Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Lucjusz Malfoy w ...
Lucjusz Malfoy w chacie Hagrida
- Czego tu chcesz? - ryknął ze złością Hagrid. - Wynocha z mojego domu!
- Mój poczciwy człowieku, wierz mi, przebywanie w twoim... ee.. jak mówisz... domu... nie sprawia mi najmniejszej przyjemności - powiedział Lucjusz Malfoy, rozglądając się po izbie z pogardą. - Po prostu powiedziano mi w szkole, że dyrektor jest tutaj.

Czy Severus Snape byłby tym, kim jest, gdyby nie James i Syriusz?
W zasadzie pytanie to powinno brzmieć nieco inaczej. Czy Snape byłby taki gdyby nie Huncwoci? Nie przeczę, James i Syriusz krzywdzili Snape’a, ale winę także ponosi Lupin i Peter. Przecież nic nie zrobili, aby powstrzymać swoich przyjaciół. Stali tylko pełni podziwu, (Peter) albo udawali, ze nic nie widzą (Lupin).
Czy Snape przyłączyłby się do Śmierciożerców, gdyby nie nienawidził Pottera?

Nie oszukujmy się, Snape nie jest bohaterem, którego każdy pokocha od pierwszych stron książki. Gdy po raz pierwszy czyta się o nim, to odnosi się wrażenie, że nie ma on w sobie żadnych uczyć, tylko nienawiść skierowaną do otaczającego go świata, a przede wszystkim do Harry'ego.

Myślę, że trudne dzieciństwo Snape'a akurat w tej sprawie mogło nie mieć tak wielkiego znaczenia, chociaż kto to wie?

Zastanówmy się, trudne dzieciństwo? Pewnie też... Ale będę się upierać, że w największej mierze to zależało od samego Snape'a. Zawsze są powody do radości i zadowolenia z życia, tylko niektórzy je ignorują, bo tak im łatwiej. Uważam, że każdy odpowiada za siebie i każdy ma swój rozum. Jeżeli Severus by chciał to pewnie i tak zostałby śmierciożercą. Bo to środowisko, w jakim się żyje, ludzie, z którymi się rozmawia, miejsca, w których się przebywa, to co się słyszy i to co się widzi kształtuje osobowość człowieka, jego psychikę. Severus, który miał trudne dzieciństwo, już od małego czuł się gorszy, niechciany, niekochany, niepotrzebny. Właśnie to ukształtowało go wrogo do świata, sprawiło, że stał się zamknięty w sobie. Przypuśćmy, że jednak to nie dzieciństwo było tu największym problemem, ale Huncwoci.

Myślę, że trudno jednoznacznie stwierdzić czy Syriusz i James są odpowiedzialni za drogę, jaką poszedł Severus. Podejrzewam, że Snape już w momencie przyjścia do Hogwartu miał problemy z psychika, np. zaniżoną samoocenę, poczucie, że jest gorszy (to jest typowe dla dzieci z rodzin patologicznych, a rodzina Snape'a niewątpliwie taką była). Gdy rozpoczął naukę w Hogwarcie, zmienił otoczenie. Miał, być może nadzieje, na lepszy okres w swoim życiu. Zaczął się poświęcać nauce zapewne z nadzieja udowodnienia sobie, a przede wszystkim innym, że jest coś wart. Mimo, że był zamkniętym w sobie odludkiem, nikomu nie szkodził,ktoś się do niego przyczepił - a mianowicie słynni Huncwoci. Fakt, że znalazł się na roku z takimi chłopakami, jak Potter i Black - przystojnymi, fajnymi i lubianymi przez wszystkich tylko to spotęgował jego poczucie beznadziejności. Snape, publicznie ośmieszany i poniżany Pottera, znienawidził Jamesa i jego kumpli. Moim zdaniem, to pchnęło go jeszcze bardziej w stronę zła.
Mając takie problemy Snape mógł szukać czegoś, w czym byłby dobry, w czym mógłby się wyróżnić i dowartościować po to, żeby nie czuć się aż tak bardzo "gorszym" od innych, a nawet poczuć się lepszym. I znalazł czarną magię, która wychodziła mu świetnie, był w niej naprawdę dobry. I tu wkroczyli Syriusz i James. To oni po części zrobili z niego takiego, a nie innego człowieka!

Ludzie, którzy się nad nami znęcają, nas dobijają i depczą całe nasze życie, tworzą potwory.

Wiecie, co może dziać się w głowie osoby przez całe swojej życie poniżanej? Może mieć w sobie tyle nienawiści, że szuka każdej możliwej drogi jej wyładowania. Wydaje mi się, że to właśnie stało się ze Snapem. Możemy spojrzeć na to z innej tez strony: Dlaczego oni mu dokuczali? Dla zabawy, dla rozrywki? James wyładowywał się na nim dla zabawy i żeby zaimponować Lily. Syriusz tez nie był dla niego łaskawy. Tak, to prawda, ale Severus od początku był dziwny.

Oczywiście, że James i Syriusz mogli trochę wpłynąć na niego, ale tylko trochę. Wydaje mi się, że tylko przez same złe zachowanie przeciwko niemu nie zmieniło go. Bez względu na to czy Potter i Black by mu dokuczali czy nie, on tę czarną magię dalej by zgłębiał i później przyłączyłby się do Voldemorta i do śmierciożerców. Gdyż tylko tam mógł poczuć wreszcie, co to jest akceptacja, docenienie jego i jego zdolności. Mógł też dać upust swojej złości, agresji i goryczy, która twiła w nim przez tyle lat.

Chociaż z drugiej strony patrząc, Snape mógł nie pozwolić zrobić z siebie kogoś takiego, mógł ich ignorować. Fakt, pogłębili jego nienawiść do świata. Byli kolejnymi osobami, które przekonały Severusa, że świat jest do niego odwrócony plecami. Natomiast dokuczanie Snape'owi przez Jamesa miało wpływ na jego stosunek do Harry'ego. Gdyby nie wybryki Jamesa i Syriusza to pewnie Snape inaczej by traktował młodego Pottera- może by nie pałał do niego ogromna sympatią, ale na pewno nie znęcałby się nad nim tak bardzo.

Być może Dumbledore czuł się też po części odpowiedzialny za stan Snape'a, gdyż za bardzo nie interweniował, gdy James i Syriusz znęcali się nad nim. Dlatego też przyjął Snape'a do siebie, dał mu posadę nauczyciela, ochronił przed Azkabanem. Oczywiście musiał być też przekonujący powód (jeszcze go nie znamy), dla którego tak zaufał Snape'owi. I tak właśnie prezentuje się historia Księcia Półkrwi.


Koniec!




Nadesłane przez: Tanit
Dodane: grudzień 05 2006 18:04:52
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 19 October 2008 07:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
No właśnie. Dobre pytanie. Niektórzy uważają, że wtedy Lily by wzięła ślub z Sevem. Niektórzy, że nie. Ja uważam, że pierwsza możliwość byłaby możliwa, ale nie do końca i niekoniecznie. Bo gdyby Lily kochała Seva, to by wybrała nadętego bubka Jamesa? Chyba nie...
No właśnie.
Art ładny, zgrabny, podoba mi się.Ciekawy temat wymyśliłaś.
Amen.
~Insygnium F
Dodano dnia 06 December 2008 12:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.12.08
Medale:
Brak
już wiadomo dlaczego Dumbledore zaufał Snape'owi. Bo Snape odczuł skruchę. To wystarczyło. A dla mnie wystarczył ten art, choć trochę nie aktualny ale tak przemyślany aby wystawić ci pięknie pokolorowane W
~Hermiona F
Dodano dnia 21 July 2009 16:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 99
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
bardzo dobry artykuł.podjęłaś się trudnego zadania bo napisać taki artykuł z bardzio głębokimi refleksjami to nie każdy potrafi. dzięki temu ukazałaś Huncwotów w innym świetle i teraz każdy widzi żę nie byli idealnymi postaciami. oczywiście daję W Oczko
~xxHermionaxx F
Dodano dnia 24 January 2010 16:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -32
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 23.01.10
Medale:
Brak
W sumie też się zastanawiałąm. Ale myślę, że Snape sam wybrałsobie taką drogę. Bo już w szkole kiedy widać było ,że kocha Lily zadawał sięz tymi śmierciożercami i mimo, że Lily go prosiła to nie przestał. Świetny artykuł.! Oczko
~ania0081 F
Dodano dnia 11 May 2010 19:39
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -28
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
Ja uważam natomiast, że śmierć Lily tak zdołowała Snape'a. Oczywiście, to co mówicie ma z pewnością znaczenie w zachowaniu. Przez cały czas, gdy oglądam Pottera, widzę go wiecznie z kamienną, niezadowoloną twarzą. A on przecież kochał Lily. Zdaje mi się, że Snape obwinia Jamesa za śmierć Lily. Gdyby ona Pottera nie pokochała, nie mieliby razem dziecka i Voldemort nie zabiłby jej. Ale dlaczego Snape tak nienawidzi Harry'ego ? Czy on mu coś zrobił ? Czy to jego wina, że James w młodości tępił Snape'a ? A Severus chyba nie bierze pod uwagę, że to również syn Lily. Znając jej opiekuńczość powinien wiedzieć, że skoro oddała życie za Harry'ego, chciałaby, aby był szczęśliwy. A Snape ? Naprawdę go nie rozumiem. Artykuł na Wybitny. xD
~Ariadna F
Dodano dnia 16 May 2010 09:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 11.05.10
Medale:
Brak
Snape wstąpiłby do śmierciożerców. Nawet gdyby się nie wyśmiewali z niego, to i tak Lily wyszłaby za James'a a wściekły Snape wstąpił do śmierciożerców. Takie moje zdanie.
~Mistrz Eliksirow F
Dodano dnia 03 June 2010 16:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 185
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 01.06.10
Medale:
Brak
Fajny art daje W tylko jedno mnie dręczy że wy tego nie widzicie Snape może nienawidzi młodego Pottera ale go chroni pomaga Dumbeldorowi i Zakonowi może i też pomaga V..Voldemortowi ale jest pół dobry pół zły .Ale wina leży też po stronie Jamesa i Syriusza gdy by nie znącali sią nad nim on by nie nazwał Lily Szlamą ich przyjaźń się by nie skończyła i kto wie
~Sophie Wide F
Dodano dnia 29 June 2010 19:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 72
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 29.06.10
Medale:
Brak
Z doświadczenia wiem, że wystarczy byle powód, aby kogoś zgnębić. Denerwujący wygląd, zgarbiona postawa, kołysanie się na krześle jak dziecko z autyzmem (przykłady z mojej klasy).

Mimo wszystko trauma z dzieciństwa pozostaje na zawsze. Nie musimy wcale tego rozpamiętywać. Wystarczy, że zostanie w naszej podświadomości. Jesteśmy bardziej wrażliwi i podatni na zranienia. Snape był zmuszony stworzyć sobie maskę, przez którą nikt nie zdołałby się przedrzeć. Myślę, że stał się takim dorosłym człowiekiem przez zbyt wielokrotne odrzucenie, jakiego doświadczył w dzieciństwie i młodości. Jest zdecydowanie postacią ,,tragiczną" (jeśli mogę to tak nazwać) która do końca swojego życia nie mogła uporać się ze swoimi emocjami i osobowością. Artykuł porusza ciekawy temat, na który można debatować godzinami. Nigdy szczególnie nie lubiłam Huncwotów. Rozwydrzone dzieciaki z zawyżonym ego. James puszył się tak, że mógłby być całkiem niezłym ślizgonem.
~Kate Black F
Dodano dnia 02 December 2010 21:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 61
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 02.12.10
Medale:
Brak
Przy tym tekście faktycznie trzeba się zastanowić, ponieważ fakt gdyby James i Syriusz nie biliiby Snape'a to raczej niebyłby tym kim jest, ale nie powinni się nd nim znęcać poddaje się Poddaje się
~little_angel F
Dodano dnia 10 December 2010 17:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -6
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 09.12.10
Medale:
Brak
Dzięki, za ten artykuł.
Bardzo przydatny.
I trzeba się zastanowić co by było gdyby nie James i Syriusz.

WYBITNY dostaniesz.
~HermiOla F
Dodano dnia 01 February 2011 14:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 143
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 31.01.11
Medale:
Brak
Snape był w młodości bardzo pokrzywdzony przez Jamesa i Syriusza. Kto wie: może nie przystałby do Czarnego Pana, a wziąłby ślub z Lily? Niestety, tego się nie dowiemy.

Artykuł bardzo mądry. Nie zauważyłam żadnych błędów. Stawiam W.
~dark shadow F
Dodano dnia 04 March 2011 20:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
To specyficzna postać. Bardzo go lubię już od jedynki. Myślę że byłby dobrym człowiekiem gdyby nie huncwoci ,BA On JEST DOBRY. Jak ktoś wszystko czytał to wie. On kochał Lili i to dla niej chronił Harry'ego. Czemu był dla niego podły? To oczywiste James Potter odbił mu dziewczynę! On szpiegował dla Albusa ,wiec właściwie nie był takim Śmierciożercą jak wszyscy myślą.

Za artykuł W
~Bellatrix Lestrange Black F
Dodano dnia 03 April 2011 17:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Slytherinu
Punktów: 439
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 18.02.11
Medale:
Brak
Nie lubię tego człowieka... nawet nie wiem dlaczego. Jednak jego życie naprawdę było dziwne. Artykuł napisany dobrze i daję PO.
~@Severus Snape F
Dodano dnia 11 March 2012 14:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 364
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 10.03.12
Medale:
Brak
Fakt ,że Huncwoci na pewno mieli jakiś wpływ na Severusa...
Jednakże jak wiele przede mną osób zauważyło, że miał trudne dzieciństwo i niską samoocenę przez co był osobą skrytą i zamkniętą w sobie... Chciał być w czymś dobry i odnalazł się w Czarnej Magii...
Szkoda ,że nie wyznał Lily swoich uczuć... Być może to wszystko inaczej by się potoczyło.. No i gdyby nie nazwał jej szlamą.
Art. bardzo dobrze napisany, pokazuje ,że Huncwoci nie byli tak pięknie malowani jakby się wydawało.
Oczywiście daję 'W'. ; >
~kinga981 F
Dodano dnia 28 September 2012 18:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 58
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 27.09.12
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. Myślę że sam Snape sam wybrał taką drogę, ale potem tego żałował. Jest to jeden z moich ulubionych postaci z HP.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 23 December 2012 23:29
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Gdzieś już o tym pisałem ( na forum bodajże ). Otóż według mojej teorii, to ślub z Lilly Evans przyczyniłby się do przejścia Severusa na Ciemną Stronę Mocy. Był zakochany, potem co, ślub, dzieci, i koniec sielanki... bo Jego pociągała czarna magia... nic z tym wspólnego nie mieli James i Syriusz, Nevillowi też dokuczano, a mimo to nie "zniekształciło" jego duszy, wręcz przeciwnie - to przecież jedna z bardziej szlachetnych postaci w całej serii... problem w tym, że Książe Półkrwi był zafascynowany czarną magią, kochał ją - to uczucie było porównywalne do tego, którym darzył Lilly. Paradoksalnie tragedia, która się potem wydarzyła ( śmierć Potterów ) pozwoliła Severusowi przejść na dobrą stronę. Tak to dział, gdyby uczucie do Lilly wygasło, to tę lukę trzeba by było czymś wypełnić - w tym wypadku praktykowaniem czarnej magii - a w odwrotnym przypadku... Lilly zginęła, więc porzucił wcześniejsze uczucie ( przypomnę, że Severus nosił się z zamiarem wstąpienia w szeregi śmierciożerców jeszcze w szkole - gdy Lilly była tuż przy nim... ) Pozdrawiam i przepraszam za tak długi komentarz. Daję W Uśmiech
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 15 June 2015 23:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Wnikliwa psychoanaliza. Myślę jednak, że dzieciństwo miało tu bardzo dużo do rzeczy. Severus wyniósł z domu uwielbienie dla magi, także tej "czarnej" w której początkowo nie dostrzegał nic specjalnie złego. Bo nie widział na własne oczy, skutków jej działania. Z Draco M. było podobnie. Wyniósł także pogardę dla ojca mugola, który "niczego nie lubił". Poszedł wreszcie do szkoły, gdzie spodziewał się spotkać prawdziwych przyjaciół, podobnych do niego. Tymczasem spotkał, Jamesa i Syriusza, rozwydrzonych młodzieńców z bogatych rodów, Którym się wydawało, że wszyscy tak jak oni, mieli szczęśliwe beztroskie dzieciństwo. To z jednej strony, drugiej zaś sławnego, bogatego Lucjusza Malfoya i podobnych typków. A jedynie czym im mógł zaimponować, to talent do eliksirów i znajomość czarnej magi. Nie usprawiedliwiam Severusa, ale to, plus utrata przyjaciółki, zresztą z własnej winy moim zdaniem zadecydowało. Za artykuł Wybitny.
~kowalczyk800 F
Dodano dnia 21 January 2016 22:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -48
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 04.11.15
Medale:
Brak
no, ja myślę, że Sewerus byłby o wiele bardziej milszy i wyrozumialszy dla Harry'ego, gdyby Syriusz i James nie dokuczali mu.
pomijając Petera, Lupin zamiast powiedzieć to profesorowi :-l ale z drugiej strony stracił by zaufanie u dwóch przyjaciół.
dałbym PO ale to by było okropne z mojej strony więc, dam duże

W W
W W
W W W
W W W W
W W W W
W W

EDIT:
I dodam jeszcze, że Snape nie był wyznawcą Voldemorta, ponieważ umówił się z Dambledore, że jeśli on umrze to poprowadzi szkołę nie jako nauczyciel lecz jako Śmierciożerca
~Iterutt F
Dodano dnia 28 August 2021 06:55
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=http://buypropeciaon.com/>propecia 5mg online canada</a>
~Evibous F
Dodano dnia 04 November 2021 21:16
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>viagra nz buy</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 86% [18 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 10% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 5% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 292
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59