nodze. - Cukrowe pióro! Karaluchowy blok!
Chimera ożyła i odskoczyła na bok. Harry zamrugał.
- Karaluchowy blok? - powtórzył zdumiony. - Ja tylko żartowałem...

Aurorzy
Auror to osoba zajmująca się tropieniem czarnoksiężników. By nim zostać, trzeba przejść bardzo długie szkolenie - wielu odpada już w przedbiegach. Jeśli kandydat ma w dodatku przeszłość kryminalną, o takiej karierze może tylko pomarzyć.

W dzisiejszych czasach zostało niewielu aurorów - wielu z nich poległo w walce ze śmierciożercami lub stało się ich ofiarami.

Ostatnim, który przetrwał wojnę, a zarazem brał w niej udział, jest Kingsley Shacklebolt.
Działał w Zakonie Feniksa, był również odpowiedzialny za szukanie Syriusza Blacka - wmówił jednak kolegom po fachu, że zbieg ten przebywa w Tybecie. Jego zasługi dla tej organizacji były wprost nieocenione - uczestniczył w eskorcie Pottera na Grimmauld Place (rok 1994) a także w tej z Privet Drive w 1997.
Ponadto ostrzegł gości na weselu Billa i Fleur, że nadchodzą śmierciożercy (wysłał swojego patronusa - rysia).
Działał w nielegalnej rozgłośni radiowej Potterwarta.
Warto dodać, że w wersji angielskiej miał pseudonim "Royal" (z angielskiego - królewski) co wywodziło się z jego imienia: Kingsley -> King -> Royal.

Podczas tej pamiętnej próby aresztowania Dumbledore'a, gdzie towarzyszył Dawlishowi i Knotowi, dokonał modyfikacji pamięci Marietty Edgecombe.

To jedyny czarnoskóry auror, można go również poznać po złotym kolczyku w uchu (w kształcie obręczy). Głos Shacklebolta również jest rozpoznawalny - mówi głębokim, mocnym basem.

Po wojnie otrzymał stanowisko ministra magii, którą to funkcję pełni do dziś.



Innymi aurorami, którzy przeżyli wojnę, aczkolwiek w niej nie uczestniczyli, są Alicja i Frank Longbottomowie. Jednak od tamtej pamiętnej nocy, gdy śmierciożercy przybyli do ich domu, pragnąc zdobyć od nich informacje o pobycie Lorda Voldemorta, nigdy nie odzyskali zmysłów. Przebywają na oddziale w św. Mungu po dziś dzień.

Warto wspomnieć, że podczas eskorty Harry'ego z Privet Drive w 1997 roku poległ Alastor Moody, który został trafiony zaklęciem Lorda Voldemorta prosto w twarz - Szalonooki nie miał żadnej możliwości, by się uratować. Spadł z miotły z ogromnej wysokości - jego ciała do dziś nie znaleziono. Podejrzewa się, że zabrali je śmierciożercy, gdyż magiczne oko Moody'ego zostało zamontowane w biurze Dolores Jane Umbridge, by mogła podglądać współpracowników.

Szalonooki uchodził za paranoika i ekscentrycznego staruszka. Był jedną z nielicznych osób, które Albus Dumbledore darzył zaufaniem, przyjaźnił się z Nimfadorą Tonks, uczył ją i przygotowywał do pracy.

Moody w świecie azkabańskich więźniów na zawsze pozostanie legendą.
Uznawany za najlepszego w swym fachu - osobiście pokonał Evana Rosiera, chociaż przypłacił to utratą nogi, oka i części nosa. Bali się go wszyscy śmierciożercy - w końcu zapełnił ponad połowę cel w Azkabanie.
Swój przydomek - Szalonooki - otrzymał po tym sławetnym pojedynku, w którym stracił oko. Otrzymał wówczas nowe, które pozwalało mu przenikać drzwi, ściany, nawet peleryny niewidki - oraz własną głowę. Widoczność wynosiła 360 stopni, co dla takiego paranoicznego aurora, jakim był Moody, było bardzo wygodnym rozwiązaniem.
W 1994 roku został oszołomiony przez Glizdogona i Bartemiusza Croucha juniora, po czym zamknięty w kufrze przez wiele miesięcy.
Tak więc nie nauczał w Hogwarcie obrony przed czarną magią, a ów śmierciożerca - jednak Barty został zdemaskowany, a Szalonooki wypuszczony ze skrzyni.



Nimfadora Tonks, jego protegowana, urodziła się w 1973 roku.
Uczyła się w Hogwarcie, gdzie przydzielono ją do Hufflepuffu. Naukę zakończyła w 1991 roku, a trzy lata później została aurorem.

Najbardziej charakterystyczną cechą jej wyglądu były krótkie, różowe jak malinowa guma do żucia włosy.
Nimfadora urodziła się jako metamorfomag - mogła zmieniać aparycję na życzenie, co bardzo jej pomogło w kursach przygotowujących do tego stanowiska. Jak sama wspominała, w maskowaniu była niedościgniona.
- Jestem metamorfomagiem - odrzekła, wpatrując się w lustro, żeby zobaczyć efekt z każdej strony. - Potrafię zmieniać swój wygląd, kiedy tylko zechcę - dodała, napotykając w lustrze zdumioną minę Harry'ego. - Taka już się urodziłam. Podczas kursu aurorów miałam najwyższe oceny z maskowania się, choć wcale się tego nie uczyłam. Ale mi zazdrościli!
Zawsze coś musiała przewrócić, czy to stojak na parasole, krzesło. Na kursach aurorskich przez to prawie nie zdała.
- O mały włos nie oblałam kradzieży i śledzenia. Trochę ze mnie niezdara... Słyszałeś, jak rozbiłam na dole ten talerz, kiedy tu wylądowaliśmy?

Po raz pierwszy poznaliśmy ją w V tomie, gdy uczestniczyła w eskorcie Harry'ego Pottera z Privet Drive do domu na Grimmauld Place. Wszyscy lubili Tonks - była to postać, która zdobywała niemal od razu sympatię. Z charakteru lekkoduch, miła i ciekawska, a także odważna i roztropna. Zmieniła się w VI tomie - spoważniała, usychała z powodu nieszczęśliwej miłości do Remusa Lupina. Odbiło się to tak znacząco na niej - miała trudności z przemianami, a także zmienił się jej patronus - sądzi się, iż był to wilk lub wilkołak.

Działała w Zakonie Feniksa, uczestniczyła w bitwie o Departament Tajemnic, a także w tej, gdy śmierciożercy przeszli przez Pokój Życzeń.
Eskortowała również Harry'ego w VII tomie - wówczas udało jej się ciężko zranić Rudolfusa Lestrange'a.

W 1997 roku wyszła za mąż za Remusa Lupina, miała z nim syna - Teddy'ego. Tonks poległa w trakcie bitwy o Hogwart z ręki swej ciotki, Bellatriks Lestrange, na początku maja 1998.



Rufus Scrimgeour również był łapaczem czarnoksiężników, a także szefem Biura Aurorów.
Po rezygnacji Knota otrzymał stanowisko ministra magii (w 1996 roku). Cieszył się dużym zaufaniem czarodziejów - mimo wszystko długo nie przetrwał, gdyż zginął 1 sierpnia 1997 roku z ręki Lorda Voldemorta. Jak się okazało, Czarny Pan chciał uzyskać od niego informacje o pobycie Harry'ego, lecz - pomimo obopólnej niechęci, jaka łączyła Scrimgeoura i Pottera - Rufus okazał się wierny i nie wyjawił mu nic.

Pierwszy raz spotkaliśmy go w VI tomie, gdy rozmawiał z mugolskim ministrem. Wówczas premierowi Rufus skojarzył się z lwem - jego płowe włosy i przenikliwe, żółte oczy faktycznie sprawiały, że przypominał owe zwierzę.



Innymi znanymi aurorami, którzy nie pełnili szczególnie ważnej roli, byli:
-Dawlish
-Proudfoot
-Robards
-Savage
-Williamson.

Johna Dawlisha poznajemy w V tomie, podczas pamiętnej próby aresztowania Dumbledore'a.
Chrząknął cicho, a potem spojrzał szybko na Kingsleya i na mężczyznę o krótkich, szarych włosach - jedynego, który do tej pory nie odezwał się ani jednym słowem. Ten drugi kiwnął do Knota zachęcająco głową i zrobił krok do przodu. Harry zobaczył, jak jego ręka powędrowała, jakby od niechcenia, do kieszeni.
- Nie bądź głupi, Dawlish - ostrzegł go łagodnie Dumbledore. - Jestem pewny, że jesteś wybornym aurorem, pamiętam, że otrzymałeś W ze wszystkich owutemów...

W VII tomie Dawlish został skonfundowany przez któregoś z członków Zakonu Feniksa. Gdy Yaxley próbował wydobyć od niego datę eskorty, nieświadomie otrzymał nieprawdziwe informacje.



Innym łapaczem czarnoksiężników jest Williamson.
- On tutaj był! - krzyknął mężczyzna w szkarłatnej szacie, z włosami związanymi z tyłu w kucyk, wskazując na rumowisko złotych szczątków, gdzie tak niedawno leżała uwięziona Bellatriks. - Widziałem go, panie ministrze, przysięgam, to był Sam - Wiesz - Kto, chwycił jakąś kobietę i deportował się!
Wraz z Dawlishe'em poszedł do Sali Śmierci, by pilnować pokonanych śmierciożerców.

Proudfoot, wraz z Nimfadorą Tonks, Dawlishe'em i Savage'em, stacjonował w VI tomie w Hogsmeade.

Gawain Robards został mianowany szefem Biura Aurorów, gdy Rufus Scrimgeour otrzymał stanowisko ministra magii.

Nie wiemy, co się z nimi stało na końcu. Prawdopodobnie jednak zginęli podczas ataku Lorda Voldemorta na Ministerstwo Magii w sierpniu 1997 roku (Kingsley był wyjątkiem, ochraniał wówczas mugolskiego premiera).

Obecnie Shacklebolt zwerbował nowych aurorów, którymi zostali Harry Potter, Ronald Weasley i Neville Longbottom. Prawdopodobnie powołano innych, lecz ich nazwisk nie znamy.




Nadesłane przez: Martyna
Dodane: lipiec 25 2008 23:03Kotecek1
Komentarze
~effigoRit F
Dodano dnia 01 September 2022 11:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 148
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 31.08.22
Medale:
Brak
After all, if the density is lower, it will not kill people, and the consistency problem will cause the vehicle to burn or even exPlode, which is fatal <a href=http://cialisfstdelvri.com/>buy cialis online uk</a> Do not take sildenafil if you are allergic to its ingredient or if you are taking any type of nitrates such as nitroglycerin and guanylate cyclase stimulators such as riociguat
~Entiche F
Dodano dnia 03 September 2022 03:04
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 145
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 02.09.22
Medale:
Brak
<a href=http://buypriligyo.com/>where to buy priligy in usa</a> Next door, Mr
~excaxia F
Dodano dnia 10 September 2022 01:10
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 09.09.22
Medale:
Brak
2006; 1092 114 129. <a href=https://clomida.com/>side effects of clomid male</a> During laparoscopy, a thin camera called a laparoscope is inserted into the abdomen through a small incision near the navel.
~annetaWem F
Dodano dnia 08 October 2022 02:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 155
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 79
Data rejestracji: 06.10.22
Medale:
Brak
039 Figure 3a and Table 2 <a href=http://buylasixon.com/>iv lasix side effects</a>
~medinheld F
Dodano dnia 13 November 2022 20:13
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
As used herein, the term pharmaceutical pack defines an array of one or more unit doses of a pharmaceutical composition, optionally contained within common outer packaging <a href=https://clomid.mom/>clomiphene 50mg</a>
~Neloseela F
Dodano dnia 27 January 2023 11:40
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
The pharmaceutical composition of claim 96, wherein the hydrophobic surfactant is a glycerol fatty acid ester <a href=https://priligy.buzz>priligy medicine</a> Excretion occurs primarily via the faeces and an elimination half life of approximately seven days has been calculated for the drug itself, whereas that forN desmethylTamoxan, the prin****l circulating metabolite, is 14 days
~IssuepGes F
Dodano dnia 12 February 2023 19:36
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 192
Data rejestracji: 08.02.23
Medale:
Brak
Oregon grape might lower blood sugar <a href=https://vkamagras.cyou>kamagra australia mastrcard</a>
~Aspeleshy F
Dodano dnia 14 February 2023 16:49
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 245
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 132
Data rejestracji: 09.02.23
Medale:
Brak
<a href=http://stromectol.one>stromectol uk price</a> This means that women who have exPerienced early menopause also exPerienced an accelerated decline in fertility before the age of 32 14
~bruilla F
Dodano dnia 24 February 2023 12:49
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 256
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
This included the fumes from over heated Teflon PTFE gas, fumes from other overheated pans or ovens, oily fumes from room deodorizers, carpet cleaners, scented candles, etc <a href=http://buycialis.autos>generic cialis for sale</a> If an exPerienced old magician was furosemide 80mg what is typical blood pressure present, he would surely recognize the origin of this small cauldron the artifact The Kingdom of Sin, The church has never spared no effort to combat heresy, The Xingrong of furosemide 80mg what is typical blood pressure the Guangming Church also seems to prove that the power of the God of Creation and his servants that the Church believes in far exceeds that furosemide 80mg of the gods worshipped by other religions
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 74% [14 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 26% [5 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 224
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59