Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Przepowiednia Tre...
Przepowiednia Trelawney
- Mówiłam, że w momencie twoich narodzin Saturn był w pozycji górującej... twoje czarne włosy... twoja drobna budowa... strata którą doznałeś tak wcześnie... Urodziłeś się w środku zimy, prawda ?
- Nie-odrzekł Harry - Urodziłem się w lipcu.
Ronowi udało się zamaskować wybuch śmiechu nagłym atakiem kaszlu.

Aurorzy
Auror to osoba zajmująca się tropieniem czarnoksiężników. By nim zostać, trzeba przejść bardzo długie szkolenie - wielu odpada już w przedbiegach. Jeśli kandydat ma w dodatku przeszłość kryminalną, o takiej karierze może tylko pomarzyć.

W dzisiejszych czasach zostało niewielu aurorów - wielu z nich poległo w walce ze śmierciożercami lub stało się ich ofiarami.

Ostatnim, który przetrwał wojnę, a zarazem brał w niej udział, jest Kingsley Shacklebolt.
Działał w Zakonie Feniksa, był również odpowiedzialny za szukanie Syriusza Blacka - wmówił jednak kolegom po fachu, że zbieg ten przebywa w Tybecie. Jego zasługi dla tej organizacji były wprost nieocenione - uczestniczył w eskorcie Pottera na Grimmauld Place (rok 1994) a także w tej z Privet Drive w 1997.
Ponadto ostrzegł gości na weselu Billa i Fleur, że nadchodzą śmierciożercy (wysłał swojego patronusa - rysia).
Działał w nielegalnej rozgłośni radiowej Potterwarta.
Warto dodać, że w wersji angielskiej miał pseudonim "Royal" (z angielskiego - królewski) co wywodziło się z jego imienia: Kingsley -> King -> Royal.

Podczas tej pamiętnej próby aresztowania Dumbledore'a, gdzie towarzyszył Dawlishowi i Knotowi, dokonał modyfikacji pamięci Marietty Edgecombe.

To jedyny czarnoskóry auror, można go również poznać po złotym kolczyku w uchu (w kształcie obręczy). Głos Shacklebolta również jest rozpoznawalny - mówi głębokim, mocnym basem.

Po wojnie otrzymał stanowisko ministra magii, którą to funkcję pełni do dziś.



Innymi aurorami, którzy przeżyli wojnę, aczkolwiek w niej nie uczestniczyli, są Alicja i Frank Longbottomowie. Jednak od tamtej pamiętnej nocy, gdy śmierciożercy przybyli do ich domu, pragnąc zdobyć od nich informacje o pobycie Lorda Voldemorta, nigdy nie odzyskali zmysłów. Przebywają na oddziale w św. Mungu po dziś dzień.

Warto wspomnieć, że podczas eskorty Harry'ego z Privet Drive w 1997 roku poległ Alastor Moody, który został trafiony zaklęciem Lorda Voldemorta prosto w twarz - Szalonooki nie miał żadnej możliwości, by się uratować. Spadł z miotły z ogromnej wysokości - jego ciała do dziś nie znaleziono. Podejrzewa się, że zabrali je śmierciożercy, gdyż magiczne oko Moody'ego zostało zamontowane w biurze Dolores Jane Umbridge, by mogła podglądać współpracowników.

Szalonooki uchodził za paranoika i ekscentrycznego staruszka. Był jedną z nielicznych osób, które Albus Dumbledore darzył zaufaniem, przyjaźnił się z Nimfadorą Tonks, uczył ją i przygotowywał do pracy.

Moody w świecie azkabańskich więźniów na zawsze pozostanie legendą.
Uznawany za najlepszego w swym fachu - osobiście pokonał Evana Rosiera, chociaż przypłacił to utratą nogi, oka i części nosa. Bali się go wszyscy śmierciożercy - w końcu zapełnił ponad połowę cel w Azkabanie.
Swój przydomek - Szalonooki - otrzymał po tym sławetnym pojedynku, w którym stracił oko. Otrzymał wówczas nowe, które pozwalało mu przenikać drzwi, ściany, nawet peleryny niewidki - oraz własną głowę. Widoczność wynosiła 360 stopni, co dla takiego paranoicznego aurora, jakim był Moody, było bardzo wygodnym rozwiązaniem.
W 1994 roku został oszołomiony przez Glizdogona i Bartemiusza Croucha juniora, po czym zamknięty w kufrze przez wiele miesięcy.
Tak więc nie nauczał w Hogwarcie obrony przed czarną magią, a ów śmierciożerca - jednak Barty został zdemaskowany, a Szalonooki wypuszczony ze skrzyni.



Nimfadora Tonks, jego protegowana, urodziła się w 1973 roku.
Uczyła się w Hogwarcie, gdzie przydzielono ją do Hufflepuffu. Naukę zakończyła w 1991 roku, a trzy lata później została aurorem.

Najbardziej charakterystyczną cechą jej wyglądu były krótkie, różowe jak malinowa guma do żucia włosy.
Nimfadora urodziła się jako metamorfomag - mogła zmieniać aparycję na życzenie, co bardzo jej pomogło w kursach przygotowujących do tego stanowiska. Jak sama wspominała, w maskowaniu była niedościgniona.
- Jestem metamorfomagiem - odrzekła, wpatrując się w lustro, żeby zobaczyć efekt z każdej strony. - Potrafię zmieniać swój wygląd, kiedy tylko zechcę - dodała, napotykając w lustrze zdumioną minę Harry'ego. - Taka już się urodziłam. Podczas kursu aurorów miałam najwyższe oceny z maskowania się, choć wcale się tego nie uczyłam. Ale mi zazdrościli!
Zawsze coś musiała przewrócić, czy to stojak na parasole, krzesło. Na kursach aurorskich przez to prawie nie zdała.
- O mały włos nie oblałam kradzieży i śledzenia. Trochę ze mnie niezdara... Słyszałeś, jak rozbiłam na dole ten talerz, kiedy tu wylądowaliśmy?

Po raz pierwszy poznaliśmy ją w V tomie, gdy uczestniczyła w eskorcie Harry'ego Pottera z Privet Drive do domu na Grimmauld Place. Wszyscy lubili Tonks - była to postać, która zdobywała niemal od razu sympatię. Z charakteru lekkoduch, miła i ciekawska, a także odważna i roztropna. Zmieniła się w VI tomie - spoważniała, usychała z powodu nieszczęśliwej miłości do Remusa Lupina. Odbiło się to tak znacząco na niej - miała trudności z przemianami, a także zmienił się jej patronus - sądzi się, iż był to wilk lub wilkołak.

Działała w Zakonie Feniksa, uczestniczyła w bitwie o Departament Tajemnic, a także w tej, gdy śmierciożercy przeszli przez Pokój Życzeń.
Eskortowała również Harry'ego w VII tomie - wówczas udało jej się ciężko zranić Rudolfusa Lestrange'a.

W 1997 roku wyszła za mąż za Remusa Lupina, miała z nim syna - Teddy'ego. Tonks poległa w trakcie bitwy o Hogwart z ręki swej ciotki, Bellatriks Lestrange, na początku maja 1998.



Rufus Scrimgeour również był łapaczem czarnoksiężników, a także szefem Biura Aurorów.
Po rezygnacji Knota otrzymał stanowisko ministra magii (w 1996 roku). Cieszył się dużym zaufaniem czarodziejów - mimo wszystko długo nie przetrwał, gdyż zginął 1 sierpnia 1997 roku z ręki Lorda Voldemorta. Jak się okazało, Czarny Pan chciał uzyskać od niego informacje o pobycie Harry'ego, lecz - pomimo obopólnej niechęci, jaka łączyła Scrimgeoura i Pottera - Rufus okazał się wierny i nie wyjawił mu nic.

Pierwszy raz spotkaliśmy go w VI tomie, gdy rozmawiał z mugolskim ministrem. Wówczas premierowi Rufus skojarzył się z lwem - jego płowe włosy i przenikliwe, żółte oczy faktycznie sprawiały, że przypominał owe zwierzę.



Innymi znanymi aurorami, którzy nie pełnili szczególnie ważnej roli, byli:
-Dawlish
-Proudfoot
-Robards
-Savage
-Williamson.

Johna Dawlisha poznajemy w V tomie, podczas pamiętnej próby aresztowania Dumbledore'a.
Chrząknął cicho, a potem spojrzał szybko na Kingsleya i na mężczyznę o krótkich, szarych włosach - jedynego, który do tej pory nie odezwał się ani jednym słowem. Ten drugi kiwnął do Knota zachęcająco głową i zrobił krok do przodu. Harry zobaczył, jak jego ręka powędrowała, jakby od niechcenia, do kieszeni.
- Nie bądź głupi, Dawlish - ostrzegł go łagodnie Dumbledore. - Jestem pewny, że jesteś wybornym aurorem, pamiętam, że otrzymałeś W ze wszystkich owutemów...

W VII tomie Dawlish został skonfundowany przez któregoś z członków Zakonu Feniksa. Gdy Yaxley próbował wydobyć od niego datę eskorty, nieświadomie otrzymał nieprawdziwe informacje.



Innym łapaczem czarnoksiężników jest Williamson.
- On tutaj był! - krzyknął mężczyzna w szkarłatnej szacie, z włosami związanymi z tyłu w kucyk, wskazując na rumowisko złotych szczątków, gdzie tak niedawno leżała uwięziona Bellatriks. - Widziałem go, panie ministrze, przysięgam, to był Sam - Wiesz - Kto, chwycił jakąś kobietę i deportował się!
Wraz z Dawlishe'em poszedł do Sali Śmierci, by pilnować pokonanych śmierciożerców.

Proudfoot, wraz z Nimfadorą Tonks, Dawlishe'em i Savage'em, stacjonował w VI tomie w Hogsmeade.

Gawain Robards został mianowany szefem Biura Aurorów, gdy Rufus Scrimgeour otrzymał stanowisko ministra magii.

Nie wiemy, co się z nimi stało na końcu. Prawdopodobnie jednak zginęli podczas ataku Lorda Voldemorta na Ministerstwo Magii w sierpniu 1997 roku (Kingsley był wyjątkiem, ochraniał wówczas mugolskiego premiera).

Obecnie Shacklebolt zwerbował nowych aurorów, którymi zostali Harry Potter, Ronald Weasley i Neville Longbottom. Prawdopodobnie powołano innych, lecz ich nazwisk nie znamy.




Nadesłane przez: Martyna
Dodane: lipiec 25 2008 23:03Kotecek1
Komentarze
~Harry_Potter F
Dodano dnia 11 September 2008 17:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Dobry pomysł na artykuł! Bodoba mi się fajnie napisane i dobrze się czyta! Można się dowiedzieć czegoś o aurorach, chociaż muszę się przyznać nie wiedziałam o nich aż tak wiele! Jest bardzo dobrze ale dom Powyżej Oczekiwań
778
Dodano dnia 18 September 2008 15:30
Bardzo dobry artykuł! Napisane w przystępny sposób, czyta się z przyjemnością! Wielki plus za zdjęcia- to zawsze wpływa na jakość artykuły. Też się przyznam, że paru nowych rzeczy się dowiedziałem. Również daję P.Uśmiech
~Peepsyble F
Dodano dnia 20 October 2008 11:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
No, no no. Bardzo ładnie. Dużo, ale i tak to nie byli chyba wszyscy... ale okey. Ładnie zdjęcia, dobra jakość, treść ładna, zgrabna, dobrze rozpisana. Gratuluje dobrego artu i mam nadzieję, że się spotkam jeszcze z twoim jakimś artykułem. ; p
~Ami F
Dodano dnia 03 February 2009 12:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 463
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 53
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Miałeś świetny pomysł na artykuł. Jest bezbłędny, długi i są fotki. Bardzo mi się podoba zasługujesz na W Mam nadzieje że spotkam się jeszcze z Takimi artykułami Uśmiech
~severusssss F
Dodano dnia 20 June 2009 09:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 02.06.09
Medale:
Brak
dobry artykuł lecz jest 1 błąd-Neville Longbottom nie był aurorem tylko uczył zielarstwa w hogwarcie tak jest napisane w 7 części (epilog)Happy dajęW
!leea F
Dodano dnia 09 February 2010 22:38
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
severusssss:
jest 1 błąd-Neville Longbottom nie był aurorem tylko uczył zielarstwa w hogwarcie tak jest napisane w 7 części

gdzie znalazłeś ten "błąd''?! xD

Artykuł naprawdę świetny! Długi, ze szczegółowymi opisami postaci, każdego aurora, dobry pomysł na Art, musiałaś włożyć dużo wysiłku- a do tego zdjęcia. W, gratulacje. Cool
~anex F
Dodano dnia 12 May 2010 21:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 336
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 06.05.10
Medale:
Brak
Dobry artykuł, ale Neville nie był aurorem, tylko uczył zielarstwa w Hogwarcie. Stawiam powyżej oczekiwań.
~Bellatriks_xdd F
Dodano dnia 28 July 2010 20:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 30.05.10
Medale:
Brak
Niezły pomysł opisać wszystkich aurorów razem. Gratuluję .
Dam wybitny - świetnie czyta się ten artykuł . ; D
~Dagamara18 F
Dodano dnia 30 December 2011 18:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Naprawdę bardzo ciekawy artykułUśmiechGratuluję pomysły i chęci do napisania tej pracy Język
~Dementor666 F
Dodano dnia 05 February 2012 19:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 77
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.02.12
Medale:
Brak
ciekawy artykuł ale można jeszcze coś dodać Oczko
P
~Faria7 F
Dodano dnia 17 June 2012 15:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2652
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 10.06.11
Medale:
Brak
Jestem pod wrażeniem, artykuł bardzo przydatny. Dużo informacji i obrazki. Daję W.
~Elvira F
Dodano dnia 08 July 2012 13:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 58
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 07.07.12
Medale:
Brak
Naprawdę bardzo podobał i się ten artykuł.
~Indigo F
Dodano dnia 02 December 2012 17:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 02.12.12
Medale:
Brak
Cudowny art. Uwielbiam go. Bardzo przydatny, można sobie przypomniec lub dowiedzieć się dużo informacji. Jestem pod wrażeniem Uśmiech
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 25 December 2012 23:53
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł... zawiera najistotniejsze informacje o aurorach, których praca była jedną z najtrudniejszych - całe życie w napięciu, ryzykowali o wiele więcej, niż przeciętny czarodziej - daję rzecz jasna W, podobało mi się Uśmiech
~Angelina Weasley F
Dodano dnia 23 February 2013 23:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 143
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 23.02.13
Medale:
Brak
Aurorzy to grupa czarodziejów broniących świata przed czarną magią. Bronimy bo ja też jestem aurorem
~Anka Potter Always Together F
Dodano dnia 22 July 2014 21:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1573
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 330
Data rejestracji: 10.07.14
Medale:
Brak
zamknięty w kufrze przez wiele miesięcy.


Lepiej brzmi "na wiele miesięcy" Uśmiech

Świetny art, naprawdę dobrze napisany, jest w nim zawarte multum przydatnych informacji Uśmiech Daję W, tylko Neville nie był aurorem, ale nauczycielem Oczko Tak mi się wydaje przynajmniej
~Iterutt F
Dodano dnia 30 August 2021 22:38
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>mail order propecia</a>
~Neurontine F
Dodano dnia 10 October 2021 20:52
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 149
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 99
Data rejestracji: 30.09.21
Medale:
Brak
taking arginine with cialis
~Evibous F
Dodano dnia 01 November 2021 13:44
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=https://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~Groobby F
Dodano dnia 10 December 2021 01:49
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="http://ocialisshop.com/ ">buy cialis online without a prescription</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 74% [14 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 26% [5 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 314
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59