Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry
Harry
Biedna muszla klozetowa jeszcze nie widziała czegoś tak okropnego jak twoja głowa, więc może ją zemdlić.
Eliksir Wielosokowy
Eliksir Wielosokowy jest skomplikowanym środkiem, który umożliwia zmianę w innego człowieka. Do roztworu z much siatkoskrzydłych, pijawek, ślazu, rdestu ptasiego, rogu dwurożca i skórki afrykańskiego węża Boomslanga, należy dodać DNA (włos, paznokieć itp.) osoby, w którą chcemy się zmienić. Napój ten nie jest jednak przeznaczony do transmutacji zwierząt, o czym przekonała się Hermiona wypijając Eliksir z włosem kota Milicienty Bulstrode.



Harry zapoznaje się z właściwościami Eliksiru już na drugim roku nauki w Hogwarcie. On, Ron i Hermiona podejrzewali wówczas, że owym terroryującym szkołę Dziedzicem Slytherina jest Draco Malfoy. Podszywając się pod Crabbe'a i Goyle'a, najlepszych przyjaciół podejrzanego, dowiedzieli się z rozczarowaniem, że młody Malfoy jest niewinny.



W książce pt.: "Harry Potter i Czara Ognia", dowiadujemy się o następnym zastosowaniu Eliksiru Wielosokowego. Okazuje się, że tegoroczny nauczyciel Obrony przed Czarną Magią, auror Alastor Moody (zwany także Szalonookim Moodym) to śmierciożerca Barty Crouch Jr. Prawdziwy Moody, ze względu na licznych wrogów, pijał wyłącznie z własnej piersiówki. Oszust wykorzystał to i w ten sposób regularnie pił Eliksir z "cząstką" Szalonookiego. Śmierciożerca miał za zadanie doprowadzić Pottera do Voldemorta, który za pomocą jego krwi miał się odrodzić. Wysłannik wszystko dobrze zaplanował i udało mu się wysłać Harry'ego do Czarnego Pana. Wówczas Ten Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać odzyskał swe moce na nowo, a Harry cudem uniknął śmierci. W Hogwarcie Snape i Dumbledore za pomocą veritaserum zmusili śmierciożercę do ujawnienia się.



Następna wzmianka o Eliksirze Wielosokowym ukazuje się podczas pierwszej lekcji eliksirów z Horacym Slughornem, na szóstym roku. Otóż nowy profesor na początek przygotował kilka eliksirów do rozpoznania. Oprócz Eliksiru Wielosokowego bulgotały tam również takie napoje jak veritaserum i amortencja (najsilniejszy eliksir miłosny).



W siódmym zaś tomie cyklu o Harrym Potterze, Eliksir okazuje się przydatny przy bezpiecznym przetransportowaniu pełnoletniego Pottera z Privet Drive do domu rodziców Tonks (następnie za pomocą świstoklika, Harry przenosi się do Nory).

Nieco później, Harry, Ron i Hermiona za pomocą Eliksiru Wielosokowego, włamali się do banku Gringotta, by wykraść jednego z horkruksów Voldemorta.



Warto także dodać, że eliksir ten zmienia barwę po dodaniu do niego włosa ofiary. Esencja z Crabbe'a miała kolor ciemnobrązowy, a z Goyla zgniłozielony. Napój z włosem kota Milicienty Bulstrode przybrał jadowicie żółtą barwę, natomiast eliksir z cząstką Harry'ego zrobił się przezroczysty o lekko złotym zabarwieniu.



Myślę, że ten eliksir bardzo przydałby się w życiu codziennym, ale chyba nie bardziej niż Felix Felicis, co?
Komentarze
!Fantazja F
Dodano dnia 30 August 2008 15:17
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9813
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 304
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Artykuł ogółem niezły, choć irytowały mnie notoryczne zmiany czasów. Raz pisałaś w teraźniejszym, później w przeszłym, potem znów w teraźniejszym i tak w kółko. Jednak duży plus za brak większych błędów, wyłapałem tylko jedną drobną literówkę:

Milicienty

Powinno być Milicenty.

Jednak to nieistotne. Artykuł jest dość dobry, chociaż nie wybitny. Brakowało mi w nim tego 'czegoś', co by przyciągnęło moją uwagę, zaciekawiło mnie bardziej. No i te nieszczęsne czasy... Dam ci Powyżej Oczekiwań, ale z minusem.
!Ariana F
Dodano dnia 30 August 2008 15:35
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Mistrz Zaklęć
Punktów: 2809
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 131
Data rejestracji: 09.08.08
Medale:
Brak
Jeżeli mam być szczera artykuł jest średnich lotów. Przede wszystkim szwankuje trochę styl. Niektóre zdania są dziwnie skonstruowane i można by je błędnie zrozumieć. Poza tym niby artykuł o eliksirze a to takie przebrnięcie przez kolejne tomy. Chociaż zdaję sobie spraw, że o eliksirze za dużo pisać nie można. Nie przypadł mi do gustu ten artykuł, ale daję Z, za to że chciało Ci się go w ogóle pisać.
~Aquofila F
Dodano dnia 30 August 2008 16:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 955
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
terroryującym
że znaczy literkę sie zgubilo :>
Wlaściwie wyczerpalaś caly temat. Jest napisane kiedy zostal użyty, tylko dwa blędy i ogólnie pięknie.
~Rewolucja F
Dodano dnia 30 August 2008 17:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Bardzo ładnie : D
Wyczerpałaś praktycznie cały temat i koniec : )
Tylko dwie drobne literówki ci się zdarzyły, a to jest bardzo mało. Przynajmniej moim skromnym zdaniem : P
Fajnie, że napisałaś kiedy i przez kogo został on użyty.
Bardzo dobrze się czyta. Ładnie : D
~Red Crayon F
Dodano dnia 30 August 2008 17:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 349
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 46
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Artykuł ok. Wszystko poprawnie itd. Ale wiecie co mnie dziwi? W drugim tomie Granger mówi, że przepis EW jest w Dziale Ksiąg Zakazanych, do którego potrzeba zezwolenia od nauczyciela. A w szóstym tomie? Slughorn oznajmia, że pod koniec semestru będą umieli go uwarzyć, więc przepis jest też w podręczniku. OCC?!
~Bella F
Dodano dnia 30 August 2008 18:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 215
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 72
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
W artukule jets zawarte wsztyko co powinno sie wiedzieć o eliksirze wilososokowym.
I bardzo ładnie ubrane w słowa.
Musiałaś sie napracować.
Art zasługuję na W
~Augurey F
Dodano dnia 30 August 2008 20:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 856
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Całkiem zgrabny artykuł, nie zauważyłam jakichś szczególnych błędów, prócz tych nieszczęsnych zmian czasów, które bardzo, ale to bardzo denerwują. No ale wyciągnęłaś chyba wszystko, co z tego tematu można, więc dam ci PO.
~alexis_tonks F
Dodano dnia 30 August 2008 20:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 236
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Nie ma rażących błędów, choć dało się to napisac lepiej. Informacji na temat tego eliksiry jest na Internecie a nawet w samym cyklu bardzo dużo - można było to jeszcze rozwinąć. Jest kilka błędów stylistycznych i liteówek, ale to nie jest zbyt istotne. Ja dodałabym jeszcze zdjęcie - np. z Hermioną robiącą eliksir.
Dostaniesz ode mnie -PO
!Dominika F
Dodano dnia 30 August 2008 21:26
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2702
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 325
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Artykuł tak sobie mi się podoba, najbardziej denerwują mnie tutaj te duże odstępy między poszczególnymi akapitami, wystarczyła by jedna linia odstępu. Troszkę też stylistycznie mi tu nie pasowało, niektóre zdania nie są dobrze skonstruowane. Ale całość nie była znowu aż tak zła, jakbyś troszkę jeszcze dopracowała tego arta, to mógłby być nawet Wybitny.
Ale teraz mogę Ci dać jedynie słabe Powyżej Oczekiwań.
~zakochana04 F
Dodano dnia 30 August 2008 22:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 556
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Hmmm..ciekawy artykuł. Zgadzam sie z Dominiką w kwestii akapitów...parę razy naciskałaś enter nie...i tak...wolałabym Felix Felicis...
~Hermi F
Dodano dnia 30 August 2008 22:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 66
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Hmm...
zmiana czasów! Raz piszesz w czasie przeszłym, raz w teraźniejszym.

Poza tym nie zauważyłam więcej błędów.
Stawiam PO.
!Lady Shadow F
Dodano dnia 31 August 2008 00:53
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Opiekun Slytherinu
Punktów: 3615
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 180
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Ten artykuł jest dla mnie średni. Nie ma tak widocznych błędów ale jest tochę błędów stylistycznych i bark jak dla mnie jakiego kolwiek treści łączącej sięw ładną całość.
Zresztą plusem jest to, że wypisałaś wszystkie możliwe informacje na temat tego eliksiru
Niechh pomyśle nad ocenką...
!Lavanda F
Dodano dnia 31 August 2008 13:21
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1289
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 50
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal
Hm. Srednio. Fakt faktem, ze duzo sie rozpisywac nie mozna na temat tego eliksiru, no ale mala zbrodnia byloby nie-napisanie-niczego-na-powyzszy-temat ;D. Odstepy miedzy przykladami zbytnio rzucaja sie w oczy i sa bardziej denerwujace na przeskoki w czasach... na te mozna przymknac troche oko.
~Slyth F
Dodano dnia 31 August 2008 16:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Z Lav sie zgadzam, nie porwal mnie jakos ten artykul. Suche informacje.. Czemu nie ma zdjec chociazby Hermiony z kocim futrem jako skutek nieporządany? ;]
~Minerwa F
Dodano dnia 31 August 2008 20:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 30.08.08
Medale:
Brak
Artykuł bardzo fajny. Mnie się spodobał. Nie mam zastrzerzeń, nie znalazłam żadnych błędów. Co do zastrzerzeń - jednak mam jedno. Te odstępy między akapitami są trochę za duże. wystarczyłaby jedna linijka przerwy. No cóż... Myślę, ze w pełni zasługujesz na PO.
~Black Butterfly F
Dodano dnia 31 August 2008 22:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1187
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 135
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Hmm... powiem to co myslę. Artykuł według mnie jest średni. Strasznie denerwują mnie te odstępy między wierszami. Czasy. Raz pisałas w teraźniejszym, raz w przeszłym i potem wszystko od początku. Znalazłam tu jedną literówkę. Nie dam za niego nic poniżej oceny Zadowalający, bo zdecydowanie według mnie oczywiście sa gorsze artykuły, chodź nie uważam się za jakiegoś znawcę. Duży plus za to, że dużo napisałaś, jednak brakowało jeszcze paru rzeczy.

Postawię Ci Powyżej Oczekiwań, bo niższa ocena raczej by była niesprawiedliwa (?).
~Sabaku No Gaara F
Dodano dnia 01 September 2008 16:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 38
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Ciekawy temacik...
Widać, że starałaś się pisząc to. Fajnie się czyta, raczej bez błędów ( zdarzył Ci się jeden ale bardzo malutki ;P )... Mi się tylko de duuuuuże odstępy nie podobają :/ Ale to tylko maluteńki szczególik Oczko
Daję Powyżej oczekiwań.
~Syriusz_Black F
Dodano dnia 01 September 2008 17:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 226
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 44
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Hmm... jakby to ocenić? Z jednej strony widzę, że art jest bardzo rzeczowy i konkretny, ale z drugiej strony dość monotonny. Pozatym znalazłem w tym artykule sporo błędów. Trochę za mało było mi tu twojej ręki w tym tekście. Można było opisać choćby ohydny smak eliksiru Oczko Ale tak w ogóle to nieźle - dam Powyżej Oczekiwań.
~dzulia F
Dodano dnia 02 September 2008 00:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Artykuł- taki sobie ale ocenie na Z. Można sie czepiać np. literówki której, tak naprawde sama nie zauważyłam. Brakowało pewnych ważnych informacji z pozostałej części HP ale tak ogólnie to O.KZniesmaczony
~Albus Potter F
Dodano dnia 04 September 2008 18:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Art. naprawdę ciekawy i wyczerpujący temat. szkoda ze jakiegoś zdjęcia nie ma ale wszystkiego mieć nie można
przerwy są bardzo wskazane moim zdaniem art. jest bardziej przezroczysty choć pewnie są tacy co wolą akapity zamiast przerw ale każdy lubi co innego Rozbawiony
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 21% [31 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 59% [87 głosów]
Zadowalający Zadowalający 18% [27 głosów]
Nędzny Nędzny 2% [3 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 218
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59