Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Napisy
Napisy
Niech ci szczęście sprzyja, Harry, gdziekolwiek jesteś.

Jeśli to przeczytasz, Harry, wiedz, że wszyscy jesteśmy z tobą!

Niech żyje Harry Potter!

Wędrując po świecie... Albus Dumbledore
Wędrując po świecie spotkałam na swojej drodze wielu ludzi. Każdy z nich był inny, każdy wyjątkowy, a ich historia miała przynajmniej jeden wspólny punkt z moją.

Jedną z takich postaci, był Albus Dumbledore, a właściwie Albus Percival Wulfryk Brian Dumbledore. Największa osobistość naszych czasów, najmądrzejszy z czarodziejów, Największy Mag Wizengamotu, dyrektor Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Z tego co wiem, wcześniej nauczał transmutacji, najwyższe stanowisko objął po odejściu profesora Dippeta. Był odznaczony Orderem Merlina Pierwszej Klasy, człowiekiem czynu. Nasze drogi zbiegły się po raz ostatni nad Morzem Północnym. Tam zawsze widywałam go z pięknym, czerwono-złotym feniksem Fawkesem. Choć już po kilku dniach dowiedziałam się, że uwielbia konfiturę malinową, nie wiedziałam zbyt wiele o celu jego podróży. Krążyły plotki, iż starał się odkryć tajemnice Sami-Wiecie-Kogo. Później z wielkim trudem udało mi się te plotki potwierdzić.

W czerwcu 1996 z bólem serca przyjęłam wiadomość o jego śmierci. Zwłaszcza, że poniósł ją w młodym wieku 115 lat, po wypiciu trującego eliksiru, z rąk jednego z ludzi, którym najbardziej ufał- Severusa Snape'a. Wielokrotnie wspominał o nim w naszych rozmowach i zawsze z dużym szacunkiem.
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!

Odszukałam Harry'ego Pottera, żeby dowiedzieć się, wszystkiego, co wiedział. Z niemałą trwogą przyjęłam wiadomość o tym, iż zginął na własne życzenie. Usłyszałam historię Horkruksów i Śmiertelnych Regaliów, poznałam przyczynę strasznego wyglądu dłoni Albusa.
________________________________________


Oprócz swojej wszechstronnej wiedzy, pochwalić mógł się też nieprzeciętnym poczuciem humoru i tolerancją. Niewiele jest rzeczy, których nie lubił, ale szczególnie charakterystyczna jest niechęć do Fasolek Wszystkich Smaków Bertiego Botta. Podobno kiedyś, dawno, dawno temu trafił na jedną o smaku wymiocin.
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!

Był bardzo skrytym człowiekiem, niemniej jednak byłam jedną z osób, które wiedziały jak wyglądało jego życie. Zakupiłam również biografię autorstwa Rity Skeeter pt. 'Życie i kłamstwa Albusa Dumbledore'a', ale nie wzbudziło to we mnie żadnych uczuć poza zażenowaniem i wściekłością.

Brat Aberforth był zupełnym przeciwieństwem Albusa, ale mimo to łączyła ich wielka przyjaźń. Wiedziałem też, iż miał siostrę Arianę, którą w pierwszych latach życia, podczas uprawiania nieświadomych czarów, nakryli młodzi Mugole. Zabronili jej używać magii, co odcisnęło piętno na delikatnej psychice dziewczynki i ciążyło do końca życia. Ojciec w odwecie zaatakował winowajców, za co został zesłany do Azkabanu. Przez przeszłość swojego ojca mały Albus miał problemy z nawiązywaniem znajomości w szkole. Jedyną osobą, która się od niego nie odwróciła był Elphias Doge, również odrzutek, który był jego przyjacielem przez wiele, wiele lat.

Szybko jednak okazało się, iż Dumbledore nie jest "synem swojego ojca", a wszechstronnie uzdolnionym najlepszym uczniem w historii Hogwartu, zdobywającym wszelkie nagrody naukowe. Będąc jeszcze w szkole Albus już korespondował ze znakomitymi czarodziejami jak historyczka Bathilda Bagshot, alchemik Nicolas Flamel oraz teoretyk magii Adalbert Waffling. Pisał książki, a Transmutacja dzisiaj, Rzucanie zaklęć - wyzwania i przeszkody, Warzenie eliksirów – poradnik oraz 12 sposobów wykorzystania smoczej krwi doczekały się publikacji. Wielokrotnie proponowano mu posadę Ministra Magii, a on odpowiadał, że woli nauczać. Śmiał się mówiąc mi to i wspominając miny tych, którym odmawiał.

Po skończeniu szkoły Dumbledore chciał wraz ze swoim przyjacielem wyruszyć w świat by pogłębiać nie tylko własną wiedzę, ale także tajniki magii w ogóle. Niestety na skutek śmierci matki, Kendry, musiał zająć się młodszym rodzeństwem i Elphias wyruszył sam. Niedługo później zmarła Ariana. Od pamiętnego dnia spotkania z mugolskimi chłopcami miała ona problemy ze zdrowiem.

Podobno miał w tym swój udział Gellert Grindewald, były przyjaciel Dumbledore'a, czarnoksiężnik, którego pokonał w słynnym pojedynku. Nie udało mi się niczego więcej dowiedzieć, mimo nacisków, a nie chciałam być niekulturalna. Głos, jakim Albus opowiadał tę historię był przepełniony smutkiem i poczuciem winy.
________________________________________


Taki właśnie był Albus. Zwykle wesoły, chętny do pomocy, stawiający innych przed sobą, tak naprawdę chyba starał się zapomnieć o bolesnej przeszłości. Odnoszę wrażenie, że często wypełniony był smutkiem, czego starał się nie okazywać.
__________________________________
W rolę profesora wcielił się Richard Harris, który jednak zmarł w 2002 roku, po nakręceniu Komnaty Tajemnic.



W kolejnych filmach zastąpił go Michael Gambon.





Nadesłane przez: levandi
Dodane: październik 07 2007 14:11Kotecek2
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 11 October 2008 21:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ładnie, ładnie. Mi sie spodobało. Plus oczywiście za zdjęcia. Nie wiem jak wy, ale ja wolałam Harrisa a nie Gambona teraz jest taki jakiś niewydarzony. I ta broda była biała i nagle brązowa. Wymłodział? -.-'

Artykuł bez błedów to się chwali. W.
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 30 December 2008 19:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
"Zwłaszcza, że poniósł ją w młodym wieku 115 lat, po wypiciu trującego eliksiru, z rąk jednego z ludzi, którym najbardziej ufał- Severusa Snape'a." - no cóż... To mija się z prawdą.

"nakryli młodzi Mugole." - "mugole" pisze się z małej litery, jest to termin pospolity w świecie Harry'ego.

Ogółem artykuł bardzo udany, bez błędów czy literówek. I zostało wspomniane, iż ulubiona konfitura Profesora jest konfitura malinowa. Szkoda tylko, że nie zostało wymienione, iż jego wizerunek znajduje się na karcie od opakowania czekoladowych żab.
Zgadzam się z Peepsyble - poprzedni aktor odtwarzający Albusa Dumbledore'a był lepszy w swoim fachu.
Moim zdaniem, artykuł na Powyżej Oczekiwań.
~PieTraS F
Dodano dnia 05 May 2009 18:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
Peepsyble, on nie wymlodnial - walnal se szwarskopa i happy ;p
No tak, ładny artykul, ale mi sie jednak podoba bardziej Gambon. Harris to taki biedny dziadula, a Gambon, ze tak powiem "tryska energia choc jest w podeszlym wieku" jak bylo w I tomie HP.
Za artykul daje W
!leea F
Dodano dnia 11 February 2010 13:08
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Bardzo podoba mi się forma twojego artykułu, który czytałam z przyjemnością jednak mam parę zastrzeżeń:
W czerwcu 1996 z bólem serca przyjęłam wiadomość o jego śmierci. Zwłaszcza, że poniósł ją w młodym wieku 115 lat, po wypiciu trującego eliksiru, z rąk jednego z ludzi, którym najbardziej ufał- Severusa Snape'a.

Po pierwsze: w młodym wieku(?), nawet jak na czarodzieja był już...w sędziwym wieku, o ile mi wiadomo. "115 lat to mało" mógłby powiedzieć tylko Flamel.
Po drugie: kiedy zobaczyłam pod spodem spoiler, odnoszący się do 7, to pomyślałam ,że napiszesz coś więcej o rzeczywistych okolicznościach jego śmierci i związanym z tym Severusem Snapem, np. jego upadek.
odszukałam Harry'ego Pottera, żeby dowiedzieć się, wszystkiego, co wiedział. Z niemałą trwogą przyjęłam wiadomość o tym, iż zginął na własne życzenie. Usłyszałam historię Horkruksów i Śmiertelnych Regaliów, poznałam przyczynę strasznego wyglądu dłoni Albusa.
- nie oczekiwałam jakiejś szczególnej rozpiski, ale mogło być więcej.
Fajnie chociaż,że poza ogólnym życiorysem napisałeś, też o nim jak stary przyjaciel, wspominający nie tylko jego osiągnięcia i historię, ale też charakter, humor, tolerancję.

Chciałam zwrócić też uwagę na aktorów, odgrywających rolę Dumbleodore'a- tak jak chyba większość, uważam ,że lepszym aktorem był niezastąpiony Harris, a Gambon mi jakoś nie pasuję. Szczególnie kolor włosów, brody; nagle z bieli w brąz- charakteryzatorzy mogli się bardziej postarać...

Wracając do twojego artykułu: podsumowując nie jest taki zły- szybko się czyta, zawiera zdjęcia ( dwa ) i chociaż nie mogę powiedzieć " mało błędów" to i tak ,nawet mi się podoba. Dam PO.
~Faria7 F
Dodano dnia 18 June 2012 15:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2652
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 10.06.11
Medale:
Brak
Ciekawe, aczkolwiek oryginalne. Nie zgodzę się z niektórymi fragmentami, np. "W czerwcu 1996 z bólem serca przyjęłam wiadomość o jego śmierci. Zwłaszcza, że poniósł ją w młodym wieku 115 lat, po wypiciu trującego eliksiru, z rąk jednego z ludzi, którym najbardziej ufał- Severusa Snape'a."
Nie do końca tak było.
Artykuł sprawnie napisany, oryginalnym językiem, jak już wspomniałam, nie mogę jednak dać W ze względu na te małe błędy. Daję jednak PO.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 26 December 2012 15:01
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
dobry artykuł, mi w ekranizacji bardziej przypadł do gustu ten "pierwszy" Dumbledore ( z dwóch pierwszych części ) wydał mi się taki prawdziwszy no i bardziej autentyczny... daję W -
~effigoRit F
Dodano dnia 02 September 2022 10:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 148
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 31.08.22
Medale:
Brak
<a href=https://cialisfstdelvri.com/>cialis prescription online</a> Manufacturer Rajveth Brand Rajveth Prescription Non prescription Non prescription Form Tablet Country of Origin Made in India Rasayan Vati is a combination of ingredients useful in urinary disorders, general debility, sexual strength
~Entiche F
Dodano dnia 03 September 2022 02:24
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 145
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 02.09.22
Medale:
Brak
This is usually the most effective way to start cialis use <a href=http://buypriligyo.com/>priligy where to buy</a>
~excaxia F
Dodano dnia 10 September 2022 00:30
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 09.09.22
Medale:
Brak
<a href=http://clomida.com/>what is clomid used for</a> In addition, studies on the duration of treatment with clomiphene should be planned.
~annetaWem F
Dodano dnia 09 October 2022 04:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 155
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 79
Data rejestracji: 06.10.22
Medale:
Brak
Although cholesterol is the precursor of all steroid hormones, studies with simvastatin have suggested that this agent has no clinical effect on steroidogenesis <a href=http://buylasixon.com/>lasix for fluid in lungs</a>
~medinheld F
Dodano dnia 19 November 2022 17:23
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
<a href=http://clomid.mom/>where to buy provera and clomid online</a> The information provided in Contraindications of Tamoxifen Teva is based on data of another medicine with exactly the same composition as the Tamoxifen Teva
~Neloseela F
Dodano dnia 29 January 2023 02:52
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
Due to its important physiological roles and its frequent alteration in human tumors, xPO1 is a promising target for cancer therapy <a href=https://clomid.buzz>clomid men side effects</a> You should take 20mgs of Ostarine per day for eight weeks
~Hizewly F
Dodano dnia 21 February 2023 03:23
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
Marchie came 9 months later <a href=https://buycialis.lol>best place to buy generic cialis online</a> Categorical variables were analyzed by П‡ 2 or Fisher s exact test
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 55% [6 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 27% [3 głosów]
Zadowalający Zadowalający 9% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 9% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 204
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59