Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
O pojedynku z Mal...
O pojedynku z Malfoyem.
- A co będzie, jeśli machnę różdżką i nic się nie stanie?
- Ja wiem? Może ją rzucisz i rąbniesz go w nos - zaproponował Ron.
- Przepraszam.
Obaj spojrzeli w górę i zobaczyli Hermionę Granger. (...)
- Niechcący usłyszałam, o czym rozmawiałeś z Malfoyem...
- Założę się, że bardzo chcący - mruknął Ron.

Cormac McLaggen
Cormac McLaggen, uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart w latach 90-97, został przydzielony do Gryffindoru.

Cormac był bardzo wysokim i umięśnionym chłopcem. Miał kręcone włosy i ciemne oczy. Jeśli jego wygląd was nie zniechęcił to na pewno zrobi to jego charakter. Pomijając to, iż uważa się za najlepszego człowieka na świecie jest jeszcze zarozumiały, opryskliwy, arogancki i wredny. Niektórzy mówią, że kiedy się denerwował jego żyła na skroni pulsowała niemiłosiernie. Zapewne nie był to zbyt przyjemny widok.

- To jest Cormac McLaggen, może się już znacie?... Nie?
McLaggen, wielki dryblas z kręconymi włosami, uniósł rękę, a Harry i Neville skinęli mu głowami.
[cytat: Harry Potter i Książę Półkrwi, rozdział 'Klub Ślimaka'.]

Jego wywyższanie wzięło się zapewne stąd, iż jego rodzina miała bliskie kontakty z Ministerstwem Magii dlatego, podczas swojego ostatniego roku nauki w szkole, został zaproszony do Klubu Ślimaka, założonego przez uczącego wtedy OPCM profesora Slughorna, który zrzeszał uczniów znanych, wybitnie uzdolnionych lub po prostu takich, którzy mieli wpływową rodzinę.

- Ale ty, Cormac, na pewno często widujesz się ze swoim wujem Tyberiuszem. Wiem o tym, bo widziałem wspaniały obraz, na którym ty i wuj polujecie na kołkogonki, chyba w Norfloku, co?
- o tak, było bardzo fajnie! Wybraliśmy się tam z Bertiem Higginsem i Rufusem Scrimgeourem...
[cytat: Harry Potter i Książę Półkrwi, rozdział 'Klub Ślimaka'.]

Ale na tym nie koniec, Cormac miał jeszcze inną ambicje życiową. Chciał za wszelką cenę zostać obrońcą w drużynie Quidditcha, co nie bardzo podobało się drużynie Gryfonów. Tym bardziej, że o tą samą posadę ubiegał się przyjaciel Harry'ego, kapitana drużyny, Ron. Całe szczęście dzięki zdolnością magicznym Hermiony nasz pyszałek zostaje troszkę oszołomiony i niestety nie zdaje testu sprawności. Drużyna złoto-czerwonych mogła odetchnąć z ulgą, ale nie na długo. Kiedy przed meczem z Puchonami biedny Ron został otruty na jego miejsce, chcąc nie chcąc, wskoczył nie kto inny jak Cormac. Jego wyczyny na boisku przeszły do historii - zabierał kije pałkarzom i tak nimi wymachiwał, iż trafił jednego i pozbawił go przytomności, na dodatek bronił po prostu beznadziejnie. Od tego czasu cały Gryffindor patrzył spode łba na McLaggena.

Jeszcze jednym przykładem na pokazanie charakteru naszego bohatera jest fakt, iż zaproszony przez swoją koleżankę z domu - Hermionę, na przyjęcie u Slughorna był wręcz nie do zniesienia. Ciągle chwalił się głupstwami i był bardzo nachalny.

Powstaje pytanie: dlaczego więc taka osoba jak Cormac McLaggen trafiła do Gryffindoru? Przecież tam liczyło się bohaterstwo, oddanie, męstwo i przyjaźń. Niektórzy twierdzą, iż zadecydowała o tym jego odwaga, a inni żartobliwie mówią sobie na ucho, że jego wpływowa rodzina mu to załatwiła.


W filmie Harry Potter i Książę Półkrwi w rolę Cormaca wcieli się Freddie Stroma.
Komentarze
~Ann F
Dodano dnia 09 March 2009 19:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2313
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Art poprawny. Jak już moja poprzedniczka powiedziała większość błędów została ci już wytknięta. Nie są to jednak jakieś ogromne błędy. Myślę, że można je potraktować z przymrużeniem oka. poza tym wszystkie najważniejsze informacje zawarte. temat wyczerpany. Dam PO
~Lapa F
Dodano dnia 09 May 2009 16:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Tak, racja. Chyba to co było źle zostało zauważone, tylko nie mogę przeżyć że napisałaś o tym jak McLaggen ogłuszył pałkarza Gryffindoru a w rzeczywistości ogłuszył Harry'ego.
Co do samego tematu artu: Cromac jest okropny. Pyszałek który uważa się za pępek świata. A to że domagał się powtórzenia sprawdzianów i założę się, że gdyby znów nie dał rady to myślę, że chciałby powtórzyć test po raz kolejny.
A na przyjęciu u Slughorna był tak zaborczy, że, stawiając się na miejscu Hermiony, wydał bym go McGonagall
~martusia3396 F
Dodano dnia 10 July 2009 20:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 233
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 23.03.09
Medale:
Brak
podobno Cormac i Romilda są przeciwieństwem dobra i zła. On jest z jednej strony odważny, z drugiej: pyszałkowaty i nadęty. Nie bardzo go lubię. Dość dużo błędów jak na niedługi artykuł. Daję PO.
~Cho_Black_S F
Dodano dnia 29 July 2009 13:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 156
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 36
Data rejestracji: 18.11.08
Medale:
Brak
Były błędy, muszę przyznać to poprzednim komentatorom. Nie podobało mi się że nie nazywałaś osób po imieniu, tylko tak jakbyś nie wiedziała jak się nazywali. Oprócz tego liczne literówki i stylistyczne. Ciekawy art choć nie idealny. Coż, mógł być znacznie lepszy. Pomiędzy zadowalający a powyżej oczekiwań.
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 08 February 2010 10:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Artykuł jest całkiem w porządku, choć nie ustrzegłaś się pewnych błędów ... choćby takiego.

Całe szczęście dzięki zdolnością magicznym Hermiony nasz pyszałek zostaje troszkę oszołomiony i niestety nie zdaje testu sprawności.


Błąd ortograficzny zdolnościom, nie zdolnością ...

I jeszcze coś innego ...

Jego wywyższanie wzięło się zapewne stąd, iż jego rodzina miała bliskie kontakty z Ministerstwem Magii dlatego, podczas swojego ostatniego roku nauki w szkole, został zaproszony do Klubu Ślimaka, założonego przez uczącego wtedy OPCM profesora Slughorna, który zrzeszał uczniów znanych, wybitnie uzdolnionych lub po prostu takich, którzy mieli wpływową rodzinę.


Nie przepadam za tak długimi zdaniami. Powinno być rozbite na dwa. Rzuciło mi się też na oczy zamieszanie z czasami (ale o tym wspomniali już inni). Ogólnie oceniam na PO.
^Lady Holmes F
Dodano dnia 23 February 2010 20:24
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Cromac

Taa... jasne.
Art może być, ale roi się w nim od błędów (szczególnie interpunkcyjnych) i niektóre zdania są za długie i trudniej się je czyta.
Język dość ciekawy - nie było jakichś wpadek, ale:
Jego wywyższanie wzięło się zapewne stąd, iż jego rodzina miała bliskie kontakty z Ministerstwem Magii dlatego, podczas swojego ostatniego roku nauki w szkole, został zaproszony do Klubu Ślimaka, założonego przez uczącego wtedy OPCM profesora Slughorna, który zrzeszał uczniów znanych, wybitnie uzdolnionych lub po prostu takich, którzy mieli wpływową rodzinę.

Jego wywyższanie wzięło się zapewne stąd, iż jego rodzina miała bliskie kontakty z Ministerstwem Magii. Podczas swojego ostatniego roku nauki w szkole, został zaproszony do Klubu Ślimaka, założonego przez uczącego wtedy [i]OPCM Horacego Slughorna. Ów profesor zrzeszał uczniów znanych, wybitnie uzdolnionych lub po prostu takich, którzy mieli wpływową rodzinę.[/i]
Ale z tym OPCM to już naprawdę.
Daję Zadowalający.
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 20 March 2010 16:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Och, nie. To znowu on? Nienawidzę go. -,- Choć nie odgrywa wielkiej roli, to nie poczułam do niego sympatii ani na jote ;dd
Ale pozatym wszystko spoko. Ładnie napisane. PO.
~Loonatyk F
Dodano dnia 16 April 2010 13:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 67
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 07.04.10
Medale:
Brak
Art fajny, ale z błędami, np. Slughorn uczył eliksirów, a nie obrony przed czarną magią. Jednak trochę pracy w to włożyłaś, więc daję powyżej oczekiwań.Jęzor
~Pomyluna-Lovegood F
Dodano dnia 02 October 2010 20:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 49
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.07.10
Medale:
Brak
Całkowicie się zgadzam !!! Bardzo nie podobał mi się ten McLaggen . Okropna postać . . .
~Gryf5r F
Dodano dnia 15 August 2011 22:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 673
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
Artykuł fajny, treściwy, Cormaca oczywiście nie lubiłam ; D Ale profesor Slughorn uczył eliksirów, a nie OPCM ; D Tylko taki błąd zauważyłam.
Dam PO Uśmiech
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 02 January 2013 19:12
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Typowe połączenie "bezmózgiego mięśniaka" z "tandetnym lovelasem" utwierdza mnie ( niestety ) w przekonaniu, że wielu uczniów z Hogwartu jest bardziej irytujących niż w rzeczywistym świecie... nie mógłbym - ale przede wszystkim nie umiałbym funkcjonować z taką osobą dłużej niż 5-10 minut, mimo tego, że cierpliwość nie jest mi obca... a za artykuł dam W
~hermiona_182312 F
Dodano dnia 23 February 2013 11:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2519
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 387
Data rejestracji: 24.09.11
Medale:
Brak
Jestem po prostu oburzona! Artykuł jest dobry, ale normalnie nie mogę zrozumieć dlaczego w tak dobrym arcie wystąpił błąd tak karygodny, czyli powiedzenie, że Slughorn uczył OPCM! Sądzę, że to największy błąd, mo0że jestem drobiazgowa, ale po prostu mi to się nie podoba, z tą karygodnością owszem trochę przesadziłam, ale są również błędy ortograficzne typu "zdolnością"- na końcu ma być "om", jestem szczęśliwa, że nie ma błędów interpunkcyjnych. Daję PO, bo liczy się treść, która jest dobra, występuje tu liczna zmiana zdania na temat opisywanej osoby, ale przymykam na to oko Oczko.
~Andi Miller F
Dodano dnia 12 June 2016 23:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 101
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 11.06.16
Medale:
Brak
Wszystkie błędy zostały już wypisane, więc nie powtarzam, bo autor tekstu nie jest głupi i nie trzeba mu dwa razy powtarzać( tak wnioskuję xD )..
Z tekstu można się dowiedzieć kilku ciekawych rzeczy. Ogólnie jest fajnie napisany. Nie byłabym sobą, jakym nie dała jak zwykle Wybitnego Oczko
~medinheld F
Dodano dnia 17 November 2022 04:05
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
These include some antidepressants known as selective serotonin reuptake inhibitors SSRIs, steroids, and medicines taken to reduce fever such as aspirin or acetaminophen that may paradoxically cause sweating <a href=https://clomid.mom/>clomid tablet</a> Prescription Non prescription Prescription Type Allopathic Dosage Form Oral Packaging Size 10x10 Tablets Form Tablet We are the leading exPorters of Capnat 500mg Tablet
~Neloseela F
Dodano dnia 24 January 2023 23:01
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
I recommend you to visit the affiliate site and read everything in detail and register as a new affiliate <a href=https://cialis.motorcycles>cialis buy</a>
~Aspeleshy F
Dodano dnia 10 February 2023 11:30
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 245
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 132
Data rejestracji: 09.02.23
Medale:
Brak
The IOC took the initiative and convened the First World Conference on Doping in Sport in Lausanne in February 1999 <a href=https://priligy.skin>priligy and cialis together</a>
~Hizewly F
Dodano dnia 20 February 2023 19:10
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
Panel Aiii and iv are xenografts from exPerimental animals 40 days after tumor implant in LD 12 12 and diluent treatment Aiii panel and LD 12 12 after 28 days of treatment with TAM Aiv panel <a href=http://buycialis.hair>cialis without a doctor's prescription</a> The results and lessons learned from these practice leading projects will be used to educate providers across the country on health promotion for hypertension that is focused on prevention, detection, and control of the disease for populations that have faced historic and systemic barriers to care and equitable health resourcing
~bruilla F
Dodano dnia 21 February 2023 09:18
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 256
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
This abnormality has been shown to have a detrimental effect on prognosis, may predict the outcome of therapies such as tamoxifen and anthracyclines, and provides a target for the novel therapy, Herceptin <a href=http://buycialis.boats>buying cialis online usa</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 38% [45 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 42% [50 głosów]
Zadowalający Zadowalający 17% [20 głosów]
Nędzny Nędzny 2% [2 głosów]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 257
» Użytkowników online: 1

~agrohimpro

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59