Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
O Pokoju Życzeń
O Pokoju Życzeń
- Och, nigdy bym nie posunął się do twierdzenia, że znam wszystkie sekrety Hogwartu, Igorze - powiedział (...) Dumbledore. - Na przykład dziś rano pomyliłem drogę do łazienki i znalazłem się w jakimś pokoju o wyjątkowo pięknych proporcjach, którego nigdy przedtem nie widziałem. Odkryłem w nim wspaniałą kolekcję nocników...
Wróżbiarstwo
Wróżbiarstwo jest to, jak wspomniała pani profesor Trelawney "najtrudniejsza ze wszystkich nauk magicznych". Tutaj chciałabym przystać na chwilę, ponieważ myślę, że Trelawney ma racje. Przyszłość jest bardzo trudno przepowiedzieć. Wiążą się z tym mgliste przypuszczenia, niedogodności związane z życiem danej osoby... No i w temat wchodzi również kwestia tego, czy ktoś ma w sobie to magiczne "trzecie oko", czy jest obdarzony tym darem i czy nie jest zwykłym oszustem. Czytając między wierszami w książce pani Rowling dowiadujemy się, że ten dar jasnowidzenia często nie pojawia się przez trzy pokolenia.

Głównymi rzeczami, które interesują większość ludzkości to szczęście w miłości i sprawach finansowych. Te złe informacje rzadko są brane pod uwagę, gdyż ludzkość woli dowiadywać się i przede wszystkim żyć tymi dobrymi przepowiedniami.

Znane sztuki przepowiadania przyszłości-

+ ASTROLOGIA (wróżenie z gwiazd)- nauka, praktykowana przede wszystkim przez centaury, ale także przez niektórych wróżbitów. Astrologia ma na celu interpretacje informacji zapisanych w gwiazdach, które mogą mieć jakieś istotne znaczenie w naszej przyszłości. Wg Firenza, centaura, nauczyciela wróżbiarstwa w 5 klasie, ruchy gwiazd i planet nie mają wpływu na drobne wypadki człowieka i nie tyczą się pojedynczych osób.
Jednak wg profesor Trelawney dzięki astrologii można kreślić dokładne horoskopy.

+ KARTOMANCJA (wróżenie z kart)- używa się głownie pospolitej karty do gry lub kart do tarota. Ten ostatni dzieli się na małe Arkana (Małe Tajemnice Życia) i wielkie Arkana.

+ KRYSZTAŁOWA KULA- kule wykonywane są oczywiście z czystego kryształu bez skazy. W jej mglistym wnętrzu można zobaczyć przeróżne kształty mające jakieś znaczenie. Nic dziwnego, że Ron powiedział "Wieczorem będzie bardzo mglisto". Wróżenie z kryształowej kuli jest bardzo trudne i wymaga wielkiego skupienia.

+CHIROMANCJA (wróżenie z dłoni)- według wróżbitów na podstawie lewej dłoni określany jest charakter człowieka, a na podstawie prawej postawy i działania człowieka.

+WRÓŻENIE Z HERBACIANYCH FUSÓW- by powróżyć z herbacianych fusów należy zaparzyć liściastą herbatę, wypić ja, lewą ręką zakręcić trzykrotnie filiżankę i postawić na spodeczku dnem do góry tak, aby wyciekła z niej resztka płynu. W trzecim tomie możemy znaleźć przykłady interpretacji herbacianych fusów- "krzyż"- próby i cierpienia; "słońce"- szczęście; "żołądź"- przypływ gotówki; "jastrząb"- śmiertelny wróg; "pralka"- atak; "czaszka"- niebezpieczeństwo; no i oczywiście "ponurak"- śmierć.

+PIROMANCJA- wróżenie z płomieni. Wpatrując się w układ płomieni, w to w jaki sposób się spala można dopatrzeć się ważnych informacji dotyczących naszej przyszłości. Paląc liście i zioła, jak tłumaczył Firenzo, i obserwując dym i płomienie dostrzec można symbole i znaki. Jest to technika trudna i nawet centaurom, które są bardzo inteligentne i mądre opanowanie jej zajmuje dużo czasu.

+PRZEPOWIEDNIE OD- DO- przepowiednie te są wymawiane w obecności drugiej osoby, ale nie zawsze. Łatwo rozpoznać, kiedy ktoś wymawia prawdziwą przepowiednie- głos się zmienia, oczy stają w słup i często się zdarza, że osoba wypowiadająca przepowiednie nie pamięta, co powiedziała. Wpada w taki jakby trans. Jednak niektórzy wróżbici zapisywali swoje przepowiednie, np Nostradamus.

Jednak te wszystkie znaki i symbole interpretowane za pomocą tych technik nie zawsze mogą być trafne. Zdarzają się pomyłki i niedogodzenia, ale jak przyznał Firenzo każdy może się pomylić, źle odczytać znaki...

NAJSŁAWNIEJSI WRÓŻBICI-
Pytia
Kasandra
Nostradamus
Kalchas

Ktoś kiedyś powiedział "We wróżby nie trzeba wierzyć, trzeba je tylko brać pod uwagę"...




Nadesłane przez: Lavanda
Dodane: luty 15 2007 19:05:01

Bibliografia:
Źródła – Wikipedia.
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 26 August 2008 16:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ciekawy opis lekcji, za którą zapewne nie przepadali uczniowie (mówiąc ściślej, jeśli ja bym miała taką nauczycielkę, która na każdej lekcji wróżyła by mi rychłą śmierć to też bym jej nie lubiła)
Ale fajnie opisane, więc dam 'PO'
~tyska17 F
Dodano dnia 29 August 2008 23:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 133
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Kasandra jest moją idolką to ona wywróżyła międzi innymi koniec świata a jej wszystkie wróżby sprawdzają się jedna po drugiej. Co do artykułu mozna było bardziej rozwinąć zastosowanie wróżb ale wtedy z koleji bylo by za długo i nie ciekawie niech bedzie-Po
~Ginny x3 F
Dodano dnia 21 January 2009 18:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -73
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 21.01.09
Medale:
Brak
hm niezły artykuł. chyba lubiłabym te lekcje (pomijając nauczycielkę) no i chyba każdy chciałby znać swoją przyszłość i wiedzieć skąd można ją odczytać. PO
~Ann Black F
Dodano dnia 28 January 2009 17:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Gryffindoru
Punktów: 431
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 25.01.09
Medale:
Brak
Najbardziej z tego wszystkiego pociąga mnie wróżenie z fusów. xD No, nawet gdybym miała ujrzeć ponuraka xD Wróżyłam sobie kiedyś i fajnie wychodziło xD
~Sashka13 F
Dodano dnia 03 February 2009 15:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Lekcje Wróżbiarstwa prowadzone przez Trelawney, na pewno nie byłyby dla mnie odpowiednie czy interesujące, uczęszczałabym na nie, ale tylko ze względu na humor lub sen^^. Jednak wróżby, przepowiadanie przyszłości to coś, co lubię. Trelawney była trochę stuknięta, no, ale nie zapominajmy, że to właśnie Sybilla wypowiedziała słowa przepowiedni (pewnie nie jednej^^). Artykuł oceniam na Wybitny.
~huncwot F
Dodano dnia 27 April 2009 16:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 24.04.09
Medale:
Brak
Ach... to wróżbiarstwo... Nie przepadam za wróżbiarstwem. Może nie tyle za przedmiotem co za Trelowney. Ta "Stara nietoperzyca" jak powiedział ron wciąż jakieś głupie przpowiednie. I jest przekonana że jest najlepszym jasnowidzem wszechczasów... jak jej prababcia. Hmm... a to jej wewnętrzne oko jest tak małę że nie nie widzi budynku. Najbardziej mnie zdziwiło że to ona powedziała przepowiednie o voldemorcie :/
~Doys F
Dodano dnia 28 July 2009 22:36
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -234
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 28.07.09
Medale:
Brak
W sumie to coś z tym wróżbiarstwem jest.
Codziennie biore pod uwagę mój horoskop i w wiekszości przypadkach się sprawdza Uśmiech)
Daje wybitny Uśmiech)
~lilka33312 F
Dodano dnia 06 December 2009 10:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 05.12.09
Medale:
Brak
Ja osobiście nie chciała bym uczęszczać na ten przedmiot Uśmiech
Według mnie nie jest interesujący xD Ale daję W.
~pepes93 F
Dodano dnia 11 December 2009 21:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 108
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 05.11.09
Medale:
Brak
Wydaje mi się ,ze wróżbiarstwa nie da się nauczyć trzeba mieć to coś w sobie. Trzeba się takim urodzić. Mieć To wewnętrzne oko ;p gdybym czuła ,że nie nadaję się do wróżbiarstwa po prostu bym z niego zrezygnowała bo nie miało by to sensu jak w przypadku Harry`ego i Rona.
Jest to nauka taka ee nieścisła. Nie można powiedzieć ,ze coś stanie się na pewno i czy nasze wnioski są poprawne.
Dobrze wiemy ,że Trelawney po prostu zmyślała. Nie wiem jak ona mogła tego nauczać jak nie potrafiła nic przepowiedzieć tylko bredziła cały czas o smierci i to co jej się nawinie na język ;p
Artykuł mi się podoba bardzo. Ciekawy , przejrzysty daje W Uśmiech
~Bellatrix-Lestrange F
Dodano dnia 26 December 2009 19:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -62
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 26.12.09
Medale:
Brak
Wróżbiarstwo jest trudne , ale jeśli się chce można wszystko. Bardzo przydaje się do zniszczenia wrogów. OKulumencja jest w zasadzie wróżbiarstwem wg. mnie.
~Weasleyy F
Dodano dnia 29 December 2009 19:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 153
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 08.12.09
Medale:
Brak
Nic szczególnego to wróżbiarstwo.
Zrezygnowałbym od razu, chyba że faktycznie miałbym otwarte "Wewnętrzne oko" xD
Wróżenie z herbacianych fusów jest niezłe, ale..
ja chyba po prostu lubię herbatę Dowcipniś
OKulumencja jest w zasadzie wróżbiarstwem wg. mnie.

Wątpię. Okulumencja to ochrona umysłu przed włamaniem. A co ma ochrona umysłu do wróżb i przepowiedni??
Też lubię fragment "pogodowej przepowiedni Rona" xD
Ładnie napisane, proste.. Daję PO
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 09 February 2010 16:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Ron świetnie skomentował wróżenie z kuli ... Oczko Podążył metodą ''na chłopski rozum''. Artykuł jest napisany bardzo elegancko, wszystkie najważniejsze metody wróżenia zostały w nim ujęte. Nie znalazłem też rażących błedów, choć parę zdań brzmi trochę gorzej. Artykuł jest całkiem niezły - PO.
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 21 March 2010 10:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. A samo wróżbiarstwo jest na pewno trudne. Trzeba mieć w sobie to coś i trzeba mieć jakieś chęci. Dajmy na przykład Trelawney. Poświęciła na to całe życie i jedynie tylko raz (chyba, takie jest moje zdanie) udało jej się trafie przepowiedzieć przyszłość - tutaj mam na myśli przepowiednię związaną z Harrym. A poza tym, była potomkiem tej całej Kasandry.
A tak ogółem, daję Wybitny.
~Ron555 F
Dodano dnia 11 April 2010 13:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 10.04.10
Medale:
Brak
bardzo fajny artykuł, ale myślę że wróżbiarstwo nie jest najtrudniejszą ze wszystkich nauk na świecie,a tak w_ogóle daję PO
~olaXD F
Dodano dnia 16 April 2010 19:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 07.04.10
Medale:
Brak
Wróżbiarstwo jest to, jak wspomniała pani profesor Trelawney "najtrudniejsza ze wszystkich nauk magicznych". Tutaj chciałabym przystać na chwilę, ponieważ myślę, że Trelawney ma racje. Przyszłość jest bardzo trudno przepowiedzieć. Wiążą się z tym mgliste przypuszczenia, niedogodności związane z życiem danej osoby... No i w temat wchodzi również kwestia tego, czy ktoś ma w sobie to magiczne "trzecie oko", czy jest obdarzony tym darem i czy nie jest zwykłym oszustem. Czytając między wierszami w książce pani Rowling dowiadujemy się, że ten dar jasnowidzenia często nie pojawia się przez trzy pokolenia.
Te kawałek bardzo mi się podoba!
Nie lubię wróżbiarstwa i pani Trelawney nie wiem dlaczego!Uśmiech
Ale artykuł jest super dużo informacji!
Oczywiście daje W !
Milva: Nie ma potrzeby pisania stu wykrzykników i odstępów na pięć linijek.
~patronus32 F
Dodano dnia 01 May 2010 23:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 26.04.10
Medale:
Brak
Nie lubię Trelawney i jej lekcji ale najciekawsze było wróżenie z herbacianych fusów bo to akurat się sprawdziło jakimś cudem ale więcej można się dowiedzieć z planet od centaurów.

Daję ''POWYŻEJ OCZEKIWAŃ'' oczywiście.
~xDNatixD F
Dodano dnia 09 May 2010 19:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 84
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 07.05.10
Medale:
Brak
Artykuł bardzo ciekawy, miło się czyta, a co do wróżbiarstwa to uwielbiam tą lekcję! Jest ona na 2 miejscu w mojej liście najlepszych Hogwartowskich lekcji xD
Oczywiście daję WYBITNY Uśmiech)
~Lilka Potter F
Dodano dnia 21 May 2010 19:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 416
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 13.05.10
Medale:
Brak
Śliczne.Moją ulubioną wróżbą jest ta z fusów i od- do-.Nie zauważyłam błędów.No nie wiem...Chyba dam Okropny...Nie,no tylko żartuję,oczywiście dam WybitnyOczko!
~Ginny_Ruda F
Dodano dnia 13 July 2010 10:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1034
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 110
Data rejestracji: 19.06.10
Medale:
Brak
Sam opis wróżbiarstwa jest ciekawy i wybrałaś oryginalną drogę pisania artykułu także jest dobrze. Wspominając wróżbiarstwo z Hogwartu to profesor Trelawney to była ''dziwno zaskakująco śmieszna '' osóbka.
x DD No bo te jej ciągłę przepowiadanie śmierci Harry'ego i tak dalej dibijało mnie, ale jak wymyśliła naprzykład pracę domową, tę w której Harry i Ron zmyślali wspólnie to co się im przytrafi względem różnych planet rozwaliło mnie na kolana ! ;DD ''Będziesz się dwa razy topił?'' - słowa Hermiony do Rona gdy przeczytała jego pracę. haahah x D
Artykuł jest wporządku. Daję W.
~kondzik1808 F
Dodano dnia 14 August 2010 19:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 57
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 14.08.10
Medale:
Brak
Nie, nie, nie. Nie lubię wróżbiarstwa!
Choć sam artykuł nie jest zły. Jak miałbym wybierać metodę wróżenia na tej lekcji, to zdecydowanie byłaby to kryształowa kula. ;>
Chociaż można byłoby się pośmiać na nich z naszej wiecznie rozkojarzonej profesor Trelawney.
Artykuł: ZADOWALAJĄCY. Oczko
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 44% [23 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 42% [22 głosów]
Zadowalający Zadowalający 6% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 2% [1 głos]
Okropny Okropny 6% [3 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 463
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59