Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Przyjaźń
Przyjaźń
Ale od tego czasu zaprzyjaźnili się z Hermioną. Są takie wydarzenia, które - przeżyte wspólnie - muszą zakończyć się przyjaźnią, a znokautowanie trzymetrowego trolla górskiego na pewno jest jednym z nich.
Znowu błąd!
Chciałabym zwrócić Wasza uwagę na pewien błąd, który zauważyłam, czytając po raz kolejny książkę "Harry Potter i Książę Półkrwi". Na początek przytoczę pewien cytat pochodzący z tejże książki, dokładnie z rozmowy Dumbledore'a z Harrym.

"-Panie profesorze, czy on [Voldemort] znowu starał się o posadę nauczyciela obrony przed czarna magia? Nie powiedział...
- Och, z całą pewnością chciał być nauczycielem obrony przed czarna magia - odrzekł Dumbledore. - Wykazały to późniejsze wypadki. Bo widzisz, od czasu, gdy odmówiłem tej posady Lordowi Voldemortowi, jeszcze ZADNEGO nauczyciela obrony przed czarna magia nie udało nam się utrzymać dłużej niz. rok."


Zwróćcie uwagę na słowo "żadnego", gdyż jest ono tutaj bardzo ważne. Dumbledore mówi, że od czasu, kiedy o posadę nauczyciela obrony przed czarną magią starał się Voldemort, żaden nauczyciel nie uczył tego przedmiotu dłużej niż rok. Nie wiemy dokładnie, kiedy Voldemort przyszedł do Dumbledore'a z prośba o mianowanie go nauczycielem, lecz z całą pewnością musiało to być przed atakiem na Harry'ego, czyli mniej więcej ponad 16 lat przed rozmowa Harry'ego z Dumbledore'em. Tak wiec wszyscy przedstawieni w książkach o Harrym nauczyciele obrony przed czarna magia powinni podlegać tej "klątwie". I rzeczywiście, sprawdza się ona, jeśli chodzi o Gilderoya Lockharta, Remusa Lupina, Barty'ego Croucha Jr. vel Szalonookiego Moody'ego, Dolores Umbridge oraz Severusa Snape'a. Jednak jest tutaj jeden wyjątek. Chodzi mianowicie o profesora Quirrella. Uczy on w Hogwarcie, kiedy Harry jest w pierwszej klasie i, choć nie jest to co prawda dosłownie, jasno powiedziane, to możemy stwierdzić z całą pewnością, że uczył tam już wcześniej. Oto dowody, na których opieram to stwierdzenie:
1. Podczas uczty powitalnej w dzień rozpoczęcia roku szkolnego Dumbledore zawsze przedstawiał nowych nauczycieli (tak jak to było np. z Lupinem czy Umbridge). Natomiast w czasie uczty w "Kamieniu Filozoficznym" dyrektor nie przedstawia Quirrella. Stąd wniosek, że nie jest on nowy - musiał uczyć w szkole już wcześniej.
2. W "Dziurawym Kotle", kiedy Harry i Hagrid spotykają Quirrella, Hagrid dosyć szczegółowo opowiada o profesorze, jego sposobie bycia oraz doświadczeniach życiowych. Skąd mógłby tak dobrze znać nauczyciela, gdyby był on nowy i miał dopiero zacząć pracę?
3. Pierwszego dnia w Hogwarcie Harry pyta Percy'ego Weasleya o nauczycieli i okazuje się, że Percy również zna Quirrella. Nie znałby go raczej, gdyby Quirrell był nowy, zwłaszcza, że nie został przedstawiony na uczcie.

Myślę, że są to wystarczające dowody potwierdzające to, że w książce znalazł się błąd (lub pomylił się w swojej wypowiedzi sam Dumbledore, co jest jednak bardzo mało prawdopodobne). Tak więc - nawet najlepszym książkom i najlepszym pisarzom zdarzają się błędy.




Nadesłane przez: Keyra
Dodane: marzec 15 2007 09:58:13
Komentarze
~Lily_niki F
Dodano dnia 26 August 2008 03:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 277
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Tak to jej błąd, ale (zawsze musi byc) w tomie czwartym jest napisane, jak Voldi mówi, że po trzynastu latach natknął się na czarodzieja (w swojej puszczy) który zaczynał pracę w Hogwarcie Uśmiech więc jak widac jest u troszkę pogmatwane Uśmiech daję Z...
~Yennefer F
Dodano dnia 29 August 2008 22:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1801
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 151
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Tak, rzeczywiście występują błędy, ale trudno się temu dziwić. Rowling musi pamiętać wszystko, od początku pierwczej części do końca siódmej części i dodatkowo elementy, które nie znalazły się w książkach. Aha, ocena... niech będzie ZADAWALAJĄCY. Chociaż, niewiem czy nie za nisko. Dałabym +Z, ale to niestety nie możliwe.
~Doti_Tonks F
Dodano dnia 01 September 2008 13:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 741
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 51
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Wydaję mi się, że czytałam w jakimś artykule z J.K. Rowling właśnie o tym. Ona wyjaśniała, że Quirrell uczył już wcześniej w Hogwarcie, ale innego przedmiotu (chyba Mugoloznastwa, ale nie jestem do końca pewna). W roku w którym Harry zaczął naukę Quirrell zmienił wykładany przez siebie przedmiot na OPCM. Nic dziwnego, że wszyscy go znali w szkole.
~BellatrixLestrange F
Dodano dnia 02 September 2008 22:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1269
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 150
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Jeśli chodzi o 1 punkt, t nie jest powiedziane, że Dumbledore MUSI przedstawiac każdego nowego nauczyciela.
Co do 2 i 3 to masz absolutną rację, mimo, że nigdy się nad tym nie zastanawiałam.
~Charlotte F
Dodano dnia 04 September 2008 23:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 16
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 04.09.08
Medale:
Brak
Może i to był błąd, ale Quirriell mógł uczyć rok przed przybyciem harry'ego. A Voldemort sie w nim "zagnieździł" xD i nie chciał, żeby odchodził, ato przecież on rzucił klątwę. Stawiam PO
~Giny F
Dodano dnia 07 September 2008 17:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 931
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 199
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Masz rację. Jest błąd w książce.
Może i to był błąd, ale Quirriell mógł uczyć rok przed przybyciem harry'ego. A Voldemort sie w nim "zagnieździł" i nie chciał, żeby odchodził, a to przecież on rzucił klątwę.

Ale chyba Chrlotte ma rację. Chociaż klątwa, to klątwa. Poza tym powinni zauważyć, ze jeśli Quirriell utrzymał się na 2-gi czy kolejny rok, to coś jest nie tak.
Bardzo fajny artykuł.
~cho_black F
Dodano dnia 03 October 2008 19:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 03.10.08
Medale:
Brak
Ale przecież ta klątwa wtedy dotyczyła by i Voldemorta i quirrella naraz.Bo CZarny pan był w jego głowie,więc dziwne by było,żeby sam trafił w siebie klątwą.Stąd wniosek,że nikt się nie pomylił,a błędów nie było.
~atrammarta F
Dodano dnia 04 December 2008 19:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1561
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 60
Data rejestracji: 02.12.08
Medale:
Brak
W tak rozbudowanych fabułach często zdarzają się różne pomyłki. Ja myślę, że Rowling wstawiła tu to słowo tylko po to, by nadać grozę sytuacji. Może nawet nie tylko co grozą, a wyrazistości.
Ja nie wiązałabym z nią żadnych dalej idących wniosków.
~Kasztan F
Dodano dnia 18 December 2008 12:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1453
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 88
Data rejestracji: 22.11.08
Medale:
Brak
A może Slatero uczył czegoś innego? Na przykład... eee... Czegoś innego xD
W każdym będź razie... A może chodziło o to, że Voldemort miał go we swoim władaniu sra ta ta ta sra ta ta ta?
I dlatego wytrwał dłużej niż rok na tym stanowisku?
Artykuł bardzo ciekawey, poprarty cytatami.
Ale nie zgadzam się co do punktu 3. Sądzę, że skoro Q. bywał w Dziurawym Kotle, to Weasleyowie mogli go tam poznać.
Buziole
Onomatopeja
~Half-Blood Princess F
Dodano dnia 25 December 2008 19:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 496
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 65
Data rejestracji: 25.12.08
Medale:
Brak
Jakoś nie zastanawiałam się wcześniej, dlaczego Hagrid i Percy wiedzieli sporo na temat Quirella... Ale daje do myślenia... Być może, uczył wcześniej w Hogwarcie, albo to po prostu zwykły błąd Pani J.K. Rowling... Język
~Mandarynka F
Dodano dnia 27 December 2008 19:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1332
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 25.12.08
Medale:
Brak
Znów potwierdzam trafność spostrzeżeń. A co do tego, że mógł "kiblować" dwa lata (lub więcej) to może dlatego, że miał Voldemorta na głowie? Może to trzymało go przy tej pracy?
~aneta_zyleta F
Dodano dnia 27 December 2008 23:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 123
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 27.12.08
Medale:
Brak
moze byc tak ze uczyl dwa lata tylko ze pierwszy rok uczyl on, a w drugim byl kierowany przez Voldemorta, czyli tak jakby to Voldemort uczyl, ale faktycznie cos tu jest nie tak
~Innocence F
Dodano dnia 15 January 2009 22:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 105
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 14.01.09
Medale:
Brak
Powtórzę się, ale co tam!
W sumie, po dłuższym zastanowieniu, możesz mieć faktycznie rację. Nie jest jednak jasno napisane, czy piastował stanowisko nauczyciela OPCM od dłuższego czasu niż rok, czy tylko przeniósł się z posady na posadę, a Dumbledore po prostu o tym nie wspomniał. Kwestia dyskusyjna ;P
~emilie F
Dodano dnia 20 January 2009 17:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -14
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 30.12.08
Medale:
Brak
Myślę że autorka mogła się pomylić przecież jest tylko człowiekiem i ma prawo do błędów jednak nie jest do końca jasno pewne czy pomyliła się. Mógł przecież pracować na innym stanowisku lub przedstawianie nauczycieli bylo rytualem dopiero od drugiej klasy. Precy i Hagrid mogli go znac z jakiejs wlasnej histori ale nie wydaje mi sie ze jest mozliwe dowiedzenie sie prawdy. Oczko
~Szczena Evans F
Dodano dnia 27 January 2009 14:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
Przecież Quirell praktycznie był Voldemortem. Może dlatego przetrwał. A poza tym Dumbledore był stary. Może miał sklerozę(ZGADZAM SIE Z TYCH TO NAPEWNO BYŁA SKLEROZA)CHOCIAŻ MOŻLIWE JEST BY UCZYŁ INNEGO PRZEDMIOTU CHOCIZŻ jak Snape zaczął uczyć obrony przed czarną magią to Dumbledore go przedstawił i skoro Quirell uczył innego przedmiotu to na jego miejsce powinien przyjsć kto inny a nikogo nowego nie było mysle ze to był bład Rowling chodziaż ksenofiliuslovegood mógł mieć racje że dumbledore zapomnial.Percy mógł go znać bo był prefektem może mu powiedzieli a Hagrid zazwyczaj zna nowych nauczycieli pamiętacie jak hermiona powiedziała że lockhart był najlepszym kandydatem na to stanowisko a Hagrid powiedział że był JEDEYNYM kandydatam czyli musiał go wcześciej poznać le artykuł swietny daję W
~Ginny2378 F
Dodano dnia 30 January 2009 17:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 27
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 23.01.09
Medale:
Brak
Ja myślę, że tu chodzi o klątwę nad stanowiskiem nauczyciela OPCM, ale przecież Quirrell nie musiał tego nauczać, mógł uczyć jakiegoś innego przedmiotu.
~Sashka13 F
Dodano dnia 31 January 2009 17:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Dobre spostrzeżenie.

______ EDYCJA _________

Przeczytałam właśnie post Szczena Evans (?^^) i muszę przyznać temu rację. Przecież Quirell BYŁ Voldemortem, a ten nie zabiłby, zesłał do Azkabanu itp. kogoś, dzięki komu mógłby dostać Kamień Filozofów.
~Rewolucja F
Dodano dnia 05 March 2009 18:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Tak więc - nawet najlepszym książkom i najlepszym pisarzom zdarzają się błędy.

o, tak. z tym w stu procentach się zgodzę. nawet ktoś tak perfekcyjny i wspaniałomyślny jak Rowling, może popełniać błędy.
Cóż. Co do samego Quirella, mam pewną wątpliwość. Przecież w czasie panowania Quirella na stanowisku nauczyciela obrony przed czarną magią, Voldemort mieszkał w ciele Quirella, więc sam umarłby, poniekąd, gdyż byłby samym odłamkiem duszy. Cóż, artykuł niezły, argumenty dość racjonalne i przemyślane, gratuluję. :}
~PieTraS F
Dodano dnia 19 March 2009 19:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
nawet to ciekawe, tylko troche, jakby to ujac, poplatane.
Czytajac komenty innych graczy to juz calkowicie uznalem to za poplatane.
ale art bardzo fajny. daje W.
~Patryk realowiec F
Dodano dnia 26 March 2009 22:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 38
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 26.12.08
Medale:
Brak
albo Quirrell dostał posadę pod koniec poprzedniego roku , i dlatego go nikt nie przedstawiał . A i tak uczył niecały rok ponieważ nie wytrzymał do końca roku Uśmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 22% [13 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 37% [22 głosów]
Zadowalający Zadowalający 36% [21 głosów]
Nędzny Nędzny 5% [3 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 313
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59