Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Hasła Dumbledore&...
Hasła Dumbledore'a
- Cytrynowy sorbet? - spróbował na rozgrzewkę. Chimera nie drgnęła.
- No dobra - mruknął Harry, gapiąc się na nią i marszcząc czoło. - Owocowe żelki. Ee... Pałeczka likrecjowa. Musy-świrusy. Najlepsza balonowa guma Drooblesa. Fasolki wszystkich smaków Bertiego Botta..... och, nie, on ich przecież nie lubi... Po prostu sie otwórz,dobra? Ja naprawdę muszę się z nim zobaczyć, to bardzo pilne!
Chimera była niewzruszona. Harry kopnął ją, ale osiągnął tylko to, że stłukł sobie boleśnie duży palec u nogi.
- Czekoladowa żaba! - ryknął ze złością, stojąc na jednej nodze. - Cukrowe pióro! Karaluchowy blok!
Chimera ożyła i odskoczyła na bok. Harry zamrugał.
- Karaluchowy blok? - powtórzył zdumiony. - Ja tylko żartowałem...

Premiera siódmego tomu w Radomiu
Nie wiem jakim cudem rodzice puścili mnie na premierę, ale tak właśnie się stało. Dnia 25 stycznia o godzinie 23:00 wyruszyłam samochodem, wraz z rodzicami, do księgarni Ekslibris przy ul. Chrobrego 52, by zakupić ostatni tom przygód młodego czarodzieja - Harry'ego Pottera.


Około 23Kotecek0 byliśmy na miejscu. Wysiadłam z samochodu i zobaczyłam z daleka blask świec. Podbiegłam do budynku, skąd dochodziło światło i właśnie do mnie dotarło, że to właśnie tu odbędzie się premiera. Kilkadziesiąt małych świeczuszek dawało blask pomieszczeniu, któremu przyglądałam się przez szyby. Widać było plakaty, karteczki z dniami odliczanymi do ostatniej premiery...


Odwróciłam się i rozejrzałam, ale nikogo nie zauważyłam.
Zaczęłam już marznąć, a jeszcze około 15 minut do premiery. Po kilku chwilach zauważyłam zbliżające się postacie. Była to gromadka około 7 - letnich dzieci. Po kilku minutach doszło jeszcze paręnaście osób w różnym wieku - od kilkuletnich dzieci o studentów i osoby pracujące.


Punktualnie o godzinie 12:00 w nocy drzwi księgarni otworzyły się i wyszła z niej ciemna, zakapturzona postać. Powiadomiła nas, byśmy wymówili głośno zaklęcie, które otwiera drzwi, byśmy mogli wejść do księgarni. Mały tłum wymówił głośno zaklęcie Alohomora i drzwi otworzyły się.


Gdy weszłam do środka, usłyszałam szum pociągu ( pomyślałam, że to Ekspres do Hogwartu) i poczułam silną woń kadzidełek. Nad nami wisiała błyszcząca, srebrna kula, od której biło ''tajemnicze'' światło. Na ścianach były porozwieszane plakaty oraz miotła i maski z Harrym Potterem. Na półkach stały ułożone tomy z serii. W głębi słychać było filmową muzykę z filmu.


Gdy wszyscy zmieścili się do księgarnii, powitały nas kobiety i mężczyzna, oznajmiając, że w świecie czarodziejów nie jest dobrze. Lord Voldemort morduje niewinne osoby, nie patrząc na to, czy jest to czarodziej, czy mugol.


Potem druga kobieta powiedziała, że musimy przejść parę quizów, zanim dostaniemy siódmy tom do naszych rąk. Okazało się, że małe ptaszki, które wysiały nad sufitem były pytaniami, z jakimi musieliśmy się zmierzyć. Wiedza czarodziejów była doskonała.
Następnie trzy osoby, wybrane przez tamtego mężczyznę, sporządziły eliksir, którego woń unosiła się przez długi czas. W skład eliksiru wchodziły m.in. mięta, imbir. Potem nauczono najmłodszych, jak wykonać proste zaklęcie na poprawę humoru. Następnie dzieci czytały ciekawostki liczbowe związane z Potterem. Potem wybrano kilka osób, do przyrządzenia eliksiru energii ( wśród nich byłam również ja). Gdy ukończyłyśmy, czarodziej oznajmił, że świetnie się spisaliśmy i dostaliśmy po plakacie. Potem bawiliśmy się w ''Prawda czy Fałsz''.
Jednakże świetną zabawę musieliśmy już przerwać, gdyż sprzedawca wyjął tomy Pottera spod lady i słychać było niecierpliwe szmery i podekscytowane szepty.
Ustawiliśmy się w kolejce. Gdy doszła do mnie kolej, kupiłam książkę w twardej oprawie za 54 zł. Dostałam również dwustronną zakładkę, uroczą siateczkę, dwie czekoladki, mały plakat siódmego tomu oraz pokarm dla sów, byśmy mogli go rozsypać podczas podróży powrotnej. Wychodząc usłyszałam, że pewna kobieta włączyła audiobooka i usłyszałam głos Piorta Fronczewsiego, czytającego siódmy tom. Poczęstowałam się ciasteczkiem z literami ''HP'', wpisałam do księgi pamiątkowej i wyszłam uradowana z tomem w ręku.


Gdy wróciłam do domu, było około 2:00. Moim zdaniem impreza była ciekawa. Szkoda, że to już ostatni om przygód młodego czarodzieja!


Nadesłane przez: Claire Lethal
Dodane: styczeń 31 2008 11:22:04
Komentarze
~atrammarta F
Dodano dnia 31 January 2009 18:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1561
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 60
Data rejestracji: 02.12.08
Medale:
Brak
O, nikt nie komentował? *cisza*

Nieważne.
Powiem, szczerze, że tekst mnie wciągnął, choć sama nie wiem dlaczego ;P
Może po prostu jest uniklany.
Rażących błędów nie ma, bardzo fajnie napisane.

PO ;]
~marta2093 F
Dodano dnia 04 February 2009 01:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 363
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Muszę przyznać, że w Radomiu naprawdę się postarali... Ta atmosfera, magię na pewno można było wyczuć w powietrzu... Chciałabym przeżyć coś takiego... Chciałabym uczestniczyć w takiej imprezie.. Niestety, to nie było mi dane. Spodobało mi się zwłaszcza warzenie eliksiru Rozbawiony
Ładnie ukazałeś swoje doświadczenie, żadnych błędów nie zauważyłam. Dam W Rozbawiony
~Rewolucja F
Dodano dnia 04 March 2009 19:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Nie powiem, bardzo ładnie i zgrabnie napisane. Błędów nie zauważyłam, sam artykuł sam w sobie jest ciekawy. Stylistyka i gramatyka również nie odbiegają od ogólnie przyjętych zasad. ~~
Cóż, szkoda, że i ja nie mogłam brać udziału w premierze, którejś z książek, bo moja przygoda z magicznym światem zaczęła się już po wydaniu siódmego tomu w Polsce. Na pewno było ciekawie, zazdroszczę Ci. ;>
~Civatea F
Dodano dnia 15 April 2009 22:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 31.08.08
Medale:
Brak
Bardzo ładnie i czysto napisany art. Wciągnął mnie i zainteresował. Gratulacje Oczko Ja byłam na takiej imprezie w Dublinie a ludzi była co niemiara, wszyscy poprzebierani i rozbawieni.
~Edzia F
Dodano dnia 10 June 2009 20:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 334
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.06.09
Medale:
Brak
No naprawdę musiało być super.Ja nie miałam okazji kupić sobie tom 7 sama. Nie wiedziałam do tej pory jak takie premiery książek w księgarniach się odbywają. Rzeczywiście szkoda że to buł już ostatni tom ale czekaliśmy na niego bardzo długo. Ciekawy artykuł i daję wybitnyUśmiech
~pencka F
Dodano dnia 28 July 2009 17:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 295
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 26.07.09
Medale:
Brak
Wow no to nieźle się postarali Uśmiech W moim mieście takie spotkanie nigdy nie miało miejsca i raczej już nie będzie miało bo to niestety ostatnia część Smutny W dla Ciebie Uśmiech
~Diamond F
Dodano dnia 07 October 2009 21:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 903
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 06.08.09
Medale:
Brak
Nie no zazdroszcze, strasznie Ci zazdroszcze RozbawionyRozbawiony
Musiało byc świetnie, nie no wogóle wielki wow !!!!

W Uśmiech
~aniutek96 F
Dodano dnia 04 November 2009 20:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2703
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 73
Data rejestracji: 14.10.09
Medale:
Brak
Wow napewno było super. Zazdroszcze ci. Ja mieszkam w takiej dziurze, że tu nigdy niczego takiego nie ma <a szkoda>. Art fajnie napisany. No i jak już pisałam STRASZNIE CI ZAZDROSZCZE !!!!!!!!! Daje Wybitny, bo fajnie napisany i super przeżycie. xD
~Naznaczona F
Dodano dnia 17 November 2009 15:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 17.11.09
Medale:
Brak
Aż idzie zazdrość Uśmiech . Podróż pociągiem,zaklęcia,eliksiry... I ciasteczka ,,HP" . Tylko nie wiem,co prawda gdzie się to odbywało,lecz uważam,że każdy ,,młody czarodziej" chętnie by się tam znalazł.Artykuł zasługuje na W,jak Wow.
~Piotrek232 F
Dodano dnia 20 February 2010 22:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 27
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 19.02.10
Medale:
Brak
Bardzo fajnie napisane . Muszę przyznać ,że tekst mnie wciągnął.Ciekawe i widać ,że zabawa była naprawdę super . PozdrawiamUśmiech
~Larinne F
Dodano dnia 18 September 2010 12:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
Ale cudowny artykuł. Jestem pod miłym wrażeniem. Jest opisany z takim mhhmm.. ma w sobie to coś i emanuje z niego magia. Szczerze, naprawdę miło się go czytało i pod koniec przyszła myśl, że chcę więcej. ; )
Daję W, co tu więcej mówić..;p
~Bellatrix11227 F
Dodano dnia 03 June 2011 08:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 658
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 12.02.11
Medale:
Brak
Jak dla mnie art wybitny. Nie mogłam oderwać oczu od tego co napisałaś. Bardzo mi się podobałoOczko
~milka2596 F
Dodano dnia 20 November 2012 17:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 14.11.12
Medale:
Brak
Nie powiem, bardzo ładnie i zgrabnie napisane. Błędów nie zauważyłam, sam artykuł sam w sobie jest ciekawy. Stylistyka i gramatyka również nie odbiegają od ogólnie przyjętych zasad. ~~
Cóż, szkoda, że i ja nie mogłam brać udziału w premierze, którejś z książek, bo moja przygoda z magicznym światem zaczęła się już po wydaniu siódmego tomu w Polsce. Na pewno było ciekawie, zazdroszczę Ci. ;>
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 18 March 2013 04:16
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł, może przydałoby się trochę zdjęć dodać, ale ogólnie bardzo fajnie. Także nie byłem w Radomiu na premierze, jednak przypuszczam, że musiało być fantastycznie. Swoją drogą, to mogliby więcej organizować takich "imprez"...Uśmiech Teraz po zakończeniu już całej serii uważam, że dobrym pomysłem byłoby zorganizowanie jakiegoś maratonu ( wszystkie części non stop Oczko ) - albo chociaż 4 pierwsze, a za tydzień, 5...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 96% [23 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 4% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 231
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59