Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Bob Ogden
Bob Ogden
- Kim był Bob Ogden?
- Pracował w Departamencie Łamania Prawa - powiedział Dumbledore - Zmarł jakiś czas temu, ale nie zanim udało mi się przekonać go do zwierzeń. Będziemy towarzyszyć mu w wizycie, którą złożył w ramach swoich obowiązków.

Antypotteria
Ostatnio dość często mówi się o tym, że 'Harry Potter to książka satanistyczna' itd. My oczywiście nie zgadzamy się z tym stwierdzeniem. Zebrałam materiały, które oczerniają naszego "Harry'ego". Dodam tylko tyle, że to po prostu głupota! Beznadzieja i dno te wszystkie oskarżenia. Więc:

1. Uczniowie jednego z australijskich chrześcijańskich gimnazjów mają zakaz czytania książek Joanne K. Rowling o jedenastoletnim czarodzieju - sierocie Harrym Potterze. Zdaniem dyrekcji szkoły i pracującego tam lekarza, opisywane w nich przygody są zbyt brutalne, co może powodować agresję u dzieci. Innego zdania są rodzice i niektórzy pedagodzy. Twierdza oni, że takie fantastyczne opowieści nie są niebezpieczne, a bajkowy bohater pobudza wyobraźnię dzieci i wpływa pozytywnie na czytelnika. Książki o Harrym Potterze zostały przetłumaczone na 30 języków i osiągnęły światowy sukces. Wydano je w nakładzie 66 mln egzemplarzy.

2. W pewnej parafii w stanie Nowy Meksyk ma sie w najbliższą niedzielę odbyć palenie książek o Harrym Potterze, ponieważ - jak twierdzi proboszcz - są one obrazą Boga.

Proboszcz Jack Brock z parafii Alamogordo na południu Nowego Meksyku twierdzi, że książki o Potterze zachęcają młodych czytelników do poszukiwania dalszych informacji na temat czarownic, czarnoksiężników i czarów, co jest obrazą dla Boga... i dla proboszcza. 74-letni kapłan jest tez zdania, że książki te mogą zniszczyć życie wielu młodym ludziom.

Proboszcz Brock wygłosił w Wigilie Bożego Narodzenia kazanie zatytułowane "Dzieciątko Jezus, czy Harry Potter". Określił w nim planowane palenie książek o Harrym Potterze jako zachętę dla chrześcijan, by usuwali z domów wszystko to, co przeszkadza im w rozmowie z Panem Bogiem.

W pewnej niewielkiej liczbie parafii amerykańskich książki o Harrym Potterze zostały uznane za zachętę do satanizmu. Autorka J. K. Rowling stanowczo temu zaprzeczyła. Powiedziała też, że spotkała się z tysiącami swoich czytelników, ale nikt z nich nie powiedział, że po przeczytaniu książki zamierza zostać czarodziejem lub czarownica.

3. Proboszcz parafii św. Augustyna we Wrocławiu powiedział 2 lutego podczas kazania z ambony, że Harry Potter jest niebezpieczny, szerzy pogańskie wzorce i dzieci nie powinny go w ogóle czytać. Stwierdził, że w wielu domach najmłodsi oglądają bajki, w których jest przemoc, później nieświadomie ulegają złym wzorcom i chcą się bawić w wiedźmy i czarowników.
- To niebezpieczne, że w Polsce książka o Harrym Potterze jest tak głośno reklamowana w mediach. Ona ogłupia i omamia. Światem nie rządzą siły nadprzyrodzone, a magia to nie sposób na rozwiązywanie problemów - twierdzi wrocławski ksiądz.
Proboszcz sam podobno nie czytał książek o małym dobrym czarodzieju. Zna ja tylko z opowiadań innych osób. (no właśnie, sam nie czytał:/)

4. Katolicki ksiądz z Windischgarsten (północna Austria) nazwał w poniedziałek książkową serię z Harrym Potterem dziełem szatana.
Proboszcz austriackiej prowincji powiedział w radiowej audycji, że obawia sie o dusze dzieci, czytelników Harry'ego Pottera. Literatura ta, która od kilkudziesięciu miesięcy bije wszelkie rekordy popularności w wielu krajach świata, opisuje przygody chłopca - ucznia szkoły dla czarodziejów. Magia zawarta w tych książkach, według proboszcza, jest sprzeczna z nauką płynącą z Pisma Świętego".

5.

6.

7. I tak uważam, że beznadziejne jest oskarżanie tomów Harry'ego Potter'a o okultyzm i satanizm. Zupełnie nie rozumiem ludzi, którzy tak sadza.




Nadesłane przez: Mysza
Dodano: styczeń 30 2007 12:09Kotecek0
Komentarze
!Martin Potter F
Dodano dnia 26 August 2008 15:02
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 319
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
O rany...nawet nie wiedzą o czym mówia, bo nie przeczytali książek o Potterze i gdzie jest obraza boga? Równie dobrze Kościół może walczyc z popularnymi grami fantasty. Zastanawiam się, gdzie jest satanizm? czy wyznawali szatana( może ja nie zauważyłem),a tym bardziej nie zajmowali się okultyzmem. Nawet czarna magia się tym nie zajmowała (tylko zabijaniem, ale to szczegół).
Dziwne jest to,że nauczycielka j. polskiego w moim gimnazjum 1 tom Pottera zadała nam jako lekturkę.
Bądźmy szczerzy. To bardziej walka o to,że Potter jest czytany częściej od "Bibli"
~Hermi1992 F
Dodano dnia 27 August 2008 12:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 254
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
OMG Potter satanistyczny nie moge xD Co oni myślą że po przeczytaniu ksiązki powiem: "Mamo, tato od disiaj chce być czarownicą" to śmiesznne. A tak wogóle co Harry ma wspólnego z Pokemonami bo mi się wydaje że nic Uśmiech A ta pani Jadwiga powinna nauczyć się pisać bo nie wiediałam ż eistnieje coś takiego jak 'trelewizor'. Nie wiem o co oni się tak czepiają mówią że w tych ksiazkach jest pełno brutalności. Moze i trochę jest ale one opowiadają także o miłości, przyjaźni i walce dobra ze złem. Czy nie tego dorosli pragną nas uczyć Oczko I na koncu chciałabym dodać że zgadzam się z moim porzednikiem 'To bardiej walka o to, ze Potter jest czytany częsciej od Bibli'
~bonafide3477 F
Dodano dnia 28 August 2008 19:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Troszkę nie rozumiem tego. Chyba każdy czytający wie, że to nie jest rzeczywistość, tylko coś wymyślonego. I co, myślą, że później założymy jakieś wyznanie Harry'ego Pottera? debilizm.
~Emma Danee F
Dodano dnia 28 August 2008 22:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 29
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
To jest chore. Najlepiej było by wszystkiego zakazać. No, prócz książek i filmów o Bogu, Papieżu, itd.. Wtedy księża byliby w pełni szczęścia.
Daję W. Nie rozumiem, dlaczego czepiają się tylko tego, co ma najwięcej fanów.
~Suzie_G F
Dodano dnia 29 August 2008 13:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
To zachowanie jest po prostu żałosne. A najgorsze jest to, że bardzo, bardzo wielu ludzi, którzy rzucają takie oskarżenia nie mają pojęcia, o czym mówią. :/
Szkoda, ze niektórzy w to wszystko wierzą.
~Delaila F
Dodano dnia 01 September 2008 13:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Phi. Bzdury. Nawet jesli bawię się w wiedźmy(w Harrego pottera z koleżankami na dworzu)to nie dzieje się nic złego. "Uczymy się" a z trawy i kwatków rozbimy elixsiry. Mamy sposób na nude. I proszę się nie obawiac o moją duszę. Jak bedzie się wymykała spod kontroli to i tak różdżką z patyka nikogo nie zabiję
~dzulia F
Dodano dnia 02 September 2008 19:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Idiotyzm, nie wiem gdzie oni sie tego doczytali ( jeżeli wogóle czytali). Jak dziecko miało by sobie cos zrobić poprostu ją czytając? Napewno nie zdarzyło sie, aby ktoś krzywde po przeczytaniu HP.

Daje W.
~Miriandel F
Dodano dnia 09 September 2008 19:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 75
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Palenie książek? Czy takie rzeczy nie były robione czasem w czasie II Wojny Światowej przez wiadomo kogo?
Moim zdaniem nie umieją sobie ludzie znaleźć innych problemów. Chyba lepiej, żeby nastolatek siedział w domu i czytał, niż na przykład kradł albo zadźgał kogoś nożem. Przynajmniej ma zajęcie.
Niech się lepiej Kościół zajmie bezdomnymi, a nie Harry'm Potterem...
I nie miałam na celu obrażenia kogokolwiek...
~BellatrixLestrange F
Dodano dnia 20 September 2008 21:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1269
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 150
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Czytając te ogłoszenia, o mało nie spadłam z krzesła. Ci ludzie mają w głowach niepoukładane >.< A poza tym, czytajac ten artukuł przypomniałam sobie słowa innego księdza. Mówił on (po premierze HP i KP), że film o Harrym Potterze nie tylko ukazuje magiczny świat, ale także prawdziwa przyjazn i to, że trzeba sobie pomagac. Jak widac, nie wszyscy ludzie na świecie są idiotami^^ Oczko Taak, a ja juz chyba nie będe czytac HP, skoro to dzieło szatana... <ironia>
~Rytelier F
Dodano dnia 03 October 2008 21:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1167
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal
Ci to idioci, niektórzy źle zrozumieli książki Harrego Pottera.
Obraza dla boga, ciekawe dlaczego?
Gdybym znalazł te ogłoszenie, to bym wszystkie rozerwał na strzępy, spalił i bym powiesił nowe ogłoszenia: "Harry Potter najlepszą książką".
~Peepsyble F
Dodano dnia 05 October 2008 12:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Jezus Maryjo, takich bzur to dawno nie widziałam. To jest zwykła książka o magii, a to, że JKR pisze to tak 'namacalnie' to juz wyłącznie jej wina. Dzieci w towierzą, kupują sztuczne różdżki, chcą do Hogwartu, ja tez tak miałam. Ale z tego się wyrasta i już się w to nie wierzy. Po co tyle szmu? W.
~Marti F
Dodano dnia 12 October 2008 19:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 52
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
JAKIE GÓWNO! To znaczy, artykuł jest super, ale ta baba to się chyba z kółka różańca i moherowych beretów urwała!!! Co ma Harry Potter do Satanizmu? Pokemony to głupia tandeta, za przeproszeniem, ale Harry? Aż śmiać się chce!Gówno, i tyle!Do klozetu ten dokument, i spłukać, potem umyć ręce, bo to się w głowie nie mieści! Z tej złości dam W Rozbawiony
~madzia16 F
Dodano dnia 15 October 2008 19:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 324
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Matko, jaki bezsens o co tyle hałasu. Jeszcze trochę i wszystkie książki będą zakazane(oprócz religijnych) bo stwierdzą, że ujawniają one poglądy satanistyczne. Totalny bezsens. Za artykuł dam W.
~lu_cile F
Dodano dnia 06 December 2008 02:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -24
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 30.11.08
Medale:
Brak
Punkt szósty rozłożył mnie na łopatki. Autorowi przydałoby się przeczytać parę ksiązęk. Może dostrzegłby dzięki nim jakie błędy popełnił, pisząc ogłoszenie...
A poza tym to szkoda mi słów na komentowanie zachowań opisanych powyżej.
Połowa tych ludzi nie czytała HP, a mimo to uważa tę książkę za coś strasznego.
Powalający idiotyzm.
~polami F
Dodano dnia 18 December 2008 12:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 817
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 17.12.08
Medale:
Brak
Jest dużo książek, które są niebezpieczne np. podręczniki do historii - opowiadają tam mity o greckich bogach (w liczbie mnogiej, z małej litery!), w których światem żądzą nadprzyrodzone istoty z góry Olimp. Jest też sporo o Światowidzie, co może sprowadzić dzieci, na drogę wyznawania pogańskiego kultu naszych przodków. Po trzecie, są to książki niezwykle brutalne, opowiadające o tym jak ludzie wymyślnie mordowali się w zajemnie, co więcej tka brutalna postawa, nie jest jednoznacznie potępiona, historycy mówią nam "takie były czasy".

A podręcznik od biologi uważam, że może on powadzić do niebezpiecznych dla czci i niewinności dzieci zabaw. Moe prowadzi do wyprawiania obrzydliwych orgii.
Pozatym mówią tam o teorii Darwina, jakby od wieków, nie było wiadomo, że człoiek nie pochodzi od małpy, tylko od Boga. Ewolucjonizm nie powienien być wykładany w szkołach, jako niezgodny z doktryną Kościoła.

A fizyka z astrnomią? Uczą tam dzieci o teorii Wielkiego Wybuchu, podczas gdy wszyscy wiedzą, że żadnego wielkiego Wybuchu nie było, a świat powstawał 7 dni.

Język polski, również powinnien być zakazany, albo chociaż ograniczony, do czytania Biblii (co na szczęście odbywa się już teraz). Poznajemy tam bowiem dziłą pogan (mitologia grecka, egipska) jak również (o zgrozo!) ateistów.

Na geografii uczymy się co jest pod ziemią, chociaż każdy wierzący czlowiek wie, że pod ziemią znajduje się piekło!

Nie będę się bardziej rozpisywać na ten temat, ale chyba jest jasne dla wszystkich, że te przedmioty nie powinny wchodzić w zakres nauczania (wszak ciemnym ludem łątwiej się kieruje, co wiedzieli zarówno średniowieczni władcy, jak i towarzysz Stalin, dobrze, że nasi pastrze, też o tym pamiętają).
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 23 December 2008 20:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
O jeny. Zwalczamy satanizm? xD
Jak można spalić Harry'ego Pottera?!
A tak szczerze, to kiedyś się modliłam do Boga, abym była czarownicą Uśmiech Buhahaha, ale byłam głupia Uśmiech
Dostajesz Wybitny.
~LordCyrus F
Dodano dnia 31 December 2008 21:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 16
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 25.11.08
Medale:
Brak
To są jakieś tam wymysły tych co się uważają że Potter to lucyfer którym, posługuje się szatan (Rowling), a samych siebie uważają za żywych świętych, gdyby przeczytali choć jeden tom to by zrozumieli, że choć w powieści J.K Rowling jest magia to ona nie jest ona jakaś szatańska!!!
Co to jest TRELEWIZJA??

(drugie ogłoszenie)
~martusia2093 F
Dodano dnia 10 January 2009 22:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 191
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 27.12.08
Medale:
Brak
Te wszystkie oskarżenia są po prostu ŚMIESZNE Rozbawiony tylko tym jednym słowem można je skwitować! Śmieszne i bezpodstawne. A najlepsze jest to, że z założenia, że Harry Potter szkodzi dzieciom itp. wychodzą ludzie, którzy w ogóle go nie czytali!! Nie wiem jakim prawem i na jakich podstawach wysuwają oni takie wnioski i to jeszcze błędne?! Ja jestem osobą wierzącą i mimo to jestem fanką HP. Czy w czymś mi to przeszkadza? Wręcz odwrotnie! HP pobudza moją wyobraźnię i wielokrotnie wykorzystałam jego motyw np. pisząc wypracowania. Nie rozumiem ludzi, oskarżających Hp o satanizm. Po prostu nie rozumiem...
~Luna Lovegood F
Dodano dnia 12 January 2009 13:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -4
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
To skandal nawet nie wiedzą o czym mówią mam HP i KF jako lekturę w szóstej klasie a sama czytam te książki od pierwszej klasy i jakoś nie zwariowałam. Ten atykuł to żenada i nie rozumiem co nam może niby zagrażać czytając tę książke przeciez z książki nie wyskoczy dementor i nas nie zje!!! Jak czytałam książkę pt Przygody Tomka Sawera to to było dopiero przykładowe jak dzieci przez pół książki się biją to ma być przykładem a przyjażń , obrona i sprawiedliwość już nie.
Artykuł ogułem jest dobry i Daje W ale nie podoba mi sie to że krytykują cos co nie powinno być krytykowaneZły
~dawidwyrzyk F
Dodano dnia 13 January 2009 12:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -100
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 16.11.08
Medale:
Brak
Nie zbyt dużo książek o kosciele bo to by było nudne więc sie uczepili Harry'ego Pottera.
W Harrym Potterze umieszczone jest Boze Narodzenie , więc o co chodzi ?!
Zgadzam się też z Polami na temat Wielkiego Wybuchu ale doczepiam do tego tez dinozaury w rzeczywistości świat powstawał siedem dni
i od razu umieszczone były zwierzęta współczesne a następnie od razu człowiek , wiec równie dobrze mogli zakazac by szkoły
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 76% [92 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 8% [10 głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [6 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 10% [12 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 225
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59