Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Hermiona złamała ...
Hermiona złamała regulamin
Hermiona była ostatnią osobą, która mogła zrobić coś sprzecznego z regulaminem szkolnym, a oto udawała, że to zrobiła, żeby wybawić ich z opresji. To tak jakby Snape zaczął ich częstować cukierkami.
Antypotteria
Ostatnio dość często mówi się o tym, że 'Harry Potter to książka satanistyczna' itd. My oczywiście nie zgadzamy się z tym stwierdzeniem. Zebrałam materiały, które oczerniają naszego "Harry'ego". Dodam tylko tyle, że to po prostu głupota! Beznadzieja i dno te wszystkie oskarżenia. Więc:

1. Uczniowie jednego z australijskich chrześcijańskich gimnazjów mają zakaz czytania książek Joanne K. Rowling o jedenastoletnim czarodzieju - sierocie Harrym Potterze. Zdaniem dyrekcji szkoły i pracującego tam lekarza, opisywane w nich przygody są zbyt brutalne, co może powodować agresję u dzieci. Innego zdania są rodzice i niektórzy pedagodzy. Twierdza oni, że takie fantastyczne opowieści nie są niebezpieczne, a bajkowy bohater pobudza wyobraźnię dzieci i wpływa pozytywnie na czytelnika. Książki o Harrym Potterze zostały przetłumaczone na 30 języków i osiągnęły światowy sukces. Wydano je w nakładzie 66 mln egzemplarzy.

2. W pewnej parafii w stanie Nowy Meksyk ma sie w najbliższą niedzielę odbyć palenie książek o Harrym Potterze, ponieważ - jak twierdzi proboszcz - są one obrazą Boga.

Proboszcz Jack Brock z parafii Alamogordo na południu Nowego Meksyku twierdzi, że książki o Potterze zachęcają młodych czytelników do poszukiwania dalszych informacji na temat czarownic, czarnoksiężników i czarów, co jest obrazą dla Boga... i dla proboszcza. 74-letni kapłan jest tez zdania, że książki te mogą zniszczyć życie wielu młodym ludziom.

Proboszcz Brock wygłosił w Wigilie Bożego Narodzenia kazanie zatytułowane "Dzieciątko Jezus, czy Harry Potter". Określił w nim planowane palenie książek o Harrym Potterze jako zachętę dla chrześcijan, by usuwali z domów wszystko to, co przeszkadza im w rozmowie z Panem Bogiem.

W pewnej niewielkiej liczbie parafii amerykańskich książki o Harrym Potterze zostały uznane za zachętę do satanizmu. Autorka J. K. Rowling stanowczo temu zaprzeczyła. Powiedziała też, że spotkała się z tysiącami swoich czytelników, ale nikt z nich nie powiedział, że po przeczytaniu książki zamierza zostać czarodziejem lub czarownica.

3. Proboszcz parafii św. Augustyna we Wrocławiu powiedział 2 lutego podczas kazania z ambony, że Harry Potter jest niebezpieczny, szerzy pogańskie wzorce i dzieci nie powinny go w ogóle czytać. Stwierdził, że w wielu domach najmłodsi oglądają bajki, w których jest przemoc, później nieświadomie ulegają złym wzorcom i chcą się bawić w wiedźmy i czarowników.
- To niebezpieczne, że w Polsce książka o Harrym Potterze jest tak głośno reklamowana w mediach. Ona ogłupia i omamia. Światem nie rządzą siły nadprzyrodzone, a magia to nie sposób na rozwiązywanie problemów - twierdzi wrocławski ksiądz.
Proboszcz sam podobno nie czytał książek o małym dobrym czarodzieju. Zna ja tylko z opowiadań innych osób. (no właśnie, sam nie czytał:/)

4. Katolicki ksiądz z Windischgarsten (północna Austria) nazwał w poniedziałek książkową serię z Harrym Potterem dziełem szatana.
Proboszcz austriackiej prowincji powiedział w radiowej audycji, że obawia sie o dusze dzieci, czytelników Harry'ego Pottera. Literatura ta, która od kilkudziesięciu miesięcy bije wszelkie rekordy popularności w wielu krajach świata, opisuje przygody chłopca - ucznia szkoły dla czarodziejów. Magia zawarta w tych książkach, według proboszcza, jest sprzeczna z nauką płynącą z Pisma Świętego".

5.

6.

7. I tak uważam, że beznadziejne jest oskarżanie tomów Harry'ego Potter'a o okultyzm i satanizm. Zupełnie nie rozumiem ludzi, którzy tak sadza.




Nadesłane przez: Mysza
Dodano: styczeń 30 2007 12:09Kotecek0
Komentarze
~Sachiko F
Dodano dnia 08 December 2009 19:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -15
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 07.12.09
Medale:
Brak
wiadomo, zaprasza akcja katolicka -.- śmiech na sali ogólnie rzecz biorąc, że chcą ''zwalczać'' coś, co bije rekordy popularności, jest powszechnie lubiane.. Kościół wszystkiemu musi się sprzeciwić; inaczej nie byłby Kościołem. A to, że piorą nam mózgi i każą sobie za to płacić to co?! Przepraszam bardzo, wolę czytać o czarodzieju, niż chodzić do kościoła. Robię właśnie tak, i jestem z tego dumna. Obraza Boga? A skąd oni mogą wiedzieć czym go urażamy? No ale jeśli to obraża proboszcza, to coś z tym trzeba zrobić prawda? I w jaki sposób Harry Potter na półce z książkami przeszkadza w rozmowie z Bogiem? <olaboga> a to wszystko sprzeczne z nauką Boga..
Pogaństwo? W młodym wieku i tak wyznawanie jakiejkolwiek religii narzucają rodzice, dopiero później dziecko decyduje czy dalej chce chodzić na religię, itp. itd.
Przepraszam jeśli się powtarzam; nie czytałam poprzednich komentarzy, a zbulwersował mnie ten artykułUśmiech.
PozdrawiamUśmiech
~Auror X F
Dodano dnia 19 December 2009 21:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -44
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 19.12.09
Medale:
Brak
Ci, co oczerniają książki o Potterze, są żałośni. Nigdy go nie czytali i wystawiają takie durne opinie, że mi się chce śmiać z nich. Naprawdę!!
~Spike F
Dodano dnia 27 December 2009 00:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 26.12.09
Medale:
Brak
"równieRZ" Rozbawiony
Przesadzają.. co tam skrawki obejrzeć i stwierdzić że to musi być od osiemnastu lat rotlf to ja też potrafię.
Z tym bogiem itd. przesadzają kompletnie, dla nich musi być wszystko dobre czyli wywal komputer telewizor i wszystko co na prąd, kup chleb, usiądź w kąciku i czytaj księge świętą czy jak to się nazywa.
~dariasc F
Dodano dnia 01 January 2010 16:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 45
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 28.12.09
Medale:
Brak
Kiedyś na lekcji religii katechetka nam opowiadała, że nie mamy uczęszczać w Halloween, ponieważ to wywodzi się od wierzących w pana śmierci..itp.. Mówiąc o tym wspomniała też właśnie o książce Harry Potter , że nie powinniśmy tego czytać, bo wiara w magię i moc przedmiotów jest sprzeczna z naszą wiarą.. Jak dla mnie Harry Potter to porostu wspaniała powieść fantastyczna dla młodzieży, a nie coś co jest sprzeczne z naszą wiarą...
~Casadriss F
Dodano dnia 13 January 2010 19:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 09.01.10
Medale:
Brak
Jak to czytałam to ze śmiechu niemal z krzesła nie spadłam...
Jeśli Harry Potter to dzieło szatana to czemu na okładce jest podpisane J.K.Rowlig?
Co oni robić nie mają?Wyobraźcie sobie:

- Kochani parafianie! Ktoś prubuje wmówić naszym dzieciom że magia istnieje...że machanie patykiem rozwiąże wszelkie problemy...Książki J.K.Rowling pt. "Harry Potter" TO ZŁO!
~lena_1610 F
Dodano dnia 22 January 2010 16:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 16.01.10
Medale:
Brak
Hej, ale przecież istnieje cuś takiego, jak "fikcja literacka", nie? A Oni tego nie rozumieją... Z resztą, nie czytali Harry'ego, to mają jakieś wonty? Jak by przeczytali, to by wiedzieli, ze "Harry Potter" jest super książką niewnoszącą satanizmu! Ktoś usłyszał cuś o HP, ktoś powtórzył i się plotka o satanistycznym Hp rozniosła... Dziwne to! Ale za artykuł dam W! Śmiech
~Plisiaczek F
Dodano dnia 29 January 2010 15:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Lord
Punktów: 50520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 16.01.10
Medale:
Brak
Mogliby przeczytać ta ksiażkę, a nie, nie wiedzą o co w niej chodzi, o czym jest i gadaja bzdury. ,, Satanizm '' , ekhm... ktoś zrobił ulotkę i myśli że jest fajny? no to pozdrawiam. Są ludzie, edukacja narodowa i co ? Chcą dzieciom zabronić czytać? No pewnie nic innego nie czytajcie tylko Krzyżaków, Mickiewicza itd. Marzen]ń na tym świecie nie można mieć?
~daniel riddle F
Dodano dnia 05 February 2010 19:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 60
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 02.02.10
Medale:
Brak
Och, nienawidzę pokemonów, ale Ci, co się czepiają Pottera są idiotami (nie obrażając w tym momencie kościoła). Według mnie książka, bez tych wszystkich mrocznych sytuacji, była by po prostu śmieszna i... nudna? Tak, z pewnością. Ten mrok, postac Lorda Voldemorta. Więc o co chodzi?! O to że nie chodza do kościoła?! W tej szkole (w Hogwarcie) codziennie coś się dzieje. Świat ich jest plądrowany przez Lorda Voldemorta, więc chyba lepszym rozwiązaniem jesr ratowac swoje życie, prawda? I kurczę, jakoś nie zauważyłem żeby bohaterowie myli zęby... W każdym bądź razie nie często. A rodzice Hermiony są dentystami. No cóż... Po prostu szok po przeczytaniu. PS. Co to jest trelewizja? Uśmiech
~ginnypotter F
Dodano dnia 19 March 2010 20:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -134
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 09.01.10
Medale:
Brak
Żal mi tych ludzi
czy oni są mądrzy ?
czy przeczytali choć jedną część HP?
oni to tylko głupie człowieki mugole normalnie!!
Ja się poddajęPoddaje się
drogi Gościu
za art dam W
drogi Gościu
~Promitet F
Dodano dnia 21 March 2010 14:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
To jest najgłupszy artykuł jaki widziałam . Weźcie se ludzie darujcie.
Przecież to nie ma żadnego sensu! Ten artykuł jest okropny!
Ocena : OKROPNY. Zły
Milva: Na przyszłość decyduj się: kropka czy wykrzyknik.
~Syrius Black F
Dodano dnia 08 April 2010 12:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 111
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 20.06.09
Medale:
Brak
No to lekka przesada z ich strony. Ile kasy musieli spalić Rozbawiony. Dobrze że zdażyłem każdą część przeczytac 14 razy zanim to dojdzie do Polski. Ciekawe co by zrobili gdyby u dziecka znaleźli taką książke w Australii. Chyba by go z budy wywalili. Pokomony juz sa gorsze pełno w nich agresji a Harry Potter to najzwyklejsza książka dla dzieci i młodzieży Rozbawiony. jestem zaskoczony Uśmiech za chwile przeciwnicy Pottera zrobią sobie marzanne w kształcie i wyglądzie J.K Rowling. Nie rozumiem po prostu to jest bezsensu po co palić książki jak robili to hitlerowcy w 2 wojnie światowej?? ne wiedomo
Syrius Black
Ps
Daje W
~Harry-Potter123 F
Dodano dnia 10 April 2010 13:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 223
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 06.12.09
Medale:
Brak
Hhahahahahahahahahahahahaahahahah.
Takk, to było 100 % żałosne(tzn. to co mówili Ci księża i pani 'mgr.'Oczko
Dzieci, powinny rozwijać wyobraźnię, bawić się. Nawet, gdyby 'chcieli by być czarodziejami' jak chyba jakiś ksiądz mówi, jak dorosną zobaczą , że to tylko fantazja. To co mówią jest takie głupie... nigdy nie przeczytali książki o Harrym. Księża skarżą się na panią Rowling ?!
Niech skarżą się na zakonnice , które gwałcą małe dzieci, albo księży , którzy BIJĄ dzieci. Dużo mówi się o takich rzeczach, ale to im chyba nie przeszkadza!!
Dla kościoła wszystko szkodzi, dla kościoła pacyfka, która jest znakiem pokoju, jest znakiem satanistycznym i opętuje naszą duszę !!!!!!
Aż odechciało mi się iść w niedziele do kościoła.
grrr UśmiechNiebezpieczne, albo obraźliwe mogą być kolorowanki dla dzieci bo chłopczyk przewrócił się na rowerze ...xD I dzieci mogą go naśladować ?
LITOŚCI! Żeby posądzać Panią Rowling o satanizm to trzeba być przeagentem ...Ale dobrze, że taki artykuł powstał Daję WybitnyUśmiech.
~Polgara F
Dodano dnia 12 April 2010 19:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 92
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 11.04.10
Medale:
Brak
". Uczniowie jednego z australijskich chrześcijańskich gimnazjów mają zakaz czytania książek Joanne K. Rowling o jedenastoletnim czarodzieju - sierocie Harrym Potterze. Zdaniem dyrekcji szkoły i pracującego tam lekarza, opisywane w nich przygody są zbyt brutalne, co może powodować agresję u dzieci."

Współczuję tym dzieciom dyrekcji i lekarza i ubolewam nad dziwactwem tych ludzi. : D
~Fallen_Angel F
Dodano dnia 19 April 2010 18:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 103
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
Tacy ludzie po prostu mnie rozkładają na łopatki. Ja w całej serii nie doczytałam się żadnych fragmentów kultu szatana. Czy jeśli uwielbiam tą serię i czytałam ją kilkakrotnie to jestem opętana?
Przecież Bóg nie zakazał nam czytać książek.
Niedługo kościół powie że wszystkie książki w których przejawia się motyw magii wampirów i innych magicznych postaci są dziełem szatana.
Za artykuł daję oczywiście W
~Bonnie Watson F
Dodano dnia 27 April 2010 10:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 19
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 19.04.10
Medale:
Brak
Tu już przegięli !!! Jak można mówić tak o HP ???!!! To jest skandal !!!
Harry Potter jest bardzo fajny i nie podejdę do mamy mówiąc: - Mamo chce być czarodziejką. dorośli zawsze muszą z czymś przesadzić, zawsze kazali "wreszcie" przeczytać jakąś książkę, no to bierzemy HP i czytamy. Teraz (przez ten artykuł) nie pozwalają czytać, ani oglądać, HP. To co my mamy robić w takim razie ???!!!???

PS Jak pani Jadwiga nauczy się pisać to z nią porozmawiam i to bardzo poważnie.
Co to jest TRELEWIZJA???!!!???
~HeRmiOnA_is_the_best F
Dodano dnia 27 April 2010 16:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 22.04.10
Medale:
Brak
Ale to głupie! Oczywiśćie nie artykuł bo on jest fajny. Jak można spalić książki o Harrym Potterze. Tam nie ma nic o Bogu
~ciemna1OO F
Dodano dnia 13 May 2010 16:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 81
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 13.05.10
Medale:
Brak
Nie no, Harry Potter wrogim Chrześcijan? Coś podobnego! Więc co, jak ja czytam Harry'ego tzn., że zaraz zbuntuję się przeciw Bogu? Każdy, kto ma choć trochę rozumu i świadomości w jakim świecie żyje wie, że ta książka, choć genialna, nie jest wcale książką mówiącą o życiu realnym. Prawdą jest, że książka ta nie jest dla sześciolatków, które mogą pomyśleć, że wszystko co jest w książce jest prawdziwe, ale czemu starsze dzieci nie miałyby czytać naszego Harry'ego? Jakoś mnie mdli jak czytam te oskarżenia... Zdenerwowany
~profesor Molly F
Dodano dnia 23 May 2010 15:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 29
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 09.04.10
Medale:
Brak
Sądząc po wieku proboszcza Jacka Brocka należy do nielicznych którzy przeżyli świętą inkwizycjeOczko
Dzięki Haremu, a rczej książkom o nim mam o wiele większy kontakt z moimi dziećmi, ponieważ czytamy je razem. Moje koleżanki narzekają, że dzieci się od nich izolują, a ja nie!!!!!!!
POZDRAWIAM WSZYSTKICH POTEROMANIAKÓW
~Viki F
Dodano dnia 25 May 2010 21:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 25.05.10
Medale:
Brak
Normalnie się uśmiałam do łez jak czytałam ten artykuł hjehje... Nie oceniaj książki po okładce ani z opowiadań innych Uśmiech Sami nie przeczytają a się wypowiadają. Normalnie ta fotka "Harry Potter i Pokemony" mnie normalnie rozbroiła Uśmiech To książka ucząca, bawiąca i pobudzająca wyobraźnię wśród młodszych i starszych czytelników Uśmiech
~zuza878 F
Dodano dnia 26 June 2010 13:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 261
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 12.06.10
Medale:
Brak
To już jest nudne, te wszystkie oskarżenia dotyczące Harrego. Ubzdurają coś sobie w swoich główkach i jeszce próbują to wcisnąć innym.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 76% [92 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 8% [10 głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [6 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 10% [12 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 223
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59