Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Hermiona do Dracona.
Hermiona do Dracona.
- Ale przynajmniej żaden członek drużyny Gryfonów nie musiał się do niej wkupywać - każdy po prostu miał talent.
Barty Crouch Jr.


Barty Crouch Jr. to czarodziej urodzony w roku 1963. Syn Bartemiusza Croucha, pracownika ministerstwa na stanowisku Dyrektora Departamentu Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów.

Poznajemy go jako bladego, piegowatego młodzieńca o włosach barwy słomy. Wtedy zostaje on skazany za współpracę ze śmierciożercami i przystawanie u boku Lorda Voldemorta, dla którego wraz ze wspólnikami torturował Franka i Alicję Longbottomów w celu uzyskania wiadomości o pobycie Czarnego Pana... Chłopak nie chciał przyznać się do winy, ale jego surowy i bezwzględny ojciec, dążący tylko do uzyskania wyższej pozycji w ministerstwie, nie miał dla niego skrupułów i skazał własnego syna na dożywotnią karę śmierci w Azkabanie, więzieniu czarodziejów.

Po kilku miesiącach rozpuszczona zostaje plotka, że chłopiec umarł z wycieńczenia, gdyż nie potrafił wytrzymać presji fizycznej, jaką wywoływali na nim dementorzy. Później jednak okazuje się, że tak naprawdę to nie on, a jego własna matka oddała swoje życie, darując tym samym wolność ukochanemu synowi, który później przez wiele lat ukrywany był w domu pod działaniem zaklęcia Imperius.

Jednak Barty`emu Jr. udało się wyrwać z więzów ojca i po wielu latach wrócić do Lorda Voldemorta jako jego najwierniejszy sługa. Ten rozkazał mu uwięzić Alastora Moody`ego i udać się do Hogwartu, podszywając się pod aurora, który miał wtedy objąć stanowisko nauczyciela obrony przed czarną magią. Śmierciożercy udaje się to dzięki użyciu eliksiru wieloskokowego, którego dawki musiał pijać o określonych porach. Dzięki temu przez cały czas mógł mieć na oku Harry`ego Pottera, oraz kontrolować sytuację w szkole. Kiedy okazało się, że w szkole odbędzie się Turniej Trójmagiczny, mężczyzna, używając magii, podstępnie wprowadził do niego nieregulaminowo również Chłopca Który Przeżył i pomagał mu bez szwanku przejść przez wszystkie zadania TT. Miał w tym ukryty cel, którym było doprowadzenie młodzieńca przed oblicze swojego pana, by ten mógł się odrodzić.

Udało się to Crouchowi. Jednak przez cały ten czas nie szczędził ofiar. Zdolny był nawet do zabicia własnego ojca, wszystko dla dobra Czarnego Pana. Gdy tylko Voldemort zdążył się odrodzić, jako Moody zaprosił do swojego gabinetu wycieńczonego Harry`ego, próbując wyciągnąć z niego jakiekolwiek informacje dotyczące zajścia na cmentarzu. Śmierciożerca chciał nawet zabić chłopca, ale w tym momencie do jego gabinetu wkroczyli nauczyciele Hogwartu, którym za pomocą eliksiru prawdy, Veritaserum, udało się wyciągnąć ze Śmierciożercy wszystkie jego wspomnienia i ukryte żądze.

- Słyszysz mnie? - zapytał cicho Dumbledore.
Oczy mężczyzny drgnęły.
- Tak - szepnął.
- Chcę, żebyś nam powiedział, jak się tu dostałeś. Jak uciekłeś z Azkabanu?

Crouch odetchnął głęboko, spazmatycznie, a potem zaczął mówić martwym, pozbawionym emocji głosem.

- Uratowała mnie matka. Wiedziała, że jest umierająca. Namówiła ojca, żeby mnie stamtąd wyciągnął. Takie było jej ostatnie życzenie. Kochał ją tak, jak nigdy nie kochał mnie. Zgodził się. Przybyli do Azkabanu, żeby mnie odwiedzić. Dali mi eliksir wieloskokowy z włosem mojej matki. Ona wypiła eliksir zawierający mój włos. Zamieniliśmy się...


Barty Crouch Jr. zginął 24 czerwca 1995r. z rąk dementorów, którzy obdarzyli go swoim pocałunkiem.




Nadesłane przez: Crayon
Dodane: luty 23 2008 11:02:48
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 14 October 2008 09:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
no,no. Ładnie, napisane, bez błędów. Nawet zdjęcie - ogromny plus. Dużo na temat postaci, o której było tak mało. Wybitny, spodobało mi się.
778
Dodano dnia 27 October 2008 17:35
Super artykuł. Nie ma żadnych błędów. Plusik za fotkęUśmiech. Oczywiście nie mogę dać nic innego, jak tylko "Wybitny". Naprawdę porządny artykuł.
~king_xd F
Dodano dnia 11 November 2008 12:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 31
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 06.09.08
Medale:
Brak
Nie lubię go jako postać. Ale jest odważny. Bardzo oddany Lordowi Voldemortowi. Ogółem opis fajny ;d Fajna fotka, bezbłędnie napisane. Ok. POWYŻEJ OCZEKIWAŃ.
~Cecylia Black F
Dodano dnia 01 January 2009 15:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 15.11.08
Medale:
Brak
Śmierciożerca i to jeden z moich ulubionych ^^ Znalazłam jeden błąd: Barty urodził się 1962, a nie 1963. Daję PO ^^
~Ami F
Dodano dnia 03 February 2009 12:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 463
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 53
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Super art., napisane bezbłędnie. Nawet zdjęcie - ogromny plus. Bardzo dużo informacji na temat postaci o której bardzo mało wiedzieliśmy. Daję ci W, ponieważ bardzo spodobał mi się ten artykuł. Oby tak dalej!
~Moniqua F
Dodano dnia 24 July 2009 23:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 167
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Oh! Uwielbiam Barty'ego!
Sama nie wiem dlaczego, może troszkę przez Davida, który go świetnie zagrał!
Na Prawdę fajny artykuł.
!leea F
Dodano dnia 11 February 2010 20:31
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Bardzo dobry, wyczerpujący artykuł. Nie przepadłam za tą postacią ( pomijając fakt, iż był Śmierciożercą, rzecz jasna ). Co do samej twojej pracy, nie znalazłam żadnych błędów, a treść jest bardzo wciągająca i szybko się ją czyta. PO.
~Bellatriks_xdd F
Dodano dnia 30 May 2010 18:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 30.05.10
Medale:
Brak
Uwielbiam go , ale zawsze miałam największy problem z tą postacią - nie wiem dlaczego ...
Artykuł ciekawy i fajnie się czyta - wybitny ; )
~JaneVolturi F
Dodano dnia 05 June 2010 21:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.05.10
Medale:
Brak
DOŻYWOTNIA KARA ŚMIERCI??!! A co to niby takiego? Albo dożywocie, albo śmierć!
zdjęcie - ogromny plus.
~SophieSerpens F
Dodano dnia 28 June 2011 16:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 877
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 28.06.11
Medale:
Brak
Też uwielbiam Croucha, w moich ff można o nim całkiem sporo przeczytać. Jest jeden błąd: w HP i WA było napisane, że dementorzy nie zabijają, tylko wysysają duszę. Już wolałabym, żeby go zabili, naprawdę.
~Indigo F
Dodano dnia 02 December 2012 17:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 02.12.12
Medale:
Brak
plus za zdjęcie, długość i rozwinięcie. Nieźle oby tak dalej.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 02 January 2013 19:08
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Gdyby nie dał się złapać - mógłby zostać najwierniejszym sługą Czarnego Pana - ale stało się jak stało, nie lubił bardzo tych, którym Czarny Pan przebaczył nie tyle zdradę - co brak wiary w Jego powrót czy próbę odnalezienia Go... tak się składa, że skończył marnie... pocałunek dementora - tego czego unikał zamieniając się na miejsca z matką - musiała go bardzo kochać, tak jak matka Pottera - nie zmienia to faktu, że sprawiedliwość dosięgła go szerokim łukiem... daję Wybitny
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 63% [12 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 26% [5 głosów]
Zadowalający Zadowalający 11% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 339
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59