Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Smocza krew
Smocza krew
- A właściwie co to była za krew? - zapytał Dumbledore, przekrzykując bicie pięknego, starego zegara.
- Na ścianach? Smocza! - odkrzyknął pulchny czarodziej, bo właśnie w tej chwili z ogłuszającym zgrzytem i dzwonieniem u sufitu zawisł żyrandol.
Jeszcze tylko brzdąknęły wszystkie struny w pianinie i zalegla cisza.
- Tak jest, smocza - powtórzył czarodziej niefrasobliwym tonem. - Moja ostatnia butelka, a ceny są teraz niebotyczne. Ale wciąż zdatna do użytku.
Podszedł do kredensu i zdjął z niego kryształowy flakonik, badając jego zawartość pod światło.
- Hmm. Trochę przykurzona.

Magiczne skroty
• B.I. - Brygada Inkwizycyjna powołana przez Wielkiego Inkwizytora Hogwartu. W jej sklad wchodzili uczniowie, którzy zgodzili sie kontrolować swoich kolegów na zadanie Umbridge. Cieszyli sie oni duża swoboda, mogli dodawać lub odejmować punkty, posiadali specjalne przywileje i stali ponad kontrola prefektów, których także mogli karać. W skład B.I. wchodzili głownie Slizgoni, m.in. Draco Malfoy, Pansy Parkinson, Vincent Crabbe, Gregory Goyle i Montague.
• C.R.R. - Czarodziejska Rozgłośnia Radiowa; najpopularniejsza stacja radiowa w świecie czarodziejów, namiętnie słuchana przez panią Weasley. Lecą tam przeboje takich grup muzycznych jak Fatalne Jedze, czy ubóstwiana przez Molly - Celestyna Warbeck (Kociolek pełen gorącej miłości, Wyczarowałeś ze mnie serce). Najpopularniejsza audycja nadawana w C.R.R. to Godzina z Czarownica prowadzona przez Glende Chittock.
• CWN - skrót od slow: cel, wola, namyśl - czyli trzech podstawowych zasad, o których należy pamiętać podczas teleportacji.
• CWN (Ce Wu En) - skrót od Celnie Walniety Namolec; w ten sposób uczniowie określali instruktora uczącego ich teleportacji- Wilkiego Twycrossa
• G.D. - Gwardia Dumbledore'a - tajna organizacja, założona przez przeciwników Dolores Umbridge - Wielkiego Inkwizytora Hogwartu, pomysł Hermiony. Grupa samokształceniowa, która pod przewodnictwem Harry'ego ćwiczyła obronę przed czarna magia, poznając takie zaklęcia jak Protego, ExP.gif' alt='xP' style='vertical-align: middle;' />ecto Patronus, czy najprostsze zaklęcia rozbrajające. Spotkania grupy odbywały sie w Pokoju Życzeń. O dacie spotkania członkowie dowiadywali sie dzięki sztucznym galeonom, których numer seryjny dzięki Zakleciu Proteusza zmieniał sie w datę kolejnego spotkania. Daty spotkań ustalał Harry. W skład G.D. wchodzili: Harry, Hermiona, Ron, Fred i George Weasley'owie, Ginny Weasley, Lee Jordan, Neville Longbottom, Parvati Patil, Dean Thomas, Katie Bell, Alicja Spinnet, Angelina Johnson, Colin i Denis Creevey'owie (Gryfoni), Terry Boot, Michael Corner, Anthony Goldstein, Cho Chang, Marietta Edgecombe, Padma Patil, Luna Lovegood (Krukoni), Zachariasz Smith, Hanna Abbott, Ernie MacMillan, Susan Bones, Justyn Flinch- Fletchley (Puchoni). Wszyscy zobowiazali sie trzymac w tajemnicy spotkania grupy.
• N - Nędzny; ocena - odpowiednik dostatecznego
• O - Okropny; ocena - odpowiednik dopuszczającego
• OWUTEM’y - Okropnie Wyczerpujące Testy Magiczne, kończące edukacje w Hogwarcie. Od ich wyniku zależy dalsza kariera ucznia i zdobycie wymarzonej pracy
• P - Powyżej Oczekiwań; ocena, odpowiednik: bardzo dobry
• SUM’y - Standardowe Umiejętności Magiczne; egzaminy, które przechodzą uczniowie Hogwartu na piątym roku nauki. Wyniki Sumów decydują o dalszym uczęszczaniu ucznia na dane przedmioty w klasie owutemowej, a w konsekwencji zdawanie danego przedmiotu podczas owutemow. Przedmiot zdawany na SUM’ach uważa sie za zaliczony, gdy uczeń otrzyma z niego W, P lub Z
• T - Troll; najgorsza ocena, jaka może otrzymać uczeń Hogwartu
• T.T. - Turniej Trójmagiczny; trzy zadania, w których biorą udział reprezentanci największych europejskich szkol magii. Reprezentantów T.T. wybiera niezależny sędzia - Czara Ognia, łącząc ich tym samym kontraktem magicznym, który musza wypełnić stając do zawodów
• W.E.S.Z. - Walka o Emancypacje Skrzatów Zniewolonych, organizacja założona przez Hermione Granger w celu ochrony interesów skrzatów domowych i sprzeciwianiu sie ich niewolniczej, darmowej pracy. Hermiona zapisała Harry’ego i Rona bez ich wyraźnych chęci, ustanawiając ich kolejno sekretarzem i skarbnikiem organizacji. Wpisowe kosztowało 2 sykle. Hermiona przygotowała także plakietki, jednak tak naprawdę tylko ona dostrzegała potrzebę pomocy skrzatom. Większość osób wpisywała sie dla świętego spokoju (Neville Longbottom), inni kategorycznie odmawiali ( bliźniacy Weasleyowie, Hagrid) jeszcze inni pozostawali neutralni (Syriusz Black). Same skrzaty tez nie czuły sie pokrzywdzone i nie miały dobrego zdania o wysiłkach Hermiony, nie ułatwiając jej tym samym zadania w walce o ich prawa. Jedynym skrzatem, który dal sie przekonać był Zgredek. Sam dyrektor tez nie widział obiekcji, by płacić skrzatom za ich prace, jeśli beda tego chciały.
• W - Wybitny; najlepsza ocena, jaka otrzymać może uczeń Hogwartu
• Z - Zadowalający; ocena; odpowiednik: dobry
• ZF - Zakon Feniksa -tajna organizacja założona przez Albusa Dumbledore'a, mająca na celu walkę z Voldemortem i jego zwolennikami. Wielu członków Zakonu zginęło, poświęcając sie sprawie. Gdy Voldemort zniknął, działalność Zakonu została zawieszona. Reaktywowany został w 1994 roku, gdy Voldemort odzyskał moc. Do dawnych członków Zakonu dołączyli nowi. ZF działał jednak niezgodnie z prawem, wbrew rozporządzeniom Ministerstwa Magii, gdyż Korneliusz Knot nie wierzył w powrót Czarnego Pana
Czlonkowie: Albus Dumbledore - zalozyciel Zakonu, zamordowany przez Severusa Snape'a, Minerwa McGonagall, Rubeus Hagrid, Severus Snape - uciekl z banda smierciozercow, Peter Petigrew - szpieg Lorda Voldemorta, Remus Lupin, Syriusz Black - nieslusznie uznany za zdrajce, polegl w walce w Departamencie Tajemnic, James Potter - zabity w walce przez Lorda Voldemorta, Lily Potter - zamordowana przez Lorda Voldemorta, Alastor Moody - byly auror, Nimfadora Tonks - auror, szpieg Zakonu w ministerstwie, Artur Weasley - pracownik ministerstwa, szpieg Zakonu w ministerstwie, Molly Weasley, Charlie Weasley, Bill Weasley, Alicja Longbottom - torturowana przez smierciozercow, jej psychika nie wytrzymala tortur, Frank Longbottom - auror, torturowany przez smierciozercow, jego psychika nie wytrzymala tortur, Aberforth Dumbledore - brat Albusa Dumbledorea , Kingsley Shacklebolt - auror, agent ministerstwa w mugolskim parlamencie, Mundungus Fletcher, Sturgis Podmore, Emelina Vance, Dedalus Diggle, Hestia Jones, Edgar Bones, Marlena McKinnon, Gideon i Fabian Prewett, Benio Fenwick, Caradoc Dearborn, Elias Doge, Dorcas Meadowes.




Nadesłane przez: Lady Snape
Dodane: lipiec 31 2006 21:13:51
Komentarze
~Kei F
Dodano dnia 10 September 2008 18:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Fajny pomysł. Ładnie i dobrze napisane. Informacji jest dużo, ale to nie przeszkadza. Dobra robota.
Trzeba było może pogróbić te skróty, bo tak się to trochę zlewa i nie można szybko czegoś poszukać, ale "PO" mogę za to dać, bo do tego arta trzeba było trochę wytrwałości.
~Harry_Potter F
Dodano dnia 11 September 2008 21:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Niezły pomysł na artykuł przynajmniej nie trzeba siemęczyć z niektórymi długimi wyrazami najbardziej mi sie podoba CWE (Ce Wu En) tek nie dawno czytałam tą książkę a już nie pamiętałam kto by pomyślał ż mam taką krótką pamięć! Ale super napisane Dam Powyżej Oczekiwań
~_HermioneGranger F
Dodano dnia 16 November 2008 10:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 125
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 11.11.08
Medale:
Brak
Pomysł całkiem fajny, ale szczerze? trochę przynudzasz... Niezbyt ciekawie to wszystko przedstawione, wszystko zlewało mi się gdy czytałam ten art.
Przykro mi, ale stawiam Nędzny.
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 22 March 2010 21:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Nieźle. Dużo, a nawet bardzo dużo informacji wyjaśniającej (jak mi się wydaje) wszystkie skróty z Harrego Pottera. Wszystko jest napisane zgrabnie, dobrym językiem. Niestety przytrafiło się dużo literówek i dlatego ten artykuł nie należy do wybitnych.Mogło być lepiej. Ale tak czy inaczej podziwiam wkład pracy włożony w jego napisane. I dlatego wystawiam Zadowalający.
~Nudziara F
Dodano dnia 26 November 2011 11:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 72
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 14.08.11
Medale:
Brak
Pomysł bardzo fajny, dobrze wykonany Uśmiech Masz dużo informacji, ale trochę nudno... Stawiam Zadowalający Uśmiech
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 16 November 2013 12:35
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
No cóż...Artykuł raczej nie powala na kolana. I cóż wynika z tych skrótów ? Można zauważyć, że pisane było to "wieki" temu. Chyba jeszcze przed wydaniem VII tomu, skoro po tak szczegółowym wyliczeniu członków ZF można dowiedzieć się o zamordowaniu Albusa przez Snape'a ( a tak nie było ), Tonks żyje - nie wiem, dlatego powstrzymam się z oceną.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 19% [3 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 13% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 19% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 50% [8 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 310
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59