Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Wściekła Minerwa ...
Wściekła Minerwa McGonagall
Nie waż się mi mówić, co mogę, a czego nie mogę, Potter. A teraz marsz do łóżek. Wszyscy. Jeszcze nigdy mieszkańcy Gryffindoru nie zrobili mi takiego wstydu.
Kalendarium życia J.K. Rowling
1965 - J.K. przychodzi na świat.
1967 - Rodzi sie jej jedyna siostra Di (Dianne).
1970 - Ma 5 lat i uczęszcza do St. Michaels Church of England Primary School. Jej rodzina przyjaźni sie z rodzina Potterow(!). Rowlingowie mieszkają w Yale.
1971 - Rodzina przenosi się do Winterbourne, niedaleko Bristolu.
1974 - Rowlingowie przenoszą sie do Tusihill w pobliżu Chepestow w Walii.
1975 - J.K. zostaje skautem...
1976 - Uczęszcza do szkoły średniej Wyedean Comprehensive w Sedbury.
1980 - U jej matki lekarze rozpoznają stwardnienie
rozsiane.
1983 - Matka J.K. pisze testament. Joanne nie zostaje przyjęta do Oksfordu, studiuje na University of Exeter.
1985 - Jo wyjeżdża do Paryża.
1987 - Kończy studia, przenosi sie do Clapham i pisze dwie powieści dla dorosłych, których jakiś wredny wydawca nie chciał opublikować i nigdy się z tego powodu nie okazały.
1990 - W pociągu Rowling wymyśla Harry'ego Pottera. W wieku 45 lat umiera jej matka, Anne.
1991 - Przyjmuje posadę nauczycielki angielskiego w pewnej portugalskiej szkole.
1992 - Poślubiła Jorge'a Aratnesa (ślub był tylko cywilny).
1993 - Jej ojciec żeni się po raz drugi, a Jo rodzi córeczkę Jessicę. Niedługo później maż wyrzuca Rowling i Jessicę z domu. Rowling osiedla się w Szkocji i zabiega o zasiłek w wydziale opieki społecznej w Edynburgu.
1994 - Jo dowiaduje się, że jej eks-mąż przyjechał do Edynburga by ją odnaleźć. Zaczyna czynić starania, żeby sąd zakazał zbliżania się Arantasowi do niej i do Jessicy.
1995 - Sąd przychyla się do jej prośby. Rowling w spokoju kończy pierwszą powieść o Potterze i wysyła ją do rożnych wydawców.
1996 - Podpisuje umowę z Little Literatury Agency. Joanne zaczyna uczyć francuskiego.
1997 - Dostaje 8 tysięcy funtów od szkockiej rady artystycznej. W Wielkiej Brytanii ukazuje się "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" w nakładzie 500 egzemplarzy. Po ponad miesiącu amerykańskie wydawnictwo zakupuje prawo do sprzedaży książki za 100 tysięcy funtów! Jo przenosi się z mieszkania przy South Lorne Place i kupuje rezydencję w Hazlebank Terrace.
1998 - W Wielkiej Brytanii ukazuje się "Harry Potter i Komnata Tajemnic", a w USA "Harry Potter i Kamień Filozoficzny".
1999 - W USA ukazuje sie "Harry Potter i Komnata Tajemnic" a w Wielkiej Brytanii "Harry Potter i Więzień Azkabanu". We wrześniu "Harry Potter i Więzień Azkabanu" ukazuje się w USA. Jo podpisuje kontrakt z wytwórnią Warner Bros.
2000 - "Harry Potter i Czara Ognia" zostaje wydany w Wielkiej Brytanii i USA. Rowling zostaje ambasadorem organizacji charytatywnej - Narodowej Rady do Spraw Niepełnych Rodzin.
2001 - Jako patronka Szkockiego Towarzystwa do Walki ze Stwardnieniem Rozsianym bierze udział w otwarciu jednego z ośrodków w Aberdeen. Publikuje dwie książki: "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" oraz "Qudditch przez wieki". W listopadzie tego roku odbywa się filmowa premiera pierwszej części przygód Harry'ego . W grudniu Jo poślubia doktora Neila Murraya.
2002 - Premiera filmu "Harry Potter i Komnata Tajemnic "
2003 - Rodzi się syn Rowling, Dawid. W Wielkiej Brytanii i USA ukazuje sie "Harry Potter i Zakon Feniksa".
2004 - Premiera filmu "Harry Potter i Więzień Azkabanu"
2005 - Wydanie 6. części przygód Pottera. Premiera filmu "Harry Potter i Czara Ognia"




Nadesłane przez: Ginny_ona
Dodane: listopad 08 2006 13Kotecek7:48
Komentarze
!Fantazja F
Dodano dnia 26 August 2008 12:19
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9813
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 304
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
No rzeczywiście, Rowling z początku nie miała łatwo, no ale potem wszystko się ustatkowało i teraz jest (chyba) szczęśliwa i nie narzeka na trudy życia. :}
Jednak sam artykuł jakoś mi się nie spodobał. Niby jest wiele informacji i ciekawostek, daty są, ale jednak te fakty są takie... suche. Niby kalendaria takie zazwyczaj są, ale ja tam wolę przeczytać coś ciekawego. Ten tekst mnie nie wciągnął i z tego właśnie powodu dam 'tylko' Powyżej Oczekiwań. ;]

J.K. zostaje skautem...

O... Tego nie wiedziałam i się nie spodziewałam. x]
~Kanja F
Dodano dnia 27 August 2008 12:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
No, naprawdę miała w niektórych momentach 'ciężkie życie', szczególnie od roku 1980 do śmierci jej mamy.
A siedem lat później, po prostu wszystko odwraca się na dobrą drogę;> chyba jej się to należy; )

Pani Rowling, dziękuję, za stworzenie tak wspaniałej sagi!
[haha, na pewno to przeczyta i zrozumie xD]
~Ann F
Dodano dnia 28 August 2008 18:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2313
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Ciekawe tego nie wiedziałam, że ich sąsiedzi mieli na nazwisko Potter. Art. dobry czytało się przyjemnie i dostarczyłaś wiele ciekawych informacji. Dam PO
!Lady Shadow F
Dodano dnia 28 August 2008 19:12
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Opiekun Slytherinu
Punktów: 3615
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 180
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
że ich sąsiedzi mieli na nazwisko Potter.

Właśnie też tego kiedyś nie wiedziałam ale już teraz wiem że owe nazwisko naprawdę mieli i mają sąsiedzi Rowling. Pozatym artykuł mi się podoba i wyszystkie informacje zostały zmaieszczone, błędów się raczej nie doszukałam.
~Temeraire F
Dodano dnia 29 August 2008 00:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
No rzeczywiście sporo się tego nazbierało. Z tego, co widzę, Rowling nie miała w życiu lekko. Najbardziej zaintrygowała mnie informacja o tym, jak Jo została skautką. Hmm... Takie kalendaria są czasem całkiem przydatne, ale na pewno o wiele mniej interesujące niż tradycyjne artykuły.
Moim zdaniem zasłużyłaś na Powyżej Oczekiwań.
~Minerwa F
Dodano dnia 31 August 2008 13:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 30.08.08
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Ja też nie znałam wielu faktów z życia Rowling. Faktycznie trudne życie miała. Czytałam gdzieś, że próbowała popełnić samobójstwo, ale to chyba nie prawda. A wracając do arta - duzo informacji, ale ja tez uważam, że to wszystko tak trochę na sucho. Myślę, że PO to bedzie sprawiedliwa ocena.
~Syriusz_Black F
Dodano dnia 01 September 2008 18:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 226
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 44
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Bardzo ładniy artykuł. Trzeba przyznać, że sporo wycierpiała...trudne dzieciństwo, śmierć matki, rozwód i wiele innych zdarzeń. Dobrze zrobiłaś to kalendarium, znalazło się w nim wszystko co najważniejsze. Nie wiedziałem, że Rowling była skautką Oczko Ale wiedziałem, że miała sąsiadów Potterów, bo dawno temu oglądałem dokument o niej i było o tych sąsiadach ;P
~Kei F
Dodano dnia 12 September 2008 22:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
1990 - W pociągu Rowling wymyśla Harry'ego Pottera.
I ten rok powinno się dodać do najważniejszych dat z dziedziny literatury.
Gdyby nie ten rok, to by nas tu nie było i gadalibyśmy może o jakiś innych książkach, ale pewnie nie tak fajnych ja ta o Harrym, chłopcu który przeżył.
Rowlling faktycznie nie miała łatwego życia, ale teraz wyjrzało dla niej słońce i już chyba będzie świecić jej przez całe życie ; )
~Peepsyble F
Dodano dnia 21 September 2008 15:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ajć, niełatwo miała, niełatwo.
No cóż ale potem jak już Harry Potter powstał to z górki tak jak napisała Vann.
Zadzam się z Kei:

1990 - W pociągu Rowling wymyśla Harry'ego Pottera.
I ten rok powinno się dodać do najważniejszych dat z dziedziny literatury.


Dokładnie ; p
Jeżeli chodzi o arta, ładnie napisałaś. PO.
~lena_1610 F
Dodano dnia 30 January 2010 15:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 16.01.10
Medale:
Brak
Ludzie, jak ona słabo zaczynała! Gdyby nie miała silnej psychiki, to by pewnie nie było teraz Harry'ego! A rok 1990 rzeczywiście powinien trafić do najważniejszych dat literatury! Oczko Dam W, W jak Wiele rzeczy, których nie wiedziałam Oczko
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 14 November 2013 23:11
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Uwierzcie mi na słowo, że są ludzie, którzy mają o wiele gorzej. Umarła jej mama dość młodo, małżeństwo okazało się pomyłką, trochę przeprowadzek, ale czy to aż tak wielka tragedia ? Teraz niczego jej nie trzeba, ma pieniędzy jak lodu, którymi się dzieli, działa charytatywnie, ma kochające dzieci. Happy End jak nic Oczko Masz W !
~Anka Potter Always Together F
Dodano dnia 08 August 2014 17:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1573
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 330
Data rejestracji: 10.07.14
Medale:
Brak
Bardzo ciekaawy art. Fajnie napisany i w ogóle... interesujący Oczko
Faktycznie J.K. Rowling nie miała lekkiego życia, ale prawdą jest też, że inni mają gorzej. W końcu teraz nasza Królowa ma pieniędzy jak papieru toaletowego, chociaż słyszałam też gdzieś, że większość przekazuje na cele charytatywne, a to się chwali Uśmiech
W każdym razie twój artykuł dostaje ode mnie... Wybitny Rozbawiony Nie wydaj na głupoty! Oczko
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 41% [13 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 50% [16 głosów]
Zadowalający Zadowalający 9% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 316
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59