Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Z okładki
Z okładki
Jeśli sądzisz, że w dobie komputerów sztuka czytania zanikła, zwłaszcza wśród dzieci, to niezawodny znak, że jesteś MUGOLEM! ;]
Wywiad z J.R. Rowling
Na początek kilka słów od niedoświadczonego tłumacza. Wywiad był dość długi - ok. 25 min. Sporo czasu zajęły sprawy formalne - powitania, pożegnania, itp. i (chyba) mało interesujące jak np. park rozrywki, czy tapeta na stronie Rowling. Te fragmenty pomijałam lub jedynie sygnalizowałam (oddzielając od reszty wywiadu gwiazdkami). Pytania odnośnie książki tłumaczyłam jak leci, gdzieniegdzie skracając. Trochę przydługi, ale ciekawy. Już nie nudzę i oddaję głos prowadzącym rozmowę:


- Kogo poślubił Draco? To nie była Pansy, prawda?

- O, nie to nie była Pansy. Nie cierpię tej dziewczyny. Nie kocham Draco, ale jej po prostu nienawidzę. To każda dziewczyna, która przedrzeźniała mnie w szkole. (...) Draco poślubił Astorię Greengrass, młodszą siostrę Daphnee, a więc dziewczynę 2 lata młodszą od siebie.
(...)

***

Po kilku żartach na temat tapety na stronie Jo, Rowling mówi, że fantastycznie jest wreszcie skończyć. Zrozumieć może ją chyba jedynie Stephen King: "Nie potraficie sobie wyobrazić, jak to jest skończyć po 17 latach. (...) Wreszcie czytelnicy mogą mnie zapytać o wszystko, a ja nie muszę odpowiadać: >>Dowiesz się o tym w 5. części, a to jest ważne dla zakończenia części 7; o, jakie świetne pytanie, ale znajdziesz na nie odpowiedź w następnej części<<. Wiesz, że ludzie bardzo chcą znać odpowiedź, a Ty nie możesz im nic powiedzieć, bo zdradzisz, co będzie dalej (...)".

***

- Czym była Komnata Miłości w Departamencie Tajemnic?

- To miejsce, gdzie prowadzi się badania nad tym, czym jest miłość. Sądzę, że pośrodku tego pokoju stałaby fontanna albo studnia z eliksirem miłości. Pamiętacie, że kiedy uczniowie po raz pierwszy idą na zajęcia ze Slughornem, ten mówi im, że to najniebezpieczniejszy eliksir, jaki jest w lochu. A więc w pokoju zobaczylibyście czarowników zażywających eliksir, badających jego działanie. Pokój oczywiście musi być zamknięty. W książce od czasu od czasu pojawia się wątek o tym, co może uczynić miłość - ona wznosi ludzi na absolutne wyżyny heroizmu tak jak Lily, Harry'ego, Neville'a. Ale także zmusza do aktów głupoty a nawet zła - przykładem Bellatriks i Dumbledore. Albus był nierozsądny, stracił odniesienie moralne, gdy się zadurzył. To właśnie czyni miłość, i to czyni ją niebezpieczną.
A Bellatriks, jak pewnie wielu się domyślało, jest dziko zakochana w Voldemorcie. I to jest obsesja jej życia. Gdy Helena się o tym dowiedziała, zaczęła grać zbyt sexy i reżyser musiał ją prosić, by nieco przystopowała...

- Jeśli już mówimy o filmach, jednym z najbardziej niezwykłych aktorów jest Alan Rickman. Ile mu powiedziałaś, jak szybko się dowiedział [o co chodzi Snape'owi]?

- Bardzo szybko dowiedział się, że kochał Lily. Powiedziałam mu, bo on musiał wiedzieć, skąd bierze się ta cierpkość w stosunku do chłopca, który jest żyjącym dowodem tego, że Lily wybrała innego mężczyznę.

- Czy Snape naprawdę miał wylądować w Slytherinie?
- Tak, zdecydowanie. Wtedy, kiedy był przydzielany. Wierzę, że kiedy Dumbledore mówi Snape'owi , że "czasem uważa, że przydzielamy za szybko", ma na myśli, że ocenianie ludzi, gdy mają oni 11 lat, kazanie im, aby się określili, to bardzo surowe postępowanie. Takie działanie nie bierze pod uwagę tego, że się zmieniamy i rozwijamy. Tiara jest przenikliwa, bo przecież niektórzy w wieku 40 lat zachowują się tak samo jak w momencie przydziału, ale Snape odkupia winy i tego tiara nie wzięła pod uwagę. Ale z drugiej strony można powiedzieć, że jeśli tacy ludzie, którzy mają władzę zmienić się sami, są przydzielani do Slytherinu, być może mogą zmienić sam Slytherin.

- Na ile przydzielenie do Slytherinu przypomina dzielenie na "dobrych" i "złych"?

- Oni nie wszyscy są źli. Pamiętacie zakończenie. Może oni po prostu mają lepiej wykształcony instynkt samozachowawczy. Dla mnie najzabawniejszy fragment bitwy ma miejsce wtedy, gdy Slughorn wraca ze Slytherinem, prowadząc posiłki. Myślę, że wielu ludzi, by powiedziało, że przemawiał przez nich zdrowy rozsądek - czy nie lepiej uciec, aby wrócić z posiłkami?

***

Rozmowa zbacza na planowany park rozrywki HP w Orlando... Jo jest bardzo zaangażowana w projekt i uważa, że będzie bardzo udany. Dzięki niemu będzie można "zbliżyć się do Hogwartu najbliżej, jak to tylko możliwe."

***

- Co się stało z Florianem Fortescue?
- Zginął. Przykro mi.

- Możemy pogadać o Czarnej Różdżce?
- Jasne. Na początek chciałam wyjaśnić jedną rzecz. Było wiele pełnych niepokoju pytań związanych z faktem, że w środku znajdował się włos testrala, a je hodował Hagrid. Hagrid hodował tylko te hogwardzkie.
(...)

- Czy mogłabyś wyjaśnić, w jaki sposób różdżki zmieniają właścicieli, i w jaki sposób różni się Czarna Różdżka od pozostałych?

- Sądzę, że różdżki są "quasi-świadome". One nie są zupełnie ożywione, ale zbliżają się do obiektów ożywionych tak bardzo, jak tylko to można sobie wyobrazić, ponieważ mają w sobie tak wiele magii. I to jest właśnie najważniejsze w różdżkach. Ich reakcje będą się różnić wzajemnie, a Czarna Różdżka jest po prostu najbardziej nieczułą i bezwzględną różdżką. Bierze po uwagę jedynie siłę.
Od różdżki czarodziej oczekuje pewnej wierności. Nawet jeśli przegrałeś walkę, wytworzył się między wami związek, którego różdżka łatwo nie zerwie. Jednak jeśli różdżka, została zdobyta w "dorosłym" pojedynku zgodnie z zasadami, może zmienić swą lojalność i będzie działała lepiej (nawet jeśli do końca nie zmieni wierności) dla osoby, która ją wygrała. To właśnie ma miejsce, gdy Harry odbiera różdżkę Draco. Różdżka preferuje tego, kto potrafił ją zdobyć. Ale Czarna Różdżka nie zna żadnej lojalności poza wiernością sile. Pójdzie tam, gdzie jest moc. Jeśli wygrasz, władasz różdżką. Nie musisz wcale zabijać, ale ponieważ to różdżka o tak wielkiej mocy, prawie zawsze przyciąga czarowników, którzy są gotowi zabić, i którzy zabiją. I takich jak Voldemort, którzy mylą gotowość do mordu z mocą. Mam nadzieję, że coś wyjaśniłam.
Te zasady nie mają zastosowania, gdy czarodzieje nie przykładają wagi do pojedynku - kiedy walczą dla zabawy czy ćwiczeń, tak jak w Klubie [Pojedynków]. (...)

- Masz rozpracowane następnie pokolenie [dzieci Harry'ego i reszty]?
- Tak pewnie. Dowiecie się, jak obejrzycie film dokumentalny o mnie. Mówię tam o tym sporo. Ten film odpowie na wiele pytań.

***

Następnie prowadzący komentują wyniki testu przeprowadzonego wśród słuchaczy, którzy mieli zgadnąć, co się stanie w DH. Zwycięzca odpowiedział na 350 z 400 pytań!
(...)
Jeden z prowadzących żartuje, że Hedwiga żyje i rozmowa schodzi na fan fiction.

"Prawie nigdy nie czytam FF, ale większość z tych, które widziałam zaczyna się w tym stylu: >>Nazywam się Lilly Potter, myśleliście że nie żyję. Myliliście się.<<. Skoro jest tyle FF musi i taki który zaczyna się: >>Nazywam się Hedwiga, gdy spadałam przez lodowate powietrze...<<.
Generalnie Rowling uważa, że FF są zabawne...

Życzenia świąteczne etc.

UFF. THE END Oczko




Nadesłane przez: anguis
Dodane: grudzień 31 2007 11:10:00
Komentarze
~karolina123 F
Dodano dnia 08 December 2008 18:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1002
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 07.12.08
Medale:
Brak
Czytałam tylko tak po łebkach ale i tak juz mi się podobaRozbawiony
Ciekawych rzeczy sie można dowiedziećRozbawiony
Fajnie że zadałaś sobie trudu żeby to przetłumaczyćDowcipniś
Daję W oczywiścieOczko
~severus not dead F
Dodano dnia 25 April 2009 16:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 119
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Rowling to zabawna kobieta, ma świetne poczucie humoru. Szczególnie podoba mi się fragment z grającą zbyt sexy Heleną i Hedwigą-Ja-Żyję. ;-D
Nie wiedziałam też, że Albus był gejem. To mi jakoś do niego nie pasuje. Nie wiem czemu.
Co do tłumaczenia, to nie mam zarzutu. Jest spójnie, poprawnie stylistycznie, interpunkcyjnie i ortograficznie. Brawo. I gratuluję znajomości języka. ;-)
~RenesmeeCullen F
Dodano dnia 25 April 2009 17:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej
Punktów: 515
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Świetny wywiad. Pani Rowling dowodzi, że jest kobietą pełną humoru.
Brawa za przetłumaczenie, bo wiadomo, że musiałaś sie natrudzic.
Bardzo ciekawe rzeczy. Podobały mi się fragmenty o Hedwidze, Draco i oczywiście o Helenie, która aż zanatto wczuła się w swoją rolę.
Brawo!
~Kris F
Dodano dnia 01 April 2010 13:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -30
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 30.03.10
Medale:
Brak
Znakomity artykuł.
Rovling mjała znakomity pomysł.
Harry Potter to najleprza książka jaką czytałem.
Rovling musi dostać jakołś nagrodę.
~ciemna1OO F
Dodano dnia 13 May 2010 17:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 81
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 13.05.10
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Ciekawy wywiad, na prawdę. Fakt, zgadzam się z tym, że Rowling jest zabawną kobietą. No i dobrze. ( ; W
~Iterutt F
Dodano dnia 07 September 2021 05:51
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=http://buypropeciaon.com/>Propecia</a>
~Neurontine F
Dodano dnia 05 October 2021 07:50
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 149
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 99
Data rejestracji: 30.09.21
Medale:
Brak
Viagra Sin Disfuncion Erectil
~Evibous F
Dodano dnia 08 November 2021 11:06
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~Groobby F
Dodano dnia 10 December 2021 02:44
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="http://ocialisshop.com/ ">cheapest cialis 20mg</a>
~medinheld F
Dodano dnia 15 November 2022 23:57
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
BSO Tab 20 mg, 40 mg <a href=https://clomid.mom/>clomid for men dosage</a> The US has typically gone back and forth; we most definitely have not been consistently conservative from many standpoints
~MorrisDooke F
Dodano dnia 26 December 2022 12:09
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
chloroquine ph 250 mg tablet <a href="http://www.hydroxychloroquinex.com/#">http://www.hydroxychloroquinex.com/#</a>
~Neloseela F
Dodano dnia 03 February 2023 22:13
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
Schell 1989 <a href=http://vkamagras.cyou>cheapest uk supplier kamagra</a> Higher if you with ovarian cancer has a great caution if you very happy to put the embryologist
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 79% [11 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 21% [3 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 195
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59