Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
O całowaniu
O całowaniu
- Taki jesteś słaby w całowaniu?
- Czy ja wiem. Może.
- Wcale nie jesteś słaby w całowaniu.
- A ty to skąd wiesz?

Duchy
Duchy to zbłąkane dusze zmarłych, które z różnych powodów nie mogą przedostać się na tamten świat. Jedna z hipotez dotyczących tego zjawiska głosi, że kiedy człowiek przed śmiercią nie dokończył swych ziemskich spraw, może wrócić i załatwić je jako zmarły. Inna mówi z kolei, że duchy to potępione istnienia, które tułać się będą po świecie w wiecznych mękach, nie mogąc zaznać spokoju. Prawie Bezgłowy Nick powiedział, że duchem stać można się wtedy, kiedy bardzo lęka się śmierci i nie chce się definitywnie zakończyć stąpania po świecie żywych.



Dusze zmarłych można podzielić na kilka grup, czyli duchy:

- dobre, które za życia pomagały innym, a teraz powróciły, by czynić to samo po śmierci. Ostrzegają one przed niebezpieczeństwem, wspomagają fizycznie i psychicznie.

- odbywające karę, które za życia popełniły jakiś straszliwy czyn i teraz muszą go odpokutować.

- poltergeisty, to z reguły niewidzialne duchy, o których obecności świadczą przesuwające się przedmioty, rozbijanie naczyń i duży hałas.

- najgorsze, zesłane przez szatana. Stworzono je po to, aby straszyły ludzi, wydając przerażające jęki, wykonując dziwne telefony i sprawiając, by spotykały nas nieszczęścia. Tę grupę nazywamy demonami.

Czasem duchom zdarza się ukazać swoją tożsamość i nawiązać kontakt z żywymi. Kiedy jednak stają się zbyt uciążliwe, odprawia się egzorcyzmy, mające na celu usunięcie ich stamtąd, gdzie sprawiają problemy.

Nauka nie potwierdziła istnienia duchów, ale wiele osób mocno w nie wierzy. Niektórzy ludzie uważają, że sami przeżyli spotkanie z duchem. Ukazuje to wiele programów telewizyjnych, w których obejrzeć możemy walkę słabego człowieka z silną mocą pozaziemską. Są też przypadki, że osoba bardzo przywiązana do zmarłego odczuwa wciąż jego obecność, czuje charakterystyczny dla niego zapach itd.

Duchy, które poznajemy w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart:


zdjęcie przedstawiające jednego z duchów Hogwartu, Jęczącą Martę.


- Prawie Bezgłowy Nick, a właściwie sir Nicolas de Mimsy- Porpington to rezydent Gryffindoru, jeden z najbardziej lubianych duchów, który wciąż ubolewa nad tym, że nie może brać udziału w Polowaniu Bez Głów. Wszystko przez to, że niewprawnie zadano mu 45 ciosów toporem, a jego głowa wciąż trzyma się na jednym ścięgnie i skrawku skóry. Uwielbia on straszyć pierwszoroczniaków prezentując "spektakl opadającej głowy". Darzył swego rodzaju przyjaźnią jednego z uczniów Hogwartu, Harry`ego Pottera.

- Jęcząca Marta to dziewczyna, która w 1943 roku została zabita przez Bazyliszka, który skierował na nią swój wzrok. Straszy w damskiej toalecie na drugim piętrze, bo właśnie w niej rozegrał się wyżej wymieniony dramat. Prawdopodobnie zakochała się w Harrym Potterze, któremu wielokrotnie pomogła. Poznała także sekrety Dracona Malfoya, gdy ten w wieku 16 lat zwierzał się jej ze swoich problemów.

- Krwawy Baron, to prawdopodobnie najstraszniejszy i najmniej miły duch w Hogwarcie, który rezyduje w Slytherinie. Jego szaty są umazane srebrzystą krwią, ponieważ w młodości zabił Helenę Ravenclaw, którą kochał, a następnie sam popełnił samobójstwo. Nosi łańcuchy, co podkreśla jego pokutowanie na ziemi. Tylko on ma względną władzę nad Irytkiem.

- Szara Dama, to zmarła córka jednej z założycielek Hogwartu, Roweny Ravenclaw, w której domu rezyduje. Podczas życia uległa pokusie mądrości i porwała diadem stworzony przez własną matkę. Uciekła z nim do Albanii i ukryła w pniu starego drzewa. Na tej czynności przyłapał ją pewien młodzieniec, wysłany na poszukiwania przez jej mamę. Kiedy Helena nie chciała wrócić z nim do domu, w napadzie szału zabił ją zadając cios nożem w pierś.

Przez wiele lat nikt nie znał położenia Diademu Roweny. Niestety Szara Dama wyznała prawdę uczniowi Hogwartu, Tomowi Riddle`owi, który w późniejszych latach zamienił ten przedmiot w jeden ze swych horkruksów. Ponownie zwierzyła się z tej tajemnicy w roku 1998 innemu adeptowi szkoły magii, Harry`emu Potterowi. Dzięki temu przyczyniła się do jego zwycięstwa nad Czarnym Panem.

- Irytek, to duch-poltergeist. Uwielbia hałasować i robić na złość wszystkim, począwszy od uczniów, poprzez inne duchy i na nauczycielach kończąc. Nie jest perłowo- biały jak inne duchy, tylko kolorowy. Prócz Krwawego Barona nie słucha się nikogo.

- Gruby Mnich to duch-rezydent Hufflepuffu. Znany jest ze swojego poczucia humoru, dobrotliwości i ogromnej tuszy, z jaką za życia przyszło mu się zmagać.

Jak widać duchy to wcale nie potwory, za jakie przez wielu są uważane. Wszystko zależy od tego, z jakim ich typem się spotkamy...




Nadesłane przez: Crayon
Dodane: marzec 10 2008 14:29:01
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 26 August 2008 15:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Hmy...
Ciekawy artykuł.
Świetnie zostały podzielone na różne grupy
i dokładnie opisane.
Dam 'W' Uśmiech
~GiGi F
Dodano dnia 29 August 2008 23:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 167
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Fajny arcik, oczywiście plus za zdjęciaCool
Bardzo dobrze, że wszystko wypisałeś. Nawet niezly jest koniec, można go było dopracować. Dobrze sie czyta ten arcik. Dobrze, że wszystko nie jest w jednej kupie. Tak lepiej się czyta. Lubie takie arciki.
Arcik mógł być bardziej dopracowany, za taki arcik dam... Dam.... Chyba raczej PO. To naprawde dobra ocena jak na ten art.
~Syriusz_Black F
Dodano dnia 06 September 2008 14:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 226
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 44
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Dawno temu komentowałem już ten wspaniały artykuł. Ale oczywiście komentarz poszedł z dymem, więc postanowiłem napisać go od nowa. Od razu rzucają się w oczy bardzo ładne, dobrze przemyślane zdjęcia, które już na wstępie poprawiają jakoś tegoż arykułu. Wszystkie ciekawe informacje zostały tutaj obszernie napisane. Duchy zostały odpowiednio podzielone. W artykule praktycznie nie znalazłem błędów, art napisany ładnym językiem, więc szybko się go czyta. Artykuł oczywiście zasługuje na Wybitny. Widać sporą pracę w niego włożoną.
~dzulia F
Dodano dnia 06 September 2008 20:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Naprawde świetnie napisany Art. Czyta sie szybko chociarz jest długi. Pszeczytałam cały i musze powiedzieć że, zrobił na mnie duże wrażenie. Wszystkie duchy podzielone są na grupy, razem z objasnieniami. Można sie z niego bardzo dużo dowiedzieć. Napewno trzeba było dołorzyć wiele starań aby powstał taki długi a dobry tekst. Ode mnie W. :>
~Kei F
Dodano dnia 09 September 2008 19:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Całkiem dobry artykuł. Podział na duchy może się przydać i zrozumieć lepiej postaci duchów Hogwartu.
Trochę przydługie, ale dobrze napisane. Porządek utrzymany, plus za zdjęcia.
Życzę powodzenia w dalszym pisaniu Wredny
~MasTer MistRzu F
Dodano dnia 27 September 2008 21:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 0
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 26.09.08
Medale:
Brak
Hmmm...
Mało napisane na temat duchów ze świata Harry'ego Pottera.
No i mało screenów! A to daje niezły minus!
Lecz tego minusa nie będę uznawał, bo artykuł jest świetny!!!!
~Marti F
Dodano dnia 15 October 2008 17:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 52
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Zgadzam się z Kei. Trochę przygłupie, dla trzylatków Rozbawiony Ale ogółem dobrze napisane, nie ma dużo błędów interpunkcyjnych ani ortografiiiiiicznych." Jak widać duchy to wcale nie potwory, za jakie przez wielu są uważane. Wszystko zależy od tego, z jakim ich typem się spotkamy..." Jesli tak piszesz, to najpierw mówisz to, a zaraz potem temu zaprzeczasz! Mogło być: Nie WSZYSTKIE duchy..... ale po za tym ok. DAM... WYBITNY!!!!
~Lady_Granger F
Dodano dnia 09 November 2008 14:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -248
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 05.11.08
Medale:
Brak
hmm...Przyjemnie mi się czytało ten art. Oczko
Starannie napisany, nie ma dużo błędów no i plus za zdjęcia.
Ogółem PO.
~MasTerMisTrzu F
Dodano dnia 08 December 2008 21:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 07.12.08
Medale:
Brak
sUUUpcIo artykulikUśmiech <- nie chce by wyszło ze jestem pOk33M0n3M.
No wiec super, ze tak powiem, rozrysowane. Lightowo wyszło, no ba, MEGA SUPER!!! mało zdjęć :/ I za właśnie te zdjęcia masz u mnie " - ".
Ale ten minusik nie zaszkodziOczko No i masz ode mnie:
Wybitny!
~setareh F
Dodano dnia 08 December 2008 21:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 107
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 24.11.08
Medale:
Brak
Bardzo ładny i dobrze napisany artykuł, bez błędów i dobrze się go czyta . Dosyć długi, jeden z najleniwszych jakie czytałam. daje WTooth
~Hermiona_1414 F
Dodano dnia 20 December 2008 17:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 86
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 20.12.08
Medale:
Brak
Super!!_Choć jest trochę za długi!! Jupi! Masz racje z tym że sir Nicolas de Mimsy-Porpington jest najbardziej lubiany.
Fajne zdjęcia._Dam Ci WYBITNY!!! xD
~MrsCullen F
Dodano dnia 25 December 2008 14:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 120
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 24.12.08
Medale:
Brak
O tak. Już na początku mogę stwierdzić, że ten artykuł zasłużył na W. Ciekawie opisane, estetycznie i zrozumiale podzielone. Oczywiście, plus za zdjęcia. ^
A co do tej wzmianki o istnieniu duchów ..
Cóż .. to teraz bardzo trafna uwaga. Nie ukrywam, że nie. I do tego wiem coś o tym. ^
~potterfanka F
Dodano dnia 26 December 2008 16:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 514
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Bardzo dobrze napisan artykuł.

Ciekawie opisane, estetycznie i zrozumiale podzielone. Oczywiście, plus za zdjęcia. ^


Zgadzam się Oczko

Fajnie sięczyta.Bardzo dużo uwzględnionych detali jak np:iż Irytek jest kolorowy (nie wiedziałam o tym zupełnie Oczko )

A co di istnienia duchów...nie jestem przekonana że mają one całkowitą postać cielesną, ale wierzę w istnienie dusz zmarłych, które potem - albo i nie - trafiają do raju...

Wybitny!!
~avada_10 F
Dodano dnia 06 January 2009 09:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 03.01.09
Medale:
Brak
W artykule znajduje się wiele ciekawych informacji. Duchy podzielone są na grupy. Przy każdym duchu mogłeś umieścić zdjęcie, ale to szczegół. Daje W.
~Luna Lovegood F
Dodano dnia 11 January 2009 13:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -4
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Ciekawy artykulik według mnie najfajniejszym duchem jest Prawie Bezgłowy Nicki Jęcząca Marta nie lubie za to Krwawego Barona .
Za temn artykuł daje W
Wredny
~Innocence F
Dodano dnia 15 January 2009 22:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 105
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 14.01.09
Medale:
Brak
Jeżeli mam być szczera, to bardzo przypadł mi do gustu ten artykuł. Napisany z sensem, wcale nie za długi - taki jak być powinien. Dla urozmaicenia są zdjęcia - też fajnie.
Dam Wybitny, chyba pierwszy raz do tej pory, podczas oceniania artykułów ^^"
~Lupinek1995 F
Dodano dnia 16 January 2009 22:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 13.01.09
Medale:
Brak
Dobrze napisany art, podział duchów, ale troszkę za mało o duchach w Hogwarcie. Dobrze, że są zdjęcia, daję W Rozbawiony
~Asssia F
Dodano dnia 01 February 2009 19:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Goblin
Punktów: 28
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Wydaje mi się że poltergeisty nie podpisują się pod grupą duchów. A to jakie te duchy są (czy dobre czy złe) to już zależy od nich samych. I sądzę że to co powiedział w książce Prawie Bezgłowy Nick jest najbardziej trafne. Kiedy ktoś umrze trafia na taki jakby próg i wtedy decyduj czy chce wrócić do świata żywych czy chce "iść dalej". A jeśli chodzi o duchy te które odprawiają kary (podejrzewam że masz tu na myśli Krwawego Barona) to decydują się na takie a nie inne kroki z własnej woli. Harry gdy rozmawiał z Szarą Damą ona mu powiedziała ,że Baron postanowił wrócić i odpłacić to że ją zabił.
~Harry 14 F
Dodano dnia 11 February 2009 12:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 410
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 45
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł dodatkowy plus za zdjęcia. Moim ulubionym duchem jest Prawie Bezgłowy Nick ale także lubię Krwawego Barona troszkę dziwne ponieważ ci dwaj są jakby przeciwieństwami. Moim zdaniem najgorszym duchem jest Jęcząca Marta trochę mnie denerwuje swoim zachowaniem. Za artykuł daje Wybitny. Oczko
~Kasztan F
Dodano dnia 14 March 2009 18:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1453
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 88
Data rejestracji: 22.11.08
Medale:
Brak
O, widzę, że jest tu artykuł napisany przez CrayonOczko
Prawie Bezgłowy Nick powiedział, że duchem stać można się wtedy, kiedy bardzo lęka się śmierci i nie chce się definitywnie zakończyć stąpania po świecie żywych.

A nie lepiej byłoby dać cytat z kwestii Nicka?
Czy nie lepiej by to zabrzmiało?

Artykuł jest bardzo ciekawy. Pisany prosto, bez zbędnych słownych erudycji i tandetnego efekciarstwa.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 79% [89 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 19% [21 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 446
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59