Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Dumbledore liczy ...
Dumbledore liczy się ze słowami
– Jeśli dobrze pamiętam, to powiedziałem wam, że jeśli któryś z was złamie jeszcze jeden punkt regulaminu szkolnego, to będę musiał wyrzucić go ze szkoły – powiedział Dumbledore.
Ron otworzył usta.
– Co dowodzi, że nawet najlepsi z nas powinni czasami liczyć się ze słowami...

Ravenclaw
"A może w Ravenclawie zamieszać wam wypadnie .
Tam płonie lampa wiedzy, tam mędrcem będziesz snadnie."




Pokój wspólny Krukonów znajduje się w Wieży Zachodniej. Wejście było całkiem nietypowe, ponieważ nie posiadało ono ani drzwi, ani klamek. Widoczna była tylko mała kołatka w kształcie orła. Żeby dostać się do środka, uczniowie musieli odpowiedzieć poprawnie na zadane pytanie. Jeżeli ktoś nie znał odpowiedzi, musiał czekać na kolegę, który mu pomoże. W ten sposób Krukoni uczyli się kojarzenia faktów i bystrego myślenia. Pokój był bardzo przestrzenny w kształcie koła. Na suficie namalowane były różne gwiazdki, które zlazły też miejsce na dywanach i obrusach. Miejsce robiło bardzo dobre wrażenie, a przede wszystkim było przytulne. Idealne miejsce do nauki.

Opiekunem domu był lubiany przez wszystkich nauczyciel zaklęć, Filius Flitwick. Zawsze można było na niego liczyć, służył dobrą radą i pomocą w każdej sprawie. Krukoni mieli do niego bezgraniczne zaufanie. Jednak kiedy coś mu nie pasowało potrafił skarcić swoich wychowanków.

Natomiast sami Krukoni byli z natury uczciwi, bystrzy, inteligentni i mądrzy. Takie wymogi miała Ravenclaw. Nie wyróżniali się zbytnio z tłumu, ale w 'walce' Sytherin - Gryffindor opowiadali się po stronie Gryfonów. Ich drużyna Quidditcha może i nie była najlepsza, ale na pewno stawała na wysokości zadania i starała się być godnym przeciwnikiem.

Godłem Krukonów był kruk na niebiesko-brązowym tle. Kruki - synonimy mądrości - są uważane za 'posłańców'dobrych i złych nowin. W mitologii był obdarzony magiczną mocą i brał udział w tworzeniu świata. Natomiast duchem-rezydentem Ravenclawu jest Szara Dama.

Najbardziej znani uczniowie Ravenclawu:

Cho Chang: szukająca Krukonów w szkolnej drużynie Quidditcha, członkini Gwardii Dumbledoe'a.



Luna Lovegood: członkini Gwardii Dumbledore'a, została słynnym przyrodnikiem.



Jęcząca Marta: duch, upodobała sobie łazienkę dla dziewczyn na drugim piętrze. Została zabita przez Bazyliszka.




Co jeszcze tiara mówiła o niebiesko-brązowym domu?

"Ravenclaw do sprytu namawia, Za pierwszą z cnót uznaje bystrość."
"Ravenclaw bystrych ceni."



Według mnie ten dom jest świetnym miejscem dla uczniów, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę i mają ku temu perspektywy. Co prawda może i nie jest to dom, który odnosił sukcesy w Hogwarcie, aczkolwiek Krukoni byli powszechnie lubiani i szanowani za swoją bystrość i inteligencje.

Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 27 August 2008 00:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Fajny artykuł.
Mówiąc prawdę, nie pamiętałam, aby Jęcząca Marta była Krukonkom (co za przeoczenie z mojej strony!).
Podoba mi się, że są zdjęcia i odwołujesz się do książki.
Daje 'W' bo jest extra xDD
~tyska17 F
Dodano dnia 27 August 2008 02:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 133
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Mnie po prostu przeraziłaby perspektywa glowienia się nad jakimis zagadkami za każdym razem gdy chce po prosu wejść do salonu wspulnego, nie mam bladego pojecia jak ci krukoni to znoszą. a wracając do artykułu to dość ciekawy i wielki plus za przejżystość, to sie ceni kiedy się dobrze czytaUśmiech
~Katherina F
Dodano dnia 27 August 2008 11:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Gracz Quidditcha Ravenclawu
Punktów: 127
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Artykuł całkiem ciekawy, dobrze napisany. Błędów raczej nie było (mam na myśli oczywiście błędy znaczeniowe, bo za ortografię, stylistykę itd., itp. ja się nie biorę) Wydaje się, że temat wyczerpałaś, nie przypominam sobie niczego, co możnaby jeszcze napisać. Wstrzymam się jednak od oceny, bo mimo wszystko czegoś mi tutaj brakuje.
~Kanja F
Dodano dnia 27 August 2008 12:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Kuurczę, Jęcząca Marta była w Ravenclawie ?
Nigdy się nad tym nie zastanawiałam, ale gdybym miała ją przydzielić, to trafiłaby do Hufflepuffu . . .
Cenione przez założyciela [Helgi Hufflepuff] cechy charakteru: pracowitość, uczynność, sprawiedliwość.

Hmm. . . ja mogłabym równie dobrze trafić do tego domu..
Ale wystarczy popatrzeć na Tonks - jest aurorem a była w
Hufflepuffie.. Chociaż Ravenclaw lepiej brzmi ; D
I pewnie miałabym problemy żeby wejść do pokoju wspólnego xD czekałabym tak jak Neville po zgubieniu hasła ; P

A za artykuł daję 'W' bo dowiedziałam się kilku nowych rzeczy ; ))
~potterfanka F
Dodano dnia 27 August 2008 13:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 514
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Art fajowy!dużo szczegółów i właśnie dlatego taki dobry bo te informacje musiałaś zbierać z całą sagą na kolanachRozbawionydaję wybitny!!!
~Martyna F
Dodano dnia 27 August 2008 14:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1282
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 82
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Dobry artykuł. Krótko i zwięźle opowiadasz o domu Roweny. Wszystko napisane tak, jak trzeba, treściwie, nie marnowałaś miejsca na niepotrzebne informacje. Mimo to nie powaliłaś mnie tym artem na kolana... Dobry, ale nie wyśmienity.

Co mi się rzuciło w oczy? Przede wszystkim powtórzenia. Standardowo, literówki - popracuj nad tym.
Kontynuując, zdjęcia. Mogłaś troszkę lepiej opisać Krukonów, ale nie szkodzi.

(Byłam w Ravenclawie w starym Hogsie, ale tak naprawdę nie cierpię nauki i w ogóle nie pasuję do tego domu...)
!Tonks2812 F
Dodano dnia 27 August 2008 14:47
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Dziedzic Ravenclaw
Punktów: 6047
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 112
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal
Weszłam na ten artykuł bo sama od dwóch dni jestem Krukonką ;] chciałam przypomnieć sobie co nie co o moim domu.
Nie zauważyłam żadnych błędów, dobrze mi się czytało i w ogóle, są obrazki, przejrzyste. Jednak z racji, że sam artykuł nie rzucił mnie na kolana dam PO.
~Vanney F
Dodano dnia 27 August 2008 16:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sprzedawca w Miodowym Królestwie
Punktów: 1387
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 167
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
"A może w Ravenclawie zamieszać wam wypadnie .
Tam płonie lampa wiedzy, tam mędrcem będziesz snadnie."

Byłam w Ravie, ale na następny dzien znów robiłam test i wyszedł mi Huff..
Osobiście lubię Rav, a może go ubóstwiam? xD
Art jest świetny i daje za niego Wybitny RozbawionyRozbawiony
~GiGi F
Dodano dnia 27 August 2008 18:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 167
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Marta była Krukonką??? Nie wiedziałam...
Arcik jest supcio, oczywiście wielki plusik za zdjątkaOczko Nie zauważyłam żadnych błędów i bardzo lekko mi się go czytało... Takie arciki mogłabym czytać całymi dniami i nocami!!!
Za taki świetnie świetny arcik dam nie inną ocenę jak Wybitny!!!
!Fantazja F
Dodano dnia 27 August 2008 18:12
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9813
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 304
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Szczerze powiedziawszy, ten artykuł nie zaciekawił mnie zbytnio. Jedyną nowością było to, że Marta była Krukonką. Tego nie wiedziałam. Jednak tak ogólnie to nie ma się nad czym zachwycać. Jest to jeden z tych artów - przeczytać, zapomnieć. Ale na Powyżej Oczekiwań zasługujesz, bo w końcu wszystkie informacje są, a zdjęcia również dodałaś.
~Lily_niki F
Dodano dnia 28 August 2008 00:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 277
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Bardzo ładny artykuł... ale nie wiem czy napewno Jęcząca Marta była w Revenclow. Bardzo lubię ten dom... przy pierwszym wyborze tiary dostałam się do Rewenclow'u. Oczko Dam Wybitny, bo bardzo mnie zaciekawił ;P mogłaś wykorzystac jednak więcej informacji z ostatniej książki o Harrym Potterze... ale cóż.
~Bella_Lestrange F
Dodano dnia 28 August 2008 01:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Artykuł jest w porządku. Tak samo jak treść. Szczególnych błędów nie zauważyłam, ale powtórzenia były...Dobrze, że dodałaś zdjęcia. Ogólnie - może być. Dam PO.
~Emma Danee F
Dodano dnia 28 August 2008 03:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 29
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Nie dopatrzyłam się bardzo dużych błędów, jednak te standardowe, czyli literówki itp. się pojawiały. Ciekawie opisany dom, dużo cają cytaty i ciekawostka o Marcie. Zasługujesz na Powyżej Oczekiwań.
~trzygwiazdki F
Dodano dnia 28 August 2008 14:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 146
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Na dawnym Hogd także byłąm Krukonką i się zdziwiłam jak teraz dostałam się do Slitherinu. Mi się podoba sposób wejścia, jak w siódemce próbował wejść ten zły (nie pamiętam dokładnie imienia ani nazwiska ale wiem, ze miał inicjały A.C) i nie potrafił odpowiedzieć na pytanie xD
Macgonnagall musiała odpowiedzieć za niego, uwielbiam ten fragment Oczko
!Lady Gaga F
Dodano dnia 28 August 2008 15:28
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 738
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Sam artykuł raczej poprawny - znalazły sie w nim jednak dwie literówki - , dobrze napisany. Ale mi do gustu nie przypadł.
Daję PO.
~Hermi F
Dodano dnia 28 August 2008 18:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 66
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Komentowałam już to. I po raz kolejny powiem, że jest wybitny.
Nie znalazłam błędów. Ale to chyba u kochanki normalne, co? Oczywiście, wszystkie Twoje artykuły są ciekawe, ale ten wydaje mi się najlepszy.
Ocena będzie adekwatna do komentarza.
Pozdrawiam autorkę.
!Lady Shadow F
Dodano dnia 28 August 2008 19:25
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Opiekun Slytherinu
Punktów: 3615
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 180
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
No i jest następny dobry art z pod ręki kochanki dracona no i on mi się podoba. Najważniejsze, zresztą wszystkie informacje na temat tego domu zostały zawarte.
Błędów żadnych nie ma i stylistycznie też ładnie jest napisany.
Nic tylko postawić Wybitny! Oczko
~Aquofila F
Dodano dnia 28 August 2008 21:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 955
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
zlazły

Jakieś dziwne to słowo xD
Kruki - synonimy mądrości

a nie czasem orły byly symbolem madrości, chociaż - prawda kruki też xD
Szara dama

Art ma być zazwyczaj szczególikowy - Szara Dama czyyyli Helena Ravenclaw... ple ple ple
Wiem! Zwykle czepialstwo xD
Za art daję PO
~Temeraire F
Dodano dnia 28 August 2008 23:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Hmm... No niby artykuł w miarę poprawny i zawiera informacje, ale szału nie robi. Nie zaciekawił mnie (może poza informacją o Jęczącej Marcie), powiedziałabym nawet, że jest dość... denny. Ale fajnie że przytoczyłaś teksty Tiary Przydziału... No i jeszcze taka drobnostka:

Na suficie namalowane były różne gwiazdki, które zlazły też miejsce na dywanach i obrusach


No tak... Z początku nie zaczaiłam, musiałam przeczytać zdanie jeszcze raz, żeby załapać, o co Ci chodziło... No ale domyślam się, że miało być znalazły.

Ogółem artykuł nie jest zły i moim zdaniem zasługujesz na Zadowalający.
~Isilien F
Dodano dnia 29 August 2008 11:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2248
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 121
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Kruki - synonimy mądrości
po pierwsze: synonimy? niech ci będzie, ale dla mnie to one są "symbolem" a nie "synonimem" xD po drugie: mogłaś wspomnieć o orle, który jest w godle filmowego Ravenclaw.

Natomiast duchem-rezydentem Ravenclawu jest Szara Dama.
mogłaś rozwinąć temat. powiedzieć PRZYNAJMNIEJ że Helena była córką Roweny Rawenclaw.

Na suficie namalowane były różne gwiazdki, które zlazły też miejsce na dywanach i obrusach.
gdzieś ci uciekły literki;P

no dobra.

STYL: a po co to wszystko pisać w czasie pzreszłym? jak już pierwsze zdanie jest teraźniejsze to po co reszta inna? i nawet, gdyby tego niezbyt kontrastującego zdania nie było, to i tak nie pasuje mi to w przeszłości.
ZDJĘCIA: pierwsze nawet nawet. kolejne? za duże. stanowczo. a po za tym było wiele więcej "sławnych krukonów" xD
WYGLĄD ARTYKUŁU: nie najgorszy. mógłby być lepszy

OCENA:+Z
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 50% [78 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 35% [55 głosów]
Zadowalający Zadowalający 14% [22 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 296
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59