Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
List Harry...
List Harry'ego
Drogi Syriuszu,
Dziękuję Ci za twój ostatni list. Ten ptak był ogromny, ledwo się przecisnął przez okno.
Tutaj wszystko po staremu. Dudley źle znosi dietę. Wczoraj ciotka wykryła, że przemycał do swojego pokoju pączki. Zagrozili że obetną mu kieszonkowe, jeśli będzie to robił, więc okropnie się rozzłościł i wyrzucił przez okno swoją konsole do gier. To takie komputerowe urządzenie, którym gra się w różne gry. Zrobił głupio, bo teraz nie ma nawet swojej Super-Rozwalanki III, żeby czymś się zająć i zapomnieć o głodzie.
U mnie wszystko w porządku, głównie dlatego, że Dursleyowie bardzo się boją, że nagle się pojawisz i zamienisz ich nietoperze, jak Cię o to poproszę.
Dziś rano wydarzyło się coś dziwnego. Moja blizna znowu mnie rozbolała. Ostatnim razem bolała mnie, kiedy Voldemort wdarł się do Hogwartu. Ale przecież to nie możliwe, żeby był w pobliżu, prawda? Jak sądzisz, czy blizny po złowrogich zaklęciach mogą czasem boleć po tylu latach?
Wyślę ten list przez Hedwigę, kiedy wróci, bo akurtat gdzieś poleciała. Pozdrów ode mnie Hardodzioba
Harry

Eliksiry w świecie magii
Hm... droga wolna, możemy iść! Nie, nie ma profesora Snape'a. Naprawdę, nie macie się czego bać! Jesteśmy tylko na małej wycieczce! No chodź, nie ociągaj się, nie ma tutaj żadnych terrorystów!

No tak, z nimi jest tak zawsze. Ale to nie moja wina. A ja witam w lochach Hogwartu! Dzisiaj dowiecie się paru ciekawostek o eliksirach, które obecnie warzą się w sali lekcyjnej. A oto pierwsze z nich!

Amortencja jest to najsilniejszy eliksir miłosny w czarodziejskim świecie. Wystarczy jedna mała kropelka i dana osoba zaczyna pałać do nas obsesyjnym uczuciem. Amortencja powinna mieć perłowy blask, a nad nią powinny unosić się charakterystyczne spirale. Do przyrządzenia tego eliksiru potrzebujemy płatków irysów (najlepiej zebranych o północy), skórki pomarańczy, korzeni mandragory i zarodnika paproci. Wszystko dodajemy do wrzącej wody. Każdy człowiek zapach amortencji odczuwa inaczej. Woń wywaru kojarzy mu się zawsze z zapachami, które są dla niego najprzyjemniejsze. Ja np. czułabym zapach róży, lawendy lub zapachy z pobliskiej pizzerii. A wasz eliksir jak mógłby pachnieć?

A teraz następny eliksir. Uważajcie tylko, by nie nachylać się nad kociołkiem, bo jest głęboki i można tam wpaść. A teraz jeden z moich ulubionych eliksirów.

Wywar żywej śmierci jest to eliksir powodujący omdlenia, które dla niedoświadczonych czarodziejów mogą być podobne do śmierci. Jest też wykorzystywany jako środek łagodzący ból. Do uwarzenia potrzebne ci będą liście piołunu. Lecz nie przesadź z jego ilością, bo może spowodować uszkodzenie mózgu lub nawet śmierć. Jeszcze jednym składnikiem jest asphodelus, a raczej jego korzenie. Trzymać z dala od dzieci!

A teraz eliksir o niezbyt przyjemnym smaku. Jest on świeżo uwarzony i lepiej nie brać jego próbek jako pamiątki, bo ktoś może się dowiedzieć!

Eliskir Wielosokowy pozwalający na wcielenie się w dana osobę na jedną godzinę. Jeśli uda ci się go zrobić, możesz uważać się za wielkiego czarodzieja, bo ta sztuka nie jest łatwa! Do uwarzenia potrzebne ci będą składniki, które trudno dostać w dzisiejszych czasach! Niektóre z nich można kupić na czarnym rynku. A teraz do rzeczy. By zrobić ten eliksir, będziesz potrzebował muchy siatkoskrzydłe duszone przez 21 dni, sproszkowany róg dwórożca, rdes ptasi, skórkę boomslanga, pijawki, ślaz i 'część' osoby, w którą chcemy się zamienić. A sposób przyrządzania jest tak samo skomplikowany, jak polska polityka. Gdy już masz wszystkie składniki musisz do kociołka z wodą wrzucić muchy i gotować je 21 dni. Wywar mieszać codziennie. Gdy muchy są gotowe, należy dodać ślaz oraz ptasi rdes. Gotujemy 10 godzin. Następnie skórkę boomslanga i sproszkowany róg dwurożca wrzucamy do kotła i kolejny dzień gotujemy eliksir .Po upływie jednej doby dodajemy pijawki, które gotujemy 4 godziny. Na sam koniec dodajemy włos lub 'kawałek' osoby, w którą chcemy się zamienić. Kolor eliksiru zależy od charakteru osoby, w którą chcemy się zamienić. Przemiana jest trudna, aczkolwiek bolesna.

A teraz was proszę, żebyście nalali od fiolek trochę tego eliksiru i wypili, gdy będziecie mieli coś na sumieniu.

Veritaserum jest to najsilniejszy eliksir prawdy. Jego działanie jest tak silne, że Ministerstwo Magii wydało dekret, który mówi o tym, w jakiej ilości należy go podawać. Lecz w wyjątkowych wypadkach (np. podczas przesłuchiwań w ważnej sprawie ten dekret może być złamany). Veritaserum jest bezbarwne, nie ma zapachu ani smaku. Przyrządza się je ze sproszkowanego rogu jednorożca, pióra hipogryfa, garści owoców pykopstrąków. Jest to eliksir zaliczany do eliksirów zaawansowanych.

Niektórym nauczycielom wydaje się, że przed każdą lekcją uczniowie wypijają ten eliksir. Bo w jaki sposób wytłumaczyć ich 'małpie' zachowanie?

Eliksir Euforii zwany także Eliksirem Dobrego Humoru. Może zastąpić napój taki jak Powerade lub Burn, bo powoduje przypływ energii. Może też niestety uzależniać. Ma kolor niebieskawy, zapach przypominający zapach kobiecych perfum, a nad nim unoszą się wirujące sprężynki. Oprócz tego, że uzależnia, ma też inne skutki uboczne. Powodują one nadmierny chichot i chęć chwytania ludzi za nosy. Do sporządzenia będziesz potrzebował mięty, garści pancerzyków chitynowych, soku z cytryny i garści abisyńskich fig. UWAGA! Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania lub skonsultuj się z lekarzem, bądź farmaceutą.

A tutaj widzimy eliksir, który pomaga usnąć ludziom, którzy cierpią na bezsenność:

Eliksir słodkiego snu jest, jak sama nazwa wskazuje eliksirem, który powoduje natychmiastowe zaśnięcie. Jest podawany osobom chorym, cierpiącym na bezsenność i małym dzieciom mającym problem z usypianiem. Można podać go doustnie, nasączyć nim jakiś pokarm lub dodać do jakiegoś napoju. Do przyrządzania potrzebujesz soku z mandragor, krwi nietoperzy, oraz sproszkowanych pazurów hipogryfów. Eliksir ma kolor zielony, jest gęsty i ma zapach cynamonu.
Ten eliksir wykorzystuje się w szpitalach. Mają go też w spiżarni mamy dzieci, które cały czas o coś się obijają.

Eliksir leczący rany powinien znaleźć się w każdym domu. Tak nakazuje jeden z licznych dekretów Ministerstwa Magii. Ma on kolor pomarańczowy i ma niezbyt gęstą konsystencję. Do jego uwarzenia potrzebujesz dziesięć ml. soku z pijawek, żółci pancernika, odrobinę proszku z kła węża, sześć korzeni stokrotek oraz dwa liście grimerowca.
Ten eliksir wykorzystywany jest często przez kobiety, które kupiły sobie za dużą sukienkę i szkoda im pieniędzy na drugą.

Eliksir skurczający powoduje kurczenie różnych przedmiotów. Sposób jego przyrządzenia jest bardzo prosty. Wystarczy dodać korzonki stokrotek, figi, dżdżownice, śledzionę szczura, sok z pijawek. Dolać wody, gotować ok. 50 minut mieszając co 5 minut w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara. Trzymać z daleka od dzieci. I teraz coś z Kącika Porad Magicznych, który co tydzień ukazuje się w Proroku Codziennym: Uwaga! Nie należy dawać dzieciom do zabawy, nie kłaść w pobliżu cennych rzeczy, a mężczyźni używający eliksiru powinni założyć fartuch, by uchronić część ciała, która znajduje się poniżej pasa.

A teraz coś, co powinno was zainteresować. Najbardziej pożądany eliksir.

Felix Felicis jest to eliksir szczęścia. Dwa łyki przed śniadaniem starczą na cały dzień, a malutka buteleczka na 12 godzin. Jego używanie jest zakazane przy pisaniu testów, w zawodach sportowych, wyborach prezydenckich itp. Ma złoty kolor, nie ma zapachu ani smaku. Po jego wypiciu poczujesz się baardzo błogo. Sporządzanie tego eliksiru trwa aż pół roku. Jego składniki są skrzętnie ukrywane przez mistrzów eliksirów, ale ja jakimś cudem je zdobyłam. Potrzebne będą: korzenie stokrotek, 2 garści szałwii, skórka z boomslanga, trochę sierści niuchaczy i odchody nietoperzy. Niestety, uzależnia.

To już koniec naszej wycieczki! Mam nadzieję, że nie zrobiliście 'zakupu pamiątek' i nie zabraliście niczego z szafek, ani nie podebraliście nawet paru kropli jakiegoś eliksiru. Nie? To bardzo się cieszę! Dziękuję za to, że przybyl... Ty! Potter! Czy mi się zdaje, czy znowu chcesz uwarzyć Eliksir Wielosokowy?! Nie? To co robi ta skórka boomslanga w twojej kieszeni?




Nadesłane przez: Keyra
Dodane: listopad 07 2007 15:59:12
Komentarze
~Kei F
Dodano dnia 10 September 2008 18:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Ładnie. Dobry pomysł. Takie kompendium wiedzy. Ja bym chyba ceniła sobie najbardziej eliksir słodkiego snu.
Plus daję także za wypisanie składników. Dam Wybitny, bo trzeba się było przy tym trochę napracować. Oby tak dalej. Pozdrawiam czarodziejsko ^^
~Peepsyble F
Dodano dnia 21 September 2008 15:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
A teraz następny eliksir. Uważajcie tylko, by nie nachylać się nad kociołkiem, bo jest głęboki i można tam wpaść. A teraz jeden z moich ulubionych eliksirów.


Hm... droga wolna, możemy iść! Nie, nie ma profesora Snape'a. Naprawdę, nie macie się czego bać! Jesteśmy tylko na małej wycieczce! No chodź, nie ociągaj się, nie ma tutaj żadnych terrorystów!


Fajny masz styl pisania. ;p O wiele fajniej niż pop rostu Amortencja.. itp, itd.
Ładnie, nie ma błędów et cetera, et cetera.
Składniki oczywiście - świetnie ; d Dam W. Bardzo porządnie.
~Insygnium F
Dodano dnia 07 December 2008 08:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.12.08
Medale:
Brak
Mi się podoba, styl całkiem ciekawy. Chciałabyś może zostać pilotem wycieczek w przyszłości. Miłe to jest, że posiadasz szeroką wenę twórczą. Napisałaś chyba okażdym eliksirze, ale nie patrzyłm pod tym względem. U mnie maszW
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 20 December 2008 20:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
"A sposób przyrządzania jest tak samo skomplikowany, jak polska polityka." - Hahahaha xD

"A teraz was proszę, żebyście nalali od fiolek trochę tego eliksiru i wypili, gdy będziecie mieli coś na sumieniu." - dobre Uśmiech

"UWAGA! Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania lub skonsultuj się z lekarzem, bądź farmaceutą." - zabawne, ale jak się samemu przyrządzi to nie ma opakowania ani ulotki Język

"a mężczyźni używający eliksiru powinni założyć fartuch, by uchronić część ciała, która znajduje się poniżej pasa." - gdyby to tak działało, nie było by czarownic ani czarodziei otyłych.

Ciekawe zakończenie. W dobrym humorze, dodaje informacji - czego chcieć więcej? Dostajesz zasłużone W.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 14 November 2013 22:51
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Bardzo dobrze napisany artykuł, w dodatku z humorem Oczko. To się ceni i gwarantuje wysokie oceny ;. Oczywiście eliksir słodkiego snu jest moim zdaniem najbardziej użyteczny. Sam cierpię na bezsenność ; wiercę się, przewracam z boku na bok, wstaję, znowu kładę...Koszmar ! Lubię zapach cynamonu Uśmiech Gorzej za to z tą krwią i pazurami Oczko Rzecz jasna ode mnie Wybitny.
~_bazyliszka_ F
Dodano dnia 02 January 2015 00:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 47
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 23.12.14
Medale:
Brak
Najchętniej wypiłabym Eliksir Słodkiego Snu. Bez niego zawsze kończy się tak samo: wstaję, podchodzę na palcach do biurka i podkradam telefon. A potem do znudzenia wałęsam się po tej stronie ponownie czytając wszystkie artykuły i newsyŚpiący. A rano łyknęłabym roczny zapas Felix Felicis i Eliksiru Euforii, bo inaczej w tym domu wariatów zwanym szkołą bym nie przeżyła. Aha i zapomniałabym. Ocenka to oczywiście WYBITNY!
~Iterutt F
Dodano dnia 28 August 2021 18:13
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=http://buypropeciaon.com/>Propecia</a>
~Neurontine F
Dodano dnia 08 October 2021 14:05
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 149
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 99
Data rejestracji: 30.09.21
Medale:
Brak
Levitra Et Hypertension
~Evibous F
Dodano dnia 31 October 2021 15:08
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=https://vsildenshop.com/>viagra mechanism</a>
~Groobby F
Dodano dnia 11 December 2021 01:38
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="http://ocialisshop.com/ ">can you buy cialis online</a>
~Neloseela F
Dodano dnia 31 January 2023 12:19
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
Evaluation of cycle when the mean age starting cycle <a href=https://stromectol.one>ivermectin for humans online</a>
~Hizewly F
Dodano dnia 20 February 2023 19:20
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
Characteristics of our cohort <a href=http://buycialis.boats>cialis no prescription</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 100% [17 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 305
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59