Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Różdżki
Różdżki
Nie jest niespodzianką, że wokół naszych różdżek narosło przez wieki wiele przesądów, bo w końcu są one naszymi najważniejszymi narzędziami magicznymi i najskuteczniejszą bronią .
Ghul
O kimś, kto lubuje się w obrzydliwości, rozkoszuje ohydą i zachwyca wszystkim, co wstrętne, można powiedzieć, że ma dość ,,upiorne" upodobania, a to dlatego, że upiory najlepiej znane są z rozkopywania grobów i pożerania rozkładających się ciał. Trudno nam więc pojąć, dlaczego jeden z nich upodobał sobie strych Weasleyów.
Upiory - których przedstawicielem jest mieszkający u Weasleyów ghul - choć zadomowione w zachodnim folklorze, przyszły na świat w starożytnych legendach arabskiego kręgu kulturowego jako zbuntowana rasa złych duchów. Zamieszkują przeważnie pustynie, chociaż zdarza się im gościć w jaskiniach, błądzić po puszczach i węszyć w miejscach, gdzie niedawno ktoś umarł. Ich kanibalistycznych praktyk obawiano się w północnej Afryce i w Indiach. Chociaż z upodobaniem pałaszują wszystkie napotkane zwłoki, żaden nie byłby do końca szczęśliwy, gdyby od czasu, do czasu kogoś nie zabił.
Trudno o bliższy opis ghula. Według niektórych opowieści ma postać wielbłąda, wołu, konia albo jednookiego strusia. Inne znów mówią o kosmatym stworze ze skudlonymi włosami zakrywającymi oczy. Jego ,,rzeczywisty" wygląd nie ma tak naprawdę większego znaczenia, ponieważ ghul nieustannie zmienia postać, gotów przyjąć każdy kształt, jaki przyciągnie ludzki wzrok. Może więc się pojawić jako samotny wędrowiec, który podobno zna drogę na skróty i w ten sposób sprowadzić podróżnego na pustynię, aby go tam zabić i pożreć. Lecz ulubioną sztuczka ghula jest przybieranie powabnych niewieścich kształtów - doskonałej przynęty dla przygodnego mężczyzny.
Prawdziwie ostrożny wędrowiec może jednak się ochronić, wypatrując śladów jednej części ciała, której ghul nie jest w stanie ukryć - stóp. Ghul bowiem zawsze będzie miał koźle, wielbłądzie lub ośle kopyta. Niestety, zanim potencjalna ofiara podejdzie dość blisko, by się o tym przekonać, ghul zdąży ją już rozszarpać i spałaszować w charakterze wieczerzy. Jedyną więc szansą ucieczki pozostaje ukatrupienie napastnika za pomocą jednego ciosu w głowę. Kolejny cios bowiem tylko przywróci mu życie, a on nie będzie zachwycony, że jego gastronomiczne plany zostały tak bezczelnie pokrzyżowane.

Źródło: ,,Księga wiedzy czarodziejskiej" - A. Z. Kronzek i E. Kronzek




Nadesłane przez: Morfa
Dodane: kwiecień 25 2007 00:05:56
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 26 August 2008 23:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ciekawie, ciekawie przyznam.
Te zwierzęta magiczne mnie rozbawiają.
Nie dość, że mają śmieszne nazwy to jeszcze tak komicznie wyglądają^^
Dam 'PO'
~Kei F
Dodano dnia 11 September 2008 21:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Ghule są obleśne. I to baaaaaaardzo. Jakbym zobaczyła coś takiego, to oczywiście avada kedavra i koleś leży x D Nie dałabym się temu dotknąć.
W każdym razie artykuł bardzo mi się podoba. Fajnie, że są ujęte źródła, z których pochodzą te informacje. Za to plus!
Dam Wybitny. Pozdrawiam.
~Harry_Potter F
Dodano dnia 11 September 2008 23:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Ghule są obleśne ale i śmiszne. Ja tak jak Kei daż bym walnęła avadą Kedawrą i leży tż by nie mógł się do mnie zbliżyć są śmieszne ale jak się je ogląda z gdaleka lub przez szybę. Ale artykulik ładnie napisany mi sie podoba dobrze że n ie ma zdjęć to jeden plus troche któtkie ale wykładu z tego nie mamy tylko można przeczytać dla własnej wiadomości. Mogę dać Wybitny bo większej oceny niestety nie ma ale jak by była to byłby Wybitny z plusem. Więc jest ok.

Pozdro dla wszystkich użytkowników Hogsmeade
~atrammarta F
Dodano dnia 29 December 2008 19:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1561
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 60
Data rejestracji: 02.12.08
Medale:
Brak
Bardzo dobrze napisane i dałabym W, gdyby nie to, że to jest po prostu, słowo w słowo, przepisane z takowej książki.


W takim wypadku wstrzymuję się od oceny.
~Gloomy Fli F
Dodano dnia 07 February 2009 18:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 28.12.08
Medale:
Brak
Bardzo ciekawe. Przyznam że Ghule nie są za bardzo higieniczne ;p.
No ale co zrobić?

Fajnie opisane. Krótko zwięźle i na temat.
Trudno nam więc pojąć, dlaczego jeden z nich upodobał sobie strych Weasleyów.


Biedny Weasley Rozbawiony.

Błędów nie zauważyłam. Nie ma się do czego przyczepić więc nie pozostaje zrobić mi nic innego jak dać W Tooth
~Kasztan F
Dodano dnia 14 March 2009 16:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1453
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 88
Data rejestracji: 22.11.08
Medale:
Brak
O kimś, kto lubuje się w obrzydliwości, rozkoszuje ohydą i zachwyca wszystkim, co wstrętne, można powiedzieć, że ma dość ,,upiorne" upodobania


A to co to jest? Uh-oh!
Artykuł powiem, ciekawy.
Jednak można było dodać sporo informacji.
Zabrakło mi opisu wyglądu Weasley'owskiego ghula, opisu jego przywiązania do rodziny Weasley'ów, informacji o tym, że wiele rodzin czarodziejskich traktuje ghula jako swojego rodzaju zwierzątko domowe, a zgoła inne - jedynie jako szkodnika.
Mogłaś także napisać o upodobaniach ghula, który uwielbia wyć, hałasować i przeszkadzać domownikom.
~Rewolucja F
Dodano dnia 15 March 2009 09:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Hm. Nie spodobał mi się ten opis ghula. Wygląda mi tak, jakbyś wszystko przepisała z tego źródła. Wydaje mi się, że w ten artykuł niewiele pracy własnej włożyłaś. Błędów wytykać nie będę, bo to jest haniebne jak na przepisywani z książki, a dodatkowo, iż tekst jest króciutki. Zabrakło mi wiele istotnych i ważnych elementów jego wyglądu - poświęciłaś cały swój czas tylko po to, aby przekonać nas do krwiożerczości ghuli. I co ma z nimi wspólnego ghul Weasley'ów? Nie zachwycił mnie ten artykuł. Wena życzę i sukcesów.
~tyska17 F
Dodano dnia 22 April 2009 09:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 133
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
jak ghul potrafi zmienić sie w urocza niewiastę aby zaciagnać za soba przygodnego mężczyzne to ciekawe czy zmienił by się w jakies ciacho aby uwiesc przygodową kobietęRozbawiony
~Luna772 F
Dodano dnia 23 April 2009 16:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -82
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 21.03.09
Medale:
Brak
Nie żebym coś mówiła ( bo piszę hah hah) ale coś nie pasuje... Nie pokrywa się z tym opisem w Fantastycznych Stwożeniach ani nie jest podobny i że się tak wyrażę strasznie,, źródłowy" . Nie ma obrazka i mętne i nuuudne jak gumochłon i ci gadam: daję Z bo nie wiedziałam że upiory rozkopują groby i jedzą martwe ciała.
~Black Butterfly F
Dodano dnia 08 August 2009 17:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1187
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 135
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Uwielbiam ghulki - są takie urocze ! x-D

Wygląda mi tak, jakbyś wszystko przepisała z tego źródła. Wydaje mi się, że w ten artykuł niewiele pracy własnej włożyłaś. Błędów wytykać nie będę, bo to jest haniebne jak na przepisywani z książki, a dodatkowo, iż tekst jest króciutki.


Wiesz co, chyba się z tym zgodzę. Nie czytałam nigdzie indziej o ghulach, jedynie w Potterze, ale jak to czytałam, to miałam wrażenie, że jest za bardzo profesjonalne. Pomyślałam sobie, że Ty może jesteś tak utalentowana, ale jak zobaczyłam źródło, to to rozwiały się wszystkie moje wątpliwości.
Nie wiem, co Ci postawię, chyba Zadowalający .
~Chox33 F
Dodano dnia 21 August 2009 00:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -44
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 18.08.09
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł, dzięki któremu dowiedziałam się kilku rzeczy o których nie miałam zielonego pojęcia. Mimo, że te zwierzęta są obrzydliwe, ale dla mnie zarazem fascynujące ;-)
~LiQdreams F
Dodano dnia 13 September 2009 13:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 13
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 12.09.09
Medale:
Brak
nawet ciekawy artykul chociaz mmnie ghule przypominaja zmutowanych ludzi, ktorzy zabijaja by sie zywic rozne sa wyobrazenia lecz artykul podaje mnie wiecej rzetelne informacj e daje W
~Marcela F
Dodano dnia 12 October 2009 13:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 362
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 10.10.09
Medale:
Brak
Ich kanibalistycznych praktyk obawiano się w północnej Afryce i w Indiach.
Dziwne, że nie zjadł nikogo z Weasleyów.

sztuczka
sztuczką, jak wskazują formy poprzedzającego i następnego słowa.

Lecz ulubioną sztuczka ghula jest przybieranie powabnych niewieścich kształtów - doskonałej przynęty dla przygodnego mężczyzny.
Ciekawi mnie, w jaki sposób taki ghul zwabia kobiety. xD

Jedyną więc szansą ucieczki pozostaje ukatrupienie napastnika za pomocą jednego ciosu w głowę. Kolejny cios bowiem tylko przywróci mu życie, a on nie będzie zachwycony, że jego gastronomiczne plany zostały tak bezczelnie pokrzyżowane.
Śmiech Tooth
Muszę przybić żółwika z tym, kto to napisał!

Artykuł ciekawy, wiele bardzo... hmmm... śmiesznych informacji, chociaż dla czarodziejów zajmujących się badaniem tych stworzeń na pewno byłyby one bardzo poważne.
~ginnypotter F
Dodano dnia 22 February 2010 17:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -134
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 09.01.10
Medale:
Brak
Ghul to najbrzydsze stworzenie na kuli ziemskiej (oczywiście tylko wśród magików wiedźm czarodziejów i innych)Śmiechale są też śmieszne Uśmiech
~JaneVolturi F
Dodano dnia 31 May 2010 14:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.05.10
Medale:
Brak
Ojejuśku, skąd ja to znam... A, no tak. Przepisane z książki.... Bardziej żałosnym być nie można!
~bloomix F
Dodano dnia 29 January 2011 15:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Wybitny Uczeń
Punktów: 617
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 22.01.11
Medale:
Brak
Fajny artykuł, dużo ciekawych informacji ;D
Bardzo mi się podoba, np to z tymi kopytami. Racja, ghule są wstrętne xD Ale daję PO ;D
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 15 January 2013 01:04
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Nie da się ukryć, że ghul to wyjątkowo miłe stworzenie Uśmiech Fajnie, że taki artykuł się pojawił - zwłaszcza, że w książkach rzadko możemy o nich poczytać - ciekawie napisane, daję bez zmrużenia oka Wybitny i pozdrawiam...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 29% [7 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 38% [9 głosów]
Zadowalający Zadowalający 29% [7 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 4% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 162
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59