Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Urywek piosenki t...
Urywek piosenki trytonów
''...Aby zgubę odzyskać, masz tylko godzinę, Której nie przedłużymy choćby i o krztynę...''
Peleryna Niewidka
Pewnego ranka gdy Harry otwierał prezenty, zauważył jeden z nich jest wyjątkowy - peleryna niewidka. Nie wiedział kto mu ją dał, ale wiedział, że należała do jego ojca Jamesa Pottera. Harry używał jej wtedy, gdy bardzo tego potrzebował, np. w pierwszej części Harry poszedł do biblioteki do działu ksiąg zakazanych, aby poszukać informacji o Nicolasie Flamelu. Podczas tej wycieczki prawie przyłapał go Filch i jego kotka pani Norris. Wtedy właśnie, Harry dzięki pelerynie odkrył tajemny pokój ze zwierciadłem Ain Eingarp. Zobaczył tam odbicie swoich rodziców - Lily i Jamesa. Następnego dnia zabrał tam ze sobą Rona, który zobaczył się jako najlepszego, z pucharem w rękach.
Harry używał jej gdy wieczorem szedł w odwiedziny do Hagrida, ponieważ chciał zdobyć informacje na temat "Kamienia filozoficznego". Hagrid wyznał Harry'emu, Ronowi i Hermionie, że strzeże go trójgłowy pies Puszek, którego wcześniej spotkali, gdy wybrali się na piętro zakazane. Hagrid niechcący wygadał im też, że wystarczy zagrać mu jakąś piosenkę i zaśnie. Harry wraz z Ronem i Hermioną zerwali się i natychmiast pobiegli w zakazane miejsce. Zobaczyli zaczarowaną harfę, która uśpiła psa. Harry, Ron i Hermiona wiedzieli, że jak najszybciej muszą dostać się do Kamienia Filozoficznego.
W trzeciej części Harry używał peleryny aby móc wymknąć się do Hogsmeade. W czasie którejś wypraw, dowiedział się, że Syriusz jest jego ojcem chrzestnym, że niby zdradził jego rodziców, że niby zabił Petera Petigrew. Dowiedział się, że jego rodzice - Lily i James ukrywali sie w Dolinie Godryka.

W siódmej części przypuszczam, że Harry użyje jej do ucieczki ze szkoły, ponieważ będzie chciał, aby nikt nie wiedział, że opuszcza szkołę, bez wiedzy McGonagall. Nie będzie chciał, aby któremuś z jego przyjaciół coś się stało więc nie powie im dokąd się wybiera. Następnego ranka Ron i Hermiona zauważą, że go nie ma, że wszystkie jego rzeczy zniknęły. Natychmiast pobiegną powiedzieć o wszystkim McGonagall, która od razu powiadomi o tym nauczycieli. Ron z Hermioną powiadomią resztę Gryfonów. Wszyscy się będą zastanawiać gdzie jest i co robi. Tymczasem Harry będzie w kwaterze Zakonu Feniksa, którą odziedziczył po śmierci Syriusza. Bedzie zastanawiał się jakie horkruksy stworzył Voldemort. Zostawi wszystkie rzeczy prócz peleryny, którą miał przy sobie i której używał do podróżowania. Nie będzie chciał, aby ktokolwiek zobaczył go wędrującego po świecie, szczególnie dementorzy i animagowie pracujący dla Tego Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać.

Co wy o tym myślicie???



Nadesłane przez: Percy Wesley
Dodane: styczeñ 26 2007 11:20:04
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 26 August 2008 15:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Całkiem nieźle.
Zebrane w jedną całość fakty z książki.
Dam 'PO' za dobrze wykonaną pracę, bo do Wybitnego zabrakło czegoś od siebie.
~Yennefer F
Dodano dnia 27 August 2008 20:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1801
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 151
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Zgadzam się z Druellą_Rosier. Zabrakło mi czegoś od siebie i dostrzegłam też pewne błędy językowe, które sprawiły że artykuł mimo dobrej treści stał się trochę mniej... profesjonalny, ale jabym lepszego nie napisała, więc już się nie wymądżam tylko daję PO.
~Peepsyble F
Dodano dnia 14 December 2008 14:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ciekawie napisane. Całkiem nieźle, ale nie powala. Mogłeś wstawić parę zdjęć, z filmu, książki.
Ale twoje "Co o tym myślicie??" zepsuło efekt ;F
Nie dość, że albo wstawia się jeden znak zapytania, abo znak zapytania i wykrzyknik, to jeszcze taki tekst.... Ale nic. Dobra.
Zadowalający.
~Lapa F
Dodano dnia 10 May 2009 17:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
E... tu jest bardziej o ty kiedy Harry Używał peleryny a nie co to jest. A w 7- tomie pa Lovegood (ojciec Luny) powiedział, że peleryne są nasiąknięte zaklęciem znikania lub kameleona czasem nawet wykonane z włosów jakiegoś zwierzęcia (nie pamiętam nazwy, ale podejrzewałem że ojciec Luny wymyślił go sobie). Warto dodać że peleryna-niewidka to jeden z 3 insygniów śmierci.
Daje N bo art nie jest za dobry... przynajmniej według mnie.
~Scarlet Shirley F
Dodano dnia 16 July 2009 13:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 60
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 08.07.09
Medale:
Brak
Fajnie to napisałaś, ale za dużo o tym właściwie do czego służy ta peleryna niewidka to nie napisałaś.
Do tego również byś mogla dodać jakieś zdjęcie z Harry noszącym pelerynę, czy w ogolę jak ja odpakowywał.
Za artykuł dostajesz Nędzny, bo za dobry to nie był...
!leea F
Dodano dnia 06 February 2010 18:48
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Artykuł trochę niedopracowany, zabrakło kluczowego rozwinięcia tematu, tego do czego ona właściwie służyła. Nie robi dużego wrażenia i mam wrażenie ,że raczej się nie napracowałeś Blah . Informacji było naprawdę dużo, a wystarczyło tylko wziąć na dłużej książkę do ręki, aby twoja praca było nie wymownie lepsza. Trochę błędów językowych, jak na tak krótki tekst... Moja ocena to Z, z plusem na zachętę.
~przyjacielharrego F
Dodano dnia 09 February 2010 18:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -30
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 07.02.10
Medale:
Brak
ja wiem po pierwsze w siódmej części nie ucieknie ze szkoły nawet do niej nie wróci a podrugie on wtajamniczył w swoje plany Rona i Hermionę więc nad czym tu się zastanawiać ??? ale dam za reszte Z
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 10 February 2010 20:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Artykuł jest dość przeciętny - za dużo uwagi zostało w nim skupione na wykorzystywaniu peleryny przez Pottera. Trzeba było zwrócić większą uwagę na sam przedmiot, przecież tak niezwykły. Artykuł został napisany przed premierą 7 części, więc nie dziwi brak niektórych informacji. Wystawiam PO, doceniając trud włożony w napisanie.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 28 December 2012 00:57
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
właściwie nie jest to wymysł pani Rowling, bo o pelerynach czy czapkach niewidkach niejednokrotnie już słyszeliśmy - no, ale... naprawdę maga pożyteczna rzecz - zwłaszcza, jeżeli chcemy kogoś podsłuchać, zrobić psikusa czy też dowiedzieć się dla nas istotnej rzeczy.... przydałaby mi się nie raz w świecie mugoli - dam PO
~Eagle F
Dodano dnia 26 August 2014 23:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Lord
Punktów: 54246
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 06.06.14
Medale:
Brak
Jedna z najciekawszych magicznych rzeczy. Bardzo przydatna Rozbawiony Daję W Rozbawiony
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 19 June 2015 22:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Ładne przewidywanie przyszłości na koniec, trochę krótkiego artykułu. Nawet do pewnego stopnia sensowne, np. to że Harry chciał iść sam. Jednak sprawa dementorów, została już wyjaśniona, w HP i Więzień Azkabanu. Dumbledore mówi, że dementorów nie da się zwieźć niewidzialnością, oni nie widzą, tylko czują emocje. Z.
~Toris F
Dodano dnia 17 August 2015 20:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 29.07.15
Medale:
Brak
Wchodząc w ten artykuł oczekiwałam wiadomości na temat peleryny niewidki a nie tego co zastałam. Uważam że jest tu wiele niepotrzebnych faktów, np. tych co mówił Hagrid.
No i parę błędów np. o tych dementorach.
~Iterutt F
Dodano dnia 05 September 2021 08:02
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>Propecia</a>
~Evibous F
Dodano dnia 02 November 2021 15:32
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>viagra falls play</a>
~Groobby F
Dodano dnia 10 December 2021 09:34
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="http://ocialisshop.com/ ">comprare cialis online</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 17% [4 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 35% [8 głosów]
Zadowalający Zadowalający 22% [5 głosów]
Nędzny Nędzny 22% [5 głosów]
Okropny Okropny 4% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 221
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59