Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Nauczyciele OPCM
Nauczyciele OPCM
- No bo parę tygodni temu podsłuchaliśmy przez Uszy Dalekiego Zasięgu rozmowę rodziców, z której wynikało, że Dumbledore ma poważne kłopoty ze znalezieniem kogoś, kto by tego nauczał w tym roku. - Trudno się dziwić, jak się pamięta, co się przydarzyło ostatnim czterem - zauważył George. - Jedem wylany, jeden martwy, jeden pozbawiony pamięci i jeden zamknięty w kufrze przez dziewięć miesięcy.
I co dalej?
Już niedługo zakończy się moja (nasza) wielka, wspaniała podróż.
Czy Harry przejdzie do historii? Czy imię to, już na zawsze zmieni dla nas swoje znaczenie, tak jak niegdyś Mercedes, które to obecnie kojarzy się jedynie z marką samochodu.

Ilu z nas pamięta, że tak właśnie miała na imię ukochana córka generalnego przedstawiciela firmy Daimler. Raczej niewielu. Czy zatem Harry, ukochany- wymyślony syn JKR, stanie się synonimem wielkiej przygody, magii i odwagi?? Nie wiem. Czas pokaże. Ale nie o tym chciałam pisać.

Co takiego stało się kilka lat temu, że moim (i podejrzewam, że i waszym) życiem zawładnął fikcyjny świat tytułowego bohatera? Cóż jest w nim tak wyjątkowego, że po powrocie z pracy mam ochotę jedynie powtórnie zatopić się w ten przecież nie tak idealny świat?
Nie wiem. Naprawdę nie mam pojęcia, cóż to takiego. Bo przecież w życiu przeczytałam mnóstwo książek. Naprawdę dobrych, bardzo dobrych, książek. Wiec, dlaczego ta jest inna?

No dobrze. Opowiada o świecie magii, ale przecież nie tylko ona. Opisuje życie niezbyt szczęśliwego chłopca, ale co w tym oryginalnego? Nic! Wiec, co???!
Odpowiem Wam. REALNOŚĆ.
JKR w niezwykle prosty i jakże cudowny sposób sprawiła, iż nierealne rzeczy wydają się tak namacalne, ze czytelnicy (jak ja) wierzą, że jedynie nieprzychylność losu, odebrała im szanse nauki w szkole Magii i Czarodziejstwa.
Zacznijmy jednak od początku.
Znaczenie słów:
Hogwart, dlaczego nazwa ta od razu kojarzy mi się z chłodem, grubymi murami i ukrytymi drzwiami? Nie wiem.
Różdżka używana w literaturze od wielu lat, teraz jawi mi się nieokiełznana mocą i powszechnością zarazem, co jest przecież dziwne, bo jeszcze w życiu żadnej nie widziałam. Więc dlaczego mam wrażenie, że jakbym miała jedną w kieszeni to czułabym się bezpieczniej. Nie wiem.
Dziurawy Kocioł, jakim cudem idąc ulicami Londynu, szukam drzwi, których nikt inny nie zauważa? I to wiedząc, że nie mam szans ich znaleźć?! Nie wiem.
Peron 9 i 3/4; - wydawałoby się najbardziej niedorzeczna rzecz na świecie, a jednak stacja King Cross, kojarzy mi się jedynie z wielką czerwoną lokomotywą. Pociągiem pełnym szczęściarzy, którzy po dotknięciu barierki weszli w inny świat. Dlaczego nie ja?!!! Nie wiem.

Ale czy realność opisów w tej książce, to cały jej sekret? Czy to dzięki nim zaczynamy wierzyć? Nie sądzę, właściwie to jestem pewna, że nie. Więc co, zapytacie. Odpowiem wam. GRA.

Psychologiczna gra z czytelnikiem. Powiązanie najmniej, wydawałoby się, istotnych wątków, podsycanie jego ciekawości, poleganie na jego inteligencji i spostrzegawczości, to coś, co sprawia, iż podawana przez JKR, choć realnie rzecz biorąc, niezbyt odkrywcza treść, wydaje nam się genialna.

Dlaczego? To akurat proste pytanie.

Bo pobudza nas - nazwę to brzydko do kombinowania. Kombinowania, które co jest rewelacyjne, nie kończy się wraz z zamknięciem książki. Wręcz przeciwnie. Dopiero po jej zamknięciu naprawdę się zaczyna.

Ta gra, prześladuje nas w snach.To właśnie wysiłek, jakiego wymaga od nas JKR sprawia nam (mi) taka frajdę. Wysiłek, który zamiast zakończyć się wraz z książka, podwaja się! Czyż to nie genialne?! JKR sprawiła, iż skończywszy książkę, myślimy o niej więcej niż kiedykolwiek.

I co robi? Daje nam kolejna. Teraz mamy już dwie, które należy połączyć, później trzy, cztery... sześć. I z każdą częścią ogarnia nas coraz większa żądza wiedzy, coraz większa żądza prawdy, żądza magii, ogarnia nas nieuleczalna bezsenność!

A teraz koniec.

Czy naprawdę, tak oczekiwana siódma część, pozbawi nas wszelkich pytań?
Czy gra, jaka toczy z czytelnikami JKR od lat, naprawdę się zakończy?
Czy po tylu latach, jedyne, co nam pozostanie to....spokojny sen???

Osobiście uważam, ze nie. Nie zrobiłaby mi tego.
A Wam???




Nadesłane przez: Veritaserum
Dodane: styczeń 09 2007 15:52:56
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 05 October 2008 12:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
JKR w niezwykle prosty i jakże cudowny sposób sprawiła, iż nierealne rzeczy wydają się tak namacalne, ze czytelnicy (jak ja) wierzą, że jedynie nieprzychylność losu, odebrała im szanse nauki w szkole Magii i Czarodziejstwa.

Dokładnie. Ona opisuje to tak... namacalnie to jest najodpowiedniejsze słowo. A co do ksiązki, to Nie lubię Pottera, ma za dużo szczęścia i jest dosyć tępy. Ale to moja wersja.

Artykuł bardzło fajny i ładnie napisany. Nie mam zastrzeżeń. Amen.
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 19 December 2008 14:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Dlaczego? Po prostu w tych książkach jest wiele szczegółów. Gdy siedzę, idę, jem czy wykonuję inną czynność, wyobrażam sobie postać w tym świecie. Albo siebie. To jest wspaniałe, mam wrażenie, jakbym tam żyła. A gdy ktoś mi coś zrobi, mam ochotę wyjąć różdżkę mimo, iż takowej nie posiadam. To jest dopiero magia!
~martusia2093 F
Dodano dnia 07 January 2009 16:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 191
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 27.12.08
Medale:
Brak
Cudowny artykułRozbawiony naprawdę cudowny...je także mam ochotę wsiąść do ekspresu Hogwart-Londyn i pojechać do szkoły magii i Czarodziejstwa. Mimo iż wiem, że magii nie ma, że wszystko (no prawie wszystko) da się wytłumaczyć za pomocą różnych naukowych stwierdzeń i potwierdzonych doświadczeniami faktów, chciałabym przenieść się do takiego magicznego świata, takiego jak ten, stworzony przez JKR. Może sama taki stworzę-->trzymajcie kciuki Rozbawiony Uważam, że 7 części HP to za mało i powinno powstać jeszcze ich wiele. czy wam się wydaje, że JKR nie ma już pomysłów na interesującą powieść? Ja jestem pewna, że ma. Więc dlaczego jeszcze jednej nie napisze? Dlaczego nie pozwoli nam jeszcze raz zatopić się w świecie marzeń i fantazji?? Tego niestety nie wiem.. Smutny
Daje W
~Sophie Wide F
Dodano dnia 29 June 2010 19:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 72
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 29.06.10
Medale:
Brak
Może Rowling zmęczyła się już HP, czytanie to nie to samo, co pisanie. Może musi odpocząć. Nie wiem, ale jeżeli doszłaby do mnie wieść o tym, że JKR zaczyna pisać następną serię, to chyba chodziłabym z bananem na twarzy przez najbliższy miesiąc. Mnie również seria nie pozwala o sobie zapomnieć. Sprawia, że porównuję ludzi z postaciami z HP, szukam podobieństw między miejscami i przedmiotami. Coś każe mi wierzyć, że jest dalszy ciąg tej historii, że teraz nowe pokolenie zostaje przydzielane do domów, zaczyna rok szkolny. Nie potrafię sobie odpowiedzieć na fenomen tych książek. Wielu mówi, że są dziecinne, że historia banalna. Zazwyczaj jestem typem krytykantki, widzę wszystkie wady. Jednak coś każe mi zaprzestać ich szukania w Harrym Potterze i pozwolić temu magicznemu światu istnieć w moim nudnym i szarym. Artykuł przemyślany i ciekawy. Zasługuje na Wybitny.
~BlackBack F
Dodano dnia 09 August 2010 06:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 57
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 08.08.10
Medale:
Brak
a wiecie dlczego 7 czesci w ogole bo 7 lat w hogwarcie no mogliby tez dorobic 8 czesc ale to jakbybyli juz starsi o 20 lat jakos jak sludzy CzarnegoPanasprzeciwiaja sie i z nimi walczyczy cos takiego i nie koniecznie musi byc Czarny Pam
~mayii F
Dodano dnia 30 January 2011 15:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 252
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 21.01.11
Medale:
Brak
Fajny art. Ja kiedyś chodziłam i sprawdzałam co większe kawałki murów Język Magia, magia, magia,
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 26 December 2012 22:59
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Piękny i wzruszający artykuł... no właśnie co dalej ? - wszystko się musi kiedyś skończyć, ale myślę, że Harry w jakiś sposób będzie znanym późniejszym pokoleniom ( o matko poczułem się stary ) - ta postać stała się pewną ikoną... czas pokaże Oczywiście daję W
~Jonki1997 F
Dodano dnia 26 August 2013 19:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 336
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 22.08.13
Medale:
Brak
Może kiedyś powstaną kolejne części. Byłoby super.
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 16 January 2016 22:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Najwyraźniej nie pozbawiła, bo pytań jest dużo. Tworzenie fikcyjnego świata nawiązującego do legend, archetypów i prawd uniwersalnych. Zawsze rozpoczyna dalsze dociekania. Zwłaszcza jeśli jego bohaterowie mają bardzo typowe cechy ludzkie. Przechodzą przemianę związaną z wiekiem i doświadczeniem życiowym. Zaczyna się wtedy dalsza przygoda, ale powstają też następne odwołania i kolejne postacie zaczynają na nowo żyć, jak Newton Scamander.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 56% [5 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 44% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 297
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59