Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Formularz
Formularz
- Co to jest? - warknął, patrząc na kopertę, którą Harry wciąż ściskał w ręku. - Jeśli to jeszcze kolejny formularz do podpisania, to...
- To nie formularz - powiedział Harry. - To list od mojego ojca chrzestnego.

Duchy
Duchy to zbłąkane dusze zmarłych, które z różnych powodów nie mogą przedostać się na tamten świat. Jedna z hipotez dotyczących tego zjawiska głosi, że kiedy człowiek przed śmiercią nie dokończył swych ziemskich spraw, może wrócić i załatwić je jako zmarły. Inna mówi z kolei, że duchy to potępione istnienia, które tułać się będą po świecie w wiecznych mękach, nie mogąc zaznać spokoju. Prawie Bezgłowy Nick powiedział, że duchem stać można się wtedy, kiedy bardzo lęka się śmierci i nie chce się definitywnie zakończyć stąpania po świecie żywych.



Dusze zmarłych można podzielić na kilka grup, czyli duchy:

- dobre, które za życia pomagały innym, a teraz powróciły, by czynić to samo po śmierci. Ostrzegają one przed niebezpieczeństwem, wspomagają fizycznie i psychicznie.

- odbywające karę, które za życia popełniły jakiś straszliwy czyn i teraz muszą go odpokutować.

- poltergeisty, to z reguły niewidzialne duchy, o których obecności świadczą przesuwające się przedmioty, rozbijanie naczyń i duży hałas.

- najgorsze, zesłane przez szatana. Stworzono je po to, aby straszyły ludzi, wydając przerażające jęki, wykonując dziwne telefony i sprawiając, by spotykały nas nieszczęścia. Tę grupę nazywamy demonami.

Czasem duchom zdarza się ukazać swoją tożsamość i nawiązać kontakt z żywymi. Kiedy jednak stają się zbyt uciążliwe, odprawia się egzorcyzmy, mające na celu usunięcie ich stamtąd, gdzie sprawiają problemy.

Nauka nie potwierdziła istnienia duchów, ale wiele osób mocno w nie wierzy. Niektórzy ludzie uważają, że sami przeżyli spotkanie z duchem. Ukazuje to wiele programów telewizyjnych, w których obejrzeć możemy walkę słabego człowieka z silną mocą pozaziemską. Są też przypadki, że osoba bardzo przywiązana do zmarłego odczuwa wciąż jego obecność, czuje charakterystyczny dla niego zapach itd.

Duchy, które poznajemy w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart:


zdjęcie przedstawiające jednego z duchów Hogwartu, Jęczącą Martę.


- Prawie Bezgłowy Nick, a właściwie sir Nicolas de Mimsy- Porpington to rezydent Gryffindoru, jeden z najbardziej lubianych duchów, który wciąż ubolewa nad tym, że nie może brać udziału w Polowaniu Bez Głów. Wszystko przez to, że niewprawnie zadano mu 45 ciosów toporem, a jego głowa wciąż trzyma się na jednym ścięgnie i skrawku skóry. Uwielbia on straszyć pierwszoroczniaków prezentując "spektakl opadającej głowy". Darzył swego rodzaju przyjaźnią jednego z uczniów Hogwartu, Harry`ego Pottera.

- Jęcząca Marta to dziewczyna, która w 1943 roku została zabita przez Bazyliszka, który skierował na nią swój wzrok. Straszy w damskiej toalecie na drugim piętrze, bo właśnie w niej rozegrał się wyżej wymieniony dramat. Prawdopodobnie zakochała się w Harrym Potterze, któremu wielokrotnie pomogła. Poznała także sekrety Dracona Malfoya, gdy ten w wieku 16 lat zwierzał się jej ze swoich problemów.

- Krwawy Baron, to prawdopodobnie najstraszniejszy i najmniej miły duch w Hogwarcie, który rezyduje w Slytherinie. Jego szaty są umazane srebrzystą krwią, ponieważ w młodości zabił Helenę Ravenclaw, którą kochał, a następnie sam popełnił samobójstwo. Nosi łańcuchy, co podkreśla jego pokutowanie na ziemi. Tylko on ma względną władzę nad Irytkiem.

- Szara Dama, to zmarła córka jednej z założycielek Hogwartu, Roweny Ravenclaw, w której domu rezyduje. Podczas życia uległa pokusie mądrości i porwała diadem stworzony przez własną matkę. Uciekła z nim do Albanii i ukryła w pniu starego drzewa. Na tej czynności przyłapał ją pewien młodzieniec, wysłany na poszukiwania przez jej mamę. Kiedy Helena nie chciała wrócić z nim do domu, w napadzie szału zabił ją zadając cios nożem w pierś.

Przez wiele lat nikt nie znał położenia Diademu Roweny. Niestety Szara Dama wyznała prawdę uczniowi Hogwartu, Tomowi Riddle`owi, który w późniejszych latach zamienił ten przedmiot w jeden ze swych horkruksów. Ponownie zwierzyła się z tej tajemnicy w roku 1998 innemu adeptowi szkoły magii, Harry`emu Potterowi. Dzięki temu przyczyniła się do jego zwycięstwa nad Czarnym Panem.

- Irytek, to duch-poltergeist. Uwielbia hałasować i robić na złość wszystkim, począwszy od uczniów, poprzez inne duchy i na nauczycielach kończąc. Nie jest perłowo- biały jak inne duchy, tylko kolorowy. Prócz Krwawego Barona nie słucha się nikogo.

- Gruby Mnich to duch-rezydent Hufflepuffu. Znany jest ze swojego poczucia humoru, dobrotliwości i ogromnej tuszy, z jaką za życia przyszło mu się zmagać.

Jak widać duchy to wcale nie potwory, za jakie przez wielu są uważane. Wszystko zależy od tego, z jakim ich typem się spotkamy...




Nadesłane przez: Crayon
Dodane: marzec 10 2008 14:29:01
Komentarze
~patronus32 F
Dodano dnia 07 July 2010 13:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 26.04.10
Medale:
Brak
dobrze podzielone na grupy i świetnie napisane i dobre zdjęcia nie ma błędów ortograficznych oraz wszystkie duchy pięknie opisane.Daję "WYBITNY".UśmiechŚmiech
~marta F
Dodano dnia 16 July 2010 07:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł. Wszystko starannie i czytelnie napisane, tak że można dowiedzieć się wielu informacji o duchach zamieszkujących Szkołę Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Z całą pewnością artykuł zasługuje na W.
~Gloomy Fli F
Dodano dnia 14 August 2010 22:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 28.12.08
Medale:
Brak
Great Job! ;d Straaasznie łatwo się czyta a to rzadkość, wszystko zostało dokładnie opisane + obrazki co daje ci większe szanse na W ode mnie. Po za tym estetycznie napisane bez zbędnych "efektów specjalnych" i wciskania na siłę nie potrzebnych opisów (jak to niektórzy robią aby stwarzać na pozór osobę inteligentną.) A co najważniejsze ma to wszystko sens ;] W
~SophieSerpens F
Dodano dnia 28 June 2011 17:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 877
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 28.06.11
Medale:
Brak
Całkiem ciekawie, szkoda, ze nie ma więcej zdjęć, w filmie przecież wymienione duchy wystąpiły, można zrobić z YT screeny xD
~HarryPotter99 F
Dodano dnia 07 July 2011 14:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 124
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 06.07.11
Medale:
Brak
Na pewno napracowałeś się przy tym artykule. Ciekawy temat, dużo szczegółów i estetycznie, elegancko napisane. Można tu znaleźć wiele ciekawostek.
~Charlottexdd F
Dodano dnia 11 July 2011 18:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 104
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 11.07.11
Medale:
Brak
Niezły atykuł i + za FOTO. Osobiście najbardziej lubię (nie wiem czemu) IRYTKA .. Szara dama też jest nawet OK ..
Za artykuł daję WYBITNY !
~Longbotton F
Dodano dnia 26 July 2011 15:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 47
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 26.07.11
Medale:
Brak
Tu nie będę zbyt orginalny ale bardzo fajny artykuł, fajne zdjęcia, dobrze opisane duchy i na długość dla mnie jest idealny ! Bez wiekszego zastanowienia daje Wybitny ! Wredny
~mysterious girl F
Dodano dnia 15 August 2011 12:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 14.08.11
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł. Mi się bardzo podoba. Cool
Sama bym lepiej nie napisała .
Oczywiście dam W.
~Gryf5r F
Dodano dnia 19 August 2011 14:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 673
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
Artykuł super ! Dobrze napisany, wstęp, przejście do Hogwartu i podsumowanie. Daję W ; ))
~MrMosbie F
Dodano dnia 09 April 2012 14:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 08.04.12
Medale:
Brak
Super artykuł.. Jest ciekawy i naprawdę mnie wciągnął, a żeby tego dokonać trzeba bardzo się postarać Oczko WYBITNY!!
~Hannibal F
Dodano dnia 12 May 2012 10:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Horkruks
Punktów: 7188
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 76
Data rejestracji: 04.04.12
Medale:
Brak
Artykuł genialny! Naprawdę, niesamowicie mi się podoba!
Wstęp interesujący, sama dowiedziałam się paru nowych rzeczy.

Duży plus za zdjęcia, ale mimo wszystko czuję pewien niedosyt. Jęcząca Marta jest... i na tym się kończy. Przydałaby się grafika do każdego z poszczególnych duchów. Bodajże tylko Irytka nie było w filmach, ale pozostałe duchy - jak najbardziej. (Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić.)

Daję PO.
~Lily_486 F
Dodano dnia 06 July 2012 20:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 05.07.12
Medale:
Brak
Bardzo podoba mi się artykół, fajnie ze są dodane zdjęcia. Moje ulubione duchy to chyba Gruby Mnich i Jęcząca Marta Uśmiech Daję oczywiście WYBITNY Uśmiech
~marihermiona F
Dodano dnia 07 July 2012 13:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1058
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 06.07.12
Medale:
Brak
ciekawy, ciekawy chociaż dość długi ale ja naprawdę nic bym nie dodała jest on zachwycający i plus za zdjęcieUśmiech
~Natalia Tena F
Dodano dnia 18 July 2012 19:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2599
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 16.07.12
Medale:
Brak
niezbyt długo i jak najbardziej na temat Uśmiech bardzo miło się czyta Uśmiech oczywiście W Uśmiech
~AsteriaMalfoy F
Dodano dnia 19 July 2012 18:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 65
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 19.07.12
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykułUśmiech Ciekawie wszystko opisane. Duży plus za zdjęciaUśmiech Daje WUśmiech
~Seba LPO F
Dodano dnia 28 August 2012 18:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 101
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 27.08.12
Medale:
Brak
He brawo nawet zdjęcie zamieszczone i w mojej opinii bez błędnie ...
W pełni zasłużyłeś na W
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 27 December 2012 19:37
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
A mój ulubiony duch w Hogwarcie to oczywiście Krwawy Baron - duchy... szczerze wątpię by żyły jakieś Irytki, czy te duchy z filmu Paranomal Activy, czy z innych horrorów... po śmierci chyba nie ma już wielkiej możliwości przebywania na ziemi - dusza gdzieś tam trafia - i nie jest to zapewne szafka pod zlewem czy strych u babci - dam W
~HexHallow F
Dodano dnia 05 January 2013 19:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 118
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 04.01.13
Medale:
Brak
Niezły artukul . Nie wiedzialam wielu zeczy np . na jakie dziela sie duchy i dlaczego tak jest. Po przeczytaniu odczulam pewien niedosyt gdyz tak mnie to zaciekawilo ze z przyjemnoscia bym sie jeszce wiecej rzeczy dowiedziala Uśmiech ale ogolem artykul swietny wiec daje W.
~Angelina Weasley F
Dodano dnia 23 February 2013 23:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 143
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 23.02.13
Medale:
Brak
Duchy według mnie to potężni czarodzieje którzy mają setki lat. Zgineli a wszyscy potężni czarodzieje po śmierci jako duchy lądują w Hogwarcie. Jak na przykład Helena Ravenclawe córka legendarnej Pani Powietrza Władczyni Kruków Roveny Ravenclawe. Lub też Sir Nicholas duch wieży Gryffindoru. Walczył dla Hogwartu i gdy zginął, stał się duchem Domu DO którego należał. Według Legendy Duchy Domów to Dawni Uczniowie-Mistrzowie. Szara Dama-Helena Ravenclawe.itd.
~Perenelle Flamel F
Dodano dnia 25 March 2013 21:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 369
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 13.02.13
Medale:
Brak
Bardzo dobrze opisane czym są i jakie są rodzaje duchów oraz bardzo treściwie acz krótko te, które "mieszkają" w Hogwarcie. Bardzo ładne zdjęcia, które przykuwają uwagę, aczkolwiek przydałoby się jeszcze dopisać np. coś ogólnie o duchach, jakieś ciekawostki...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 79% [89 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 19% [21 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 246
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59