Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Ostatnio dość często mówi się o tym, że 'Harry Potter to książka satanistyczna' itd. My oczywiście nie zgadzamy się z tym stwierdzeniem. Zebrałam materiały, które oczerniają naszego "Harry'ego". Dodam tylko tyle, że to po prostu głupota! Beznadzieja i dno te wszystkie oskarżenia. Więc:
1. Uczniowie jednego z australijskich chrześcijańskich gimnazjów mają zakaz czytania książek Joanne K. Rowling o jedenastoletnim czarodzieju - sierocie Harrym Potterze. Zdaniem dyrekcji szkoły i pracującego tam lekarza, opisywane w nich przygody są zbyt brutalne, co może powodować agresję u dzieci. Innego zdania są rodzice i niektórzy pedagodzy. Twierdza oni, że takie fantastyczne opowieści nie są niebezpieczne, a bajkowy bohater pobudza wyobraźnię dzieci i wpływa pozytywnie na czytelnika. Książki o Harrym Potterze zostały przetłumaczone na 30 języków i osiągnęły światowy sukces. Wydano je w nakładzie 66 mln egzemplarzy.
2. W pewnej parafii w stanie Nowy Meksyk ma sie w najbliższą niedzielę odbyć palenie książek o Harrym Potterze, ponieważ - jak twierdzi proboszcz - są one obrazą Boga.
Proboszcz Jack Brock z parafii Alamogordo na południu Nowego Meksyku twierdzi, że książki o Potterze zachęcają młodych czytelników do poszukiwania dalszych informacji na temat czarownic, czarnoksiężników i czarów, co jest obrazą dla Boga... i dla proboszcza. 74-letni kapłan jest tez zdania, że książki te mogą zniszczyć życie wielu młodym ludziom.
Proboszcz Brock wygłosił w Wigilie Bożego Narodzenia kazanie zatytułowane "Dzieciątko Jezus, czy Harry Potter". Określił w nim planowane palenie książek o Harrym Potterze jako zachętę dla chrześcijan, by usuwali z domów wszystko to, co przeszkadza im w rozmowie z Panem Bogiem.
W pewnej niewielkiej liczbie parafii amerykańskich książki o Harrym Potterze zostały uznane za zachętę do satanizmu. Autorka J. K. Rowling stanowczo temu zaprzeczyła. Powiedziała też, że spotkała się z tysiącami swoich czytelników, ale nikt z nich nie powiedział, że po przeczytaniu książki zamierza zostać czarodziejem lub czarownica.
3. Proboszcz parafii św. Augustyna we Wrocławiu powiedział 2 lutego podczas kazania z ambony, że Harry Potter jest niebezpieczny, szerzy pogańskie wzorce i dzieci nie powinny go w ogóle czytać. Stwierdził, że w wielu domach najmłodsi oglądają bajki, w których jest przemoc, później nieświadomie ulegają złym wzorcom i chcą się bawić w wiedźmy i czarowników.
- To niebezpieczne, że w Polsce książka o Harrym Potterze jest tak głośno reklamowana w mediach. Ona ogłupia i omamia. Światem nie rządzą siły nadprzyrodzone, a magia to nie sposób na rozwiązywanie problemów - twierdzi wrocławski ksiądz.
Proboszcz sam podobno nie czytał książek o małym dobrym czarodzieju. Zna ja tylko z opowiadań innych osób. (no właśnie, sam nie czytał:/)
4. Katolicki ksiądz z Windischgarsten (północna Austria) nazwał w poniedziałek książkową serię z Harrym Potterem dziełem szatana.
Proboszcz austriackiej prowincji powiedział w radiowej audycji, że obawia sie o dusze dzieci, czytelników Harry'ego Pottera. Literatura ta, która od kilkudziesięciu miesięcy bije wszelkie rekordy popularności w wielu krajach świata, opisuje przygody chłopca - ucznia szkoły dla czarodziejów. Magia zawarta w tych książkach, według proboszcza, jest sprzeczna z nauką płynącą z Pisma Świętego".
5.
6.
7. I tak uważam, że beznadziejne jest oskarżanie tomów Harry'ego Potter'a o okultyzm i satanizm. Zupełnie nie rozumiem ludzi, którzy tak sadza.
Dom:Ravenclaw Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 319 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 25.08.08 Medale: Brak
O rany...nawet nie wiedzą o czym mówia, bo nie przeczytali książek o Potterze i gdzie jest obraza boga? Równie dobrze Kościół może walczyc z popularnymi grami fantasty. Zastanawiam się, gdzie jest satanizm? czy wyznawali szatana( może ja nie zauważyłem),a tym bardziej nie zajmowali się okultyzmem. Nawet czarna magia się tym nie zajmowała (tylko zabijaniem, ale to szczegół).
Dziwne jest to,że nauczycielka j. polskiego w moim gimnazjum 1 tom Pottera zadała nam jako lekturkę.
Bądźmy szczerzy. To bardziej walka o to,że Potter jest czytany częściej od "Bibli"
Dom:Gryffindor Ranga: Uczestnik TT Punktów: 254 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 27.08.08 Medale: Brak
OMG Potter satanistyczny nie moge Co oni myślą że po przeczytaniu ksiązki powiem: "Mamo, tato od disiaj chce być czarownicą" to śmiesznne. A tak wogóle co Harry ma wspólnego z Pokemonami bo mi się wydaje że nic A ta pani Jadwiga powinna nauczyć się pisać bo nie wiediałam ż eistnieje coś takiego jak 'trelewizor'. Nie wiem o co oni się tak czepiają mówią że w tych ksiazkach jest pełno brutalności. Moze i trochę jest ale one opowiadają także o miłości, przyjaźni i walce dobra ze złem. Czy nie tego dorosli pragną nas uczyć I na koncu chciałabym dodać że zgadzam się z moim porzednikiem 'To bardiej walka o to, ze Potter jest czytany częsciej od Bibli'
Dom:Gryffindor Ranga: Mugol Punktów: 4 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 2 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Troszkę nie rozumiem tego. Chyba każdy czytający wie, że to nie jest rzeczywistość, tylko coś wymyślonego. I co, myślą, że później założymy jakieś wyznanie Harry'ego Pottera? debilizm.
Dom:Gryffindor Ranga: Goblin Punktów: 29 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 3 Data rejestracji: 28.08.08 Medale: Brak
To jest chore. Najlepiej było by wszystkiego zakazać. No, prócz książek i filmów o Bogu, Papieżu, itd.. Wtedy księża byliby w pełni szczęścia.
Daję W. Nie rozumiem, dlaczego czepiają się tylko tego, co ma najwięcej fanów.
Dom:Ravenclaw Ranga: Mugol Punktów: 4 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 1 Data rejestracji: 28.08.08 Medale: Brak
To zachowanie jest po prostu żałosne. A najgorsze jest to, że bardzo, bardzo wielu ludzi, którzy rzucają takie oskarżenia nie mają pojęcia, o czym mówią. :/
Szkoda, ze niektórzy w to wszystko wierzą.
Dom:Slytherin Ranga: Goblin Punktów: 32 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 19 Data rejestracji: 29.08.08 Medale: Brak
Phi. Bzdury. Nawet jesli bawię się w wiedźmy(w Harrego pottera z koleżankami na dworzu)to nie dzieje się nic złego. "Uczymy się" a z trawy i kwatków rozbimy elixsiry. Mamy sposób na nude. I proszę się nie obawiac o moją duszę. Jak bedzie się wymykała spod kontroli to i tak różdżką z patyka nikogo nie zabiję
Dom:Gryffindor Ranga: Mugol Punktów: 1 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 29 Data rejestracji: 01.09.08 Medale: Brak
Idiotyzm, nie wiem gdzie oni sie tego doczytali ( jeżeli wogóle czytali). Jak dziecko miało by sobie cos zrobić poprostu ją czytając? Napewno nie zdarzyło sie, aby ktoś krzywde po przeczytaniu HP.
Dom:Ravenclaw Ranga: Drugoroczniak Punktów: 75 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Palenie książek? Czy takie rzeczy nie były robione czasem w czasie II Wojny Światowej przez wiadomo kogo?
Moim zdaniem nie umieją sobie ludzie znaleźć innych problemów. Chyba lepiej, żeby nastolatek siedział w domu i czytał, niż na przykład kradł albo zadźgał kogoś nożem. Przynajmniej ma zajęcie.
Niech się lepiej Kościół zajmie bezdomnymi, a nie Harry'm Potterem...
I nie miałam na celu obrażenia kogokolwiek...
Dom:Ravenclaw Ranga: Pracownik Ministerstwa Punktów: 1269 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 150 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Czytając te ogłoszenia, o mało nie spadłam z krzesła. Ci ludzie mają w głowach niepoukładane >.< A poza tym, czytajac ten artukuł przypomniałam sobie słowa innego księdza. Mówił on (po premierze HP i KP), że film o Harrym Potterze nie tylko ukazuje magiczny świat, ale także prawdziwa przyjazn i to, że trzeba sobie pomagac. Jak widac, nie wszyscy ludzie na świecie są idiotami^^ Taak, a ja juz chyba nie będe czytac HP, skoro to dzieło szatana... <ironia>
Ci to idioci, niektórzy źle zrozumieli książki Harrego Pottera.
Obraza dla boga, ciekawe dlaczego?
Gdybym znalazł te ogłoszenie, to bym wszystkie rozerwał na strzępy, spalił i bym powiesił nowe ogłoszenia: "Harry Potter najlepszą książką".
Dom:Hufflepuff Ranga: Dziedzic Hufflepuff Punktów: 6158 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 483 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Jezus Maryjo, takich bzur to dawno nie widziałam. To jest zwykła książka o magii, a to, że JKR pisze to tak 'namacalnie' to juz wyłącznie jej wina. Dzieci w towierzą, kupują sztuczne różdżki, chcą do Hogwartu, ja tez tak miałam. Ale z tego się wyrasta i już się w to nie wierzy. Po co tyle szmu? W.
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 52 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 27 Data rejestracji: 04.10.08 Medale: Brak
JAKIE GÓWNO! To znaczy, artykuł jest super, ale ta baba to się chyba z kółka różańca i moherowych beretów urwała!!! Co ma Harry Potter do Satanizmu? Pokemony to głupia tandeta, za przeproszeniem, ale Harry? Aż śmiać się chce!Gówno, i tyle!Do klozetu ten dokument, i spłukać, potem umyć ręce, bo to się w głowie nie mieści! Z tej złości dam W
Dom:Slytherin Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 324 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 12 Data rejestracji: 29.08.08 Medale: Brak
Matko, jaki bezsens o co tyle hałasu. Jeszcze trochę i wszystkie książki będą zakazane(oprócz religijnych) bo stwierdzą, że ujawniają one poglądy satanistyczne. Totalny bezsens. Za artykuł dam W.
Dom:Ravenclaw Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -24 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 30.11.08 Medale: Brak
Punkt szósty rozłożył mnie na łopatki. Autorowi przydałoby się przeczytać parę ksiązęk. Może dostrzegłby dzięki nim jakie błędy popełnił, pisząc ogłoszenie...
A poza tym to szkoda mi słów na komentowanie zachowań opisanych powyżej.
Połowa tych ludzi nie czytała HP, a mimo to uważa tę książkę za coś strasznego.
Powalający idiotyzm.
Dom:Ravenclaw Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade Punktów: 817 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 40 Data rejestracji: 17.12.08 Medale: Brak
Jest dużo książek, które są niebezpieczne np. podręczniki do historii - opowiadają tam mity o greckich bogach (w liczbie mnogiej, z małej litery!), w których światem żądzą nadprzyrodzone istoty z góry Olimp. Jest też sporo o Światowidzie, co może sprowadzić dzieci, na drogę wyznawania pogańskiego kultu naszych przodków. Po trzecie, są to książki niezwykle brutalne, opowiadające o tym jak ludzie wymyślnie mordowali się w zajemnie, co więcej tka brutalna postawa, nie jest jednoznacznie potępiona, historycy mówią nam "takie były czasy".
A podręcznik od biologi uważam, że może on powadzić do niebezpiecznych dla czci i niewinności dzieci zabaw. Moe prowadzi do wyprawiania obrzydliwych orgii.
Pozatym mówią tam o teorii Darwina, jakby od wieków, nie było wiadomo, że człoiek nie pochodzi od małpy, tylko od Boga. Ewolucjonizm nie powienien być wykładany w szkołach, jako niezgodny z doktryną Kościoła.
A fizyka z astrnomią? Uczą tam dzieci o teorii Wielkiego Wybuchu, podczas gdy wszyscy wiedzą, że żadnego wielkiego Wybuchu nie było, a świat powstawał 7 dni.
Język polski, również powinnien być zakazany, albo chociaż ograniczony, do czytania Biblii (co na szczęście odbywa się już teraz). Poznajemy tam bowiem dziłą pogan (mitologia grecka, egipska) jak również (o zgrozo!) ateistów.
Na geografii uczymy się co jest pod ziemią, chociaż każdy wierzący czlowiek wie, że pod ziemią znajduje się piekło!
Nie będę się bardziej rozpisywać na ten temat, ale chyba jest jasne dla wszystkich, że te przedmioty nie powinny wchodzić w zakres nauczania (wszak ciemnym ludem łątwiej się kieruje, co wiedzieli zarówno średniowieczni władcy, jak i towarzysz Stalin, dobrze, że nasi pastrze, też o tym pamiętają).
Dom:Slytherin Ranga: Sługa Czarnego Pana Punktów: 1185 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 129 Data rejestracji: 14.12.08 Medale: Brak
O jeny. Zwalczamy satanizm?
Jak można spalić Harry'ego Pottera?!
A tak szczerze, to kiedyś się modliłam do Boga, abym była czarownicą Buhahaha, ale byłam głupia
Dostajesz Wybitny.
Dom:Ravenclaw Ranga: Skrzat domowy Punktów: 16 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 21 Data rejestracji: 25.11.08 Medale: Brak
To są jakieś tam wymysły tych co się uważają że Potter to lucyfer którym, posługuje się szatan (Rowling), a samych siebie uważają za żywych świętych, gdyby przeczytali choć jeden tom to by zrozumieli, że choć w powieści J.K Rowling jest magia to ona nie jest ona jakaś szatańska!!!
Dom:Gryffindor Ranga: Przeciętny Uczeń Punktów: 191 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 16 Data rejestracji: 27.12.08 Medale: Brak
Te wszystkie oskarżenia są po prostu ŚMIESZNE tylko tym jednym słowem można je skwitować! Śmieszne i bezpodstawne. A najlepsze jest to, że z założenia, że Harry Potter szkodzi dzieciom itp. wychodzą ludzie, którzy w ogóle go nie czytali!! Nie wiem jakim prawem i na jakich podstawach wysuwają oni takie wnioski i to jeszcze błędne?! Ja jestem osobą wierzącą i mimo to jestem fanką HP. Czy w czymś mi to przeszkadza? Wręcz odwrotnie! HP pobudza moją wyobraźnię i wielokrotnie wykorzystałam jego motyw np. pisząc wypracowania. Nie rozumiem ludzi, oskarżających Hp o satanizm. Po prostu nie rozumiem...
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -4 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 11 Data rejestracji: 02.01.09 Medale: Brak
To skandal nawet nie wiedzą o czym mówią mam HP i KF jako lekturę w szóstej klasie a sama czytam te książki od pierwszej klasy i jakoś nie zwariowałam. Ten atykuł to żenada i nie rozumiem co nam może niby zagrażać czytając tę książke przeciez z książki nie wyskoczy dementor i nas nie zje!!! Jak czytałam książkę pt Przygody Tomka Sawera to to było dopiero przykładowe jak dzieci przez pół książki się biją to ma być przykładem a przyjażń , obrona i sprawiedliwość już nie.
Artykuł ogułem jest dobry i Daje W ale nie podoba mi sie to że krytykują cos co nie powinno być krytykowane
Dom:Slytherin Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -100 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 5 Data rejestracji: 16.11.08 Medale: Brak
Nie zbyt dużo książek o kosciele bo to by było nudne więc sie uczepili Harry'ego Pottera.
W Harrym Potterze umieszczone jest Boze Narodzenie , więc o co chodzi ?!
Zgadzam się też z Polami na temat Wielkiego Wybuchu ale doczepiam do tego tez dinozaury w rzeczywistości świat powstawał siedem dni
i od razu umieszczone były zwierzęta współczesne a następnie od razu człowiek , wiec równie dobrze mogli zakazac by szkoły
Rekord OnLine: 5422 Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.
Drogi Użytkowniku, w ramach naszej strony stosowane są pliki cookies. Ich celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, w tym również dostosowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies - więcej informacji na ten temat znajdziesz w polityce prywatności.