Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Wuj i Harry
Wuj i Harry
- Po pierwsze – zagrzmiał wuj Vernon – będziesz się do cioci Marge odzywał cywilizowanym językiem.
- Dobrze, wuju – powiedział Harry – ale pod warunkiem, że ona będzie się tak samo odzywała do mnie.
- Po drugie – ciągnął wuj Vernon, jakby nie dosłyszał odpowiedzi Harry'ego – Marge nie wie nic o twojej nienormalności, więc nie życzę sobie żadnych... żadnych dziwactw podczas jej pobytu. Masz się zachowywać jak należy, zrozumiano?
- Jeśli tylko ona będzie się tak zachowywać – wycedził Harry przez zaciśnięte zęby.
- Po trzecie – ciągnął wuj Vernon, łypiąc groźnie na Harry'ego swoimi małymi świńskimi oczkami – powiedzieliśmy Marge, że jesteś w Ośrodku Wychowawczym Świętego Brutusa dla Młodocianych Recydywistów.
- Co?! – krzyknął Harry.

Harry Potter przyniósł im sławę
W pewnej angielskiej gazecie ukazał się dodatek o Harrym Potterze, czyli plakaty przedstawiające bohaterów sagi o młodym czarodzieju oraz artykuły o osobach, które dzięki Potterowi zyskały sławę. Tłumaczeniem zajęłam się ja.

JK Rowling: Jej życie po Harrym Potterze
Dla Joanne Rowling koniec Harry'ego Pottera i jego paczki przyjaciół oraz wrogów przyszedł z dużym niezadowoleniem. Przez wiele lat J.K. gwałtownie chroniła zakończenie siódmej książki z sagi, tylko po to, aby odkryć, że spoilery o zakończeniu książki trafiły do Internetu właśnie na kilka dni przed tym gdy Harry Potter i Insygnia Śmierci stały się hitami sklepów. "Poczułam gniew", mówi. "Byłam wstrząśnięta. Myślałam o młodych fanach, 10 i 11-latkach, którzy naprawdę nie chcieli by o tym wiedzieć. Wyciek epilogu zmartwił mnie najbardziej. Pracowałam w tym kierunku od dłuższego czasu i czułam 'poczucie niepowodzenia' gdy trafił do Internetu".

Nie jest więc zaskakujące, że J.K. zareagowała z taką złością. Gdy jej pierwsza powieść, Harry Potter i Kamień Filozoficzny trafiła do księgarń w 1998 roku pobudziła nagły przypływ popularności, który jeszcze się nie uspokoił. Czytelnicy i fani ciągle pytali J.K. kiedy jej charyzmatyczni bohaterowie położą kres. Zawsze utrzymywała całkowitą tajemnicę na temat książki i jej postaci, nie wyjawiała niczego w wywiadach, wolała pozwolić czytelnikom samym to odkrywać. "Powód dla którego czytasz książkę to to, że żyjesz życiem bohaterów", wyjaśnia. "Ludzie kochają Harry'ego, Hermionę i Weasleyów, ponieważ przebywają z nimi i znają ich. To nieuczciwe w stosunku do kogoś innego wyjawiać ten moment kiedy czytelnik odkrywa".

Jednak z Insygnii Śmierci J.K. i jej miliony czytelników zrobili raczej niepożądany wynalazek- w wyjątkowy sposób popularna seria dobiegła końca. Fani i widzowie byli zachwyceni ostatnim tomem, ale zrozpaczeni kiedy uświadomili sobie co znajdowało się na ostatniej stronie. "Byłam smutna myśląc, że nigdy nie napiszę jeszcze raz o Harrym, Ronie i Hermionie", przyznaje się. "Wiem, że fanom było przykro pożegnać się z postaciami".

Prawie tak szybko jak napisała rękopis zakończenia na ostatniej stronie Insygni Śmierci, czytelnicy i przyjaciele zaczęli pytać ją czy napisze więcej tomów o Harrym Potterze. Wiele ludzi zastanawiało się: Czy Harry pójdzie do Hogwartu? Czy chcemy podążać za Harrym przez życie, tak jak on znaleźć pracę i zacząć dorosłe życie? "Zawsze mówiłam, że powstanie siedem tomów", mówi J.K. "Nigdy nie powiedziałabym 'nigdy nie napiszę jeszcze raz o świecie w Hogwarcie', ponieważ to byłoby niemądre".

Emma Watson: Długie pożegnanie z Hermioną
Emma Watson miała dziesięć lat gdy przyszła na plan Harry'ego Pottera, spotkała Daniela Radcliffe'a i Ruperta Grinta oraz jako pierwsza zagrała Hermionę Granger. "Czasami, kiedy oglądam wcześniejsze filmy o Harrym Potterze widzę siebie jako małą dziewczynkę z pucołowatymi policzkami i tymi włosami", śmieje się potrząsając głową. "Och, byliśmy tacy słodcy! Czy my naprawdę tak wyglądaliśmy?".

Po spędzeniu siedmiu lat życia (do tej pory) pracy nad Harry Potterem, Emma była zaskoczona gdy usłyszała plotki o tym, że nie chciała wystąpić w dwóch filmach, Księciu Półkrwi i Insygnii Śmierci. "Byłam wstrząśnięta", przypomina sobie. "Mam wielu przyjaciół na planie i za bardzo lubię Hermionę. Nie mogłam wyobrazić sobie nikogo innego grającego ją".

Jednak w plotce było trochę prawdy - wydawało się, że Emma miała poważne obawy przed wystąpieniem w ostatnich, dwóch filmach. Zanim podjęła ostateczną decyzję musiała się nad tym zastanowić. "Przyznam się, że myślałam nad tym. Uwielbiam Harry'ego Pottera, dlatego wróciłam, ale ludzie nie doceniają jaka to była dla mnie ważna decyzja. Te filmu pochłoną następne trzy lata mojego życia. Bycie w świetle reflektorów i brak wolności, to rzeczy, które mnie powstrzymały. Wiem, że ludzie prawdopodobnie myśleli, iż jestem niewdzięczna, ale to nie miało nic wspólnego z pieniędzmi, o których ludzie mówili"

Emma czuła się nieswojo przy negatywnych pogłoskach wirujących wokół niej, ale była również w tym roku tematem wielu pochwał. Zdobyła przez krytykę wyrazy najwyższego uznania za rolę w Zakonie Feniksa, wypowiadanie się jak dorosła i dojrzała Hermiona. "Jestem po części feministką i uwielbiam patrzeć jak rośnie Hermiona", mówi Emma. "W filmach jest tyle głupich dziewczyn, a Hermiona nie boi się być mądrą. Myślę, że bystre dziewczyny czasami robią z siebie głupie i to jest złe. Hermiono, mam nadzieję, że pokażesz dziewczynom, że nazywanie kogoś bystrą i ambitną to komplementy".

Emma czuje się związana z Hermioną i jest dumna gdy patrzy jak jej bohaterka wyrosła na silną kobietę. "Rozumiem co przeżywa Hermiona", mówi. "Jestem nastolatką i wiem jak to jest, kiedy chce się być buntowniczym, nieodpowiedzialnym i beztroskim. To właśnie zobaczyliśmy w Hermionie w Zakonie Feniksa".

Rupert Grint: Jestem tylko normalnym facetem!
Ron Weasley jest gotowy na romans. Zgodnie z jego późniejszym ego, Ron jest przygotowany do zaczęcia nowych relacji z Hermioną. "Emma i ja byliśmy przekonani, nawet przed wydaniem ostatniego tomu, że Ron i Hermiona będą razem", mówi Rupert. "Pomiędzy Ronem, a Hermioną jest zawsze 'ta 'rzecz', która musi być zagrana z subtelnością. Kiedyś powiedziałem Emmie: 'Ron będzie miał dziewczynę! Żeby to zobaczyć musieliśmy czekać do siódmej książki, sprawdzić czy to do czegoś doprowadzi i oczywiście wiemy, że to nastąpi. Ale do czasu gdy ostatnia książka nie ukazała się, nikt nic nie wiedział. Zapytałem o to kiedyś J.K. Rowling, ale ona nigdy niczego nie zdradza".

Rupert jednak rozumie jej tajemniczość. Był przecież jednym z pierwszych ludzi, którzy chwycili za kopię finałowej księgi, Harry'ego Pottera i Insygni Śmierci. Zanim zjawił się Harry Potter nie byłem częstym czytelnikiem, przyznaje się Rupert. "Naprawdę związałem się z tą książką, specjalnie dla Rona, nawet wcześniej niż wcieliłem się w niego. Wtedy oczywiście gdy zacząłem go grać dowiedziałem się, że umiem opowiadać o nim na wszystkie aspekty. A teraz rośniemy razem".

Ale wróćmy do romansów. Rupert wie, że publiczność chce oglądać jego i Emmę grających wolno rozwijające się sceny miłosne, ale martwi się też o aktualne filmowanie. "Myślę, że kręcenie scen pocałunku czy miłosnych będzie niezwykle niezgrabne", przewiduje. "Gdy wyobrażam sobie, że pierwszy raz to robimy, wybuchamy śmiechem, ponieważ jesteśmy przyjaciółmi i to będzie dziwne. Oczywiście, będziemy kręcili to raz i jeszcze raz, ostatecznie będziemy musieli zrobić to dobrze, ale za pierwszym razem kiedy mamy się pocałować to będzie bardzo niezdarne. Pierwszy pocałunek Harry'ego był bardzo miły, natomiast finałowy całus Rona z Hermioną entuzjastyczny".




Nadesłane przez: Lady de Milen
Dodane: marzec 16 2008 20Kotecek8:07
Komentarze
~mayii F
Dodano dnia 30 January 2011 15:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 252
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 21.01.11
Medale:
Brak
Ciekawe to, ciekawe. Fajnie się czytało, lubię tego typu wywiady itp. ; )
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 11 January 2013 02:20
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Cała seria okazała się bestsellerem a ekranizacje przyniosły spodziewany dochód i sławę... było to do przewidzenia po filmie pierwszego tomu... do tej pory są "na topie" Uśmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 75% [3 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 25% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 404
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59