Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Spotkanie Harry&a...
Spotkanie Harry'ego, Rona i Hermiony
- Ja też - wyznał Harry. - Mniejsza o szkołę, ale byłem pewny że mnie aresztują - spojrzał na Rona. - A twój ojciec nie wie przypadkiem, dlaczego Knot mnie puścił wolno?
- Prawdopodobnie dlatego, że to byłeś ty - Ron wzruszył ramionami, wciąż chichocząc. - Ten słynny Harry Potter itede. Wolę nie myśleć, co by Ministerstwo Magii zrobiło ze mną, gdybym to ja nadmuchał swoją ciotkę. W każdym razie najpierw musieliby mnie odkopać, bo mama na pewno by mnie zabiła.

Wędrując po świecie...- rodzina Ravenclaw
Wędrując po świecie spotkałam na swojej drodze wielu ludzi. Każdy z nich był inny, każdy wyjątkowy, a ich historia miała przynajmniej jeden wspólny punkt z moją. Opowiem o jednej z najpotężniejszych czarownic. Nie miałam przyjemności spotkania z nią twarzą w twarz, gdyż żyła wiele lat przede mną, ale we mnie postać ta będzie zawsze żywa, gdyż to właśnie w jej domu dorastałam będąc w Hogwarcie.

Tą osobą jest Rowena Ravenclaw, jak wiadomo była jedną z założycielek Hogwartu i patronem domu nazwanego jej nazwiskiem. Od niego również nazywa się uczniów Ravenclawu Krukonami [ang. raven- kruk].


Niewiele wiadomo o jej wyglądzie, a i to są subiektywne opinie. Ksenofilius Lovegood nazwał ja piękną, a Tiara Przydziału przez wiele lat opiewała jej urodę. Na swoim najsłynniejszym portrecie ubrana jest w niebieską szatę do kolan, wspaniale podkreślającą jej smukłą sylwetkę, gdy przechadzała się korytarzami Hogwartu. Swoje długie i proste, ciemne włosy zawsze nosiła rozpuszczone, a bystre brązowe oczy błądziły jakby we wszystkich kierunkach.



Niewątpliwie jednak była kobietą o wielkim umyśle. Słynęła z pomysłowości i kreatywności. Ona wpadła na pomysł ruchomych schodów w całym zamku, a także sposób wejścia do pokoju wspólnego swojego domu. Każdy Krukon wie, że aby do niego wejść nie wystarczy znać hasła, gdyż go po prostu nie ma. Na ścianie wisi kołatka w kształcie głowy orła, która aksamitnym głosem zadaje zagadki. Jedna szczególnie zapadła mi w pamięć: "Co było pierwsze: feniks czy płomień?", gdyż nie podałam prawidłowej odpowiedzi ("koło nie ma początku") i spędziłam całą noc na korytarzu, czekając. Takie są zasady- kiedy odpowie się błędnie nie da się próbować po raz kolejny, gdyż zagadka zostanie zadana dopiero następnemu studentowi.

Jej motto brzmiało Kto ma olej w głowie, temu dość po słowie. W szkole od zawsze była symbolem mądrości, a uczniowie jej domu są najpilniejsi. Ci przyjmowani pod jej skrzydła są podobni do niej, gdyż bystrość umysłu i inteligencja były dla niej wartościami nadrzędnymi.

Przyjaźniła się z Helgą Hufflepuff.

Nie rozstawała się z diademem- symbolem swojej mądrości. Według legendy, którą zna każdy młody czarodziej, miał dawać jej mądrość, ale nikomu nie udało się tego sprawdzić, gdyż zaginął w jej czasach. Przez wiele, wiele lat nie było po nim śladu, choć szukały go całe pokolenia żądnych wiedzy czarodziejów. Zniknął, choć nikt nie wiedział, iż ukradła go młoda dziewczyna. Zazdrościła właścicielce wiedzy i pragnęła jej przynajmniej dorównać, a nawet przewyższyć.

Tą dziewczyna była Szara Dama, obecny duch Ravenclawu, a właściwie Helena Ravenclaw - bo tak brzmiało jej prawdziwe nazwisko. Niewielu o tym wie, a ja jestem jedną z tych, która odkryła ten sekret. O tak, to była córka Roweny. Obawiając się hańby nigdy nie powiedziała, co tak naprawdę stało się z jej diademem, udawała, iż nadal go ma. Helena schowała go w pniu drzewa w Albanii, gdzie uciekła po kradzieży w obawie przed gniewem matki.

Matka jednak wybaczyła córce. Kiedy była już umierającą, chciała zobaczyć ja po raz ostatni i poleciła odnalezienie Heleny młodzieńcowi, który od dawna był w niej zakochany. Nie chciała wrócić, a on w gniewie zadał jej w pierś śmiertelny cios. Gdy zdał sobie sprawę z tego co zrobił, popełnił samobójstwo i do tej pory w łachmanach, obwieszony łańcuchami snuje się po Hogwarcie jako Krwawy Baron.

Pierwszym, któremu udało się go odnaleźć, był Tom Riddle. Choć nikt o tym nie wiedział, odkrył tajemnicę, którą skrywała Rowena i jej córka. Wykorzystał swój nienaganny urok osobisty by zdobyć cenną dla siebie informację. Trafił do Albanii, zdobył bezcenny artefakt, uczynił go horkruksem, po czym przyniósł z powrotem do Hogwartu, gdzie spoczął na kilkadziesiąt lat. Oj słyszałam, iż długo myślał nad miejscem ukrycia i w końcu zdecydował się na pokój życzeń przekonany, że tylko on o nim wie. Przeliczył się, albowiem Harry Potter tą samą drogą co on doszedł do dokładnie tego samego punktu i odnalazł to, czego szukał- przedostatnią część duszy Voldemorta, zniszczoną przypadkiem przez zaklęcie Szatańskiej Pożogi.




Nadesłane przez: levandi
Dodane: marzec 16 2008 12:13:16
Komentarze
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 30 December 2008 18:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Cóż, bez wątpienia Rovena Ravenclaw była imponującą kobietą. Jej opis jest bardzo szczegółowy, podoba mnie się odniesienie, jakoby autor artykułu był Krukonem. Chociaż moim zdaniem Pani Rowling odrobinę przesadziła - jak można być zarówno pięknym, jak i mądrym? Nie lubię takich bohaterów. To czyni je sztucznymi. Jednakże artykuł jest bardzo dobry, zasługuje na ocenę - Wybitny.
~HermionaWojciechowska F
Dodano dnia 12 June 2011 19:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -79
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 11.06.11
Medale:
Brak
Ja też daje W, chociaż zgadzam się z Madeleine:_ jak można być zarówno pięknym, jak i mądrym? Nigdy nie spotkałam się z taką osobą, samo mądrym by wystarczyło...Zniesmaczony
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 26 December 2012 15:10
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł o jednej z założycielek Hogwartu... przypomina mi trochę grecką boginię mądrości - Atenę, no w filmie Hermiona jest dość ładna i inteligentna, więc takie "połączenie" jest chyba możliwe. Świat nie dzieli się na piękne, głupiutkie blondynki i inteligentne okularnice z pryszczami...Uśmiech Daję W
~kakat40 F
Dodano dnia 31 August 2013 14:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 505
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 41
Data rejestracji: 08.08.13
Medale:
Medal
Nigdy bym nie powiedziała, że można ułożyć o niej tak wyczerpujący artykuł!
~Eagle F
Dodano dnia 07 June 2014 18:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Lord
Punktów: 54246
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 06.06.14
Medale:
Brak
Artykuł bardzo ciekawy. Rzeczywiście, Rowena była imponującą czarownicą. Daję W Uśmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 91% [10 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 9% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 218
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59