Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Bezczelny Irytek
Bezczelny Irytek
Irytek odleciał rechocząc i wrzeszcząc:
- Pottuś kocha Pomuluną!
- To miłe że nikomu o tym nie powiesz – mruknął Harry

Założyciele Hogwartu i ich domy
Dzisiaj postaram się przybliżyć Wam postacie czterech wielkich założycieli Hogwartu oraz opisać domy, którym patronują. Życzę miłej lektury!



Zapraszam do wysłuchania jednej z licznych pieśni Tiary Przydziału, opowiadającą o historii "wielkiej czwórki".
Tysiąc lub więcej lat temu,
Tuż po tym, jak uszył mnie krawiec,
Żyło raz czworo czarodziejów,
Niezrównanych w magii i sławie.
Śmiały Gryffindor z wrzosowisk,
Piękna Ravenclaw z górskich hal,
Przebiegły Slytherin z trzęsawisk,
Słodka Hufflepuff z dolin dna.
Jedno wielkie dzielili marzenie,
Jedną nadzieję, śmiały plan:
Wychować nowe pokolenie,
Czarodziejów potężnych klan.
Takie są początki,
Tak powstał każdy dom,
Bo każdy z magów upartych
Zapragnął mieć własny tron.
Każdy inną wartość ceni,
Każdy inną z cnót obrał za swą,
Każdy inną zdolność chętnie krzewi,
I chce jej zbudować trwały dom.



Godryk Gryffindor pochodził z wrzosowisk, na których obecnie mieści się dolina nazwana jego imieniem. Jego najważniejsze cechy charakteru to prawość, odwaga i wielka siła. Tiara śpiewała o nim, że "ceni dzielność bardziej niż czystą krew" i "prawość wysławia, odwagę ceni i uczciwość".
Jego wygląd nie został w książce dokładnie opisany, ale na jednej z wielu ilustracji widzimy, że ma długie, rudo-brązowe włosy i gęstą brodę w tym samym kolorze. Rysy twarzy przywodzą na myśl lwa. Jest mocno zbudowany, ubrany w złoto-czerwone szaty, a w rękach obleczonych rękawicami trzyma swój miecz.



Kiedy Gryffindor dowiaduje się o jakże odmiennych poglądach swego przyjaciela, Salazara Slytherina, dotyczących nauczania w Hogwarcie, ogromna przyjaźń dwóch czarodziejów zmienia się w swoistą nienawiść.
Jedna z mało prawdopodobnych teorii powiada, że mężczyzna nie umarł, a zamieszkuje obecnie jezioro na błoniach Hogwartu w postaci wielkiej kałamarnicy. Kiedy Dennis Creevey wypada z łódki płynąc do zamku, "potwór" ratuje go.
Godryk zostawia czarodziejom po sobie kilka znaczących przedmiotów. Są nimi:
- wspaniały miecz wykuty przez gobliny, wysadzany rubinami, na którego klindze wyryto jego podpis. Pierwszy raz pojawia się na drugim roku nauki Harry`ego Pottera, kiedy to zostaje nim zabity bazyliszek. Miecz odgrywa znaczącą rolę w Insygniach Śmierci. Właśnie nim Neville Longbottom niszczy ostatniego horkruksa Voldemorta, węża Nagini. W najwyższej potrzebie zdobyć może go jedynie prawdziwy Gryfon.
- Tiara Przydziału, która co roku dobiera uczniów do odpowiednich dla nich domów. We wczesnych latach jej istnienia czwórka założycieli przelała w nią swoje najważniejsze wartości, według których teraz następuje przydział.

Gryffindor (dom)

By trafić do niego należy być zarówno mądrym, odważnym, szczerym, jak i lojalnym wobec przyjaciół. Na herbie tego domu widnieje lew na szkarłatno- złotym tle.
Aby wejść do Pokoju Wspólnego należy podać odpowiednie hasło portretowi Grubej Damy, znajdującemu się na siódmym piętrze w wieży wschodniej. Przechodząc pod obrazem widzimy przytulny pokoik, przepełniony radosnymi uczniami, siedzącymi na wysłużonych fotelach i krzesłach, czytających książki przy małych stoliczkach lub wygrzewających się przy kominku. Na ścianach wiszą obrazy i tablice ogłoszeń, światło wpada przez gotyckie okna. Aby dotrzeć do dormitoriów należy wyjść po spiralnych schodach. W komnatach sypialnych znajdują się łoża z baldachimami, szafki nocne oraz kufry na rzeczy należące do mieszkańców.

W latach Harry`ego Pottera domem tym opiekowała się profesor Minerva McGonagall, nauczycielka transmutacji.
# Najbardziej znani Gryfoni:
- Harry, James i Lilly Potterowie
- Albus Dumbledore
- Syriusz Black
- Neville Longbottom
- Remus Lupin
- Peter Pettigrew
- Hermiona Granger
- Fred, George, Ginny i Ron Weasleyowie


Herb Gryffindoru


Salazar Slytherin pochodzi z trzęsawisk, co wskazuje, że jego rodzinne strony mieściły się we wschodniej Anglii. Cechuje go przebiegłość, spryt i perfidność*. Uwielbia rywalizację, a od czarodziejskiej tiary dowiadujemy się, że "przebiegły jak wąż Slytherin wspiera żadnych władzy i ambitnych" i "przyjmuje [do swojego domu] takich, co mają czystą krew i więcej sprytu od uczniów domów trzech".
Jego twarz przypomina małpią, a bladoszare oczy groźnie omiatają otoczenie. Włosów nie ma, ale brak ten rekompensuje długa, siwa broda. Na czarną szatę zawiesza swój sławetny medalion z wyrytą literą "S" w kształcie węża.



Slytherin decyduje wraz z resztą założycieli, że zamek należy wybudować z dala od mugoli, w ustronnym miejscu. Później posuwa się jeszcze dalej proponując, aby do Hogwartu przyjmować jedynie uczniów o czystym statusie krwi. Z tego powodu wybucha kłótnia pomiędzy "wielką czwórką", wskutek której Salazar odchodzi. Najpierw jednak buduje w podziemiach zamku tajemną komnatę, którą otworzyć może w przyszłości jedynie osoba, która będzie z nim spokrewniona. W środku mieszka straszny stwór, bazyliszek, który ma za zadanie zabijanie "szlam" i czarodziei półkrwi. Przez wiele lat historia ta wydaje się legendą, jednak gdy komnata zostaje ponownie otwarta, ludzie zaczynają w nią wierzyć.
Salazar pozostawia po sobie dla swych potomków wspaniały, złoty medalion, którego właścicielami stają się jedni z jego ostatnich potomków - Gauntowie. Kiedy Meropa sprzedaje go w sklepie Borgina i Burke`a, trafia on do rąk starszej czarownicy, kolekcjonerki antyków, Chefsiby Smith. W podstępny sposób zdobywa go Tom Marvolo Riddle i zmienia w jeden ze swoich horkruksów. Zostaje on zniszczony przez Ronalda Weasleya, który wbija w niego Miecz Gryffindora.

Slytherin (dom)

Żeby zostać do niego przydzielonym należy posiadać wiele sprytu, przebiegłości i wielkie ambicje na przyszłość, przydatne są także szerokie kontakty w gronie śmierciożerców. Herb przedstawia węża z rozwartymi szczękami, na zielono-srebrnym tle.
By dostać się do środka, należy wypowiedzieć hasło do Kamiennej Ściany, mieszczącej się w podziemiach. Pokój wspólny to po prostu wydłużony, nisko sklepiony loch mieszczący się pod jeziorem, po którego ścianach często kapią ciężkie krople wody. Światło sączy się z zielonkawych lamp podwieszonych pod sufitem. We wnętrzu mieści się gustownie rzeźbiony kominek, zdobione krzesła i wygodne fotele oraz bogato inkrustowane** stoły. W dormitoriach dziewcząt i chłopców znajdują się gustownie dobrane meble.
W XX wieku domem tym opiekowali się dwaj mistrzowie eliksirów - Horacy Slughorn i Severus Snape.
# Znani Ślizgoni:
- Lord Voldemort (Tom Marvolo Riddle)
- Draco Malfoy
- Bellatrix Lestrange
- Pansy Parkinson
- Lucjusz i Narcyza Malfoyowie
- Regulus Black
- Phineas Nigellus Black
- Severus Snape


Herb Slytherinu


Rowena Ravenclaw to bezsprzecznie najpiękniejsza i najmądrzejsza z wszystkich założycieli Hogwartu. Pochodzi z górskich hal, co może oznaczać Irlandię lub Szkocję. Cechowała ją niespotykana zdolność logicznego myślenia i kreatywność. Tiara mówi o niej, że "ceni bystrych".
Wielu opiewa jej urodę. Miała piękne, brązowe oczy, patrzące bystro dookoła i ciemne, proste włosy. Na głowie nosiła diadem, a ubierała się w zwiewne, niebieskie suknie.



To jej pomysłem są ruchome schody w Hogwarcie i piętra zmieniające swe miejsca. Jej motto życiowe, to "kto ma olej w głowie, temu dość po słowie". Wchodząc do Pokoju Wspólnego jej domu, nie trzeba znać hasła. Wystarczy tylko odpowiedzieć dobrze na pytanie.
Jej przyjaźń z Helgą Hufflepuff to swoisty antonim*** do nieudanej znajomości Godryka i Salazara.
Jej diadem daje mądrość, jednak zaginął on dawno temu i nikt nie potrafił go odnaleźć. Po wielu latach okazało się jednak, że porwała go córka Roweny, Helena, która uległa pokusie stania się mądrzejszą. Ukryła go w pniu drzewa w Albanii, zanim umarła i powróciła na ziemię w postaci ducha. Kiedy Rowena leżała na łożu śmierci poprosiła pewnego młodzieńca, który obecnie błąka się po Hogwarcie w postaci Krwawego Barona, aby odszukał Helenę. Ten jednak w napadzie szału zabił dziewczynę. Szara Dama opowiedziała młodemu adeptowi Hogwartu, Tomowi Riddle`owi, całą historię, a ten odnalazł artefakt i ukrył w nim jedną cząstkę swej duszy. Diadem w został przypadkowo zniszczony w roku 1998 przez zaklęcie Szatańskiej Pożogi

Ravenclaw (dom)

Cechy pożądane u osób przyjmowanych do tego domu to mądrość, inteligencja, bystrość oraz uczciwość. Na herbie umieszczono orła na niebiesko- brązowym tle.
Pokój Wspólny znajduje się w wieży zachodniej, a żeby dostać się do środka należało odpowiedzieć na pytanie kołatki w kształcie orła, wymagające logicznego myślenia. Jeżeli to się nie uda, trzeba poczekać na następnego ucznia, który będzie znał rozwiązanie. W środku mieści się kilka wygodnych foteli, stolików, kominków i biblioteczek. Sklepienie w kształcie kopuły pokrywają freski przypominające gwiazdy, a ten sam motyw powtarza się na granatowym dywanie wyściełającym podłogę. Przy ścianie stoi monument, na którym umieszczono znany posąg Roweny, którego odtworzenia podjął się Ksenofilius Lovegood.
Opiekun Ravenclawu to Filus Flitwick, nauczyciel zaklęć.
# Znani Krukoni:
- Cho Chang
- Luna Lovegood
- Penelopa Clearwater
- Marietta Edgecombe
- Terry Bott
- Michael Corner
- Padma Patil
- Jęcząca Marta


Herb Ravenclawu


Pracowitość, tolerancyjność i uczciwość to główne cechy charakteru Helgi Hufflepuff. Pochodziła ona z szerokiej doliny. Tiara śpiewa o niej, że "ma w pogardzie leni i nagradza tylko pracowitych" oraz, że "chce uczyć wszystkich".
Helga to pulchna kobieta o długich, rudych włosach spiętych w kok, niebieskich oczach, okrągłych policzkach i podwójnym podbródku. Najczęściej ubierała się w czarno- złote suknie i biżuterię w zbliżonych do ubrań odcieniach.



Prawdopodobnie to ona poddała pomysł sprowadzenia do Hogwartu skrzatów domowych w charakterze służby pracującej w kuchni i sprzątającej w całej szkole.
Jej insygnium to złota czarka o nieznanej nam mocy magicznej. Po śmierci Hufflepuff trafiła ona w ręce Chefsiby Smith. Ukradł ją Tom Riddle, który wcześniej umiejętnie wkradł się w łaski czarownicy. Pucharek przemienił w jeden ze swoich siedmiu horkruksów. Został on zniszczony przez Rona i Hermionę kłem bazyliszka.

Hufflepuff (dom)

Aby zostać przydzielonym do tego domu należy być pracowitym, uczynnym i sprawiedliwym. Na herbie mieści się borsuk na żółto- czarnym tle.
Wejście znajduje się w piwnicy nieopodal kuchni. Hasło wypowiedzieć należy do drzwi. Niestety nie doszło do spotkania pomiędzy mną, a znanym mi Puchonem, a ja wywodzę się z Gryffindoru, więc w Pokoju Wspólnym Hufflepuffu nie byłam...
Hufflepuffem opiekuje się Pomona Sprout, nauczycielka zielarstwa.
# Znani Puchoni:
- Cedrik Diggory
- Hanna Abott
- Justin Finch- Fletchey
- Ernie Macmillan
- Zachariasz Smith
- Susan Bones
- Nimfadora Tonks
- Alicja Longbottom


Herb Hufflepuffu

____________________
* wyrafinowana przebiegłość
** technika zdobnicza polegająca na układaniu na powierzchni przedmiotu wzorów, np. z masy perłowej, metali itp.
*** przeciwieństwo



Nadesłane przez: Crayon
Dodane: marzec 20 2008 12:58Kotecek3
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 26 August 2008 22:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Świetny artykuł!
Chyba jeden z najlepszych, z którym się do tego czasu spotkałam.
Dużo grafiki związanej z tematem, dokładne opisy...
Normalnie podziwiam.
~Kei F
Dodano dnia 10 September 2008 17:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Pięknie! Czyta się świetnie. Informacje zebrane i przedstawione cudownie. Śliczne grafiki. Jeden z najlepszych artykulów na tej stronie. Mam nadzieje, że będzie ich więcej? Za wspaniałą pracę i cudowne opisy daję WYBITNY, bo jakżeby inaczej? Miodzio ^^
~Harry_Potter F
Dodano dnia 10 September 2008 20:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Bardzo dobrze si czyta informacje interesujące i ładnie opisanie i duże ich jest zebranych. Są fotki i spoko. Podobał mi sie opis Salazara i Roweny ale Godryka i Helgi tez są wporzo tak samo jak wszystko w tym artykule. Bam Wybitny!
~Minerva Dumbledore F
Dodano dnia 14 September 2008 13:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 13.09.08
Medale:
Brak
Super! Bardzo ciekawy artykuł! Wszystko dokładnie opisane, są zdjęcia, czego można chcieć więcjej Oczko? Oczywiście Świetny!
778
Dodano dnia 20 October 2008 10:48
Świetny artykuł! Zwiera mnóstwo informacji i różnych ciekawostek. Wielka plus za zdjęcia, bo one zawsze podnoszą atrakcyjność artykułu. Naprawdę starannie wykonany kawał dobrej roboty. Dowiedziałem się wielu nowych rzeczy szczególnie o Rovenie oraz o Heldze. Nie mogę zrobić nic innego jak tylko ocenić na "Wybitny" oraz pogratulować autorowi.
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 24 December 2008 16:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł! Widać, że włożyłaś w niego wiele pracy i wysiłku. Podobają mnie się zdjęcia oraz wytłumaczenie trudniejszych terminów (chociaż co to antonim to ja wiedziałam Uśmiech ). Do Gryffindoru bym nie trafiła (no, szczera to ja jestem, aż do bólu, ale inne cechy..), Hufflepuff też odpada, jestem baaardzo leniwa. Zostaje Ravenclav i Slytherin Uśmiech Dobrze, koniec o mnie. Artykuł w pełni zasługuje na wybitny.
~Tom Riddle F
Dodano dnia 28 December 2008 12:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -258
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 26.12.08
Medale:
Brak
A propos tego godła Gryffindoru, to na godle widnieje nie lew lecz gryf. Czyli lew ze skrzydłami.
~Olciusia F
Dodano dnia 08 January 2009 20:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 08.01.09
Medale:
Brak
Doskonałe. Jasne przejrzyste informacje. Grafika w pożądku. Cudna praca. Jeden z lepszych artykółow, bo chodz krótki to doskonale napisany. Jednym słowem dale Okrepny, żart! WYBITNY jak znicz RozbawionyxD
~wojciec2 F
Dodano dnia 12 January 2009 11:31
Zbanowany
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -86
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 22.09.08
Medale:
Brak
Świetny artykuł, dawno nie czytałem tak dobrego... Bardzo dużo tekstu do tego jeszcze zdjęcia założycieli Hogwartu... Artykuł w pełni zasługuje na WYBITNY ALE Helga to pulchna kobieta o długich, rudych włosach spiętych w kok, niebieskich oczach, okrągłych policzkach i podwójnym podbródku.

A powinno być Helga BYŁA pulchną kobietą... I TAK DAJE WJupi!
~hermi34 F
Dodano dnia 27 January 2009 19:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -94
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 25.01.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Jeden z lepszych na tej stronie (nie żeby inne były głupie). Myślałam że Tonks była w Gryffindorze ( a okazało się inaczej).Widać włożyłaś w to dużo trudu i pracy. Oczywiście dam W.
~Harry-Tymek F
Dodano dnia 29 January 2009 16:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -79
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
To najlepszy artykuł, który dotąd spotkałem na tej stronie. Napracowałaś się pewnie strasznie, bardzo dużo grafiki wyszukane informacje. Zdaję mi się, że mogłes to dać na Artykuł, bo jest świetny po prostu brawo.

oczywiście W
~Wolfy F
Dodano dnia 21 March 2009 16:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 238
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
Dużo informacji, wydarzenia z historii. Ciekawostki też są w tekście. Napisane bardzo przejrzyście. Nie ma błędów językowych, interpunkcja i ortografia jest bardzo dobra. Po prostu nic dodać, nic ująć.
Jeszcze plus za zdjęcia!
Oczywiście Wybitny.
~Luna772 F
Dodano dnia 22 April 2009 14:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -82
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 21.03.09
Medale:
Brak
nie wiedziałam że Tonks była w hufflepuffie! Nie wiedxiałam też że Pansy Pankinson była sławna. Z czego?! I to pierwsze zdjęcie sie nie zgadza z tymi pozostałymi ale to niedopatrzenie.

Powyżej Oczekiwań
~RenesmeeCullen F
Dodano dnia 25 April 2009 15:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej
Punktów: 515
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Doskonale opisani założyciele Hogwartu. Zdjęcia dodają charakteru. Świetnym pomysłem było też umieszczenie nazwisk uczniów.zapewne niektórzy nie wiedzieli ,że ktoś mógł być w danym domu.Wydaje mi się ,iż jest to najlepszy artukuł na tej stronie. Przynajmniej dawno nie czytałam tak dobrego.Szczególnie dobrymi opisami były Ravenclaw i Slytherina (co nie znaczy ,że Gryffindora i Hufflepuff były złe).
Zdziwiło mnie tylko stwierdzenie ,że Pansy Parkinson była sławna.W sumie nie wiem w czym.Lecz i tak dam W.Gratuluję.
~huncwot F
Dodano dnia 26 April 2009 00:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 24.04.09
Medale:
Brak
dla mnie świetny artykuł. Najlepszy jaki do tej pory czytałem...
Tylko troszkę za dużo tu domyśleń (np. jak założyciele wyglądali... rowling nigdy tego nie podaje tego nigdzie) ale ogólnie artykuł świetny.

Heh taki troszkę paradox: z jednej strony czuje się jakbym był na historii magii
a z drugiej jakby to było strasznie interesujące
~group1998 F
Dodano dnia 10 May 2009 08:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -200
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 08.05.09
Medale:
Brak
Super artykuł. Zawiera on dużo faktów o których nie miałem bladego pojęcia. Dałbym idealny, ale nie ma takiej oceny więc tylko WYBITNY
~Liselane F
Dodano dnia 27 May 2009 23:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 404
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 13.04.09
Medale:
Brak
Arcydzieło wśród artykułów ... czyta się lekko i przyjemnie, przejrzysta forma, no i oczywiście elementy wizualne -> grafika. Nic dodać nic ująć ... oczywiście WYBITNY!!
~_Luna_Lovegood_ F
Dodano dnia 02 July 2009 22:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -56
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 29.06.09
Medale:
Brak
Artykuł wart podziwu. Rozbawiony
Wiele informacji, ciekawe opisy, zdjęcia(raczej obrazki).
Ale sądzę że to najlepszy artykuł jaki kiedykolwiek czytałam.

WYBITNY !!!
~Abstrakcja F
Dodano dnia 21 July 2009 13:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 55
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł. Duża treśc i efektowne obrazki. Wszystko dobrze opisane. Zawiera potrzebne informacje. Oczywiście daję Wybitny
~Syndrome F
Dodano dnia 26 July 2009 10:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 86
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 05.07.09
Medale:
Brak
O rany. Przenigdy Ravenclaw Cooo Zawsze miałam wrażenie, że Rowling w swoich książkach umieściła w tym domu samych sztywniaków (Cho Chang), niekiedy wcale nie mądrych (Marietta) ale też lekko pomylonych...Rozbawiony (Luna, Marta...) No, i w tym domu liczy się tylko bystrość, a bystry może być też każdy inny niekoniecznie z Ravenclaw... No w każdym razie artykuł super! Może ja się nie doczytałam, ale skąd pewność że Tonks była w Hufflepuff? Ciekawe, że Peter Pettegrew był w Gryffindorze... odwagą to on nie pałał xD Warto też dodać, że każdy z domów ma swój żywioł, np. Slytherin to woda i tym samym dormitorium ma blisko jeziora... Czytałam o tym w wywiadzie z Rowling =)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 92% [84 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 4% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 2% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 222
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59