Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Monolog Fineasa.
Monolog Fineasa.
- Wiesz co? Właśnie to sprawiało mi taką udrękę, kiedy jeszcze byłem nauczycielem! Młodzi ludzie są tak piekielnie przekonani, że mają absolutną rację we wszystkim! A nie przyszło ci na myśl, ty biedny, nadęty gogusiu, że może istnieć jakiś zupełnie oczywisty powód, dla którego dyrektor Hogwartu nie wtajemnicza cię w każdy najdrobniejszy szczegół swojego planu...?
Duchy
Duchy to zbłąkane dusze zmarłych, które z różnych powodów nie mogą przedostać się na tamten świat. Jedna z hipotez dotyczących tego zjawiska głosi, że kiedy człowiek przed śmiercią nie dokończył swych ziemskich spraw, może wrócić i załatwić je jako zmarły. Inna mówi z kolei, że duchy to potępione istnienia, które tułać się będą po świecie w wiecznych mękach, nie mogąc zaznać spokoju. Prawie Bezgłowy Nick powiedział, że duchem stać można się wtedy, kiedy bardzo lęka się śmierci i nie chce się definitywnie zakończyć stąpania po świecie żywych.



Dusze zmarłych można podzielić na kilka grup, czyli duchy:

- dobre, które za życia pomagały innym, a teraz powróciły, by czynić to samo po śmierci. Ostrzegają one przed niebezpieczeństwem, wspomagają fizycznie i psychicznie.

- odbywające karę, które za życia popełniły jakiś straszliwy czyn i teraz muszą go odpokutować.

- poltergeisty, to z reguły niewidzialne duchy, o których obecności świadczą przesuwające się przedmioty, rozbijanie naczyń i duży hałas.

- najgorsze, zesłane przez szatana. Stworzono je po to, aby straszyły ludzi, wydając przerażające jęki, wykonując dziwne telefony i sprawiając, by spotykały nas nieszczęścia. Tę grupę nazywamy demonami.

Czasem duchom zdarza się ukazać swoją tożsamość i nawiązać kontakt z żywymi. Kiedy jednak stają się zbyt uciążliwe, odprawia się egzorcyzmy, mające na celu usunięcie ich stamtąd, gdzie sprawiają problemy.

Nauka nie potwierdziła istnienia duchów, ale wiele osób mocno w nie wierzy. Niektórzy ludzie uważają, że sami przeżyli spotkanie z duchem. Ukazuje to wiele programów telewizyjnych, w których obejrzeć możemy walkę słabego człowieka z silną mocą pozaziemską. Są też przypadki, że osoba bardzo przywiązana do zmarłego odczuwa wciąż jego obecność, czuje charakterystyczny dla niego zapach itd.

Duchy, które poznajemy w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart:


zdjęcie przedstawiające jednego z duchów Hogwartu, Jęczącą Martę.


- Prawie Bezgłowy Nick, a właściwie sir Nicolas de Mimsy- Porpington to rezydent Gryffindoru, jeden z najbardziej lubianych duchów, który wciąż ubolewa nad tym, że nie może brać udziału w Polowaniu Bez Głów. Wszystko przez to, że niewprawnie zadano mu 45 ciosów toporem, a jego głowa wciąż trzyma się na jednym ścięgnie i skrawku skóry. Uwielbia on straszyć pierwszoroczniaków prezentując "spektakl opadającej głowy". Darzył swego rodzaju przyjaźnią jednego z uczniów Hogwartu, Harry`ego Pottera.

- Jęcząca Marta to dziewczyna, która w 1943 roku została zabita przez Bazyliszka, który skierował na nią swój wzrok. Straszy w damskiej toalecie na drugim piętrze, bo właśnie w niej rozegrał się wyżej wymieniony dramat. Prawdopodobnie zakochała się w Harrym Potterze, któremu wielokrotnie pomogła. Poznała także sekrety Dracona Malfoya, gdy ten w wieku 16 lat zwierzał się jej ze swoich problemów.

- Krwawy Baron, to prawdopodobnie najstraszniejszy i najmniej miły duch w Hogwarcie, który rezyduje w Slytherinie. Jego szaty są umazane srebrzystą krwią, ponieważ w młodości zabił Helenę Ravenclaw, którą kochał, a następnie sam popełnił samobójstwo. Nosi łańcuchy, co podkreśla jego pokutowanie na ziemi. Tylko on ma względną władzę nad Irytkiem.

- Szara Dama, to zmarła córka jednej z założycielek Hogwartu, Roweny Ravenclaw, w której domu rezyduje. Podczas życia uległa pokusie mądrości i porwała diadem stworzony przez własną matkę. Uciekła z nim do Albanii i ukryła w pniu starego drzewa. Na tej czynności przyłapał ją pewien młodzieniec, wysłany na poszukiwania przez jej mamę. Kiedy Helena nie chciała wrócić z nim do domu, w napadzie szału zabił ją zadając cios nożem w pierś.

Przez wiele lat nikt nie znał położenia Diademu Roweny. Niestety Szara Dama wyznała prawdę uczniowi Hogwartu, Tomowi Riddle`owi, który w późniejszych latach zamienił ten przedmiot w jeden ze swych horkruksów. Ponownie zwierzyła się z tej tajemnicy w roku 1998 innemu adeptowi szkoły magii, Harry`emu Potterowi. Dzięki temu przyczyniła się do jego zwycięstwa nad Czarnym Panem.

- Irytek, to duch-poltergeist. Uwielbia hałasować i robić na złość wszystkim, począwszy od uczniów, poprzez inne duchy i na nauczycielach kończąc. Nie jest perłowo- biały jak inne duchy, tylko kolorowy. Prócz Krwawego Barona nie słucha się nikogo.

- Gruby Mnich to duch-rezydent Hufflepuffu. Znany jest ze swojego poczucia humoru, dobrotliwości i ogromnej tuszy, z jaką za życia przyszło mu się zmagać.

Jak widać duchy to wcale nie potwory, za jakie przez wielu są uważane. Wszystko zależy od tego, z jakim ich typem się spotkamy...




Nadesłane przez: Crayon
Dodane: marzec 10 2008 14:29:01
Komentarze
~Sim0na F
Dodano dnia 14 May 2013 15:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 48
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 13.05.13
Medale:
Brak
Jęcząca Marta ma taki skrzęczący głos i tym doprowadza mnie do szału! -.-
~juliahermiona F
Dodano dnia 29 May 2013 19:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
Bardzo fajny, ciekawy artykuł i oczywiście gigantyczny plus za wspaniałe zdjęcia. Znalazłam taki błąd, który polega na tym, ze sama się w niego wplątałaś, ale to pewnie przez to że pierwsza informacja jest ogólna, a druga z książki : najpierw piszesz tak : - poltergeisty, to z reguły niewidzialne duchy, a potem tak : - Irytek, to duch-poltergeist. (...) Nie jest perłowo- biały jak inne duchy, tylko kolorowy. Więc w końcu jest niewidzialny czy kolorowy?
~verbena92 F
Dodano dnia 23 June 2013 09:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 402
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 30.09.12
Medale:
Brak
Artykuł dobry Oczko Moim ulubionym duchem jest Krwawy Baron, szkoda że w filmie tak mało jest scen z jego udziałem
~DJfunkyGIRLS F
Dodano dnia 06 July 2013 12:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 708
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 54
Data rejestracji: 06.07.13
Medale:
Brak
Ciekawy i przydatny artykuł,tyle opisów duchów Język Art na W
~anne snape F
Dodano dnia 24 July 2013 15:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 305
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 20.07.13
Medale:
Brak
super artykuł!!!ktoś w końcu opisał duchy z hogwartu.sama forma artykułu jest super:najpierw definicja co to jest duch,następnie podział duchów a na koniec spis i opis duchów urzędujących w hogwarcie.układ i stylistyka z gramatyką wspaniałe.jedyna możliwa ocena:wybitny...Oczko
~Sara Goods F
Dodano dnia 15 June 2014 14:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 14.06.14
Medale:
Brak
prawdę mówiąc to nigdy nie zastanawiałam się nad sensem istnienia duchów ani tym czym są. jednak uważam że mogą to być po prostu nie ściśle związane atomy lub materia. w pewnym sęsie fajnie byłoby być duchem, ale jeśli są nimi tylko ludzie nieszęśliwi, to w takim razie Hogwart mógłby ze swoich utworzyć kilka reprezentacji sportowych.
~Eagle F
Dodano dnia 16 June 2014 19:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Lord
Punktów: 54246
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 06.06.14
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł. Wspaniale podzielone duchy i opisy rezydentów Hogwartu, z których najbardziej podoba mi się Helena Ravenclaw Uśmiech
~Anka Potter Always Together F
Dodano dnia 14 July 2014 08:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1573
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 330
Data rejestracji: 10.07.14
Medale:
Brak
Fajny i ciekawy artykuł, niezbyt zawiły, tak jak trzeba Uśmiech
Jak ja nienawidzę Irytka! Ale Nick jest spoko Oczko Daję W
~CynaMona F
Dodano dnia 30 March 2015 23:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1850
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 02.01.14
Medale:
Medal Medal Medal Medal
Spodobał mi się ten artykuł, naprawdę. Fajnie, że są w nim zdjęcia i że podzieliłaś go na części. Dzięki temu łatwiej się czyta.
Ciekawi mnie jednak, czy jeżeli duch wypełni swoją misję (w sensie dokończyć to, czego nie zdążył zrobić przed śmiercią) to znika czy "żyje" dalej?

Osobiście nie chciałbym być duchem. Po 100 latach pewnie by mi się znudziło Oczko
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 19 June 2015 22:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Artykuł wyczerpujący, ale nie ze wszystkim się zgodzę. Irytek panicznie bał się Krwawego Barona, np. wystarczyło, że Harry zaczął naśladować jego głos z pod peleryny niewidki. Liczył się też z Dumbledore. Czasami też, posłuchał kogoś, kto namawiał go do jakiegoś wybryku, np. Nicka lub bliźniaków Weasley. PO.
~Lawinia White F
Dodano dnia 20 July 2015 11:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 69
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 20.07.15
Medale:
Brak
Fajny ,ale trochę krótki .Miło mi się go czytałoWiedźma
~medinheld F
Dodano dnia 16 November 2022 08:28
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
Wolpin BM, Rubinson DA, Wang X, Chan JA, Cleary JM, Enzinger PC, et al <a href=http://clomid.mom/>dose of clomid</a>
~MorrisDooke F
Dodano dnia 28 December 2022 18:08
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
<a href="http://www.hydroxychloroquinex.com/#">http://www.hydroxychloroquinex.com/#</a> purchase aralen online
~Neloseela F
Dodano dnia 29 January 2023 20:17
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
According to local reports airport security, TSA agents and police then converged on the driver, after which the airport contacted Apple <a href=http://cialis.boats>buy cialis online canadian pharmacy</a> The bottom line Should you drink chlorophyll water
~Hizewly F
Dodano dnia 19 February 2023 19:12
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
Longer for their baby is extremely clean snow already pregnant most common gynecologic malignancies <a href=https://buycialis.homes>buy cialis online from india</a> Kumar S, Das A and Sen S
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 79% [89 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 19% [21 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 248
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59