Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Śmierć Jamesa Pot...
Śmierć Jamesa Pottera
Przekracza próg domu, gdy James wbiega do holu. To takie łatwe, zbyt łatwe, nie ma nawet przy sobie różdżki...
- Lily, bierz Harry'ego i uciekaj! To on! Idź! Uciekaj! Ja go zatrzymam...
Chce go zatrzymać, nie mając różdżki w ręku!...Wybucha śmiechem i rzuca zaklęcie...
- Avada Kedavra!
Zielone światło wypełnia mały przedpokój, oświetla wózek dziecięcy, popchnięty na ścianę, poręcze schodów lśnią jak pochodnie, James Potter pada jak marionetka, której sznurki ktoś poprzecinał...

Antypotteria
Ostatnio dość często mówi się o tym, że 'Harry Potter to książka satanistyczna' itd. My oczywiście nie zgadzamy się z tym stwierdzeniem. Zebrałam materiały, które oczerniają naszego "Harry'ego". Dodam tylko tyle, że to po prostu głupota! Beznadzieja i dno te wszystkie oskarżenia. Więc:

1. Uczniowie jednego z australijskich chrześcijańskich gimnazjów mają zakaz czytania książek Joanne K. Rowling o jedenastoletnim czarodzieju - sierocie Harrym Potterze. Zdaniem dyrekcji szkoły i pracującego tam lekarza, opisywane w nich przygody są zbyt brutalne, co może powodować agresję u dzieci. Innego zdania są rodzice i niektórzy pedagodzy. Twierdza oni, że takie fantastyczne opowieści nie są niebezpieczne, a bajkowy bohater pobudza wyobraźnię dzieci i wpływa pozytywnie na czytelnika. Książki o Harrym Potterze zostały przetłumaczone na 30 języków i osiągnęły światowy sukces. Wydano je w nakładzie 66 mln egzemplarzy.

2. W pewnej parafii w stanie Nowy Meksyk ma sie w najbliższą niedzielę odbyć palenie książek o Harrym Potterze, ponieważ - jak twierdzi proboszcz - są one obrazą Boga.

Proboszcz Jack Brock z parafii Alamogordo na południu Nowego Meksyku twierdzi, że książki o Potterze zachęcają młodych czytelników do poszukiwania dalszych informacji na temat czarownic, czarnoksiężników i czarów, co jest obrazą dla Boga... i dla proboszcza. 74-letni kapłan jest tez zdania, że książki te mogą zniszczyć życie wielu młodym ludziom.

Proboszcz Brock wygłosił w Wigilie Bożego Narodzenia kazanie zatytułowane "Dzieciątko Jezus, czy Harry Potter". Określił w nim planowane palenie książek o Harrym Potterze jako zachętę dla chrześcijan, by usuwali z domów wszystko to, co przeszkadza im w rozmowie z Panem Bogiem.

W pewnej niewielkiej liczbie parafii amerykańskich książki o Harrym Potterze zostały uznane za zachętę do satanizmu. Autorka J. K. Rowling stanowczo temu zaprzeczyła. Powiedziała też, że spotkała się z tysiącami swoich czytelników, ale nikt z nich nie powiedział, że po przeczytaniu książki zamierza zostać czarodziejem lub czarownica.

3. Proboszcz parafii św. Augustyna we Wrocławiu powiedział 2 lutego podczas kazania z ambony, że Harry Potter jest niebezpieczny, szerzy pogańskie wzorce i dzieci nie powinny go w ogóle czytać. Stwierdził, że w wielu domach najmłodsi oglądają bajki, w których jest przemoc, później nieświadomie ulegają złym wzorcom i chcą się bawić w wiedźmy i czarowników.
- To niebezpieczne, że w Polsce książka o Harrym Potterze jest tak głośno reklamowana w mediach. Ona ogłupia i omamia. Światem nie rządzą siły nadprzyrodzone, a magia to nie sposób na rozwiązywanie problemów - twierdzi wrocławski ksiądz.
Proboszcz sam podobno nie czytał książek o małym dobrym czarodzieju. Zna ja tylko z opowiadań innych osób. (no właśnie, sam nie czytał:/)

4. Katolicki ksiądz z Windischgarsten (północna Austria) nazwał w poniedziałek książkową serię z Harrym Potterem dziełem szatana.
Proboszcz austriackiej prowincji powiedział w radiowej audycji, że obawia sie o dusze dzieci, czytelników Harry'ego Pottera. Literatura ta, która od kilkudziesięciu miesięcy bije wszelkie rekordy popularności w wielu krajach świata, opisuje przygody chłopca - ucznia szkoły dla czarodziejów. Magia zawarta w tych książkach, według proboszcza, jest sprzeczna z nauką płynącą z Pisma Świętego".

5.

6.

7. I tak uważam, że beznadziejne jest oskarżanie tomów Harry'ego Potter'a o okultyzm i satanizm. Zupełnie nie rozumiem ludzi, którzy tak sadza.




Nadesłane przez: Mysza
Dodano: styczeń 30 2007 12:09Kotecek0
Komentarze
~Rurutia F
Dodano dnia 18 July 2011 00:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 17.07.11
Medale:
Brak
Mam mieszane uczucia. Temat wręcz doskonały. Informacje ciekawe, można sie nadziwić... głupotą innych. Jednak autorka we wstępie i zakonczeniu, gdzie wyraża swoją opinię urzyłą zbyt prostackiego języka. Jestem zwolenniczką prostoty ale nie prostactwa.
Samo zdanie: "Beznadzieja i dno te wszystkie oskarżenia", pomijając bład stylistyczny, nigdy nie powinno pojawić się w żadnym artykule! To nie jest język którego można urzyć w jakimkolwiek tekście wystawionym do opinii publicznej.
A treść... cóż. Informacje ciekawe, ale jest ich stanowczo za mało. Zastanawiałam się nad N, ale chyba muszę dać O.
~Julia_Granger F
Dodano dnia 03 August 2011 16:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 204
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 03.08.11
Medale:
Brak
Sądzę, że żaden z tych którzy mówią, że HP to "dzieło szatana", nigdy tej książki nie przeczytali. To idiotyczne, wypowiadać się publicznie na tematy których się nie rozumie, i nie ma się o nich zielonego pojęcia.
Wyobraźcie sobie jeszcze mieć kogoś takiego w rodzinie (czytaj: babcia). Na każdym kroku wyzywa mnie od satanistek i kobiet lekkich obyczajów, tylko dlatego, że jestem fanką HPPretensja
~Gruuba Dama F
Dodano dnia 11 August 2011 15:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -53
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 10.08.11
Medale:
Brak
o żal.
Jan Paweł II mówił całkiem inaczej. Powiedział że młodzież i dzieci po prostu lubią czytać coś poza rzeczywistością...
To chyba jasne że po obejrzeniu harrego pottera nikt nie wyskoczy z miotłą na podwórko Język
To w takim razie bajek typu Kopciuszek też powinni zakazać, bo tam też jest magia i wróżki xD
Kiedyś jeszcze czytałam że w tym filmie nie można odróżnić dobra od zła.
haha! To do czego niby Harry, Ron i Hermiona dążą przez całe 7 lat? Żeby zniszczyć Voldemorta, czyli zło. Albo co uczy Obrona przed czarną magią? Żeby móc się bronić przed złym.
Więc jak tu nie można odróżnić dobra od zła?
~Iszkur F
Dodano dnia 29 August 2011 13:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 29.08.11
Medale:
Brak
Dopiero co czytałam artykuł w gazecie, o tym, że HP rzekomo propaguje Satanizm, okultyzm, pogaństwo, i działa przeciw Chrześcijaństwu.
Nie wiem, może kościół odczuwa zagrożenie ze strony Harrego Pottera...? Bo dzieci zamiast siedzieć w kościele, czytać Biblię, wolą wertować książki o Harrym...?
Matko, jak można książkę, w której, przez całe 7 Tomów jest mówione, że przyjaźń i miłość to największa moc, że musimy stawiać czoła złu, może być uznana, za ''satanistyczną''...?
Kościół Katolicki czasami odstawia parodię. Zamiast zająć się tym, co wyrabiają niektórzy księża w swoich parafiach, czepiają się książki o DOBRU -.-
Btw. Artykuł na PO, bo nie przypadło mi do gustu zakończenie i rozpoczęcie.
~Luna__Lovegood F
Dodano dnia 03 September 2011 19:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 06.08.11
Medale:
Brak
ci ludzie sami sobie zagrażają, założe się, że żaden z nich nawet nie przeczytał Harry'ego, pewnie nawet go w całości nie obejrzeli...niech ludzie zobaczą co w tych czasach naprawde zagraża dzieciom ! brak słów... bieda i głupota
~Mademoiselle_Riddle F
Dodano dnia 04 October 2011 20:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Animag Kruk
Punktów: 541
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 237
Data rejestracji: 18.07.11
Medale:
Brak
Czyli wg nich, każda książka o magii jest satanistyczna? Niech sobie przeczytają serię "Magiczny Krąg". Zobaczymy co o tym powiedzą xD
~Bellatrixks F
Dodano dnia 07 October 2011 21:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 161
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 04.10.11
Medale:
Brak
Po pierwsze: skoro Ci ludzie nie czytali książek to po co się wypowiadają?
Po drugie:Które małe dziecko nie marzyło ,żeby zotać czarodziejką czy czarodziejem?
Po trzecieJęzykrzeciesz można wierzyć w Boga ,chodzić do kościoła ,spowiadać się ,przyjmować Komunię Św. ,ale chyba można też czasem pomarzyć ,przestać myśleć i zrelaksować się z książką która jest po prostu odcięciem od zwykłego swiata!!!
Po czwarteJęzykotter jest przecież dobrym carodziejem.
I po piąte:Ta książka przecież opowiada o tym że można pokonać zło i że mała sierota może zabłysnąć w magicznym świecie pełnym przygód!!!
Ja jestem katoliczką ,czytam Biblię ,chodzę na Katechezę w szkole i modlę się ,ale jeśli przeczytam Harry'go Potter'a to wcale nie znaczy że przestaję to robić!Jestem jego fanką przyznaję ,ale to nie znaczy że jestem odwrócona od Boga!!!To jest książka jak karzda inna i zamierzam dalej czytać.nie wiem czemu mam 2 bużki w takście nie zrobiłam tego celowo i nie umiem usunąć.
~Pani Riddle F
Dodano dnia 10 November 2011 07:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sklepikarz na Nokturnie
Punktów: 835
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 03.10.11
Medale:
Brak
OMG, książki "Harry Potter" są satanistyczne? O_o Niech lepiej przeczytają. P.S Ja jakoś czytałam i nie chcę skakać na miotle z 10piętra wtf
~Kalia F
Dodano dnia 13 November 2011 14:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybitny Uczeń
Punktów: 629
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 31.10.09
Medale:
Brak
Harry Potter jest satanistyczny?! I niby gdzie jest tam okultyzm? Ciekawe w jakiej części oni przeczytali coś satanistycznego ( o ile jakąś część przeczytali, a nie zasłyszeli opinię od kogoś i od razu zakazują czytać, bo rzekomo Harry Potter to dzieło szatana). Skoro odbyło się uroczyste palenie Harry'ego Pottera (kompletny idiotyzm), to dlaczego nie spalili również Mitologii?!
~aneczka00402 F
Dodano dnia 27 November 2011 10:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 497
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 06.11.11
Medale:
Brak
U nas w kościele też twierdzą, że jest to szerzenie satanizmu i wiara w duchy oraz przepowiadanie przyszłośći. Mnie mamapozwoliła to czytać, powiedziała, ąe dopóki nie będę krzyczeć przez sen, że Voldemort powrócił, to mogę to czytać.
~Annee F
Dodano dnia 04 December 2011 18:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 984
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 58
Data rejestracji: 04.12.11
Medale:
Brak
Posrani są i tyle! xD Boże! Przecież Harry Potter opowiada także o przyjaźni, miłości do rodziny, dobra i innych rzeczach, a oni tu piszą, że to zagraża dziecku! Może i jest w tym dużo magii, ale przecież Harrego czytają dzieci już inteligentne, które nie wierzą w coś takiego jak magia (no chyba, że w książce jest zawarty jakiś przekaz, w rodzaju, że przyjaźń jest magią), a tutaj po prostu ta magia to nie są jakieś czary mary i hokus pokus. Zresztą za taką książkę nie wezmą się dzieci które wierzą w czary mary, więc co się kurde czepiają
~21olka F
Dodano dnia 19 December 2011 14:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Horkruks
Punktów: 7277
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 12.12.11
Medale:
Brak
Rany... to jest po prostu śmieszne

Ciekawe dlaczego osoby którę nie przeczytały cyklu J.K Rowling twierdzą że jej powieść wpływa negatywnie na umysły dzieci, a znowu dzieci < i młodzież oczywiście> które przeczytały HP śmieją sie z takich żałosnych twierdzeń jakie są podane wyżej...


Ciekawe ile dzieci zgłupiało po przeczytaniu książek Harrego Pottera??
~SevLily36 F
Dodano dnia 06 March 2012 08:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1807
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 91
Data rejestracji: 19.10.11
Medale:
Brak
Nie mają nic do roboty, to uczepili się Pottera... Ale właśnie, przecież w HP umieszczono Boże Narodzenie, więc nie wiem, o co chodzi? Zgadzam się z Polami na temat podręczników do fizyki xD Samo zło...
~SophieSerpens F
Dodano dnia 30 April 2012 13:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 877
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 28.06.11
Medale:
Brak
Nergal spalił Biblię, a kościół pali Pottera Rozbawiony Oko za oko, ząb za ząb, haha xD A podobno księża głoszą, że nasza religia nakazuje wybaczać... cóż, czytam dalej Rozbawiony
Świetny artykuł, aż sama z ciekawości poszukam w Internecie więcej informacji, bo to naprawdę zabawne, jak niektórzy ludzie lub instytucje się ciskają, kiedy słyszą o "Harrym Potterze" xD Daję W.
Milva: Korzystaj z edycji.
~Lee846 F
Dodano dnia 20 June 2012 18:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 97
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 20.06.12
Medale:
Brak
To jest po prostu żałosne. Czemu przyczepili się akurat Harry'ego Pottera? Weźmy na przykłąd 'Opowieści z Narnii'. To też jest o czrodziejach i magii, a jakoś nikt się nie czepia. Nie mówię że to jest jakiś satanistyczne czy coś. Ktoś kto wymyślił że HP jest satanistyczny to albo go wogóle nie czyatał, chce wywołać aferę, albo jest po prostu głupi. Jak można mówić takie rzeczy o książce dla dzieci? Co myślą że jak przeczytam HP to od razu ucieknę z domu i będę szukała czarodziejów i Hogwartu? xD Może nie podoba im się że HP jest taki popularny i lubiany. Przecież jest pełno ksiązek w których jest o wiele więcej przemocy i jakoś się nie czepiają.
~JamesSyriusz F
Dodano dnia 22 June 2012 14:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 79
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 27.01.12
Medale:
Brak
Żałosne. I to jeszcze w mojej diecezji, katedrze, za czasów obecnego biskupa. Szkoda slow.
~panti00 F
Dodano dnia 07 August 2012 21:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 344
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 29.06.12
Medale:
Brak
Przesadzają. nie mają co robić tylko obrażać Harry'ego. Debilne zachowanie. Sami nawet książki nie przeczytali, a chcą komentować. -,-
~SneapeandLily F
Dodano dnia 16 August 2012 23:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 02.07.12
Medale:
Brak
Jprdl to skandal ! Jak mogą mówić o rzeczach, których nawet nie czytali lub nie oglądali ! Gdzie tu jest obraza Boga ja się pytam ?! J.K. Rowling nie jest szatanem ! Ona pisze książki do dzieci m.in. więc jak tu może być coś brutalnego itd. Powinni się nad sb porządnie zastanowić. Jak bym takiego spotkała to by dopiero dowiedzieli się co to jest brutalizm !!! Pretensja Zły

leea: http://pl.wikiped.../Brutalizm Pozdro.
~Sharlien F
Dodano dnia 03 November 2012 13:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 167
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 02.11.12
Medale:
Brak
Przynajmniej wiemy ,że mamy wrogów. Oczko HeHe.. To okropne ,że chcą ograniczać dzieci by nie czytały i oglądały Harry'ego Pottera i PkemonówZszokowany Oficjalnie strzelam na nich
FOCHA!!Bleee
~Nai Ledoc F
Dodano dnia 13 November 2012 11:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 08.11.12
Medale:
Brak
Nie czyta, a już ocenia. Najpierw trzeba przeczytać, by dowiedzieć się wszystkiego. Moim zdaniem "Potter" uczy. Pokazuję, że przyjaźń potrafi zwalczyć zło.
Jak dla mnie, to to wszystko jest po prostu śmieszne. W internecie, książkach itd. są straszniejsze, obrzydliwsze i głupsze rzeczy, niż w "Harry'm".
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 76% [92 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 8% [10 głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [6 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 10% [12 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 118
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59