Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Voldemort
Voldemort
Pozwoliłeś, by twoi przyjaciele zginęli za ciebie, zamiast otwarcie stawić mi czoło. Będę na ciebie czekał w Zakazanym Lesie... Przez godzinę.
Lekkie poirytowanie `genialnością`
Po przeczytaniu niektórych artów (szczególnie jednego gdzie książki o HP są nazwane "genialnymi") znowu się poczułem jak kilka lat temu - kiedy po poleceniu HP kumplowi, ten po przeczytaniu sagi z miejsca stał się wielkim fanem itp.
Ale kiedy dostał ode mnie Wiedźmina A.Sapkowskiego po przeczytaniu kilkunastu stron (SIC!) stwierdził że "to gówno do HP się nie umywa" załamanie nerwowe można przeżyć.

Jak można HP nazwać "genialnym"? Bo tyle ludzi czyta? Cieszę się że przełamało to kryzys w czytaniu młodzieży, ale nałożyło na oczy zaślepki dzięki którym nikt nie ruszy innych LEPSZYCH książek... Oczywiście Potteromaniakom do rozumu nie przemówi nikt, ale ludzie chociaż przeczytajcie inne książki fantastyczne! Wtedy dopiero macie prawo powiedzieć że i tak HP bardziej przypadł wam do gustu.

Bo czy dzieciak który dostał HP na gwiazdkę ma prawo już uważać się za wielkiego znawcę chociaż nie jest w stanie wymienić autorów dobrych książek fantasty? Mam wrażenie że po zakończeniu sagi młodzież poczyta Pottera rok-dwa, i na tym koniec. Nic nie popchnie ich do dużo genialniejszych książek bo "Potter był dobry i już" (tak widać masz z czym porównać) Czy pani Rowling stworzyła nowy język na potrzeby książek?(Tolkien sie kłania)
Czy stworzyła nowy świat? (MASA autorów)
Irytują mnie też same "czary", sama Avada Kedavra cholernie przypomina Abrakadabre... Troszkę tandetą mi zalatuje...
Jak czytałem ma w planach napisać coś związane z mitologią i Orfeuszem. Wtedy sporo osób wykupi "bo to Rowlingowe" po przeczytaniu kilku stron zauważą ze to nie HP i tyle było z czytania...

Oczywiście są i tacy którzy jeszcze wcześniej niż HP czytali dobre książki (między innymi ja) ale mam wrażenie że to margines.

No i mam nadzieje że rozpęta to burzę i wielką dyskusje...





Nadesłane przez: Miszczu
Dodano: lipiec 27 2007 00:17:12
Komentarze
~Olivia Springsey F
Dodano dnia 07 August 2009 12:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 05.08.09
Medale:
Brak
Oh, nie obruszaj się.. Jeśli ktoś czytając Harry'ego Potter'a chciałby czytać tylko tą książkę i nic więcej to naprawdę byłoby z nim coś nie tak. Mnóstwo moich znajomych czyta Pottera, ale czytamy jeszcze Tolkiena, Gaimana, ee Meyer? (No, to przecież też opowieść fantasy) twój Sapkowski, Norton itd itp. nie obruszaj się tak.! Może po prostu twojemu koledze nie spodobał się wiedźmin . To już jest kwestia gustu.
~La_Luna F
Dodano dnia 12 November 2009 17:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 15.01.09
Medale:
Brak
Szczerze ?
Czytałam inne książki i przed i po czytaniu Harry'ego. Ta jednak najbardziej przypadła mi do gustu. Ma to po bracie, jak wszystkie inne pasje, charakter ( a nawet włosy!)
Nigdy nie przestanę lubić Harry'ego, nie ma szans. Po prostu nie i kropka. Czytam inne książki i serio bardzo je lubię, ale HP będzie zawsze na pierwszym miejscu. To ta książka mnie przekonała do czytania, dzięki niej sięgałam po następne. Wcześniej czytałam inne książki, nie tylko lektury, ale nie miałam przy tym takiej frajdy. Przez Harry'ego stałam się humanistką, podążyłam za bratem, zamiast pójść w kieruku nauk ścisłych. Cieszę się z tego powodu, dzięki tej książce wile się zmieniło.

Ale ludzie! Trzeba czytać też inne książki. Np. Zmierzch, Władce Pierscieni czy Felixa Neta i Nikę. To też jest fantastyka, fikcja. Tylko nieco inna.
~maruuus F
Dodano dnia 05 December 2009 01:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -22
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 15.11.09
Medale:
Brak
Irytują mnie też same "czary", sama Avada Kedavra cholernie przypomina Abrakadabre... Troszkę tandetą mi zalatuje... < przeczytałbyś co J.K.Rowling ma na ten temat do powiedzenia to potembys sie na ten temat wypowiadał, a poza tym Harry jest bardzo inteligentna książka, może nie ma własnego języka ale autorka naprawde bardzo sie postarała by obmyślić wszystkie czary po lacinie i grece, a przeciez wiadomo, ze czary nie wziely sie ni z tad ni z owad... PO
~xxHermionaxx F
Dodano dnia 27 January 2010 15:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -32
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 23.01.10
Medale:
Brak
Hmm..czyżby autorka tego artykułu czuła się niedowartościowana.? Spoko czytałam wiele innych książek przed Harrym Potterem i naprawdę są ok. Ale nie sądzę , abyś mogła bronić komuś czytać i lubić Pottera. Każdy ma swój gust. Ok i każdy może wyrazić swoje zdanie. No ale sorry nie musisz od razu czepiać sie, że ktoś chce czytać książki Rowling. Autorka jest świetna tak jak wiele innych autorów. A co do Harry'ego pottera to owszem można nazwać go genialnym i nie dlatego, że wiele ludzi go czyta ,ale dlatego ,ze jest naprawdę wciągający. Myślę, że jesteś jakimś niedowartościowanym wywyższającym się ponad wszystko dzieckiem. Każdy czyta co mu się podoba.
~daniel riddle F
Dodano dnia 05 February 2010 19:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 60
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 02.02.10
Medale:
Brak
Harry Potter... No cóż, fenomen. Świetna książka, moge ją czytać trzydzieści razy. Po Wiedźmina nie sięgam, a co do Władcy Pierścieni... Matko święta, załamałem się. Tam trzy strony zajmuje opis jednej postaci, począwszy od ilości włosów, do długości paznokci u stóp (oczywiście to przykład). Przeczytałem jednak także inne książki fantasty... I polecam wam Zmierzch i cykl Pendragon. Pedndragon jest świetny... I tobie Miszczu, spodoba się Pendragon, bo autor stworzył tam kilka nowych światów. Uśmiech

Oczywiście okropny. Rozbawiony
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 11 February 2010 22:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Masz dużo racji. Całe rzesze potteromaniaków (zwłaszcza tych młodszych) sięga tylko i wyłącznie po Harry'ego Pottera zapominając o innych ciekawych książkach. Czytałem kilka innych dzieł fantas; np. ''Władcę Pierścieni'', ''Wiedźmina'' czy ''Świat Dysku'' (różne książki). Światy w nich przedstawione są lepiej dopracowane, bardziej szczegółowe, bardziej ambitne jeśli chodzi o treść. Ale wolę Harrego bo jest bardziej lekkostrawny, choć w przypadku Władcy się waham ... Uśmiech Za arta daję Powyżej Oczekiwań.
~Selvaria F
Dodano dnia 28 February 2010 20:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 58
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 28.02.10
Medale:
Brak
No cóż nie zgodzę się. Ja sama moją "przygodę" Z fantastyką zaczęłam od Pottera, i tylko zachęcił mnie do poznawania innych książek z tego gatunku. Faktycznie tą sagę bardzo lekko się czytała, ale uważam, że jest trochę książek lepszych i kilka o wiele lepszych od tych pani Rowling. Może tu wkrada się moje zamiłowanie do braku określonych stron dobra i zła, a jeśli już są to do zajmowania stanowiska za tą złą. Fanką Pottera jestem, bo jeśli bym nie była, to nie siedziałabym na tej stronie, ale nie zasłania mi on oczu na takiego na przykład Sapkowskiego, czy mojego ulubionego Ziemińskiego. Możliwe że są ludzie wyznania "Potter i tylko on", ale jeszcze się z nimi nie spotkałam.
~baranek22 F
Dodano dnia 20 April 2010 20:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 102
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 16.02.10
Medale:
Brak
Ja i tak uważam że HP jest genialny Oczko

Nie jest przez to że czyta go mnóstwo ludzi, ale że jak się go zaczyna czytać to już wciągnie i można go czytać dla zbicia czasu ;P
~Eisblume F
Dodano dnia 09 May 2010 14:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1201
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 04.05.10
Medale:
Brak
Jestem wielką fanką Pottera lecz innymi fantastycznymi książkami nie pogardzam. Jestem otwarta na nowe wydawnictwa. Ostatnio przeczytałam np. książkę ''Złodziej pioruna''. Do kina na film niestety nie udało mi się dotrzeć. Uważam, że ta książka jest świetna, chociaż wiele spraw jest łudząco podobnych do świata Pottera. Może tylko mi się tak wydaje, ale zresztą... Przeczytajcie sami.
~DawidRiddle F
Dodano dnia 14 May 2010 11:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 81
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 29.04.10
Medale:
Brak
Wedlug mnie ten artykol jest sredni.Ale w3edlug mnie tak siazka jest genialna bo jak by niebyla to tyle ludzi by jej nieczytalo.


Daje zadowalajacy.
~Doma14 F
Dodano dnia 17 May 2010 20:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 108
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 18.03.10
Medale:
Brak
Harry Potter to GENIALNA książka i chyba każdy na tej stronie się ze mną zgodzi. W tej książce ujął mnie świat magii , pani Rowling tak to rewelacyjnie opisała, że aż po prostu brak mi słów. Ale czy to od razu oznacz, że nie doceniam innych książek ? Zdecydowanie NIE ! Jednak świat magii ujął mnie najbardziej. I dla tego moją ulubioną książką jest "Harry Potter"
~Tusiaczek F
Dodano dnia 24 June 2010 11:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -86
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
może to i prawda, ale nie we wszystkich przypadkach, ja po przeczytaniu Pottera przeczytałam dwa razy więcej książek niż przez całe życie, ta seria otwarła mi oczy i pokazała jak fajne może być czytanie książek, może jeszcze nie znalazłam lepszej, ale wszystkim fanom Pottera polecam Wampiratów
~Sophie Wide F
Dodano dnia 29 June 2010 17:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 72
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 29.06.10
Medale:
Brak
Myślę, że sukces HP Rowling zawdzięcza dobrze wykreowanemu światu, nutką tajemniczości i oczywiście temu, że jej sposób pisania pobudza wyobraźnię. Możemy śmiało dopowiadać sobie różne historie, umieścić się w tym świecie itp. ,,Artykuł" zdecydowanie nie przypadł mi do gustu. Rzucasz samymi oskarżeniami, jakoby komuś musiały podobać się te same książki, co Tobie. Na świecie żyje wielu ludzi i każdy jest inny. Mimo tego, że nad większością z nich mam ochotę zapłakać, to nic się na to nie poradzi. Znajdą się wyrozumialcy, chociażby uważających się za znawców fantasy po przeczytaniu HP. Ja na przykład z trudem przebrnęłam przez Władcę Pierścieni i czytane tej serii nie sprawiło mi takiej przyjemności, jak czytanie HP. Owszem, zgodzę się, że niektóre ,,pomysły" i wątki w książce są denerwujące i dziecinne, ale z założenia to jest książka dla dzieci. Dobrze jednak, że człowiek z każdej grupy wiekowej może znaleźć w serii coś dla siebie. Oceniam na nędzny.
~marta F
Dodano dnia 20 July 2010 13:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
To przykre, że wielu Potteromaniaków po przeczytaniu kilkakrotnie książek o Harrym Potterze nie sięga po inne książki z dziedziny choćby fantastycznej...
Mam nadzieję, ze jednak nie ma aż tak dużo takich osób...
Ja choć przeczytałam wszystkie części Harrego nie wracam do nich co chwilę, jestem bowiem otwarta na nowe historie spisane na papierze które będę mogła zgłębić...
Uwazam, że Harry Potter i ....... to bardzo ciekawe książki, jednak nie potrafiłabym czytać tylko i wyłącznie je...
Teraz pochłaniają mnie thrillery medyczne...
Ja po prostu lubię czytać i czytam wszystko co choć odrobinę mnie zaciekawi, nie patrząc na gatunek...
~Croce F
Dodano dnia 22 July 2010 19:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 356
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 22.07.10
Medale:
Brak
Nie, no z tym to już o drobinkę przesada, czyż nie? Czy ja mam tylko takie wrażenie, że nie jestem sama z tym, że czytałam Harry'ego Pottera, ale również inne książki fantastyczne? Nie wszyscy są tacy jak to jest ujęte w tym artykule. Harry Potter straszliwie mnie zaciekawił, ale zaciekawiła mnie również książka pt. ,,Władca Pierścieni" J. R. R. Tolkiena. Nie kończy się na Harrym. Czemu nie można czytać i Pottera i jakiejś innej książki? A no właśnie-można. Nie jestem jedyną osobą, która czyta różne książki fantastyczne, nie tylko Pottera...
~Jina007 F
Dodano dnia 24 August 2010 19:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 203
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 49
Data rejestracji: 26.07.10
Medale:
Brak
Ja, owszem, jestem WIELKĄ fanką HP, jednakże nie oznacza to, że nie czytam innych fantastycznych (i nie tylko) książek. Ja po prostu to lubię. Harry'ego czytałam wiele razy jak i "Saga: Zmierzch", "Opowieść Wigilijna" (chociaż to lektura, to ją bardzo polubiłam), "Błękitnokrwiści" i inne.
~Galadiel F
Dodano dnia 28 November 2010 00:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 07.08.10
Medale:
Brak
Ja oczywiście też sięgam chętnie po inne książki niż HP. Takie jak ' Narnia , ' Ella zaklęta ' i inne, ale NIE BĘDZIESZ MI PISAŁ ' ! Wtedy dopiero macie prawo powiedzieć że i tak HP bardziej przypadł wam do gustu. ' Kim Ty jesteś?! Mi do gustu NAJBARDZIEJ przypadł HP ! I już, co TOBIE do tego ?! Artykuł wydaje mi się wprost bezczelna, CHŁOPCZE . Zgadzam się z ~atrammarta i ~Madeleine Lestrange
Oceniam na OKROPNY, DZIECIAKU .
Pff.
~markoatonc F
Dodano dnia 06 February 2011 19:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 319
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 27.08.10
Medale:
Brak
ja jestem fanem zarówno pottera, wiedźmina, Lema, i wielu innych "genialnych książek" i muszę się z tobą zgodzić niestety. namawianie kogoś do czytania Lema, Sapkowskiego czy w ogóle fantasy i science fiction to jak próba przekonania jehowy do przejścia na katolicyzm i odwrotnie (z góry przepraszam jeżeli kogoś uraziłem), teoretycznie możliwe ale prawie niewykonalne
~SophieSerpens F
Dodano dnia 23 July 2011 09:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 877
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 28.06.11
Medale:
Brak
Hmm, tak. Ja mam 17 lat i "Pottera" zaczęłam czytać (i fascynować się nim) tak z... 6-7 lat temu. Około, było to dawno, więc nie pamiętam dobrze. No, ale nie jest to prawdą, że po dwóch latach fascynacja wygasa. Owszem, u niektórych tak może być, ale znam wielu ludzi, którzy uwielbiają HP prawie tyle lat, co ja. Piszesz o "genialności" HP... to nie prawda, że kiedy dzieciak dostanie książkę, to potem czyta tylko "Harry'ego", nie interesując się innymi opowieściami fantasy. Ja np. owszem, bardzo często powracam do HP, mogę się pochwalić, że pierwszą część przeczytałam w życiu ok. 40 razy, ale to nie znaczy, że nie czytam innych książek. Jest wiele opowieści, np. "Kroniki Wampirów" Anne Rice, którym HP do pięt nie dorasta.
Artykuł, powiem szczerze, o ciekawej tematyce, ale kiepsko napisany.
~Julia_Granger F
Dodano dnia 03 August 2011 15:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 204
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 03.08.11
Medale:
Brak
Trudno mi to obiektywnie skomentować. Jestem fanką Harrego, wychowałam się na tych książkach, podobnie jak wielu innych.
To nie znaczy, że nie czytałam np. Sapkowskiego. Według mnie książek nie powinno się porównywać, bo każda jest inna. Cuż, chyba, że to jest taki chłam jak Zmierzch. W każdym razie, nie można ograniczać się tylko do jednej serii/książki.
Lecz osobiście Harry Potter to moja ulubiona książka, mimo wszystko.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 3% [1 głos]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 23% [9 głosów]
Zadowalający Zadowalający 23% [9 głosów]
Nędzny Nędzny 18% [7 głosów]
Okropny Okropny 35% [14 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 175
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59