Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GwnaNowociArtykuyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdyby by(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu by uczy(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz si zalogowa, aby mc zagosowa.
Ostatnie artykuy
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamie Filozofi...
Losowy cytat
Warto Neville&a...
Warto Neville'a
- Suchaj, Neville, jeste wart tyle, co tuzin Malfoyw - powiedzia Harry - Tiara przydziau wybraa ciebie do Gryffindoru, prawda? A gdzie jest Malfoy? W mierdzcym Slytherinie.
Recenzja filmu "Harry Potter i Zakon Feniksa"
Do tej pory (jeli chodzi o filmy o Harrym Potterze) tylko Chrisowi Columbusowi udaa si sztuka pozostania na stanowisku reysera dwch kolejnych adaptacji powieci J. K. Rowling. Zarwno Alfonso Cuaron ("Wizie Azkabanu") jak i Mike Newell ("Czara Ognia") poegnali si z cyklem po nakrceniu jednego filmu. Na dzie dzisiejszy wiemy, e czowiek odpowiadajcy za "Zakon Feniksa ", czyli David Yates, ju we wrzeniu stanie za kamer ekranizacji szstego tomu opowiadajcego o Harrym Potterze, a chodzi oczywicie o "Ksicia Pkrwi" . Co takiego sprawio, e producenci postanowili da mu kolejn szans? Czym oczarowa ich, a co za tym idzie widzw? Odpowiedzi na te pytania mona znale ju od dnia dzisiejszego (tj. 27 lipca 2007 roku) w polskich kinach. "The Rebellion Begins! "

Historia, ktr opowiada film wyglda nastpujco. Po powrocie Czarnego Pana, Harry przebywa na Privet Drive cakowicie odizolowany od wiata czarodziejw. Brak jakichkolwiek konkretnych informacji i bezpciowo tych, ktre otrzymuje sprawiaj, e w modym Potterze kumuluje si w frustracja. Jedyn "rozrywk" jaka spotyka go w pierwszych tygodniach wakacji jest spotkanie z dementorami, ale marna to pociecha skoro po uyciu wobec nich czaru obronnego, Harry'ego czeka przesuchanie dyscyplinarne przed Najwyszym Sdem Czarodziejw - Wizengamotem. Wszystko jednak koczy si pomylnie, gwnie za spraw Albusa Dumbledore'a, ktry ostatnimi czasy dziwnie unika chopaka, ba, unika nawet jego spojrzenia. Potter podejrzewa, e moe mie to zwizek z tym, e dyrektor Hogwartu uwierzy w jego zeznania i Voldemort powrci czym wystawi na szwank swoj osob w oczach sporej czci spoeczestwa, ktre podzielio si na dwa wrogie obozy: tych ktrzy uwierzyli w rewelacje o Sami - Wiecie - Kim i tych, ktrzy nie dawali temu wiary. T pierwsz grup tworzyli w duej mierze czonkowie tajnej organizacji, mona by rzec "partyzanckiej", zwanej "Zakonem Feniksa". Wanie czonkowie Zakonu zabrali Harry'ego z Privet Drive i to w ich siedzibie spdzi on reszt wakacji. Okazaa si, e organizacja zrzesza wikszo Jego przyjaci i znajomych, a w przeszoci take nieyjcych ju krewnych. Tymczasem rozpoczynajcy si w Hogwarcie rok szkolny zwiastuje nowe porzdki i restrykcje w przypadku niepodporzdkowania si im. Ministerstwo Magii, ktre zajo stanowisko nie uznajce powrotu Lorda Voldemorta, wprowadzio do Hogwartu swojego czowieka - Dolores Umbridge, ktra obja stanowisko nauczyciela obrony przed czarn magi. Majc pen swobod w zakresie nauczania swojego przedmiotu, Umbridge rezygnuje z podejcia praktycznego i skupia si na reformowaniu Hogwartu na mod Ministerstwa. Dla zirytowanych uczniw to najlepszy sygna do wszczcia rebelii. Grupa uczniw pod wodz Harry'ego rozpoczyna potajemne szkolenia magii obronnej. Tytuuj siebie Gwardi Dumbledore'a...

"Harry Potter i Zakon Feniksa" to zdecydowanie najobszerniejszy tom serii, peen pobocznych wtkw i nowych postaci. Napisanie scenariusza na jego podstawie w taki sposb, eby film zmieci si w czasie okoo dwch i p godziny, wydawao si praktycznie niemoliwe. Moe dlatego producenci zdecydowali, e po raz pierwszy autorem scenariusza nie bdzie Steve Kloves (ktry powrci na stanowisko przy okazji "Ksicia Pkrwi"), ale znany do tej pory gwnie z napisania scenariusza do "Piotrusia Pana" (gdzie w rol Kapitana Hooka wcieli si Jason Isaacs - Lucjusz Malfoy), Michael Goldenberg. Okaza si on stanowczy aczkolwiek nieco kontrowersyjny. Znany z ksiki porzdek chronologiczny zosta wywrcony przez niego "do gry nogami". Wiele scen, ktre pochodziy z czsto oddalonych od siebie rozdziaw, zostao poczonych w jedno. Tak wic profesor Trelawney bardzo szybko traci swoj posad; Stra Przednia zabiera Harry'ego niedugo po ataku dementorw; bliniacy zakcaj swoimi wistohukami przebieg SUM`w, po czym uciekaj ze szkoy; Snape wyjania Harry'emu tajniki oklumencji zaraz po jego wizji napadu na Pana Weasleya, a to co Potter odkry w mylodsiewni, w Jego wspomnieniach, scenarzysta poczy z momentem wamania si chopaka do umysu Mistrza Eliksirw. Tych kontrowersyjnych, ale w adnym wypadku bdnych zmian wzgldem ksiki jest bez liku wic dodam tylko jeszcze, e sekret widzenia testrali wyjania Harry'emu Luna, a nie Hagrid. Czego brakuje? Najbardziej z pewnoci quidditcha, oddziau zamknitego i oglnie Szpitala witego Munga, Zgredka i chociaby maej wzmianki o tym, e Ron i Hermiona zostali prefektami. Ciki los spotka Cho bowiem w skrypcie pominito Jej koleank Mariett, a co za tym idzie to panna Chang zdradzia GD i to byo powodem Jej "ktni" z Harrym, a nie feralne walentynki... Trzeba przyzna, e "Zakon Feniksa" wypracowa sobie ogromn niezaleno wzgldem ksiki i wcale nie traci przez to w oczach fanw. Dobra robota panie Goldenberg - zrobi z niemal tysic stronicowej (w polskim przekadzie) ksiki, scenariusz na tylko nieco ponad dwu godzinny film!

Podobnie jak Goldenberg, raczej anonimowym by do tej pory wspomniany ju reyser David Yates. Jego nazwisko kojarzy mogli tylko kinomani gustujcy w brytyjskim kinie niezalenym. Yates da si pozna jako reyser takich filmw jak "Rozgrywki", "Dziewczyna z Kawiarni" czy "ywy Towar". Warto doda i muzyk do pierwszych dwch wymienionych filmw skomponowa Nicholas Hooper, czyli kompozytor cieki dwikowej wanie do "Zakonu Feniksa". A jeli ju jestemy przy dawnych wsppracownikach Yatesa, to za monta, bardzo udany, efektowny i dynamiczny monta "Zakonu Feniksa" odpowiada nijaki Mark Day, debiutujcy w "Harrym Potterze" (wiadomo ju, e pozostanie na stanowisku przy "Ksiciu Pkrwi"), ale nie debiutujcy u boku Yatesa. Mark Day, ktry wsawi si montaem "Sztuki Latania" z Kennethem Branaghem znanym z roli Gilderoya Lockharta i z Helen Bonham Carter, czyli Bellatriks Lestrange, odpowiada za zmontowanie wspomnianych ju filmw Yatesa - "Dziewczyna z Kawiarni" i "ywy Towar". Wracajc do reysera i tego jak poradzi sobie z kinem wysokobudetowym (150 mln dolarw!) i tematyk potterow. O tym panu bdzie jeszcze gono, bardzo gono. eby nie wymienia wszystkich Jego zabiegw, ktre zostay uyte w "Zakonie Feniksa" napisz tylko o jednym "smaczku", ale jake fajnym i oddajcym klimat. W pokoju wsplnym Gryffindoru dao si sysze rock and rollow muzyk pync ze starego radia, a to wietnie ilustruje modzieczy bunt i bdc motywem przewodnim szykujc si rebeli.

Sowa uznania, w wrcz owacje na stojco nale si twrcom scenografii i kostiumw. Tworzenie scenografii nadzorowa niezawodny i doskonale znany (pracowa przy poprzednich czciach) Stuart Craig. Mimo i za Jego najwiksze osignicie uwaa si wanie prac przy "Potterze" to trzeba doda i to on odpowiada za scenografi do "Angielskiego Pacjenta" (gdzie tytuow rol odtwarza sam Lord Voldemort, czyli Ralph Fiennes) czy chociaby "Tajemniczego Ogrodu" z Maggie Smith (Minerwa McGonagall) . Razem z Craigiem przy "Zakonie Feniksa" pracowali Mark Bartholomew, Alastair Bullock, Andrew Ackland - Snow, Andrea Coathupe i Candida Otton. Efekt tej wsppracy by piorunujcy! Wikszo lokacji bya ju nam znana wic warto skupi si gwnie na tych nowych. Olbrzymi i efektowny plan Ministerstwa Magii inspirowany wiktoriaskimi willami i londyskim metrem robi kolosalne wraenie zwaszcza, e widzimy na nim 300 statystw! Widzc go nie dziwi ju okres 3 miesicy, w ktrym to okresie plan powstawa. wietnie wypada take gabinet Umbridge: obrzydliwie rowy, ze cianami obwieszonymi talerzykami z namalowanymi oblenymi kotami. Zadbano o KADY szczeg, a najlepszym dowodem na to jest cena jak zapacono za wykonanie samego dywanu do gabinetu - 50 tysicy funtw! Departament Tajemnic z Sal Przepowiedni i kamiennymi ukiem to klasa sam w sobie. To samo tyczy si Pokoju ycze - trzeba zobaczy!

Zaprojektowanie kostiumw przypisuje si pani Jany Temine, ktra zajmowaa si tym ju przy "Czarze Ognia". Na swoim koncie ma take kostiumy do takich produkcji jak "Kopia Mistrza" czy "Ludzkie Dzieci", ktre wyreyserowa Alfonso Cuaron - czowiek odpowiadajcy za "Winia Azkabanu". W sferze kostiumw rewolucyjnych zmian nie zaznalimy, ale oczywicie brawa nale si za genialnie przygotowany ubir profesor Umbridge - wena, moher i r...fuj! Olbrzymi i wietnie wykonan prac wykona polski operator zatrudniony jako spec od owietlenia przy "Zakonie Feniksa" - Sawomir Idziak. Polak moe si pochwali zdjciami do takich obrazw jak "Krl Artur", "Helikopter w Ogniu", "Gattaca Szok Przyszoci" oraz filmw Krzysztofa Kielowskiego. Bez wahania zdjcia to pitego "Pottera" mona uzna za jedno z Jego najwikszych dzie. Idziak genialnie utrzymuje za pomoc odpowiedniego nawietlenia planw atmosfer mroku i spontanicznego buntu jaka jest myl przewodni filmu.
Tradycyjnie "Ojcem Dyrektorem", tj. producentem by David Heyman, ktry dziki "Harry`emu Potterowi" zaistnia na podwrku X - Muzy (wczeniej da si pozna jako producent horroru "Drapiecy" (1999 rok), gdzie wcieli si take w posta Pana Janusa. Perfekcjonista w kadym calu i czowiek, ktry potrafi zebra wszystko i wszystkich do "kupy".

Co si tyczy obsady aktorskiej: Jej stali czonkowie, ktrych widzielimy w czterech ostatnich filmach odtwarzaj swoje postacie na tym samym, wysokim poziomie. Uwag skupiali gwnie aktorzy, ktrzy w "Zakonie Feniksa" zaliczyli swj potterowy debiut, na czele z Imeld Staunton (Dolores Umbridge), Evann Lynch (Luna Lovegood), Helen Bonham Carter (Bellatriks Lestrange) i Natali Ten (Nimfadora Tonks). miao mog stwierdzi, e kinowa debiutantka Evanna Lynch zdominowa film cho wcale nie byo Jej a tak wiele. Ona po prostu bya Lun! Bdzce, marzycielskie spojrzenie, eteryczny gos i lekko nieprzytomne, ale bardzo sympatyczne zachowanie. Sceny "sam na sam" z Harrym w Jej wychowaniu to absolutne mistrzostwo wiata. Kolejn "wielk kobiet" "Zakonu Feniksa" jest Natalia Tena (Tonks), ktra mimo i na ekranie jest rzadko, wrcz sporadycznie widoczna to "wyciska" ze swojej postaci wszystko co si da - te zawiadackie mrugnicia (u Syriusza te mona je zaobserwowa)... Naprawd bardzo trudno mi cokolwiek napisa o znanej z "Zakochanego Szekspira" czy "Niani" Imeldzie Staunton, bo przez cay seans czuem do niej jawn niech, ale jeli wpisa to na rachunek tego, e w przypadku Jej postaci by to odruch prawidowy to trzeba przyzna, e Jej aktorstwo to czysta finezja i uczta dla oczu kinomana i Potteromaniaka. Oblena kokieteria w Jej wykonaniu plus rowe ciuszki (pojawi si te rowy moherowy beret!) daj idealn Dolores Umbridge. Co si tyczy Heleny Bonham Carter - czarna zmora jak si patrzy, Bellatriks ywcem wyjta z ksiki - nic doda nic uj. Po za tym stara, dobra ekipa i ich naturalnie genialna gra. Ironiczny jak zawsze Rupert Grint, przeraajcy Ralph Fiennes, Gary Oldman, ktry mimo i w filmie zalicza zgon to prezentuje bardzo wysoki poziom grajc "czystego" i "cywilizowanego" Syriusza. Nic wicej dodawa nie trzeba. To co nie zostao powiedziane naley dopowiedzie sobie samemu, przed srebrnym ekranem, w kinie.

Aby podsumowanie byo dobre i efektowne chciabym zacytowa Lorda Voldemorta "Stracisz wszystko"...ale zwyczajnie nie mog, bo to mijaoby si z prawd - po obejrzeniu "Harry'ego i Zakonu Feniksa" nic nie stracisz, wycznie zyskasz... A co konkretnie? To zaley od tego, gdzie w Twoim sercu jest usytuowane pojcie buntu i rebelii...




Nadesane przez: Liondragon
Dodane: lipiec 27 2007 20:55:08
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 27 September 2008 20:58
Uytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktw: 6158
Ostrzee: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Mnie ten film mocno rozczarowa. Jest niemiosiernie pocity i dla kogo kto nie czyta ksiki jest raczej niezrozumiay.


Z tym si zgodz. Nie jest najlepszy. Zreszt dwie pierwsze cz HP byy takie... no takie... oryginalne, ciekawe, z deszczykiem, takie nie umiem tego wyrazi. Po prostu to byo to. Moe to przez zmian aktora [Dumbledore]. Nie wiem. Rozczarowao mnie rwnie to.

Artcik fajny. Dam W. Dugi i wyczerpujcy.
~Shiroku F
Dodano dnia 06 January 2009 19:50
Uytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktw: 71
Ostrzee: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 05.01.09
Medale:
Brak
Uwaam, e jak na obszerno ksiki to w miare dali rade z tego wyj w filmie(podziw dla reysera za pomys na testrale i dobre dobranie nowych aktorw). No, film ma sporo plusw, ale nie ukrywajc minusw te nie brakuje. Zgadzam si e nie czytajc ksiki raczej trudno si zorientowac o co chodzi. A i niektre sceny te s przesadzone, jak z jakoego kiepskiego trilleru powyej lat 200. 3 pierwsze filmy s moim zdaniem najlepsze, ale ten tez naprawde te jest w potku i bardzo czsto go ogldam i doskonale spdzam czas Rozbawiony

A co do recenzji naprawde dawno tak dobrej nie czytaam. Daje wybitny i prosz o wicej ;D
~gandzia F
Dodano dnia 01 February 2009 14:51
Uytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Wizie Azkabanu
Punktw: -87
Ostrzee: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 22.01.09
Medale:
Brak
Artyku fajny, chocia film bardzo mnie rozczarowa... W filmie najbardziej podobaa mi sie postac Syriusza Blacka grana perfekcyjnie przez Garego Oldmana... Daje PO
~Loonatyk F
Dodano dnia 07 April 2010 19:13
Uytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktw: 67
Ostrzee: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 07.04.10
Medale:
Brak
Artyku dobry, ale przydugi. Ten film jest lepszy od "Ksicia Pkrwi".
Wicej pojedynkw. Daj POPoddaje si.
~Tusiaczek F
Dodano dnia 18 April 2010 09:26
Uytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Wizie Azkabanu
Punktw: -86
Ostrzee: 2
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
Artyku jest bardzo obszerny, ale fajnie si go czyta. Co do aktorw to szczera prawda, bo zagrali po prostu genialnie. Tylko szkoda, e nie dali scen z Quidditchem. Daje W.
~Lily2406 F
Dodano dnia 11 February 2012 21:32
Uytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktw: 235
Ostrzee: 2
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 31.01.12
Medale:
Brak
No film mnie te rozczarowa.Tak bardzo rni si od ksiki, bardzo, ale to bardzo.To wspomnienie Snape'a, chciaabym je zobaczy w filmie takie jak opisano je w ksice.!Umiech
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 16 January 2013 21:33
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktw: 256094
Ostrzee: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
A dla mnie osobicie film okaza si straszn porak, by nie rzecz klap... ekranizacja najduszego ze wszystkich tomw z serii o Harrym zostaa straszliwie okrojona - brak tu wielu elementarnych i istotnych dla caoci rzeczy, postaci, zdarze... powinien by podzielony na 2 czci - tak jak Insygnia mierci - aktorzy zagrali wietnie, ale jeden hipogryf stada nie czyni.
~BethhKak F
Dodano dnia 28 December 2021 20:38
Uytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Drugoroczniak
Punktw: 84
Ostrzee: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 27.12.21
Medale:
Brak
Приложение Leonbets для смартфонов и планшетов можно скачать напрямую с leon.ru или из мобильной версии. Там же можно найти указания, как загрузить Леон на Android или iOS и как установить ПО на ваш гаджет. Программы полностью бесплатны.
Обзор приложений.
Скачать программу БК Леон можно с офсайта (для Андроид) или из магазина Эппл (ПО для iOS). ПО по присутствующим опциям полностью повторяют компьютерную и моби-версию Leon.
Есть загрузить софт Leonbets, вы сможете линию прематчевую и лайв-линию, обращаться в службу поддержки, участвовать в акциях и не только. Предусмотрено множество методов внесения депозита, в том числе ApplePay и Самсунг Пэй. Леон установить стоит еще и из-за режима визуализации матчей - благодаря этой опции вы сможете мониторить все, что происходит в спортивном событии в прямо сейчас.
Технические параметры приложения для Андроид:
1. Версия (на 18.11.2021) - 6.28.1.
2. Размер файла - 41,98 МБ.
3. Язык - русский.
4. Категория - Спорт, ставки.
5. Наличие в PlayMarket - нет.
6. Разработчик -Леон.
7. Рейтинг - 4,5 из 5,0.
Технические параметры ПО для iOS:
1. Совместимость: iPhone- требуется iOS 12.1 или новее; iPad- требуется iPadOS 12.1 или новее; iPodtouch-требуется iOS 12.1 или новее.
2. Размер файла - 42,4 МБ.
3. Язык - русский.
4. Категория - Спорт, ставки.
5. Наличие в AppStore- да.
6. Разработчик -Леон.
7. Рейтинг - 4,5 из 5,0.
Программа Leonbets на Андроид.
Скачать Леон на Android можно прямо с сайта букмекерской конторы. На площадке PlayMarket эту программу не найти ввиду политики компании Гугл.
Установка ПО для Андроид:
1. Зайдите на сайт leon.ru с мобильного телефона .
2. На верхней панели навигации находится кнопка "Скачать", а рядом - баннер о фрибете при регистрации в приложении .
3. После клика на "Скачать" всплывет окно с возможностью загрузить apk. Подтвердите загрузку.
4. АПК программы сохранится в памяти устройства. Затем его файл можно отыскать на телефоне и начать установку инсталляцию.
5. Дождитесь окончания анпакинга файла. На экране вылезет сообщение с выбором "Готово" и "Открыть".
ПО на iOS.
Софт для iOS от Леонбетс имеет мало отличий от аналога для Андроид. Скачатьприложение Leonbets на айфон можно из ЭппСтора.
Новые версии будут устанавливаться автоматически при включении соответствующей функции. Возможна авторизация по Face ID и Touch ID.
Программа на компьютер.
ПО Леонбетс на Windows невозможно. Продукт не разработан букмекером.
Отзывы пользователей.
Судя по средней оценке (4,5), приложения для Андроид и iOS оставляют у пользователей больше хороших, чем плохих впечатлений. Из позитивных моментов бетторы отмечают фрибет за открытие счета, быстрые снятия со счета и удобный интерфейс. Из минусов отмечают отсутствие видеотрансляций игр и статистической информации.
https://groups.google.com/u/6/g/leonbets/c/a5KpYhx183I
ПО Леон для смартфонов и планшетов Приложение Leon для телефонов Софт Leonbets для мобильных устройств Софт Леон для смартфонов и планшетов ПО Leonbets для мобильных устройств 3189ee3
приложение бк Леон
~PrestarelyhKak F
Dodano dnia 09 January 2022 06:36
Uytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Waciciel Pamitnika
Punktw: 105
Ostrzee: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 31.12.21
Medale:
Brak
Всем привет. Предлагаю Вашему вниманию пансионат престарелых Доброта в Минске. С годами появилась потребность в дополнительном присмотре за пожилыми близкими, но времени не хватает.
Поэтому вопрос для многих очень актуальный. Если вы тоже в подобной ситуации, тогда вам поможет Пансионат для пожилых и инвалидов "Доброта" в Белоруссии.
https://myclc.clcillinois.edu/web/jeff_test/tutoring/-/message_boards/message/32102254/maximized
Дом интернат престарелых Пансионат для пожилых людей в Минске 6e530f6
Dodaj komentarz
Zaloguj si, aby mc doda komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani uytkownicy mog ocenia zawarto strony

Zaloguj si lub zarejestruj, eby mc zagosowa.

Wybitny Wybitny 55% [6 gosw]
Powyej oczekiwa Powyej oczekiwa 36% [4 gosw]
Zadowalajcy Zadowalajcy 0% [Brak oceny]
Ndzny Ndzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 9% [1 gos]
Logowanie
Nazwa uytkownika

Haso



Nie moesz si zalogowa?
Popro o nowe haso!
Shoutbox
Musisz si zalogowa, aby mc doda wiadomo.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary bd ogldane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

mylaam, ze znikna na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak oya
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Umiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Umiech
^N F 11-08-2023 19:19

Soneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Soneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gocinny nard o czym czsto nie zdajemy sobie sprawy mwic o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego uytkownika!

» Administratorw: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Goci online: 381
» Uytkownikw online: 0

Brak uytkownikw online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59