Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry i Voldemort
Harry i Voldemort
Nadal tego nie rozumiesz, Riddle? Nie wystarczy po prostu ją mieć! Możesz ją trzymać w dłoni, możesz jej używać, ale przez to nie stajesz się jej prawdziwym właścicielem. Nie słuchałeś tego co mówił Ollivander? To różdżka wybiera czarodzieja... Czarna Różdżka rozpoznała swojego nowego pana, zanim Dumbledore umarł, a był nim ktoś, kto nigdy jej nie dotknął. Odebrał różdżkę Dumbledore'owi wbrew jego woli, nie zdając sobie w pełni sprawy z tego, co uczynił, nie mając pojęcia, że najpotężniejsza, najgroźniejsza różdżka na świecie jest gotowa mu służyć.
Bieda
Chciałabym poruszyć kwestię, która nurtowała mnie, od kiedy zaczęłam czytać książki o Harrym Potterze. Chodzi mianowicie o biedę rodziny Wesley. Jest ona mocno zaznaczona i akcentowana we wszystkich książkach cyklu.

Wesleyowie mieszkają w starym, zniszczonym domu o wiele mówiącej nazwie "Nora", noszą stare, niemodne, kupione w sklepach z używaną odzieżą szaty, korzystają z podniszczonych podręczników po starszych braciach. Pytanie, które bardzo mnie zastanawia, brzmi: dlaczego?
Dlaczego każda ich rzecz jest, jak mówi sam Ron, beznadziejna i nic nie warta? Przecież za pomocą transmutacji można zmienić każda rzecz w dowolny inny przedmiot, np. stare szaty zamienić w całkiem nowe. Dlaczego wiec oni tego nie zrobią? Czemu nie wyczarują sobie nowego domu (a da się to zrobić, czego przykładem byli czarodzieje, którzy przybyli na finał mistrzostw świata w quidditchu i wyczarowali sobie na polu namiotowym pałacyki z wieżyczkami i fontannami)?
Rozumiem, ze autorce mogło chodzić (i pewnie chodziło) o symboliczną przyjaźń miedzy sławnym i bogatym bohaterem świata magii (Harry), a z pozoru nic nieznaczącym biedakiem (Ron), jednak uważam, ze jest to sprzeczność. W świecie magii, w którym można otrzymać coć z niczego, nie ma prawa istnieć bieda i ubogie rodziny typu Weasleyowie (tym bardziej, ze wiedzy i zdolności magicznych im nie brakowało). Przecież oni byli mądrymi, lecz biednymi czarodziejami! A Bill był przecież Prefektem, wiec on na 100% mógł przetransmutowac stare rzeczy w nowe!
To troszkę dziwne. I nawet w tych pięciu tomach nie było mowy o innych biednych czarodziejach oprócz rodziny Weasleyów. Więc to jest znów niedopatrzenie Rowling, lub po prostu... coś innego.

Jakie jest Wasze zdanie?



Nadesłane przez: Keyra
Dodane: marzec 16 2007 20:25:01
Komentarze
~Kreska F
Dodano dnia 28 December 2009 20:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Animag Wąż
Punktów: 569
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 03.06.09
Medale:
Brak
O, teraz mnie oświeciło. Weasleyowie nie mogli sobie wyczarować pieniędzy, ponieważ na każdym galeonie, syklu i knucie widnieje numer goblina, który wykuwał daną monetę. Gdyby sami wyczarowali sobie pieniądze, to ten numer seryjny by się nie zgadzał. To coś takiego na zasadzie naszego fałszowania pieniędzy.
~Liliana F
Dodano dnia 02 January 2010 19:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 17
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 25.10.08
Medale:
Brak
Może po prostu, nie da się tak (wątpię w to trochę jednak), albo nie potrafili(w to też trochę wątpię, po przeczytaniu twojej opini, ale podaję możliwości). A przy okazji; skoro byli tacy biedni, to jednak dlaczego Molly nie chodziła do pracy(nie licząc możliwości, że nigdzie się nie dostała, bo to że dzieciaki nie miałyby co jeść, także wykluczam. W końcu do zrobienia kanapek nie potrzeba zbytnio umiejętności kulinarnych)?
~Casadriss F
Dodano dnia 16 January 2010 01:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 09.01.10
Medale:
Brak
Rowling chodziło pewnie o przyjaźń między Ronem a Harrym...czyli nie taką Molfoyową...pozatym czy wyobrażasz sobie by transmutować kamyk w galeon? takim sposobem to nikt by nie był ani biedny ani bogaty...byli by nijacy a co za tym idzie książka stała by sie nudna...
~xxHermionaxx F
Dodano dnia 27 January 2010 14:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -32
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 23.01.10
Medale:
Brak
Ja myślę, że Autorka zrobiła to specjalnie. Przecież to normalne,że oni te pałacyki wyczarowali tylko na mistrzostwa. Gdyby mogli wyczarować sobie stałę domy i wgl to czarodzieje nie musieliby praktycznie zarabiać pieniędzy. Trochę logiki.
!leea F
Dodano dnia 09 February 2010 17:06
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Najwidoczniej kwestia wyczarowania sobie nowych rzeczy, była pewnym niedociągnięciem ze strony Rowling. Gdyby rzeczywiście byłoby to tak proste, to nie istniały by prawie w ogóle sklepy, a kwestia pieniędzy nie odgrywała by tak dużej roli.
wojciec2
TO PROSTE - Hermiona mówi w 7 tomie, że jedzenie jest jedną z paru rzeczy, których nie można wyczarowac, można przywołać...


przykładem byli czarodzieje, którzy przybyli na finał mistrzostw świata w quidditchu i wyczarowali sobie na polu namiotowym pałacyki z wieżyczkami i fontannami)


Należy więc sobie zadać pytanie; skoro można było wyczarować sobie obszerny, wręcz bogaty namiot, to dlaczego nie można wyczarować domu? Może oni wcale namiotów nie wyczarowywali, ale zostawały przywoływane, gdyż już wcześniej istniały będąc ich własnością...
Swoją drogo bieda Weasley'ów, wynikała także, w pewnym stopniu z podanego przez ciebie powodu, mianowicie autorka książki, pragnęła podkreślić różnicę między Ronem a Harrym oraz to ,że mimo tego łączy ich głęboka, mocna przyjaźń.
~Selvaria F
Dodano dnia 01 March 2010 16:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 58
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 28.02.10
Medale:
Brak
Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Uznałam to za tak ma być i już. Możliwe, że sama Rowling to przeoczyła, tak jak większość ludzi którzy czytali te książki.
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 22 March 2010 17:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Na pewno nie łatwo jest jakąś rzecz przemienić w "tą ładną". A poza tym, wiadomo jest, że Pani Weasley była skromną kobietą, i za nic by nie chciała robić się na lepszą kobietę. Uznawała to jaka jest i to jej pasowało.
~Promitet F
Dodano dnia 27 March 2010 15:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Dlaczego każda ich rzecz jest, jak mówi sam Ron, beznadziejna i nic nie warta?

Może J.K. Rowling nie chciała by Ron był bogaty . ! A Harry jest !?
To nie ma sensu . ! Może on ( Ron ) jest po prostu zwyczajny .
A Nora to według mnie normalna nazwa . A jak miała się nazywać .
A rzeczy które dostawał Ron mu mogły się nie podobać . ! Tak chciała
Autorka i tak jest . ! . Artykuł jest dziwny i nie ma sensu . Ale dam 'Z'
~Lilka Potter F
Dodano dnia 15 May 2010 11:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 416
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 13.05.10
Medale:
Brak
Transmutacja jest ograniczoną częścią magii.Nie możesz wyczarować coś z niczego.Zresztą Hermiona mówi o tym w 7 tomie.Są pewne prawa.Dlatego daję NSmutny
~Syrius Black F
Dodano dnia 06 July 2010 08:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 111
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 20.06.09
Medale:
Brak
Po pierwsze jak już ktoś wspomina Hermiona mówi w 7 części o 7prawach Gaunta (czy kogoś tam) które mówią że nie można zrobić coś z niczego oczywiście NIEKTÓRE żeczy można transmutować ale ich nie wiem czy mozna by bylo jeść... Znowu zaś Ron w 4 czesci transmutowal swoje szaty... oczywiscie w czasach czarodziejów stroje się kupowało a nie robiło (tak mysle) nie wiem czy taka Madam Malkin miała więcej wprawy niż pani Weasley, ktora np. cerowała skarpety ;p. Oni byli biedni bo malo zarabiali (wiec czemu pani Weasley nie poszla pracować gdy jej dzieci były w szkole) nie mogli kupować nowych szat a znowu pani Weasley nie miała takiej samej wprawy jak Madam Malkin co do szycia szat itp...
Syrius Black
~marta F
Dodano dnia 21 July 2010 16:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Myślę, że pewnych rzeczy stanowiących o majętności ludzi nie da się tak po prostu przetransmutować. To jest niemożliwe. Innym przykładem biednej rodziny jest rodz. Gauntów, czyli dziadek Voldemorta, jego matka jej brat. Oni również, oprócz matki Czarnego Pana byli czarodziejami i nie potrafili stworzyć sobie lepszego otoczenia do życia. Jednak sądzę, że obca im była transmutacja lub nie byli w niej dobrzy...
Sądzę, że w świecie czarodziejów rzadko, bo rzadko, lecz zdarzają się biedne rodziny. Tylko wówczas czarodziejskie społeczeństwo nie opiera się na samych bogaczach, lecz jest zróżnicowane na biednych, w dużej mierze na tych którym starcza na życie i czasem na wygody, jak również na bogaczy takich między innymi jak rodzina Malfoyów.
Warto dodać, że choć Weasleyowie żyli w biedzie mieli mnóstwo oddanych przyjaciół i byli bardzo kochającą się rodziną...Zyskali również moją sympatię, nie tak jak rodzina wielce dumnych Malfoyów, nie zbyt lubiana w czarodziejskim świecie, lecz traktowana z respektem...
~Larinne F
Dodano dnia 26 August 2010 17:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
A może czarodziejom nie wolno były używać magii do takich celów jak wzbogacanie się? Może Ministerstwo Magii czegoś takiego nie uznawało?
Jeżeli to byłoby dozwolone każdy czarodziej byłby bogaty i po co byłoby im zarabiać i pracować jak mieliby wszystko co tylko sobie wymarzą? Praca nie byłaby im potrzeba.
~Pomyluna-Lovegood F
Dodano dnia 12 September 2010 14:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 49
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.07.10
Medale:
Brak
Ja gdy czytałam książki Rowling , nie zwróciłam na to większej uwagi , ale uważam , że autorka zrobiła to specjalnie . Harry wiedział jak to jest , bo przecież mieszkał z Dursleyami .
~Liselane F
Dodano dnia 21 November 2010 20:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 404
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 13.04.09
Medale:
Brak
To naturalna kolej rzeczy, że są osoby biedne i zamożne. Także w świcie czarodziejów. Pewnych rzeczy nie da się transmutować, czy wyczarować i już! I może zabrzmi to nieco patetycznie, ale Weasley'owie pomimo swego ubóstwa materialnego, byli naprawdę bogaci wewnętrznie (całkowite przeciwieństwo rodziny Malfoy'ów). I to było właśnie najważniejsze Oczko

Daję Z
~filiphd F
Dodano dnia 02 December 2010 18:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 01.12.10
Medale:
Brak
Moim zdaniem Weasleyowie mogliby zamienić wszystkie rzeczy w zupełnie nowe, ale niby po co? Aby stać się kimś lepszym? Nie pieniądze pokazują jaki kto ma charakter. Więc uważam, że oni po prostu nie chcieli stać się bogatszymi. Ma się rozumieć dziwnie to brzmi, bo oni są jedynie kimś wymyślonym przez świetną pisarkę, tak więc to musiało być tak głębiej w psychice Rowling jak i Weasleyów.
~Bellatrix11227 F
Dodano dnia 09 June 2011 16:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 658
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 12.02.11
Medale:
Brak
Trafne spostrzeżenie. Myślę, że tak naprawdę Ron i jego rodzina mieli być tacy od początku. Przecież musi być jakaś różnica między Ronem, Harrym, a Hermioną. Tak się uroiło w głowie szanownej Rowling.
~matheus F
Dodano dnia 06 August 2011 14:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 163
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 24.07.11
Medale:
Brak
magia ma swe granice .
Chodzi o przyjaźń i o kontrast między uczniami.
~Pomyluna1997 F
Dodano dnia 16 August 2011 22:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 91
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 10.08.11
Medale:
Brak
Prawdę mówiąc ja też zastanawiałam się kwestią biedy Weasleyów. I jak wielu innych też doszłam do wniosku, że magia ma granice. Ale na pewno, że Weaslyowie nie byliby tacy sami gdyby mieli kasę, paradoksalnie bieda dodaje im uroku. Fajny artykuł Uśmiech
~Alex Verie F
Dodano dnia 03 September 2011 18:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1012
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 55
Data rejestracji: 25.08.11
Medale:
Brak
Według mnie Rowling zrobiła to specjalnie, ale prawda, to dziwne. Jak kupili różdżki jeżeli nie mieli nawet 1 galeona?! Jak oni książki kupowali wszystkim (nawet używane), szaty itp. żeby nie zapłacić więcej niż 19 zł?! (tak mn.w.) To jest dziwne, ale no... Tak pewnie miało być.
Daje W, za świetny pomysł na artykuł, a poza tym jest dobrze napisany Uśmiech.
~Bellatrixks F
Dodano dnia 30 October 2011 18:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 161
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 04.10.11
Medale:
Brak
Bo przecież niektórych rzeczy nie dało się pewnie przetransmutować!Po co by była ulica Pokątna jak można by było wszystko sobie wyczarować?Czarodzieje też pracowali i zarabiali galeony , a widać Wesley'owie nie mieli ich na tyle dużo.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 18% [14 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 21% [16 głosów]
Zadowalający Zadowalający 39% [30 głosów]
Nędzny Nędzny 16% [12 głosów]
Okropny Okropny 5% [4 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 221
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59