Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Zagadka Sfinksa
Zagadka Sfinksa
"Najpierw pomyśl o kimś, kto żegna się czule,
Potem się zastanów, czego ci brakuje,
Gdy mówisz o chłopcu, że kogoś całuje.
Wreszcie dodaj do tego sam końca początek,
Albo koniec początku, już złapałeś wątek.
Bo gdy to połączysz - już spokojna głowa,
Wyjdzie ci stworzenie, chociaż nie osoba,
Którego byś nigdy nie chciał pocałować"

Dwór Malfoyów
Zastanawialiście się kiedyś gdzie może mieszkać rodzina Malfoyów? Ja odpowiem wam na to właśnie pytanie.

Dwór Malfoyów znajduje się gdzieś na południu Anglii w niewielkim hrabstwie Wiltshire, którego największą atrakcją jest znany wszystkim Stonehenge.

Dom jest nienanoszalny. Zwykły mugol, czy też niewtajemniczony czarodziej nie ma szans go zobaczyć. Przed wtargnięciem na posesję nieproszonego gościa, chroni solidna, wykuta z żelaza brama i doskonale przycięty cisowy żywopłot. Wystarczy jednak podnieść rękę w geście powitania, a furtka rozpłynie się w powietrzu.
Po podwórzu spacerują rzadkie, białe pawie, co jakiś czas podchodzące do przyjemnie pluskającej fontanny. Godne podziwu są zadbane rabaty kwiatów oraz sumiennie przycięte drzewa i krzewy.
Przechodząc prostą, wysypaną żwirem aleją , po chwili docieramy do ładnego dworu wybudowanego w wiejskim stylu. To właśnie cel naszej wędrówki - rezydencja Malfoyów.

Hol, do którego przechodzi się szerokimi, marmurowymi schodami, sprawia wrażenie ciemnego i mrocznego. Ze ścian spoglądają na nas bladolice postacie z obrazów, które przedstawiają przodków właścicieli tego domu. Podłogę wyłożono wspaniałym dywanem. Masywne, drewniane drzwi prowadzą do salonu. Pokój ten ma ogromne rozmiary. Pośrodku stoi kunsztowny stół, a nad nim wisi kryształowy żyrandol. Na ścianach w kolorze ciemnego fioletu zobaczyć możemy portrety. Obok bogato zdobionego, marmurowego kominka stoją dwa wygodne fotele. Przy ścianach ustawiono wspaniałe szafki, zastawione drogimi trofeami i rzeźbami.

Dwór ten ma ogromne rozmiary, więc do obejrzenia go potrzeba wiele czasu. Krętymi korytarzami można dotrzeć do licznych sypialni z imponującymi łożami i meblami. Obok każdej znajduje się łazienka z wygodnymi, magicznymi wannami, w których ze srebrnych kurków leje się woda. Wszędzie przeważają wszelkie odcienie zieleni i srebra oraz motywy węży. To jeden z tych rodów, który za wszelką cenę stara się podkreślić swą czystość krwi i przynależność do Slytherina.

Miejsce w tej rezydencji znalazła także dla siebie ogromna biblioteka z milionami omszałych tomów, ksiąg napisanych w nieznanym języku i bardzo rzadkich białych kruków. Do czytelni słońce dochodzi przez bajecznie kolorowe witraże. W dworku jest nawet pokój przeznaczony jedynie dla kolekcji broni, zbieranej przez rodzinę Lucjusza od wieków.

Kiedy Czarny Pan odzyskał siły i starał się opanować świat czarodziejów, uczynił z majątku Malfoyów swoją chwilową siedzibę. Więził tutaj swoich zakładników a następnie zabijał po strasznych torturach. Jedną z nieszczęśnic, którą spotkał była m.in. Charita Burbage - nauczycielka mugoloznawstwa w Hogwarcie.

We dworze znajdowała się także piwnica, służąca wtedy za miejsce do przetrzymywania więźniów. Przez pewien czas zamykano w niej znanego wytwórcę różdżek, pana Ollivandera oraz trzech uczniów Hogwartu: Lunę Lovegood, Ronalda Weasleya, i chłopca, który pokonał w późniejszym czasie siłę Lorda Voldemorta - Harry`ego Pottera.

W tym domu na każdym kroku widać przepych i bogactwo. Każdy może znaleźć tu coś dla siebie... Jeden zaciszny zakątek, a drugi odpowiedzi na nurtujące go pytania w obszerne wyposażonej bibliotece.

Kto wie, czy ten dwór nie kryje więcej mrocznych tajemnic... Na to pytanie chyba nigdy nie uzyskamy satysfakcjonującej odpowiedzi, a o siedzibie Malfoyów wciąż krążyć będą legendy, a każdy odnajdzie w nich coś innego, interesującego dla siebie samego.




Nadesłane przez: Crayon
Dodane: marzec 06 2008 09:18:13
Komentarze
~dzulia F
Dodano dnia 06 September 2008 19:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Fajnie by było mieszkać w takim miejscu... robi wrażenie...
Art bardzo dobry nie znalazłam zadnych poważnych błędów. Opisuje ich dom ze wszystkimi elementami dzięki czemu, łatwiej jest go sobie wyobrazić. Uważam że, zasługuje na W.
~Temeraire F
Dodano dnia 11 October 2008 14:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
No, to jedziemy...
Na początku troszkę Ci posłodzę. A więc, styl masz bardzo, bardzo dobry, prawie wybitny. Ładnie radzisz sobie z ortografią i z interpunkcją, unikasz powtórzeń - używasz synonimów - przez co artykuł staje się ciekawszy. Wyczerpałaś temat, wszystkie najważniejsze i najbardziej potrzebne informacje zawarłaś w tym tekście i ładnie ubrałaś w słowa...
A teraz błędy... Błędy, błędy... Były. Drobne, co prawda, ale jednak.

Obok każdej znajduje się łazienka z wygodnymi, magicznymi wannami, w których ze srebrnych kurków leje się woda

Przeszkadza mi tutaj wyrażenie "w których". Zrozumiałam w lot, co chciałaś tu wyrazić, ale na pierwszy rzut oka (ucha) wyszło to tak, jakby to w środku tej wanny były kurki z wodą. Więc lepiej by było: Obok każdej znajduje się łazienka z wygodnymi, magicznymi wannami, do których ze srebrnych kurków leje się woda.

To jeden z tych rodów, który za wszelką cenę stara się podkreślić swą czystość krwi i przynależność do Slytherina.

Wyraz "Slytherin" w dopełniaczu brzmi "Slytherinu", bo tutaj mówisz o domu w Hogwarcie. Gdybyś pisała o postaci Salazara, wtedy forma "Slytherina" byłaby poprawna, ale nie tutaj.

Błędów w zasadzie tylko tyle. Jak widzisz, nie są one poważne. Jeszcze być może gdzieniegdzie brak przecinka, ale miejsca wyleciały mi z głowy.
Ocena... Za tak wspaniały artykuł dam Wybitny, pomimo Twoich błędów.
~Villemo F
Dodano dnia 26 October 2008 12:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Artykuł bardzo mi się podoba. Oprócz błędów wymienionych przez poprzedniczkę nie znalazłam nic innego. Temat ciekawy i treść napisana w przejrzysty i zrozumiały sposób. Daje W i zachęcam do dalszego pisania ;P
~ferret F
Dodano dnia 08 May 2009 12:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 127
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Podoba mi się. Jest przejrzysty, czytelny, zrozumiały. Nie zauważyłam więcej błędów.
Kiedy przeczyta się ów artykuł, od razu jest w głowie lepsze wyobrażenie dworku.
Daję W.
~BellaTrixi F
Dodano dnia 10 August 2009 21:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 335
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 41
Data rejestracji: 24.06.09
Medale:
Brak
Artykuł bardzo fajny i sam pomysł opisania dworu Malfoyów również świetny.
Ciekawe musi być mieszkanie w takiej rezydencji.
Daje W.
~Sebik5 F
Dodano dnia 14 May 2010 20:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 30.04.10
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy i zawierający duży ciekawych rzeczy artykuł. Dzięki tobie dowiedziałem się gdzie ten niefajny Malfoj mieszkał. Fajny dom tylko właściciele są niemili.
~dark shadow F
Dodano dnia 25 February 2011 19:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
Artykuł świetnie napisany i przyjemny w lekturze. Bardzo mi się podobało.

Ach.... Jak pięknie by było tam mieszkać,... i to z Draconem ,ach. Nie mogę czytać takich rzeczy bo lista prawie nierealnych marzeń dłużeje.

A za artykuł rzecz jasna "WYBITNY"
~Lord Eddels F
Dodano dnia 09 August 2011 10:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Gracz Quidditcha Ravenclawu
Punktów: 127
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 01.08.11
Medale:
Brak
Świetny artykuł, jeden z najlepszych na tej stronie. Jak zostanę milionerem to taki dwór każę zbudować i na pewno was zaproszęOczko
Na prawdę fajnie napisany, daję W.
~Lily2406 F
Dodano dnia 05 February 2012 19:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 235
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 31.01.12
Medale:
Brak
Aż chciałabym go zobaczyć.I być może trochę pomieszkac.A teraz już wiem w ostatniej cześci filmu, tam gdzie zabili tą nauczycielkę, i tam gdzie ich trzymano.Nigdy bym nie powiedziała, że to dom Malfoy'ów!Uśmiech.Bardzo fajny artykuł.;P
~Faria7 F
Dodano dnia 17 June 2012 13:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2652
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 10.06.11
Medale:
Brak
Trochę tajemniczy ten dom Uśmiech nie wiem, czy chciałabym w nim mieszkać, ale na pewno chciałabym go zobaczyć. Daję wybitny, bo wszystko bardzo ciekawie opisane Uśmiech
~marihermiona F
Dodano dnia 18 August 2012 09:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1058
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 06.07.12
Medale:
Brak
Ja tam chcę mieszkać i tylko żeby jeszcze basen byłxD Art. długi i wyczerpujący. Bardzo mi się podoba.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 27 December 2012 19:17
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Bardzo ten artykuł mi się spodobał więc dam W bez najmniejszych wątpliwości - jednak takie miejsce jak dwór Malfoya nie przemawia zbytnio za mną, ja lubię skromność, ciepło, kameralny styl życia - dlatego najlepiej czułbym się w domu Severusa lub chatce Hagrida... Uśmiech
~kossa00 F
Dodano dnia 24 March 2013 20:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 22.03.13
Medale:
Brak
Właśnie tego szukałam ^^ Dokładnego opisu mojej ulubionej rezydencji/dworu (nie wiem jak to nazwać) Sam artykuł zarąbisty ^^ Wybitny oczywiście
~Narcissa Black F
Dodano dnia 27 June 2014 22:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 26.05.14
Medale:
Brak
I tego właśnie szukałam krótkiego, zwięzłego i rzeczowego opisu rezydencji Malfoy'ów Nie znalazłam błędów. Art bardzo mi się podoba poprawny stylistycznie i gramatycznie. Chociaż zastanawiam się skąd znalazłeś info o bibliotece, ale fakt podczas czytania książki mogło mi to umknąć. Daję W
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 31 May 2015 18:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Dobry artykuł, część szczegółów już znałem, ale reszta nie wiem nawet z jakiego źródła pochodzi. Nawet jeśli to tylko wyobraźnia Autorki/Autora, to wszystko by się zgadzało. Rodzina Malfoyów była bajecznie bogata. Jest nawet jakieś oszacowanie magazynu "Forbes", odnośnie ich majątku, jest tam także i innych fikcyjnych postaci. Osobiście taki styl życia by mi nie odpowiadał, dom ma być domem, a nie jakimś "użytkowym muzeum". Ogród jest w porządku, ale ja wolę też bardziej naturalny, bez perfekcyjnego przycinania każdej gałązki.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 95% [21 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 5% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 261
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59