Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Spotkanie w domu ...
Spotkanie w domu Snape'a
Chwilę później usłyszały jakiś ruch, w następnej sekundzie drzwi uchyliły się nieznacznie. W szczelinie widać było wysokiego mężczyznę z długimi, czarnymi włosami przesłaniającymi ziemistą twarz. Czarne oczy przyglądały im się badawczo.
Dlaczego nie swistoklikiem? Albo Siecia Fiuu?
Od czasu przeczytania "Księcia Półkrwi" zastanawiam się, dlaczego Malfoy wybrał tak skomplikowany sposób przeniesienia smierciozercow do Hogwartu. Na pewno były jakieś inne, a jeden z najprostszych to tytułowy świstoklik. Możliwe, ze Draco nie potrafił zaczarować jakiegoś przedmiotu tak, aby mógł przenieść ludzi z jednego miejsca w drugie. Ale na pewno umiał to Voldemort i pewnie spora cześć smierciozercow. Wiec dlaczego tak nie zrobili?

Wiemy na pewno, ze można uzyc świstoklika w celu przeniesienia sie Z Hogwartu w inne miejsce, np. w "Czarze Ognia", jak zapewne wszyscy pamiętamy, Barty Crouch Jr. zamienil Puchar TT w świstoklik, który działał. Możemy wykluczyć możliwość, ze Dumbledore zdjął wtedy jakieś czary, bo on przecież nie wiedział, a juz na pewno nie chciał, żeby Harry wpadł prosto w szpony Voldemorta. Pozostaje jeszcze pytanie, czy można przenieść sie za pomocą świstoklika do zamku. Właściwie to tak, bo przecież potem Harry wrócił. Ale to był ten sam świstoklik, wiec to może cos zmienia? Ale to nie jedyny przypadek przeniesienia sie świstoklikiem do Hogwartu. Przecież w "Zakonie Feniksa" Dumbledore wyczarował świstoklik do szkoły, który tez zadziałał. OK, możliwe, ze dyrektor zdjął jakieś czary ochronne na odległość, ale to chyba mało prawdopodobne.

Jest jeszcze możliwość Sieci Fiuu. Jak można nie wpaść na dostanie sie do Hogwartu przez kominek? To banalne! A wiemy, ze można to zrobić bez problemu. Czemu nie?
Mogłoby być tak, ze kiedy jest sie śmierciożerca, albo wtedy, gdy Dumbledore tego nie chce, po prostu nie da sie przedostać tak łatwo do zamku. Może jest jakieś wykrywające zaklęcie albo magiczny przedmiot? Nie wiem.

Wiem natomiast, ze to wszystko jest strasznie pogmatwane (sama sie w tym gubię). To Są tylko moje przemyślenia. Męczylam sie tym i po prostu musiałam to z siebie wyrzucic. Mam nadzieję, że przeczytacie ten artykuł i się Wam spodoba. Jak nie, to trudno. Jednocześnie proszę o wyrozumiałość, bo to mój pierwszy artykuł na tej stronce Oczko. Piszcie co o tym wszystkim sadzicie.





Nadesłane przez: Lady Green Phoenix
Dodano: kwiecień 04 2007 18:55:49
Komentarze
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 20 March 2010 20:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Artykuł dość dziwny. Moim zdaniem, po prostu przeniesienie za pomocą świstoklika jest zarządzane przez MM, a jak mi się wydaje, nie było wtedy jeszcze pod władaniem Voldemorta.
Dziwne.
Daję ;

POWYŻEJ OCZEKIWAŃ.
~rekowski7 F
Dodano dnia 27 March 2010 10:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -40
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 27.03.10
Medale:
Brak
Siecią fiuu nie można było przenieść śmierciożerców gdyż od razu ministerstwo dowiedziało by sie. A draco dostał zadanie z tą szafką jako kare za nie powodzenie ojcaUśmiech
~ksiezniczka_polkrwi F
Dodano dnia 01 April 2010 20:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 29.07.09
Medale:
Brak
Idzie to tak. Odkąd Voldek odzyskał władzę to na hogwarcie spoczywa więcej hmm ochronnych zaklęć. W ,,mrocznych czasach" to ludzie z zewnątrz wgl nie mogli się teleportować do hogwartu.Dowcipniś
~LoonyLovegood F
Dodano dnia 09 April 2010 16:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 14.03.10
Medale:
Brak
Draco nie wyczarował by świstoklika, a jeśli nawet to trzeba mieć zezwolenie z MM. Sieć fiuu jest pod obserwacją MM, więc gdyby nawet z niej skorzystał w Hogwarcie od razu pojawili by się aurorzy i przyłączyli by się do członków Zakonu Feniksa. A szafa była idealna, bo nikt o niej nie wiedział...Happy
~Ron555 F
Dodano dnia 11 April 2010 16:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 10.04.10
Medale:
Brak
Przecież to niemożliwe przenieść się świstoklikiem albo siecią fiuu, bo na Hogwart rzucono masę zaklęć obronnych, a na szafkę zniknięć nie rzucono czaru._Daję powyżej oczekiwań.
~Loonyy F
Dodano dnia 28 April 2010 21:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1752
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 18.03.10
Medale:
Brak
Cóż, mnie wydaje się, że to chyba było najwygodniejsze dla Dracona. Nie musiał dużo czarować, męczyć się. Sieć Fiuu była pod kontrolą MM, jak już ktoś tu napisał. Więc trudno by chyba było im się przemieścić kominkami. Jeżeli się nie mylę, to gdzieś wyczytałam, że świstokliki zakłada się za jakimś zezwoleniem (ale nie jestem tego pewna). Z.
~Bou F
Dodano dnia 29 April 2010 17:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2195
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 27.04.10
Medale:
Brak
Gdyby śmierciożercy przenieśli się świstoklikiem albo siecią Fiuu nie było by to tak ciekaweUśmiech.A poza tym i tak by się inaczej nie przenieśli,bo zamek był dobrze chroniony.
Daję PO
~Eisblume F
Dodano dnia 09 May 2010 14:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1201
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 04.05.10
Medale:
Brak
Odpowiedź nie jest chyba zbyt skomplikowana. Gdy padło podejrzenie, że śmierciożercy chcą się dostać do zamku Dumbledore wzmocnił do maksimum zaklęcia ochronne. Sam mówił o tym podczas uczty powitalnej.
Pewnie odłączył Hogwart od Sieci Fiuu i zlikwidował możliwość przenoszenia się do zamku świstoklikiem. Jak dla mnie sprawa jest prosta Uśmiech
~expecto hermiona F
Dodano dnia 13 May 2010 17:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Gryffindoru
Punktów: 428
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 05.05.10
Medale:
Brak
W 6 części było masę zaklęć obronnych, co oznaczało, że w każdy znany nam legalny sposób transport został uniemożliwiony w Hogwarcie. czyt. teleportacje, sieć Fiuu i świstoklik.
~Gibi F
Dodano dnia 24 May 2010 18:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 177
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 09.05.10
Medale:
Brak
Wiemy na pewno, ze można uzyc świstoklika w celu przeniesienia sie Z Hogwartu w inne miejsce, np. w "Czarze Ognia", jak zapewne wszyscy pamiętamy, Barty Crouch Jr. zamienil Puchar TT w świstoklik, który działał. Możemy wykluczyć możliwość, ze Dumbledore zdjął wtedy jakieś czary, bo on przecież nie wiedział, a juz na pewno nie chciał, żeby Harry wpadł prosto w szpony Voldemorta. Pozostaje jeszcze pytanie, czy można przenieść sie za pomocą świstoklika do zamku. Właściwie to tak, bo przecież potem Harry wrócił. Ale to był ten sam świstoklik, wiec to może cos zmienia? Ale to nie jedyny przypadek przeniesienia sie świstoklikiem do Hogwartu. Przecież w "Zakonie Feniksa" Dumbledore wyczarował świstoklik do szkoły, który tez zadziałał. OK, możliwe, ze dyrektor zdjął jakieś czary ochronne na odległość, ale to chyba mało prawdopodobne.

PUCHAr TT był świstoklikiem, który został zzaczarowany przy pomocy czarnej magii i na pewno z nienawiścia!! No a Dumbledore jak sam wspomniał w ksieciu półkrwi:'' Wiesz Harry ale ja mam troche większe możliwośći''
Świstokiliki i kominki (sieć fiuu) do Hogwartu była strzerzona a Dumbledore sam na pewno troche przy tym gmerał a on był największym czarodzoejem tamtych czasów Oczko No i kominki były kontrolowanew przez minsterstwo

Coś nieuwarznuie czytasz! Oczko daję Z
~zuza878 F
Dodano dnia 26 June 2010 12:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 261
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 12.06.10
Medale:
Brak
Myślę, że to przez zaklęcia ochronne. Przecież hogwart był chroniony jak tylko możliwe. A Voldemort na pewno wiedział, że Dumbledore przewidzi te najprostsze sposoby dostania się do zamku. I dlatego został wymyślony inny sposób.
~marta F
Dodano dnia 21 July 2010 16:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Dumbledore nie chciał, aby powtórzyło się to co miało miejsce podczas Turnieju Trójmagicznego, zabezpieczył zamek jak tylko mógł...Smierciożercy nie mogli ie zauważeni przedostać się za pomocą proszku Fiuu, gdyż musiało by to mieć miejsce albo w dormitorium Ślizgonów lub w gabinecie jakiegoś nauczyciela i t.p., a w każdym pomieszczeniu gdzie znajduje się kominek na ogół zawsze ktoś przebywa...Malfoy dobrze o tym wiedział...
Dumbledore zabezpieczył zapewne zamek przed używaniem w nim świstoklika...
Malfoy znalazł jednakże wyjście z tej sytuacji...
~Jina007 F
Dodano dnia 27 July 2010 17:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 203
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 49
Data rejestracji: 26.07.10
Medale:
Brak
Do Hogwartu nie można przenosić się świstoklikiem, a sieć Fiuu jest pod obserwacją, więc raczej niefajnie byłoby natknąć się tam na Śmieciojadów ;p
~Larinne F
Dodano dnia 12 August 2010 14:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
Raz , że na Hogwart rzucone są zaklęcia ochronne, które nie pozwalają na dostanie się do szkoły za pomocą jakiejś sieci fiuu czy świstoklikiem bo to byłoby za proste, a jeżeli byłoby to możliwie to uczniowie na początku roku szkolnego by mogli przenosić się do szkoły dzięki sieci fiuu zamiast gnać na pociąg!
Poza tym Rowling wymyśliła sposób z szafą żeby było ciekawej, bo co by było ciekawego w tym jeżeli śmierciożerci dostaliby się do szkoły bez problemu w tak błahy i idiotyczny sposób? Rowling musiała jakoś rozwinąć akcje, a przy okazji zademonstrowała trochę nowej magii , coś czego nie było w poprzednich tomach ; )
~Wasp F
Dodano dnia 28 December 2010 20:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 672
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 17.12.10
Medale:
Brak
Śiecią Fiuu ciężko by było przetransportować tylu śmierciożerców,a świstoklik też odpadał,bo na Hogwart zostały rzucone pradawne zaklęcia ochronne.Daje PO
drogi Gościu
~pennyroyal F
Dodano dnia 28 February 2011 10:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 143
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 25.01.10
Medale:
Brak
Przecież to chyba logiczne, prawda? ;D
Sądzę, że gdybyś czytała HP trochę uważniej, to umiałabyś sobie odpowiedzieć na każde ze swoich pytań.
Zapraszam do lektury.
~Suwin F
Dodano dnia 06 May 2011 21:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 342
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 06.05.11
Medale:
Brak
moim zdaniem Malfoy nie wykorzystał podanych środków transportu, z kilku powodów. Pierwszym jest oczywisty fakt, iż autorka nie miała by zbyt dużo do pisania w 6 tomie, zobaczcie ile stron zajęły przygody malfoya ze starą szafą. Drugim i oczywistym jest fakt iż nikt nie mógł przedostać się na teren zamku czy normalnie, jak to harry w podanej części próbował zrobić razem z Tonks, ani przez deportację, świstoklik czy sieć fiu. owszem w 5 części Dumbledore użył świstokliku 2 razy aby wysłać harrego i całą rodzinę Rona do domu syriusza, a drugim gdy po bitwie w ministerstwie wysłał Harrego do swojego gabinetu, samemu używając sieci fiu. Pewnie dlatego, że zdjął ten czar na kilka chwil, żeby to można było zrobić. Malfoy nie miał takiej mocy więc musiał coś wykombinować. taka jest moja wersja.
~czarodziejka18 F
Dodano dnia 17 July 2011 18:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 262
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 10.07.11
Medale:
Brak
Na Hogwart rzucono wiele zaklęć ochronnych. Hermiona mówiła, że do szkoły i ze szkoły nie można przemieszczać się świstoklikiem, tak samo, jak się deportować i aportować w jej obrębie. A kominki były pod obserwacją Ministerstwa, czyli też za bardzo nie było sposobu na skorzystanie z nich.
Za artykuł WYBITNY ; )
~GINNY17 F
Dodano dnia 12 November 2011 18:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 70
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 12.11.11
Medale:
Brak
Nie da sie żadnym innym sposobem bo Hogwart jest otoczony zaklęciami rzuconymi przez WIELKĄ CZWÓRKĘ czyli innymi słowy jest nienanoszalny, ale szafki zniknięć nie dotyczą takie zaklęcia xD
~HermionaGranger99 F
Dodano dnia 27 January 2012 14:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 98
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 17.01.12
Medale:
Brak
Zamek chronią czary i było to nie raz powiedziane gdy Harry i Ron użyli świstoklika w piątej części to Dumbledore zdioł czar.
A kominki są kontrolowane przez ministerstwo więc Śmierciożercy nie mogli ich użyć.
A Draco za wielkim myślicielem nie był. Najłatwiejsza była szafka zniknięć.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 14% [11 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 56% [43 głosów]
Zadowalający Zadowalający 22% [17 głosów]
Nędzny Nędzny 5% [4 głosów]
Okropny Okropny 3% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 207
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59