Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Upadek Sir Cadogana
Upadek Sir Cadogana
- Nic ci się nie stało? - zapytał Harry, podchodząc do obrazu.
- Cofnij się, nędzny fanfaronie! Cofnij się łotrze, mówię ci!

Słów kilka o Alanie
Jak to wszystko się zaczęło...



Aktor pochodzi z ubogiej, robotniczej rodziny. Urodził się 21 lutego 1946 roku w Londynie. Gdy chłopiec miał 8 lat jego ojciec zmarł na raka. Wychowywany był przez matkę, która, pomimo kłopotów finansowych nie tłumiła jego ambicji, choć utrzymanie domu i czwórki dzieci nie było łatwe. Alan uczył się rysunku i grywał w amatorskim teatrze, żadnej roli się nie bojąc: ma na swoim koncie nawet postać wiewiórki z bożonarodzeniowego przedstawienia. Uczęszczał do szkoły Latymer Upper, w której swego czasu uczył się także Hugh Grant. Przyszły aktor postawił na trzyletnie studia w college’u, zaś po ich ukończeniu założył w Londynie studio graficzne. Zajął się wówczas projektowaniem okładek książek, plakatów, ulotek. W wieku 25 lat dopisało mu szczęście: wysłał list do najsłynniejszej szkoły aktorskiej w Londynie, Royal Academy of Dramatic Art, z prośbą o przesłuchanie. Pomimo, iż nie wierzył, że dostanie pozytywną odpowiedź, został przyjęty. Początki, jak to często bywa, były trudne: zza kulis podziwiał swojego idola, Ralpha Richardsona, trafił do Royal Shakespeare Company, próbował swoich sił na deskach teatru, grywając na różnych scenach. Telewizyjny sukces odniósł dzięki "Kronikom Barchesteru". Przyszedł czas, gdy wreszcie został zauważony…

Alan aktorem…



Zaczęło się od pewnego Niemca, który zaciągał brytyjskim akcentem. Alan zadebiutował na dużym ekranie jako Hans Gruber. „Szklana pułapka” stała się jego przepustką do kina, choć ugruntowała także przekonanie, iż Rickman jak nikt inny nadaje się na tzw. czarne charaktery. Niemniejsze uznanie przyniosła mu postać szeryfa Nottingham, w filmie Robin Hood – Książę Złodziei” W jednej ze scen z pasją wykrzykuje: "Koniec rozdawania jadła trędowatym i sierotom! Odwołać święta Bożego Narodzenia!", podkreślając tym samym swoje całkowite zepsucie ;] Były także i inne ciekawe wcielenia: Mesmer czy Rasputin, jednak problem Rickmana polegał na tym, że były to niskobudżetowe produkcje. Ostatnie role w pełni podkreślają talent aktorski Alana. Wystarczy wspomnieć „Rozważną i Romantyczną”, serię wszystkich filmów o Harrym Potterze, „Snow Cake” czy Sweeney Todd by dostrzec plastyczność i wszechstronność aktora. Były także sukcesy w roli reżysera. Opowieść o relacjach córki z cierpiącą na chorobę Alzheimera matką zatytułowany „Zimowy gość” przyniosła reżyserowi Rickmanowi wiele nagród.

Oprócz sukcesów były także i porażki. Rickman głęboko odczuł afront, gdy do filmowej wersji „Niebezpiecznych związków” wybrano Johna Malkovicha, choć to Alan przez niemal dwa lata z powodzeniem grał tą rolę na londyńskiej scenie, a wkrótce także i na Broadwayu. Gdy do ekranizacji „Milczenia Owiec” odtwórcą roli Hanibala Lectera został Anthony Hopkins, Alan, który również był typowany do tej roli po raz kolejny musiał obejść się smakiem, choć niektórzy do dziś twierdzą, że jego niski głos dodałby doktorowi nutki iście demonicznej.

Z ważniejszych filmów: Szklana pułapka, Z zamkniętymi oczami, Robin Hood: Książę złodziei, Mesmer, Rozważna i Romantyczna, Michael Collins, Rasputin, Pocałunek Judasza, Dogma, Dark Harbor, seria filmów o Potterze, To właśnie miłość, Pachnidło, Śniegowe ciastko, Sweeney Todd, Nobel Son, Bottle Sock, The Villa Golitsyn.

Życie prywatne

Bezdzietny. Od kilkudziesięciu lat jego towarzyszką życia jest Rima Horton, niegdyś koleżanka z college’u, z którą występował w amatorskich przedstawieniach, dziś aktywistka polityczna, emerytowany wykładowca na jednym z londyńskich uniwersytetów. Prowadzą życie dalekie od mieszczańskich ideałów. Ich dom znajduje się trzy przystanki od robotniczych bloków, w których aktor się wychował i zawsze pełno w nim gości, choć jak zapewnia sam Alan, często w lodówce jest tylko jogurt i puszka coca - coli.

Ciekawostki

- egzamin na prawo jazdy zdawał w Stanach. Udało się za drugim razem, gdyż za pierwszym niebezpiecznie zwalniał na zielonym świetle. W Anglii nie jeździ samochodem;
- kpi z wielkich gwiazd, zauważając żartobliwie, że w Hollywood miarą sukcesu jest wysokość muru oddzielającego dom od otoczenia. Sam nie znosi izolacji i nie wyobraża sobie stałego pobytu w USA;
- ma na swoim koncie występ nago. Spektakl nosił tytuł „The grass window”;
- jako dziecko cierpiał na wadę wymowy
- podczas odgrywania jednej ze scen filmu „Szklana pułapka” nabawił się trwałej kontuzji kolana;
- wspiera młodych, zdolnych ludzi, którzy marzą o karierze aktorskiej; często udziela się charytatywnie w organizacjach takich jak między innymi : Amnesty International, Children on the Edge, Peace One Day, British Heart Fundation, Link Community Development, Alone In London czy Royal Academy Of Dramatic Arts;
- nazywa Kanadę swoim drugim domem;
- w 2003 został wiceprzewodniczącym Królewskiej Akademii Sztuk Dramatycznych;
- ponoć zagrał w "Szklanej Pułapce" tylko dlatego, że producenci wydali tak dużo pieniędzy na Bruce’a Willisa, że chcieli zatrudnić kogoś, komu nie płaciliby prawie nic ;]


Tako rzecze Alan Rickman:

„Nie ma nic nudniejszego od aktora, który gada o sobie.”

„Nie wyobrażam sobie siebie w roli aktora oczekującego na rolę. Siedzieć w namiocie z chorągiewką: zatrudnijcie mnie. To nie dla mnie”

„Teatr jest magicznym miejscem i moją pierwszą miłością”

„Jesteśmy, kim jesteśmy. Sumą naszych niedostatków”

„Przekleństwem naszych czasów jest to, że wymagają od ciebie byś w wieku 16 lat wiedział, co chcesz robić w życiu i tej decyzji się trzymał.”

„Wiecznie się czymś martwię. mój stosunek do pracy bardzo przypomina mój stosunek do życia. Jestem trochę jak pies ze starym kapciem.”

„Sadzę, że aktorzy są...i być powinni... sługami pisarza”

„Kiedy robisz film, to przestaje być tylko film, a staje się kawałkiem twojego życia"

"Lubię myśleć, że filozofią mojego życia jest robienie tego, co należy i pogodzenie się z tym. Ale tego nie robię. Jestem strasznym marudą. Kiedy kładę się spać jakaś część mnie mówi: No, dalej! Ponarzekajmy sobie porządnie!, Kiedy jakaś inna część mnie mówi: Och, idź wreszcie spać"

O oglądaniu siebie na ekranie: "To dla mnie tortury. Ponieważ widzisz tylko to, co ci nie wyszło"

O wizytach u psychologa: "To trochę, jak oddać siebie samego do pralni. Dobry pomysł, jeśli kogoś na to stać"




Nadesłane przez: Lady Snape
Dodane: grudzień 23 2007 15Kotecek2:07

Bibliografia:
VIVA 2002, filmweb.pl, alanholic.org, rickmanonline.net, alan-rickman-klub.mylog.pl
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 26 August 2008 13:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Wspaniały artykuł.
Śmieszny, ciekawy, zawiera dużo informacji.
Fajnie opisany aktor, którego tak bardzo lubię xDD
Stawiam 'W' jako że o innej ocenie nie ma mowy x)
~Alanoholiczka F
Dodano dnia 26 August 2008 16:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 469
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Piękny artykuł zresztą nie ma sie co dziwić w końcu pisała go wielbicielka Alana wiec nie mogło byc inaczej.
Mozna sie z niego dowiedzieć sporo ciekawych rzeczy o nim.
~sweetybunny F
Dodano dnia 03 September 2008 21:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 376
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 75
Data rejestracji: 02.09.08
Medale:
Brak
Kocham tego aktora! A tak nawiasem jak na 62 wiosenki to trzyma się całkiem nieźle! Jego życiorys jest dowodem że wszystko jest możliwe, jeżeli się tylko tego bardzo chce. Oczywiście wybitny! Super zdjęcia Dowcipniś

Ogranicz wykrzykniki.
Fantazja
~Harry_Potter F
Dodano dnia 11 September 2008 20:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Wspaniały artykuł i świetnie napisana biografia Świetnie napisane. Jest światnym aktorem, podoba mi się jak zagrał rolę Severusa Snape'a. Światnie tam zagrał. Fajne fotki, fajnie napisane jak juz wspomniałam ale mogę to powiedzieć dużo razy. Oczywiście że dam Wybitny a ni by co mam innego dać, nie ma innej opcji. Więc jak widzę nie jestem oryginalna (jak widzę) w tej ocenie ale cuż czasami lepiej nie być oryginalnym. Zgadzam się z ~sweetybunny! I nic innego nie mogę dodać tylko jeszcze raz WYBITNY!
~Temeraire F
Dodano dnia 10 October 2008 19:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Ładnie. Nawet bardzo ładnie.
Błędów nie zauważyłam, ani ortograficznych, ani interpunkcyjnych, ani st6ylistycznych. Styl masz wybitny, żeby nie powiedzieć genialny. Myślę, że napisałaś wszystko, co i ja uznałabym za stosowne, ale, co ważniejsze, ładnie ubrałaś to w słowa. Czytać takie artykuły to prawdziwa przyjemność. Sądzę, że Ci, którzy sami piszą artykuły, powinni się na Tobie wzorować, Lady Snape.

Bezapelacyjnie Wybitny.
~Astoria-Malfoy F
Dodano dnia 22 December 2008 15:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 72
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 21.12.08
Medale:
Brak
Fantastyczny artykuł. Czytałam go z ogromną przyjemnością. Mam nadzieję, że będę miała okazję czytać same tak świetne teksty. Uwielbiam twój styl. Z wielkim podziwem daję zasłużonego Wybitnego.
Milva: Rób odstępy po skończonym zdaniu.
~carineee F
Dodano dnia 30 December 2008 20:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 28
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 22.11.08
Medale:
Brak
Fajny artykułUśmiech zawiera dużo informacji. Z przyjemnością mi się go czytało. Nie było żadnego błędu! Zszokowany ładne zdjęcia. A co do Alana , to sadze, że jest świetnym aktorem. Niestety mogę Ci postawić WYBITNY (szkoda, że nie da się więcej).Cool
~Raven_Whiters F
Dodano dnia 31 December 2008 21:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 294
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 23.11.08
Medale:
Brak
Świetnie napisany artykuł, żadnych błędów, dużo informacji, ciekawe zdjęcia. Cud, miód, malina Rozbawiony Nic dodać, nic ująć...
~LordCyrus F
Dodano dnia 01 January 2009 03:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 16
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 25.11.08
Medale:
Brak
Całkiem fajny arcik zawiera wiele informacji itp. stawiam P. ponieważ, coś mi się wydaje że, to jeszcze nie to...
Ale mimo wszystko podobało mi się Uśmiech
~igla F
Dodano dnia 13 January 2009 20:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 04.01.09
Medale:
Brak
Baardzo ładnie, podoba mi się. Ładnie, składnie i na temat. Poza tym moje oko na tę chwilę nie wyłapało błędu.

Alan... Ubóstwiam go za odegraną rolę Severusa!

Daję wybitny, a czemu by nie?
~malfoyowaaa F
Dodano dnia 16 January 2009 17:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -212
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 16.01.09
Medale:
Brak
Świetne! moim zdaniem świetnie dobrali Alana do tej roli. Naprawdę Snape jest jedną z moich ulubionych postaci. x dd

Po Draconie i Lunie oczywiście x dd

Daję W.
~setareh F
Dodano dnia 18 January 2009 20:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 107
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 24.11.08
Medale:
Brak
Art świetny, a Rickmana ubóstwiam nie tylko za rolę Snape'a, ale i za kreacje w "Rozważnej i romantycznej" i "Swenny Toddzie" (to drugie obejrzałam ze względu na niegoUśmiech ), jedno mi nie pasuje w całej osobie Rickmana - nie ma dzieci. Smutny
Wracając do początku art świetny i daję W.
~marta2093 F
Dodano dnia 04 February 2009 00:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 363
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Artykuł bardzo mi się spodobał. Ta biografia (uważam, że śmiało można to tak nazwać) została napisana przystępnym i zrozumiałym językiem. Zawiera wiele ciekawych informacji i dobrze się ja czyta. Podobała mi się wzmianka o egzaminie na prawo jazdy - dodała pracy trochę humoru. Wpadły mi w oko również słowa, które wypowiedział sam Alan. Uważam, ze świetnym pomysłem było umieszczenie ich w artykule, zarówno jak zdjęć samego aktora.
Moim zdaniem Alan świetnie pasował do roli Sneape'a i zagrał ja w znakomity sposób.
Za artykuł daje W Rozbawiony
~Gloomy Fli F
Dodano dnia 05 February 2009 12:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 28.12.08
Medale:
Brak
Wspaniały artykuł. Świetna biografia. Można dowiedzieć się o nim sporo ciekawych rzeczy. Ale nie ma się co dziwić. Wkońcu został napisany przez wielbicielke Alana Rozbawiony.
Gdybym nic o nim nie wiedziała, napewno po przeczytaniu tego art. dowiedziałabym się sporu rzeczy.

A najbardziej podobały mi się te punkty.

- egzamin na prawo jazdy zdawał w Stanach. Udało się za drugim razem, gdyż za pierwszym niebezpiecznie zwalniał na zielonym świetle. W Anglii nie jeździ samochodem;
- kpi z wielkich gwiazd, zauważając żartobliwie, że w Hollywood miarą sukcesu jest wysokość muru oddzielającego dom od otoczenia. Sam nie znosi izolacji i nie wyobraża sobie stałego pobytu w USA;
- ma na swoim koncie występ nago. Spektakl nosił tytuł rThe grass windowr1;;
- jako dziecko cierpiał na wadę wymowy


Nie wyobrażam sobie Alana w tym wieku, z wadą wymowy xD

Zabawnie, zabawnie. Daję W
Ponieważ art. ładny
~Syndrome F
Dodano dnia 26 July 2009 11:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 86
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 05.07.09
Medale:
Brak
Boże, zaraz mi się zrobi obsesja na Alana Rickmana, ratujcie! hjehje...
Z tego co wynika, w przeszłości za bogaty nie był ale teraz, skoro jest sławnym aktorem, na pewno ma kasy jak lodu i znacznie więcej rzeczy w lodówce =D
~Eksplodujacy Duren F
Dodano dnia 25 January 2010 19:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 849
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 59
Data rejestracji: 23.01.10
Medale:
Brak
Ten aktor się tak różni od Snape'a że cały czas się dziwię Oczko Bardzo lubię jego rolę w Love actuallity (czy jak to się tam pisze). Przystojny facet, ni ma co Oczko
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 21 March 2010 09:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Uwielbiam go w każdej roli filmowej. Świetnie gra. A szczególnie wykazał to w ekranizacji Harry'ego Pottera. ^^
Artykuł bardzo fajny. Zdjęcia nawet spoko Oczko Daję Wybitny.
~ania0081 F
Dodano dnia 11 May 2010 18:49
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -28
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
Tak, też go lubię. Kiedy zobaczyłam jego prawdziwe zdjęcie pierwszy raz, w blond włosach, naprawdę nie mogłam go poznać. Dopiero, gdy zrobił minę ''Wiecznie niezadowolony Snape'' zobaczyłam podobieństwo. Alan pasuje idealnie do roli Snape'a. A tak przy okazji, to uśmiałam się strasznie, kiedy w trzeciej części Pottera (Harry Potter i Więzień Azkabanu) Lupin pokazywał uczniom, jak można ''zwalczyć'' bogina i zapytał ich, czego najbardziej się boją, na co Neville Longbottom odpowiedział ''profesora Snape'a'' xD Artykuł super. Wybitny!
~LilyPotter F
Dodano dnia 26 June 2010 17:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Horkruks
Punktów: 7311
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 276
Data rejestracji: 21.05.10
Medale:
Medal Medal Medal Medal Medal Medal Medal Medal Medal
Świetny artykuł, naprawdę. Zero podobieństwa między Alanem a Snapem, jeśli chodzi o wygląd. Chwała peruce!xD
~Ginny Salazar Rovena Snape F
Dodano dnia 10 August 2011 12:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 09.08.11
Medale:
Brak
Alan jest też bardzo dobrym aktorem a nawet wybitnym powinien dostać z tysiąc nagród nobla za to że gra tak wiernego Dumbledore'owi Snape'a Severusa.
Pozdrawiam wszystkich co to przeczytali
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 89% [42 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 9% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 2% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 308
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59