Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Żądlibąk
Żądlibąk
Żądlibąk jest australijskim owadem. Ma około pół cala długości i jest intensywnie szafirowy. Lata z tak dużą prędkością, że mugole rzadko go zauważają, a nawet czarodziejom spostrzeżenie go sprawia pewne trudności, dopóki nie zostają użądleni. Żądlibąk ma skrzydła na czubku głowy. Macha nimi tak szybko, że podczas lotu kręci się wokół własnej osi. U dołu ciała znajduje się długie i cienkie żądło. Użądlenie wywołuje najpierw zawroty głowy, a następnie lewitację. Pokolenia młodych australijskich czarownic i czarodziejów starały się łapać żądlibąki i zmuszać je do użądlenia, aby móc cieszyć się tymi efektami ubocznymi, aczkolwiek zbyt duża ilość użądleń może sprawić, że ofiara będzie się unosić nad ziemią przez kilka dni, a w przypadku silnej reakcji alergicznej może dojść do stałej lewitacji.
Szufladkowanie
Do napisania tego artykułu w pewnym sensie namówiły mnie komentarze i sam artykuł dotyczący występu Daniela Radcliffa w sztuce "Equus". Wokół tej sztuki urosło wiele kontrowersji, podano nawet w artykule, że jakiś rodzic uważał Dana za autorytet, ale po tych zdjęciach, czy ogólnie po usłyszeniu o treści sztuki stracił do niego szacunek i zmienił o nim zdanie, oczywiście na gorsze. Hmmm... a może to nie Daniel był autorytetem, tylko Harry? I tu się właśnie rodzi problem! Czy nie znamy wielu aktorów, którzy po zagraniu charakterystycznej, słynnej lub ważnej postaci nie zostali nimi na zawsze? Nie trzeba szukać daleko, choćby polscy bohaterowie tasiemców nie mają własnych imion tylko „no wiesz, ten co gra xxr1”. A czy tak naprawdę nie jest to chore? Oni są tylko aktorami, którzy GRAJĄ?, nie SĄ? postaciami z filmu. Przyporządkowanie Daniela roli Harry’ego zniszczyłoby go, bo na zawsze zostałby małym chłopczykiem, który walczy ze złym Voldemortem. Dojrzewanie bohatera książkowego skończyłoby się, jak sama aktorka mówi, na 7-mej części, czyli możliwe, że na wieku 18 lat (o ile dobrze kojarzę). Ale przecież aktorzy grający główne role i tak dorosną! Czy 40-letniego Daniela nadal będziemy uważać za młodego Pottera z 7-mego filmu? Czy dopiero wtedy bez oburzonych głosów pozwolimy mu zagrać w innym filmie? Zresztą to szufladkowanie tyczy się także i dwójki innych aktorów, Emmy i Ruperta. To głupie i dziecinne, choć nie tyczy się tylko dzieci... Zresztą sam Daniel w wywiadzie umieszczonym na tej stronie powiedział, że chce czegoś więcej niż Harryr’ego Pottera.
Oburzone głosy towarzyszyły także scenom rozbieranym ze sztuki. Ale słuchajcie, jeśli jego rodzicom to nie przeszkadza, a jego nie gryzie sumienie, choć nie wiem czemu by miało, to my możemy tylko wyrażać własne potępienie. Zresztą wg mnie tą rolą Daniel chce naprawdę wyraźnie odciąć się od roli Pottera. Nie można osądzać, czy jest za młody na granie w tej sztuce, bo raczej nikt z nas jej nie widział. Jeśli pójdą głosy, że nie podołał temu zadaniu, a ja powiedziałabym, że tej poprzeczce, którą sobie ustawił, wtedy będzie go można nazwać aktorem jednej roli i zostanie na zawsze kojarzony z Harrym, choć nawet charakterystycznym postaciom trzeba dopasować imię prawdziwe nie filmowe. Jeśli mi spodoba się gra jakiegoś aktora, to szukam czegoś o nim w Internecie. Być może w innym filmie zagrał inaczej i kojarzenie z jedną rolą jest krzywdzące. Jeśli zobaczymy aktora w dwóch rożnych kreacjach to gwarantuję, że to nie filmowe, ale prawdziwe imię zapamiętamy. Więc może zamiast zostawiać na zawsze Emmę, Ruperta i Daniela bohaterami HP poczekajmy na ich inne filmy i wtedy nie tylko osądźmy ich talent, ale także czy to Hermiona, Harry i Ron... jeśli wiecie o co mi chodzi. A tak w ogóle, to nie jestem żadną wielką fanką żadnego z tych aktorów, ale nieziemsko wkurza mnie szufladkowanie...
Pozdro dla tych, którzy sądzą podobnie.




Nadesłane przez: anka
Dodane: luty 03 2007 08:02:13
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 19 October 2008 07:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Jestem zdecydowanie po twojej stronie. Uważam dokładnie tak samo.
Przecież chłopak musi się rozwijać! Niech wstępuje, gra, śpiewa, tańczy i staje na głowie, byle by był dobrze wykształcony. Już zaczął aktorstwo to niech skończy a nie skończy się HP a on pójdzie w zapomnienie, i za 30 lat. Powie się: a jak się nazywał ten aktor? A Daniel... a taki dzieciak, nic w życiu nie osiągnął oprócz paru groszy...
I co z tego, że sceny rozbierane. Pod tym względem tez musi dorosnąć!
Ładny art, jestem w pełni na tam. Wybitny nawet za sam temat.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 20 January 2014 23:27
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Ale to było do przewidzenia, że go zaszufladkują co nie ? Jak się gra w ośmiu filmach HP to kto go będzie kojarzył z czegoś innego ? Taki przykład Rysia z "Klanu". Na filmie "Pan Tadeusz" polewka, bo Rysio gra ---> krzywdzące i owszem, ale co poradzić.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 60% [3 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 40% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 377
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59