Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Najwspanialsza ch...
Najwspanialsza chwila
- Nie odzywajcie się do mnie - powiedział cicho Ron do Harry'ego i Hermiony, kiedy kilka minut później usiedli przy stole Gryffindoru. Wokoło aż szumiało od podnieconych głosów na temat tego, co się wydarzyło.
- Dlaczego? - zapytała zaskoczona Hermiona.
- Bo chcę utrwalić to sobie w pamięci na zawsze - odpowiedział Ron. Oczy miał zamknięte, a na twarzy wyraz uniesienia. - Draco Malfoy, zdumiewająco skoczna tchórzofretka...
Harry i Hermiona parsknęli śmiechem, a Hermiona sięgnęła po zapiekankę z wołowiny, by rozdzielić ją na trzy talerze...

Lokalizacja oraz topografia terenów Hogwartu
Szkoła Magii i Czarodziejstwa Hogwart... Niezaprzeczalnie najważniejsza lokacja, w jakiej rozgrywały się wydarzenia doskonale znane z kart powieści J. K. Rowling. W którym miejscu na mapie świata, słynąca z pieczołowitości pisarka, umieściła centralne miejsce akcji wykreowanej przez siebie historii? Ten temat był już poruszany wielokrotnie i za każdym razem, jego zgłębianie przybliżało nas do rozwiązania zagadki położenia zamczyska, mieszczącego w swych murach brytyjską szkołę magii. Podążając dalej w tym kierunku stawaliśmy przed pytaniami dotyczącymi już samych włości Hogwartu, ich układu, kompozycji. Postanowiłem więc raz jeszcze zmierzyć się z tym zagadnieniem i przeanalizować możliwości lokalizacji i topografii terenów Hogwartu oraz ziem do nich przyległych.
LOKALIZACJA HOGWARTU



Nie ulega wątpliwości, iż Hogwartu należy szukać gdzieś w Szkocji. Surowy, charakterystyczny krajobraz tego kraju, doskonale i wiernie odzwierciedla opisy zawarte w książkach o Harrym Potterze. Jednak opuszczając sferę domysłów i niejasności, postawmy pytanie: co mówią nam w tej sprawie wyłącznie fakty? Ekspres do Hogwartu ruszając z dworca King's Cross w Londynie kierował się na północ ("Ekspres do Hogwartu wił się pod nimi jak szkarłatny wąż. - Jedzie na północ - powiedział Ron, zerkając na kompas na tablicy rozdzielczej."), a nie jest tajemnicą, że najważniejsze trasy pociągowe łączące Anglię i Szkocję, rozpoczynają się właśnie na wspomnianym dworcu. Niemożliwym jest poza tym, aby podróżować pociągiem parowym jadącym z Londynu w kierunku północnym, dłużej niż pięć godzin (a ekspres wiozący uczniów Szkoły Magii i Czarodziejstwa, wyruszał ze stolicy Wielkiej Brytanii o godzinie 11:00, natomiast kończył trasę w Hogsmeade, zatrzymując się przy tamtejszym peronie już po zmroku) i nie dotrzeć do Szkocji.

Inny dowód na szkockie położenie Hogwartu znaleźć można podczas przyjęcia w rocznicę śmierci Prawie Bezgłowego Nicka, wśród dań znajdujących się na biesiadnym stole - "(...) był również gulasz z podróbek baranich, w którym roiło się od robaków (...)". Owa nadpsuta (delikatnie mówiąc...) potrawa to haggis, czyli tradycyjne szkockie danie, charakterystyczne tylko dla tego narodu.

Kolejną wskazówkę, przemawiającą jednocześnie po raz kolejny za Szkocją, można odnaleźć wśród niezliczonych płócien zdobiących wnętrza Hogwartu. "A Gruba Dama, panie profesorze? Schowała się w mapie Argyllshire na drugim piętrze." Właśnie, hrabstwo Argyllshire. Należy dodać - szkockie hrabstwo. Możliwe, że zupełnie przypadkiem mapa właśnie tego regionu znalazła się w Hogwarcie, ale na zdrowy rozum - czy aby na pewno mógł to być wyłącznie przypadek, że właśnie tylko o tej jednej mapie wspomniała autorka? Cóż, ten wariant jest akurat kwestią sporną, ale mimo wszystko on i poprzednie argumenty chyba dość dobitnie wskazują na miejsce, w którym Jo Rowling ukryła wspaniały zamek o ponad tysiącletniej historii...
"TOPOGRAFIA" TERENÓW HOGWARTU



Sam zamek usytuowany jest na klifowej skale ("Po drugiej stronie, osadzony na wysokiej górze, z rozjarzonymi oknami na tle gwieździstego nieba, wznosił się ogromny zamek z wieloma basztami i wieżyczkami.") omywanej w największym stopniu od południa, przez Wielkie Jezioro ("To okno wychodzi na południe, zobacz widać kawałek jeziora..."), w którego głębinach znajduje się wioska trytonów ("Z mroku wyłoniły się nagle ze wszystkich stron prymitywne domostwa obrośnięte algami."). U stóp klifowego urwiska, ukryta za kurtyną bluszczu, znajduje się podziemna przystań zbudowana na skalistym, pokrytym otoczakami nadbrzeżu.


Na zachód od zamku położony jest Zakazany Las ("Słońce zachodziło za Zakazanym Lasem, złocąc szczyty drzew."), natomiast na wchodzie i (prawdopodobnie) na północy leżą góry ("Góry wokół szkoły pobielały (...)."), u stóp których znalazł sobie kryjówkę, ścigany wciąż przez Ministerstwo Magii, Syriusz. Trudno jednak sprecyzować dokładną lokalizację jaskini, w której się ukrywał, gdyż ścieżka prowadząca z Hogsmeade mogła ciągnąć się zarówno na północ, jak i wschód czy nawet południe.
Sama wioska jest umiejscowiona nad brzegiem jeziora, na południowy wschód od Hogwartu. Główna droga z zamku do Hogsmeade biegnie wzdłuż zachodniego brzegu jeziora, a mniej więcej w jej połowie, znajduje się główne wejście na teren szkoły (brama ze skrzydlatymi dzikami). Również równolegle do linii brzegowej, ale po stronie wschodniej, przebiegają dwa tajne przejścia między szkołą a wioską, choć nie wykluczone, że prowadzą one pod jeziorem, gdyż chociażby to rozpoczynające się w garbie jednookiej wiedźmy "wiło się i zmieniało kierunek, przypominając podziemne królestwo jakiegoś olbrzymiego królika (...). Wydawało mu się, że minęła godzina, zanim korytarz zaczął piąć się w górę."


Bardzo trudno precyzyjnie określić, gdzie względem zamku znajdowało się boisko quidditcha. Wszystko wskazuje na to, że dotrzeć na nie można, idąc ze szkoły w kierunku północno - zachodnim. Punktem odniesienia uzasadniającym tą teorię jest fragment "Kamienia Filozoficznego", w którym Potter po wygranym meczu śledzi podejrzanie zachowującego się Snape'a. Jest tam wzmianka o oknach Hogwartu widzianych od strony stadionu, które "poczerwieniały w blasku zachodzącego słońca", co wyklucza możliwość usytuowania boiska na wschód od gmachu szkoły. Potwierdza to scena, w której Harry widzi jak "po stopniach wiodących od bramy zamku zbiegła zakapturzona postać", a frontowe, dębowe drzwi budynku umiejscowione są od strony zachodniej, gdyż widać je z chatki Hagrida leżącej na skraju Zakazanego Lasu - "Harry wysunął głowę o parę cali, żeby lepiej widzieć frontowe drzwi. Po stopniach wiodących do zamku schodzili Dumbledore, Knot, staruszek z komisji i kat Macnair." Tą teorię podważa jednakowoż to, że Potter śledząc Snape'a "zatacza krąg ponad zamkiem", co sugeruje jakoby las i boisko do gry, leżały po przeciwległych stronach Hogwartu. Koniec końców, myślę, że uznanie północno - zachodniego położenia stadionu jest najlepszym możliwym kompromisem.


Jak już wspomniałem, do chatki Hagrida dojść można wychodząc przez główne drzwi zamku i idąc cały czas prosto na zachód, w kierunku Zakazanego Lasu. Około dwustu jardów od jej frontowych drzwi "zaparkowany" był powóz gości z Beauxbatons i zagroda dla ciągnących go koni ("Olbrzymi, jaskrawoniebieski powóz, którym przybyli, był zaparkowany ze dwieście jardów od frontowych drzwi chatki, a uczniowie wspinali się do środka po złotych schodkach. Olbrzymie latające konie pasły się za prowizorycznym ogrodzeniem tuż obok powozu.").
W noc, kiedy Hagrid zdecydował się pokazać Harry'emu smoki, przechodzili oni skrajem właśnie padoku koni z Beauxbatons, idąc do miejsca, gdzie "nie widać było ani zamku, ani jeziora", co wskazuje na (najprawdopodobniej) południowo zachodnie ulokowanie "areny" pierwszego zadania Turnieju Trójmagicznego.
Na wschód od mieszkania gajowego, a w pobliżu drogi do Hogsmeade, przy brzegu jeziora, był zacumowany okręt, którym przybyła delegacja z Durmstrangu ("(...) Harry, Ron i Hermiona opuścili zamek i ruszyli przez zimne, mokre błonia ku szkolnej bramie. Kiedy przechodzili obok zakotwiczonego przy brzegu jeziora statku z Durmstrangu (...).").


Wiadomo natomiast, że z domku gajowego nie widać Wierzby Bijącej, ponieważ Harry i Hermiona wraz z Hardodziobem musieli przemieścić się, żeby móc na bieżąco śledzić przebieg zdarzeń, kiedy cofnęli się w czasie ("Musimy znaleźć takie miejsce, z którego widać wierzbę bijącą, bo inaczej nie będziemy wiedzieć co się dzieje."). Wiemy również o trawiastym zboczu dzielącym wrota zamku i Wierzbę Bijącą, więc możemy przypuszczać, że leciwe drzewo i domostwo gajowego lokują się po przeciwległych stronach niewielkiego wzniesienia. Możliwe, że to na jego szczycie doszło do feralnej transformacji Lupina...


Zapuszczając się do Zakazanego Lasu na zachód od domostwa Hagrida i idąc około dziesięciu minut, dotrzeć można do terytorium testrali - "Szli jakieś dziesięć minut, aż dotarli do miejsca, w którym drzewa rosły tak gęsto, że było ciemno jak o zmierzchu, a na ziemi leżał śnieg."
Jeśli chodzi o pozostałe "punkty charakterystyczne" w Zakazanym Lesie, to jesteśmy skazani na domysły. Kiedy będąc w pierwszej klasie, odrabiając szlaban bohaterowie tropią rannego jednorożca, podążają ścieżką mającą co najmniej dwa rozgałęzienia. Pierwszym z nich Hagrid początkowo każe iść Malfoyowi i Neville'owi, natomiast to drugie doprowadza Harry'ego i Draco po półgodzinnym marszu do martwego zwierzęcia.
Na przestrzeni zawartej pomiędzy tymi rozwidleniami, znajduje się obszar, w którym Harry z Hermioną oraz Hagridem spotykają centaury i najprawdopodobniej jest to ten sam rejon, gdzie dwukrotnie natknęli się na te stworzenia podczas piątego roku swej nauki w Hogwarcie.
W związku z tym, można przypuszczać, że miejsce ukrycia Graupa jest pobliskie temu obszarowi puszczy, gdzie Potter i Malfoy natknęli się na zabitego jednorożca.
Niestety w kwestii legowiska akromantul, możemy jedynie domniemywać, że jest ono położone w głębszych, bardziej niedostępnych partiach lasu. Harry i Ron "przedzierali się tak przez las z pół godziny", a więc siedlisko pająków musi być zlokalizowane w co najmniej trzykrotnie takiej odległości od skraju puszczy, jaką trzeba było przebyć, aby dotrzeć do terytorium testrali.


Na koniec pozostaje jeszcze ustalenie lokalizacji cieplarni oraz ogródków warzywnych. Wiemy na pewno, że szklarnie są minimum trzy i znajdują się za zamkiem, najprawdopodobniej w opozycji do frontu, a więc w pobliżu jego wschodnich murów. Podczas swej podróży w czasie "Harry puścił się biegiem, Hermiona za nim. Przebiegli przez ogród warzywny do cieplarni, zatrzymali się na chwilę, a potem popędzili dalej, okrążając wierzbę bijącą i kierując się do Zakazanego Lasu", czyli wszystko się zgadza. Dodatkowym, istotnym spostrzeżeniem może być to, iż z cieplarni widać wierzbę i na odwrót. Mamy to jasno napisane w "Komnacie Tajemnic" - "Kiedy zbliżyli się do cieplarni, zobaczyli resztę klasy czekającą na zewnątrz na profesor Sprout. (...). Niosła naręcze bandaży, a Harry znów poczuł ukłucie winy, kiedy spojrzał z daleka na wierzbę bijącą (...)." Cóż, myślę, że do pewnego stopnia - wszystko jasne.

Mam nadzieję, że rozważaniami zawartymi w tej pracy, chociaż w niewielkim stopniu przybliżyłem problematykę lokalizacji zarówno samego Hogwartu, jak i rozlokowania poszczególnych "punktów charakterystycznych" wchodzących w skład jego ziem. Na koniec dodam tylko jedno: mimo, że Jo Rowling jest wspaniałą, kreatywną i solidną pisarką, jej także zdarzało się popełniać wiele błędów i gaf literackich. Próbując rozwikłać "topograficzne" zagadki dotyczące jej twórczości, należy wziąć poprawkę na to, że wszelkie nieścisłości i niemożliwości mogą wynikać właśnie z niedopatrzeń autorki...


Zdjęcia pochodzą ze strony maraudersdream.proboards91.com



Nadesłane przez: Liondragon
Dodane: lipiec 26 2008 15:29:46  
Komentarze
~Vanney F
Dodano dnia 26 August 2008 18:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sprzedawca w Miodowym Królestwie
Punktów: 1387
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 167
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Świetny artykuł i wiele przydatnych informacji, choć do Hogwartu się nie wybieram w najbliższym czasie Oczko No cóż.. a chciałabym. Za tego arta dam Wybitny, bo się napracowałeś Lion Uśmiech
~Isilien F
Dodano dnia 26 August 2008 22:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2248
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 121
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
No co tu wiele mówić. komentowałam ten art na starym hogs, ale się nie moge powstrzymać żeby tego nie zrobić jeszcze raz Rozbawiony.

artykuł perfekcyjny, inaczej nie da się tego wyrazić. oczywiście jestem monotonna i monotematyczna, ale co zrobić kiedy nie ma okazji do ponażekania z beznadziejnego języka, błędów ortograficznych czy źle dobranych zdjęć i cytatów?Zszokowany
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 27 August 2008 01:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Extra.
Wszystko dopracowane do perfekcji.
Opisane dokładnie, bez żadnego chaosu.
Należy się Wybitny jak nic Uśmiech
~alexis_tonks F
Dodano dnia 29 August 2008 19:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 236
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Super art. Na prawdę bardzo dużo informacji. Teskt jest bardzo długi i ciekawy Uśmiech Myślę że przygotowanie tego artykułu wymagało dużo poświęcenia, dlatego dam W
~Lawenda F
Dodano dnia 06 September 2008 14:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 03.09.08
Medale:
Brak
Genialny!
Gdyby każdy artykuł był do tego stopnia świetnie napisany, spędzałabym całe dnie na czytaniu ^^

Daj W.
~Kei F
Dodano dnia 10 September 2008 17:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Tylko i wyłącznie WYBITNY!!! Nic innego tu nie pasuje. Trud i praca wsadzona w ten artykuł powala na kolana. Gdyby wszytskie artykuły takie były... Ale wiekszość się nie umywa.
Napisane wpaniale! Śietnie, ze dodane zostały cytaty i zdjęcia. Chce się czytać i to nie raz. Piękne przytoczenie informacji.
No nektra i ambrozja na moją duszę ^^
Oby tak dalej! Pozdrawiam.
~ollogollo F
Dodano dnia 13 September 2008 20:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 83
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 13.09.08
Medale:
Brak
Artykuł bardzo ciekawy, słownictwo znajdujące sie w tym artykule,jest bogate, aby napisać taki artykuł napewno trzeba by się bardzo napracować, wiec za samą treść artykułu daje WYBITNY, ale szata graficzna mi sie nie podoba, poniewaz uważam, ze tekst powinien być napisany bez zadnych dodatków. W Hogwarcie to by nie przeszło, ale nistety nie jesteśmy w Hogwarcie. Nie przejmuj się tym co piszę wyznaje bardzo stare reguły, takie jakie obowiązuja w szkole czarodziejów. Artykuł jest bardzo pomysłowy i w ogóleCoolto i tak jest bardzo dobrze. Pozdrawiam.

PS:Jezeli przy czytaniu tago komentarza znajdziecie jakis błąd to z góry przepraszam.
~Harry_Potter F
Dodano dnia 14 September 2008 17:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Super powiem krótko bardzo mi siępodoba ten artykuł i jakże by inaczej mogę dać tylko i wyłącznie Wybitny. Dodane zostały cytaty i zdjęcia i jest super.Piękne przytoczenie informacji. Mi się baaaardzo podoba jak ju mówiłam ale ja tak mam często sie powtarzam!


Pozdrowienia dla wszystkich użytkowników Hogsmeade.pl
~MasTer MistRzu F
Dodano dnia 27 September 2008 21:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 0
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 26.09.08
Medale:
Brak
Jeden z najlepszych artykułów które czytałem!
Nie wiem jak to zrobiłeś, ale i tak stawiam na Wybitny.
~Villemo F
Dodano dnia 25 October 2008 10:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Daje Wybitny, bo artykuł nie dość, że przejrzyście wykonany, to jeszcze urozmaicony fotografiami. Pięknie...^^ Zawiera wszystko co powinien i nie ma się od czego przyczepić.
~Lady_Granger F
Dodano dnia 09 November 2008 13:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -248
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 05.11.08
Medale:
Brak
Artykuł genialny! Świetnie napisany, dodane zdjęcia i cytaty... no bomba po prostu! Uśmiech
Jak najbardziej zasługuje na Wybitny.
~atrammarta F
Dodano dnia 20 December 2008 08:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1561
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 60
Data rejestracji: 02.12.08
Medale:
Brak
Najlepszy jakie do tej pory czytałam. Perfekcyjny. Boski! ;P
Świetnie się czyta, bez błędów, zdjęcia, a na dodatek cytaty!
Co prawda do tego z boiskiem i z zachodzącym słońcem nie przywiązywałabym żadnej wagi- J.K. Rowling po prostu tak napisała.
Mimo to- art jest śwetny! Lepszego nie czytałam, jak dotąd.

W- bez wątpienia, bez gadania i w ogóle.
~potterfanka F
Dodano dnia 26 December 2008 21:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 514
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Wspaniały artykuł bardzo dużo info o Hogwarcie i okolicach.Wielu z tych rzeczy nie wiedziałam, np.O Tym haggis (blee...).

Jesteś bardzo spostrzegawczy skoro wyczytałeś o tym hrabstwie (ja na ten detal uwagi nie zwróciłam Oczko ).

Straszniee ciekawy artykuł, naprawdę niewiele artów chce mi się czytać, a ten akurat tak

Wybitny na 100%
~Anika F
Dodano dnia 27 January 2009 22:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 72
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Zasługujesz na wybitny. Podoba mi się długość artykułu i to, że do większości informacji są dodane cytaty z książek. Tylko pogratulować!
~Madden F
Dodano dnia 01 February 2009 21:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 62
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 27.01.09
Medale:
Brak
Tak Hogwart jest niewątpliwie ciekawym i intrygującym miejscem. Ciekawy artykuł, dobrze napisany, przyjemnie mi się czytało.
Każdy moze sobie wyobrazić go takim, jakim pragnie.
Na pewno cytaty i zdjęcia były ciekawym posunięciem.
Gratuluję, oceniam na wybitny Uśmiech
~Sashka13 F
Dodano dnia 03 February 2009 21:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Od razu mówię, że zasługujesz na Wybitny, z resztą widać - prawie 100% głosów na ten stopień za Twój artykuł.
Hogwart został tu opisany całkowicie poprawnie, idealnie, bez żadnych potknięć i opuszczeń. Ukazana została znakomita wiedza na temat Szkoły Magii i Czarodziejstwa (Ach, kocham tę nazwę), cytaty urozmaicają tekst. Do tego fotografie, także od razu wiadomo o co chodzi. Gratuluję.
~Ami F
Dodano dnia 04 February 2009 22:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 463
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 53
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł! Bardzo przydatne informację, żadnych błędów moje oczy nie wynalazły, a bardzo się nad tym napracowałaś/eś a więc będzie...

WYBITNY!
~Harry 14 F
Dodano dnia 05 February 2009 10:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 410
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 45
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny i ciekawy artykuł dużo zdjęć i doskonałe opisy miejsc można jeszcze było zrobić jakąś mapkę ale i bez tego jest super. Ja również jak inni dam wybitny za samą długość tego tekstu nie wspominając o zdjęciach i dużym zaangażowaniu w ten artykuł.
Daje wybitny i gratuluje tak świetnego artykułu.Oczko
~pain F
Dodano dnia 13 March 2009 15:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -130
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 11.03.09
Medale:
Brak
Człowieku najlepszy art jaki tutaj czytałem. Żeby to napisać musiałeś się strasznie napracować. Sam nad tym się zastanawiałem ale ty po prostu rozgryzłeś tajemnice położenia Hogwartu. Daje oczywiście WYBITNY!!!
~Wolfy F
Dodano dnia 21 March 2009 16:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 238
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł. Dosyć długi, lecz nie nużący. Poszczególne akapity są od siebie oddzielone- przez co tekst jest bardziej przejrzysty. Są cytaty. Nie ma żadnych rażących błędów, czy to ortograficznych, czy językowych.
Wielkim plusem są zdjęcia, które nie psują estetyki.
Genialna praca, oczywiście należy się Wybitny.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 95% [81 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 2% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 389
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59